{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

Konfliktende signaler/adfærd {{forumTopicSubject}}

Hvorfor og hvordan tillære hunde sådan en konfliktende adfærd? Jeg synes ofte Rottweilere tillære en sådan adfærd.

Sally kan finde på at knurre i glæde eller ved nusseri, selvom det er sjældent.

https://www.facebook.com/groups/DogspottingSociety/permalink/3085931154992412/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Konfliktende signaler/adfærd
  • #1   29. apr 2020 men opfattes det som en konflikt af hunden? Jeg har aldrig haft en der gjorde det men hvis jeg aer en der siger sådan så ville jeg stoppe.... Jeg forstår det ikke men lige som nogle hunde smiler kan det måske være sådan en adfærd?

    jeg har ikke nærstuderet video.. overskrider hun dens grænse?

    selv ville jeg ikke lære en hund det men jeg har haft Aslan der smilede til gæster og folk blev virkelig bange lol... Det så total drabeligt ud men han mente det venligt....


  • #2   29. apr 2020 I nogen er det stadig et afstands signal hvis du spørger mig - på andre videoer.
    Men ovenstående er klart afslappet og affektion som hunden selv opsøger.

    Jeg synes feks det her er totalt misforstået af ejer. Særligt når man kigger på øjne, slikken om munden, halen og at hunden lister væk bagefter.
    https://www.youtube.com/watch?v=O6oeg0qaI-Q


  • #3   29. apr 2020 nej den ser ikke glad ud da den går....

    Jeg forstår ikke behovet? er det sådan noget se en farlig hund jeg har agtigt mon?

    Min ven har en dejlig rotte. Jeg synes ikke hun snakker meget sådan af sig selv når jeg aer hende. gør racen normalt det?

    Laika er sådan en stille type meget sød men vagtsom. Hun har fx besluttet at vores datter skal hun passe på, så jeg skal lige have lov før jeg løfter Zara... men hun gør ikke noget. Hun stirrer bare og når jeg så siger hey det er ok du.. så det ok men hun synes svært godt om den Bette smiley


  • #4   29. apr 2020 Jeg ved det ikke, noget i den stil tænker jeg.

    Det er ikke noget racen normalt gør, men jeg synes der er en tendens til at Rotter udvikler den adfærd. Måske fordi har let til at være brumme verbale?


  • #5   29. apr 2020 Sam brummer når han hilser, efter han har været alene hjemme, det er lige meget om det er 15 min. eller 9 timer alene, han har altid haft denne hilse adfærd, han mener det helt venligt.
    Jeg har set første video, og det der kan Sam også gøre til et vidst omfang med brummen, dog ikke hvor han åbner munden og decideret knurrer og han slikker sig heller aldrig om munden, men med samme setup som første video, også bare brummen.
    Vi kalder det "når Sam vil hen og have lidt love".
    Han smækker sig selv op i sofaen til os og så er han meget motiveret for at vise at det er hans tur til opmærksom, efter sådan en tur, ligger han sig altid til rette og så er det sove tid smiley


  • #6   29. apr 2020 Min første umiddelbare tanke er, om hunden i virkeligheden ikke synes de der snudekys er så fantastiske? Den vil måske stadig gerne nusses, men de der kys kunne den godt undvære.

    Dens knurren bliver lidt skarpere hver gang hun gør det som om den føler et behov for at "sige" det tydeligere og stopper jo konsekvent hver gang hun ikke kysser den. Hvis det var velvære-brummen, ville det vel ikke eskalere og ville vel også ske, når hun blot aede den.

    Men jeg ved det ikke. Det er lidt svært at læse hunden, da der netop er lidt konfliktende signaler smiley Jeg tror bare, at jeg var stoppet med de snudekys, hvis det var min hund smiley


  • #7   29. apr 2020 Når Clinton er helt oppe og kører og tæskeglad så kommer der ofte nogle grumme lyde ud af ham: knurren helt nede fra maven, brøl og gøen. Han kan finde på at rende foran mig og råbe op med rejste børster fordi vi skal ud og træne og han ikke kan være i sin krop af begejstring. Jeg er dog aldrig i tvivl om at det er fordi han er megaspændt på den gode måde.
    Helt anderledes er det med den konflikt han kan komme i rondering (DcH) når vi har prøvet at belønne ham med leg. Han vil megagerne lege med MIG og noget trækkelegetøj og her er han bare glad og tændt. Lyder som en vred bisværm, men er glad med hele kroppen. Men er det en figurant der har hans bidepølle så sker der det at, når han får vinder sin bidepølle så drøner han tilbage til fig. og ville egentlig gerne lege videre; legebuk, logren. Men det øjeblik fig. tager fat i bidepøllen så får piben en anden lyd. Så er det meget tydeligt 'MIN - snitterne væk!' og man er ikke i tvivl om at han kunne finde på at følge det op med et 'haps'. SÅ vi bruger primært bøtter med mad som belønning (figuranten kaster bøtten væk fra sig og så henter han den). Og som det madøre han er er der også temmelig meget drift på maden smiley


  • #8   29. apr 2020 Min yngste brummer rigtig meget - og ja, det bliver ofte (hvis ikke altid) misfortolket af andre mennesker og hunde. Han knurrer ikke - hans knurren har en helt anden meget dybere karakter. Men han "hygge"-brummer - han gør det oftest når han bliver ivrig eller synes, at det er helt vildt lækkert at blive kløet.

    Jeg kan lige prøve og se, om jeg kan få lavet en video med ham, hvor han brummer smiley


  • #9   29. apr 2020 Therese - Men se feks hvordan hunden selv sætter snuden op mod ansigtet i starten. Og at den jo får samme reaktion hver gang den skubber med poten.

    Jeg er med på at det kan være normalt med brummen i forskellige situationer. Men lige frem hele tandsættet blottet og lyde som en der lige er på vippen til at lave huller, er lidt voldsomt.

    Jeg "kender hunden" - han er Sally's brother (BC/Rott) from another mother from the US & A - Uli smiley Jeg har set flere videoer på hendes private profil, hvor det er ret åbenlyst at det ikke er et afstandssignal. Hunden hopper feks op i armene med forpoter og når den bliver nusset, så reagere den også sådan.


    profilbillede
  • #10   29. apr 2020 Jeg synes video 2 er noget andet end det jeg normalt forbinder med hygge brum

  • #11   29. apr 2020 Jeg ville aldrig acceptere den adfærd.

    For hvordan ved jeg så, om det er hygge eller om den er irriteret over noget.

    Min hyggebrummer tit, men det er en stille ret lys brummen.

    Hans advarsel brummen er meget dyb.

    Blottede tænder har aldrig set endnu. Det har aldrig været nødvendigt for ham.


  • #12   29. apr 2020 hm... den første vidio ser jeg ikke noget særligt i - hunden beder om mere opmærksomhed og det får den men man burde nok finde en anden måde at give den det på MEN.... den anden kan absolut ikke lide det der sker - alle grænser er overtrådt efter min mening - det er bare en for god hund til at den bider - men der skal ikke meget mere til - den advarer jo fuldstændig hele tiden, slikker sig om munden, løfter læberne ect - fuldstændig tåbeligt smiley
    Min Balou elskede at nusse og ligge på gulvet sammen med mig, men hvis jeg f.eks lagde mit hovedet op på ham så begyndte han at brumme og jeg var da ikke i tvivl om at han mente : "hey du - flyt lige det hovedet der - det er ikke lækkert" smiley
    og selvfølgelig gjorde jeg det smiley
    Ikke at han nogensinde ville gøre noget - han flyttede sig ikke engang, men der var hans grænse og det skal man jo respektere efter min mening - jeg havde så også hans mor og hun elskede det - så det er jo meget forskelligt fra hund til hund smiley
    f.eks når vi trænte rundering - så skulle jeg huske at advare forlk om at når han gør - så viste han alle tænder og så meget farlig ud men samtidligt gik han ned i Playbow og lagde op til leg
    en lidt svær hund at læse smiley


  • #14   29. apr 2020 Da Mille var hvalp troede både min mor og jeg i LANG tid at hun var sur på min mors Molly fordi legen var for voldsom.. Hun sagde de underligste lyde og lød Virkelig sur! Hun gør det stadig men vi har så fundet ud af at det simpelthen bare er hendes legelyd.. Og hun gør det KUN med min mors hund.. Andre der hører og ser deres leg tror oftest de er sure på hinanden men det er de virkelig slet slet ikke, tværtimod!!

  • #15   29. apr 2020 Iøvrigt brummer min mors Molly også når jeg kommer hjem til dem af glæde smiley

  • #16   29. apr 2020 min venindes boxer brummer også engang imellem.

    især hvis hun har sovet da man kom ind, og man siger hej før hun opdager man er kommet smiley


  • #17   29. apr 2020 Video 1 ligner det bare hyggebrummen med lidt mixede signaler når ansigtet kommer for tæt på.
    Video 2 ender galt en dag.


  • #18   29. apr 2020 AG - det er da også helt klart hyggebrum. Men jeg synes det bliver meget intens, ligner imo et signal der normalt bruges i en anden situation.

  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 248
    #19   30. apr 2020 For mig ligner det en hund, som (naturligvis) ikke tør bide ham,
    så kan man selv tænke hvorfor den ikke tør,
    han har så kørt det længere og længere ud,
    og tilsidst når han hundens absolutte grænse
    Hvor han viser hunden håndryggen,
    for at sige jeg stopper og du slipper fri.

    Absolut sygt /væmmeligt - for mig - at se på.


Kommentér på:
Konfliktende signaler/adfærd

Annonce