1.352 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

prednisolon og smertestillende (lidt lang) prednisolon og smertestillende (lidt lang)

Ham den lækker på billede, fik på hans 7 års fødselsdag (23/4), en voldsom Tarmbetændelse (med blodig diarré), og han ender på dyrehospitalet hvor de lagde ham i drop, (haft diarré siden søndag, men vi plejer ved Skånekost og prokolin og kunne få maven på plads, og det tager tid pga hans tarmlidelse)

Men sagen er, han er normalt på previkox pga hans slidgigt og han deforme ryg, (har været det over 7 mdr) det er så stoppet fordi han er på prednisolon og antibiotika. Men han er bare underlig. Skriger når den unge vil lege med ham (aldrig gjort før), og de kommer op og slås (gjorde de lidt før previkox) og han slikker KONSTANT på sit ene forben, kan godt slikke på det, men beder man ham om at stoppe stopper han normalt, det gør han ikke mere.

Han har 8 dage endnu og bliver bekymret over den her adfærd. Er jeg bare pyller (frygter han har ondt i hans ryg, har knurret af min 3 årig, inden smertestillende)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  prednisolon og smertestillende (lidt lang)
  • #2   28. apr 2020 Han mangler jo sit smertestillende, så ja han har ondt.
    Fat i dyrlægen i morgen.

• #3   28. apr 2020 Tænker også at han har ondt til trods for at binyrebarkhormon virker smertestillende - men det kan jo sagtens være at det ikke virker smertestillende nok for ham smiley Ville kontakte dyrlægen imorgen.. Mille som får medrol (binyrebarkhormon) pga allergi i en meget lille dosis fik heller ikk smertestillende efter at ha fået rykket en tand ud pga hun fik det medrol, heldigvis virkede hun ikke til at ha ondt.. Dyrlægen sagde han helst ikk ville gi smertestillende sammen med medrol, men ved faktisk ikke om man overhovedet kan gi det sammen.. Men ville ihvertfald klart kontakte dyrlægen asap fordi ondt lyder det uden tvivl til at han har smiley Kan også være at det i stedet bliver sådan at han sættes op i binyrebarkhormon i stedet.. Det virker som sagt smertestillende..

• #4   29. apr 2020 Så fik jeg fat i min mave/Tarm dyrlæge. Og de kunne ikke forstå den her behandling. Så nu , skal han to dage på 1/2 tabl. Og så tilbage på previkox og blev han vag skal jeg kontakte dem. Men han skal køre penicillin færdig. Tak for svarene.

• #5   29. apr 2020 Godt du fik løst det og at han hurtigt kan komme på sit smertestillende og få det bedre smiley God bedring med ham smiley

• #6   29. apr 2020 Mange tak, ja bryder mig ikke om når han ikke er sig selv smiley

• #7   29. apr 2020 Kan jeg virkelig godt forstå! Er super hårdt når de ikke har det godt! Man vil dem jo kun det aller bedste og elsker dem sindsygt højt smiley

• #8   30. apr 2020 Har du prøvet galliprant, det er det nyeste smertestillende på markedet. Det har færre bivirkninger. Milo fik også previcox, men Galliprant virker meget bedre på gigt smerterne, Milo fik også prednicortone på et tidspunkt og jeg fik at vide at han godt måtte få galliprant samtidig. Håber det allerbedste for din hund smiley

• #9   30. apr 2020 Han har ondt. Det skal du få justeret ved dyrlægen.

• #10   30. apr 2020 Prøv at spørge din dyrlæge, jeg kan ikke sætte et link ind, prøv også at søg på galliprant. Milo har prøvet flere slags smertestillende men Galliprant er det eneste der har virket så godt på gigt smerterne smiley

• #11   30. apr 2020 Her kan du læse lidt om det smiley

profilbillede
  • #12   30. apr 2020 Previkox virker super fint, problemet var han skulle på predniszolon pga af han blodig diarré, men snakkede med dyrlægen og han skal have en 1/2 tablet predniszolon i morgen og fra på lørdag startet vi previkox op igen. Og forsætter med antibiotika. Får han tilbagefald skal jeg skal ud med ham.

Så ønsker ikke andet smertestillende, ønsker bare han skal tilbage på det igen, så jeg kan få min glade smertefri hund igen smiley

• #14   30. apr 2020 Kommer han lørdag, kan ikke bare stoppe predniszolon, er ikke sundt for kroppen. Så derfor en dag mere mere holdbart en 7 dage mere

• #15   4. maj 2020 En lille opdateringen her fra !!!!

Jeg har en normal glad hund igen, drengene slåsser ikke mere og de leger igen. Hans slikken er tilbage til det normale og han er bare MANFRED igen smiley

• #16   4. maj 2020 Åh hvor dejligt smiley

Kommentér på:
prednisolon og smertestillende (lidt lang)

Annonce