Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.
  • Rengøring 1.590 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophæng af gardinskinne i soveværelse 800 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og reoler 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cytopoint - interval
  • #1   5. maj 2020 Jeg har 3 gange givet cytopoint hver 4. Uge men er begyndt at trække den til en måned og jeg ser INGEN forværring, så næste gang forøger jeg igen med et par dage og ser det an.. Dyrlægen jeg har fået det hos siger at det ikke er unormalt at de godt kan gå længere især efter de har fået 2-3 sprøjter.. Men hvis der skulle ske forværring kan jeg også hurtigt gi sprøjten der virker hurtigt da vi stikker selv og har medicinen i køleskabet.. Jeg er spændt på hvor længe der kan gå uden forværring mellem sprøjterne.. Jeg ser ingen bivirkninger overhovedet.. Dyrlægen har selv sagt jeg sagtens kunne prøve at strække det og se det an men hun slikker "kun" poter dvs hun er ikk ved at klø sig til blods hvis der pludselig sker forværring ved at jeg strækker det..

• #2   5. maj 2020 PS på cytopoint er hun fuldstændig holdt op med at slikke poter smiley

• #3   5. maj 2020 Jeg har ladet mig fortælle at nogle oplever at de kan strække den helt op til et halvt år - og det er jo fantastisk!

Hvordan de forholder sig til antistofudvikling ved jeg ikke, men det KAN jo forekomme ved lange pauser...

Om alt går vel starter Cof på det i morgen - også på grund af poter.
    Så krydser jeg fingre!

• #5   5. maj 2020 Min dyrlæge har oplevet at de efter 2-3 sprøjter ikke behøver flere sprøjter overhovedet men stadig har effekt siger hun.. Men ellers kan mange sagtens trække den ret lang tid imellem ja, det har jeg også fået at vide.. Vi prøver dog stille og roligt at trække den i stedet for på en gang da jeg jo helst ikk vil ha hun skal døje unødvendigt smiley Men håber da hun kan gå ret længe imellem, det vil da være skønt både økonomisk men også at hun ikk skal ha medicin så tit!

Krydser fingre for at det virker lige så godt for jer som for Mille smiley

• #6   5. maj 2020 Hos Mille virkede det iøvrigt fuldt ud efter mindre end et døgn efter at ha fået sprøjten smiley Så du kan godt forvente en hurtig effekt hvis det virker smiley

• #7   5. maj 2020 Tak smiley
    Kender nogen, der så virkning efter 4 timer!!
    Det er jo en drøm! Jeg håber det virker for ham, det vil spare ham for en masse irritation smiley

• #9   5. maj 2020 Altså jeg så også LYN hurtigt en effekt men FULD effekt tog Ca et døgns tid smiley Cytopoint er genialt! Og ja, det sparre dem for rigtigt meget når det virker smiley Du må da endelig lige opdatere om det virker smiley

• #10   5. maj 2020 Tak smiley

I får en melding smiley

• #11   6. maj 2020 SÅ har han fået det, nu tæller vi timerne smiley

• #12   6. maj 2020 Spændende smiley

• #13   6. maj 2020 Altså... han har end ikke kigget på sine poter siden vi kom hjem smiley
    Til gengæld får han sovet en del.

• #15   7. maj 2020 Virker det stadig sådan at han ikk har slikket poter? smiley

• #16   7. maj 2020 Han holdt sig helt fra poterne indtil sengetid, hvor han tog sig en rapsetur hele vejen rundt, inklusive poter.
    Det tog 5 minutter, så var det slut.
    Siden har der intet været.

Han sov og sov og sov i går, men var glad og tilfreds.

• #18   7. maj 2020 Det er helt vildt, Emma!
    Jeg har efterhånden hørt om en del, der oplever vanvittig god effekt og meget få, hvor det slet ikke har virket.

Umiddelbart uden bivirkninger.

Jeg er dog lidt bekymret over at det glemmes lidt at det ER et biologisk lægemiddel, der er lavet på protein, som hunden KAN udvikle antistoffer overfor.

Når man som menneske får biologisk medicin på fremmed protein, står der et lille arsenal af adrenalin, prednisolon med mere klar, hvis allergiske symptomer viser sig.
    Worst case scenario er anafylaktisk chok. Jeg har set det en enkelt gang ved en medpatient.

Der tales heller ikke så meget om byldedannelse og øget infektionsrisiko.

Sandsynligvis er midlet ret sikkert alt dette til trods.
    Men det er pudsigt at se, hvor afslappet dyrlæger er med det i forhold til menneskelæger smiley

• #20   7. maj 2020 Man må altid vurdere plusser og minusser med sådan noget smiley

• #21   7. maj 2020 Håber at han har fuld virkning idag og derfor slet ikk slikker poter smiley

• #22   7. maj 2020 Han har ikke gjort det endnu - men det er altid værst om aftenen, så vi venter spændt smiley

• #23   7. maj 2020 Krydser fingre og venter i spænding på en update senere smiley

• #24   7. maj 2020 Også mig smiley

• #25   7. maj 2020 Min lille jack russell terrier har fået det siden juli 2019, og har ingen bivirkninger haft. Han er multiallergiker, så lige nu hvor pollen er aktiv kan han klø sig lidt. Men mest når det er ved at være tid til indsprøjtning. Han får det hver måned

• #26   16. jun 2020 Har nogen givet Cytopoint med under 4 ugers interval.. ?? græspollen er højt pt, og det er “kun” 3 uger siden sidste sprøjte, men han er langsomt gået i gang med at kløe igen.

• #27   16. jun 2020 Ikke her nej, vi gir Ca en gang hver måned (dvs Ca en uges tid mere end de 4uger der foreskrives).. Men hvor er det træls for jer og hunden smiley Hvad siger dyrlægen, må det gives så ofte? Håber I finder en løsning! smiley

• #28   16. jun 2020 Så er det heller ikke værre... . han har ingen gener ud over kløen, så det hele går fint, og har kløet 2 gange siden kl 5 i morges.. . og kun 3 gange han får det hen over sommeren. Ville blot give det en uge tidligere, da kløen kommer nu, og vil ikke have, at han skal kløe, hvis det går med de 3 uger.

• #29   16. jun 2020 Altid noget at det ikke er mere end det smiley Men ville jo selvfølgelig være rarest hvis han slet ikk kløede..

Du må da gerne lige opdatere her i tråden hvis du snakker med dyrlægen og får svar så vi andre ved det hvis det skulle blive aktuelt for nogen (enten af os fra tråden eller senere) smiley

• #30   24. jun 2020 Min dyrlæge har været inde på, at give min hund hver 3. uge hvis det gik helt galt. Han kunne også få Apoquel ved siden af, hvis der kun var få dage til ny indsprøjtning. Der skulle ikke være noget i vejen for at, give en uge tidligere

Kommentér på:
Cytopoint - interval

Annonce