{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når hanhunden letter ben
  • #1   9. maj 2020 Nu bor jeg ikke i en egentlig by, men når jeg går i byen må han lette ben op af lygtepæle, planter (træer, buske, hække) og andre "naturting" (fx store sten) og det er vist det.
    Ikke noget med skilte, tøjstativer og den slags.

• #2   9. maj 2020 Lyder som hvad jeg giver lov til smiley
    Jeg fik bare skæld ud i dag over det, af en ældre mand

• #3   9. maj 2020 Nu har jeg ik hanhund, men jeg syntes at det er dårlig stil, hvis hanhunden får lov til at lette ben op af noget i en gågade, også selvom det skulle være en lygtepæl.

Jeg kan da lige fortælle en lille historie om en bekendt hvis hanhund lettede ben op ad en lygtepæl, den fik sådan et rap på tissetrolden, da der var overgang i lygtepælen.

• #4   9. maj 2020 Hvis vi er i centrum, så må han ikke lette ben nogen steder.
    Går vi rundt i kvarteret, må han gerne lette ben op af lygtepøle, træer hække mm, men det er ikke tilladt at gøre det op af postkasser, biler og havelåger.

• #5   9. maj 2020 Hvad lettede han ben op af da?

• #6   9. maj 2020 Hæk, græs, buske og træer, ikke noget med huse, mursten, lygtepæle og hegn, eksempelvis.. smiley

• #7   9. maj 2020 Ting, som andre mennesker ikke nødvendigvis skal røre ved. Hushjørner, lygtepæle, planter.

• #8   9. maj 2020 En hæk ud til et fortov smiley
    Det er villaveje vi nogle gange går på.
    Det er ikke en storby jeg bor i.

• #9   9. maj 2020 Alt privat er NO GO når jeg har Charlie med i byen. Så han får ikke lov til at lette ben i hække, buske, blomsterbede, sten osv. På offentlige steder får han lov, med mindre set er inde midt i centrum, men der går vi nu heller ikke ret tit.

• #10   9. maj 2020 Det holder jeg ærligt ikke ret meget øje med.
    De må ikke gå ind i folks haver, men ellers har jeg ikke rigtig gjort mig den slags tanker.

• #11   9. maj 2020 Men hvor letter Charlie så ben smiley

• #12   9. maj 2020 Krøllet har jeg nu heller ikke, for det er sjældent jeg går nede i byen.
    Men havde været på besøg hos min far med Albert smiley

• #13   9. maj 2020 Aldrig andre folks ejendele, herunder også planter.
    Folk er nogle svin! Her skal man igennem vores have for at komme ind i salonen, og de fleste tror det er en hundepark. I starten slap mange deres hun løs, når de havde lukket lågen. Det indebar jagt rundt om mine høns' voliere samt tis alle steder op ad planter, krukker osv. Ved høflig henstilling fik jeg øjne som sagde, at jeg da ikke var rigtig klog. Næh men jeg har selv en håndfuld hunde og så salonen 270 oveni. Det bliver en del urinering og det der er værre. Det smadrer buske og græs og mine potter fik alger. Nu er jeg begyndt at sige at min ene hund har diarré og jeg aner ikke om det smitter. Nu er der kort snor!
    Det jeg vil frem til er, at der er også mange andre der lufter samme steder og det er altså noget svineri. Går man i bymæssig bebyggelse, så skal man tage hensyn.

• #14   9. maj 2020 #11 Det gør han i buske, op ad træer, skilte, lygtepæle og lignende steder langs offentlige stier, veje og fortov. Jeg ville ikke selv bryde mig om at sidde og luge under en hæk eller i et bed hvor samtlige af byens hanhunde p*sser, så derfor synes jeg ikke at han skal gøre det.

• #15   9. maj 2020 Nej jeg synes da så absolut heller ikke det er i orden på en privat matrikel.

Jeg er så heldig at jeg har andre steder at gå, men nogle lufter jo kun i by. Det må delme være svært med en hanhund smiley

• #16   9. maj 2020 Fubert kan sagtens se hvad du mener. Har selv hæk ud til et fortov, men det er dog ikke noget jeg spekulere i, hverken når jeg luger eller klipper hæk smiley

• Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 121
    #17   9. maj 2020 Jeg sidder og tænker hvordan pokker hanhunden skal tisse hvis den ikke må lette ben op af noget.. eller hvorfor man går tur med hunden på steder den ikke må tisse smiley

• #18   9. maj 2020 Jinx: man kan jo være nødt til at gå fra a til b med hunden, uden det nødvendigvis er for hundens blæres skyld

• #19   9. maj 2020 #17 For mit vedkommende så går jeg mest på steder hvor han GODT må lette ben, men det kan jo altså ske at vi skal forbi en privat have en gang imellem og så må han altså lade være. Jeg VED at det ikke er fordi han trænger, men udelukkende er for sjov.

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 274
    #20   9. maj 2020 #7
    Ting, som andre mennesker ikke nødvendigvis skal røre ved. Hushjørner, lygtepæle, planter.
    Rigtigt, Rigtig lækkert - som den anden dag hvor jeg måtte ud med spand, sæbe og børste for at vaske hanhundetis af mit hus. smiley

• #21   9. maj 2020 Hvad mon folk i større byer gør?

Ej Albert får ikke lov at tisse på sådan noget, men han gør det op af hæk.
    Mine egne hække får også en tur af forbipasserende hunde og den har slet ikke markeringer af det, og jeg tænker slet ikke over det når ukrudten skal fjernes smiley

• #23   9. maj 2020 Har jeg faktisk også tænkt på med tæver. De kan da godt efterlade en tår i jord udenfor en hæk smiley
    Det må være årsagen til at jeg skifter til tæve efter Albert smiley

• #24   9. maj 2020 Hække, træer, buske, krat og vejskilte.
    Hvis vi møder en brandhane så er den også ok smiley
    Mine hanhunde har nu også en fin teknik til at ramme tævernes tissepletter på jord og græsplæner

• #26   9. maj 2020 Holly, det gør mine tæver også smiley

• #27   9. maj 2020 Mine gør også. Har et af Gipsi der pisser op af en sten. Ser lige om jeg kan finde det.

• #28   9. maj 2020 Pige eller dreng.... det gælder om at pisse øverst smiley

• #29   9. maj 2020 AG dine hanhunde kan ramme tævers pletter på jord og græsplæne.
    Får de lov at gå ind på folks plæner? Eller er det offentlige plæner?

Holly drt har jeg hørt om nogle få tæver før smiley

• #30   9. maj 2020 Her ..

profilbillede
  • #31   9. maj 2020 Jeg går aldrig på andre folks grund??
    Mange steder her er der græsfortorv på den ene side af vejen og fliser på den anden

• #32   9. maj 2020 Jeg kan ikke se problemet i at han lettede ben op af en hæk. Men problemet er vel at måske var hund nummer 10 i dag.

Det værste synes jeg dog er stanken, i forhold til tæverne.

• #34   9. maj 2020 Jeg tror det. Mine rammer bare højere oppe smiley

• #36   9. maj 2020 smiley

• #37   9. maj 2020 Det var ikke hans hæk. Han var ude og lufte konen smiley

AG det var bare lige det med plænen jeg skulle forstå smiley

• #38   9. maj 2020 Nå så skal han da bare klappe kaje smiley

• #39   9. maj 2020 Tror da han bare er en brokrøv.
    En dem der kommer med en bemærkning men ikke vil tage den færdig. Bare fortsætter med at gå. Men satte da tanker i gang over hvad fanden han så skulle tisse op af smiley

• #40   9. maj 2020 Ja men sådan er der nogen der er. Ville bare ryste på hovedet smiley

• #41   9. maj 2020 Jeg sagde bare, at det var trist han var så pisse sur
    Vil så sige, at det er første gang i 11 år jeg har hørt nogen sige sådan.
    Det satte bare nogle tanker i gang

• #42   9. maj 2020 Hama: hvorfor vaskede du dit hus? Jeg har aldrig overvejet, at det kunne være et problem, at han letter ben op ad soklen på et hus ud til fortorvet. Men der har jeg åbenbart taget fejl og ikke set et problem andre mennesker kunne have.

• #45   9. maj 2020 Da jeg havde hanhund, fik han ikke lov at tisse på folks biler, skraldespande, huse, plankeværk, cykler, skure eller hvad ved jeg. Han måtte tisse på sten, store hækplanter, buske, lygtepæle og græstotter.

Jeg HADER når jeg har hanhunde på besøg, og de pisse op af ALT smiley Pigernes udendørs legetøj (inkl fodbolde), alle havens træer (som vi bruger til leverpostejstræer, men ok, her er jeg nok sart), min bil, carporten og generelt alt, der faktisk kan pisses på.

Hvis ret skal være ret, så har Dorit i et uopmærksomt øjeblik lettet ben op ad 2 løbehjul, som altid blev smidt rundt omkring, der hvor jeg boede før smiley Og så har hun pisset på et par meget dyre læderhandsker, som jeg en dag fandt, og ville hænge op i et træ. Jeg hang dem så op efter Dorit havde pisset på dem smiley

• #48   9. maj 2020 Jeg bor et sted hvor en masse huse ligger ud til et fortov. Og der er MANGE hunde, der pisser op af mit hus. Det er så ulækkert hvis jeg skal fjerne ukrudt etc. ... så det gør jeg ikke ...
    Heldigvis er det kun sket 2-3 gange på de 10+ år jeg har boet her, at der er efterladt en hundelort. Det er min pligt at fjerne den, og det gør jeg ikke. Så må se selv nyde deres hunds lort, hver gang de går forbi.
    Måske det skyldes Kia, at de ikke fik ro til at skide, da hun holdt øje med alle der gik forbi, og stoppede de op (ulovligt ophold iflg. Kia, da det er et T-kryds), så blev de gøet af, til de gik videre.

Nu står Skye i en stol, og holder øje med dem, sammen med katten, så jeg håber det også afholder hunde fra, at tage ophold. Skye gøer ikke, så det er ikke sikkert det hjælper.

Der pisses også op af min skraldespand. Igen mega ulækkert, da den skal ind og stå i min forgang, når det blæser ...

Huse som mit er bygget i 1900-tallet, derfor ligger de som de gør, lige ud til vejen, kun adskilt af et fortov.

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

#49   10. maj 2020 #42 Julie G
    "Hama: hvorfor vaskede du dit hus? Jeg har aldrig overvejet, at det kunne være et problem, at han letter ben op ad soklen på et hus ud til fortorvet"

Ja, jeg vasker det - når jeg kan se en stor skjold af hundetis op af muren - når først en hanhund har startet, så gør de næste det også, når de har ejere som er ligeglade hvor deres hunde strinter.

#46 Ida og Figo
    "Jeg tænker det er sjældent at huse ligger helt ud til offentlig vej så hundene kan tisse på dem"

I en gammel bydel er det altså ret almindeligt, at de - som mit - ligger helt ude "på fortorvet" smiley

• #50   10. maj 2020 Nu kan det jo altså også være tæver der har markeret smiley
    Bare lige før man giver hanhundene skylden for alt

• #52   10. maj 2020 Her i byen har vi et hus der har en meget flot tæt hæk af Tujaplanter.
    Langs fortovet, som er et sted hvor mange hunde luftes, kan man se præsis hvor højt byens hanhunde kan tisse, for alle de nederste grene er gået ud lige netop i hundehøjde.
    Det er en hjørnegrund, og på den side hvor der ikke kommer så mange hunde er der ikke døde grene.

Jeg har selv haft hanhund, og mange af buskene i haven fik skader på samme måde.

Så jo, jeg kan faktisk godt forstå at folk ikke gider at have at hunde tisser op af deres hække.

• #53   10. maj 2020 Skader på Thuja er næppe pga hundetis men højst sandsynligt pga salt der spredes i frostperioden.

Urin er jo bare kvælstof og der skal store mængder til for at det går ud. Normalt markere hunde jo blot ganske små sjatter. Blot mange gange på en tur.

• #54   10. maj 2020 Lige ang thuja, dem får Albert faktisk ikke lov at tisse op af, da jeg netop har set de er visne i bunden.. Om det så er det ene eller andet der er årsag, ved jeg ikke smiley
    Nu er Albert ikke så meget havehund, men han letter da ben når han er derude, og jeg kan ikke se det et eneste sted smiley

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

#56   10. maj 2020 #50 AG
    Nu kan det jo altså også være tæver der har markeret
    Bare lige før man giver hanhundene skylden for alt

Så skal det godt nok være en stor tæve med en kæmpe blære

Det startede 40-50 cm oppe og var ca 30 i bredden og man kunne tydelig se - der var en ordentlig skylle med lang "løbere"
    (føj for den lede)

• #57   10. maj 2020 Hundetis er nok kvælstof, men det svider simpelthen planterne og grenene visner. Lige netop Thuja, Cypres, Taks og Buxbom tager rigtig hurtigt skade.

• #58   10. maj 2020 Min gamle hanhund pissede en rhododendron ihjel. Det var den han tissede på hver morgen, og det døde den af smiley

• #59   10. maj 2020 Jeg er gartner ( 25 års erfaring) Vi har en ret stor have og to hanhunde. Jeg har intet der er visnet pga tis.
    Jeg passer en del udendørs i Århus og det eneste vi har problemer med er når der er saltet for tæt på eller hældt store mængder alkohol i planterne. Bræk og tis klarer planterne nu fint nok, det er bare ret klamt smiley smiley ( det er ikke kun hunde der pisser i planterne)

• #60   10. maj 2020 AG jeg er anlægsgartner med 21 års erfaring. Nok de sidste år der gør forskellen smiley
    Jeg har nemlig oplevet det adskillige gange. Både hjemme men også hos kunder.

• #61   10. maj 2020 Den slags har vi slet ikke taget stilling. Det er forresten nok også kun de første 30-40 gange, der rent faktisk kommer væske ud. Derefter er det i pulverform, hvis ikke der er vandpytter, hvor lagerbeholdning kan genetableres.

• #62   10. maj 2020 Bevares, jeg siger da ikke at planter ikke kan tage skade på løv eller sågar dø men der skal nok bare større mængder til.
    Måske tisser mine hunde bare ikke samme sted.
    Men mine hunde får altså stadig lov til at tisse op af træer og hække og buske.
    Brok eller ej.

• #63   11. maj 2020 Der er rigtig mange hunde i mit kvarter, og alle hanner plus et par tæver og min egen tisser op af min hæk i forhaven hver dag, mange af hundene inklusive min egen endda mere end en gang om dagen.
    Min hæk har ikke taget skade, der er hverken gule eller visne blade på den

• #64   12. maj 2020 Jeg er så ked af min yndlings sti rundt har fået nogle store flotte marmor sten som bænke - og de er fuldstændig overpisset af løse hanhunde smiley

Egen bolig har jeg ikke problemer. Måske de tisser op af hækken men den har ikke nogle gode hjørner og indbyder ikke rigtig.

Genboens lille dsg har nogle gange været ovre og skide når han står ved hegnet og holder øje med Ziva
    Meget imod mandens ønsker så afleverer jeg gaven tilbage i deres indkørsel uden pose. Han mener det kan starte en nabokrig. Det gjorde det aldrig, for Abby har løst problemet, for hun råber skrid til fremmede hunde på hendes grund. Må indrømme jeg værdsætter det selvom det er et meget dumt kvarter til gøende hunde. Det positive er at deres nu holdes på egen matrikel smiley

• #65   15. maj 2020 Hække, træer, hegn der ikke som sådan går ind til nogens have, lygtepæle og trafikskilte, brandhaner.
    IKKE folks sirlige passede blomsterkrukker, bede, tøjstativer, postkasser butiksskilte osv. Alt som folk må antages at ville røre ved er nogo. Og steder det tydeligt sætter mærker. Har et hus overfor mig med en slags halvmur i hvid. Synes ærligtalt det er lidt træls at folk lader deres hunde tisse på hjørnet af den hvide mur, for den er altid gul nu. Virker lidt ekstra klamt at man ligefrem kan se misfarvningen. Eller alt som virker mere som inventar/ejendom er nogo. Selvfølgelig er en hæk også "nogens ejendom", men den tæller ikke med hos mig smiley

Har selv intet problem med at folk lader deres hunde pisse i min hæk, men kan være lidt træls over de lader dem tisse i mit blomsterbed med postkasse ved min indkørsel, fordi det lugter ret meget og man aldrig kan luge uden at få pis på fingrene.. det er sku lidt ulækkert

• #67   15. maj 2020 Hvordan SØRGER I egentlig for, at hannerne holder benene nede, så at sige?

Det er nemt nok, mine hanner har altid lært at hvis de går i kort line, så er der ingen tisseri
    Tisses må der i lang line (flexi) og når de er løs

• #68   15. maj 2020 Isabelle: Har ham i snor smiley Er han fri er det normalt steder hvor der ikke er "forbudte tisseting" i nærheden. Der kan dog være bænke, men så bræer jeg nok "ARHH!" når det sker smiley Og så finder han en kvist at tisse på istedet smiley

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

#70   15. maj 2020 "Hvordan SØRGER I egentlig for, at hannerne holder benene nede, så at sige?"

Min Schæferhan fik kun lov til at tisse, når han løb løs eller læderlinen var "lang".

Gik vi i byen så fandt jeg et sted hvor der var grus/jord el.lign.
    hvor han så fik et "skal du tisse ?" smiley og løs line.

Han kunne være med på markeder o. lign. da han aldrig tissede op af noget, når han var under kontrol.

Kommentér på:
Når hanhunden letter ben

Annonce