1.391 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Hvor længe "må" hunden være alene? Hvor længe "må" hunden være alene?

Jeg ved at der er mange forskellige synspunkter på hvor længe hunden(e) bør være alene hjemme, når man fx er på arbejde.. Men jeg kunne godt tænkte mig at høre nogle seriøse bud på dette, og allerhelst med en god begrundelse. :o)

Hvad synes i? Hvad er maximum? I forhold til hvis man har en eller flere hunde. Og om hunden(e) går i hundegård eller ej.. osv..

Jeg har selv to hunde, som for det meste går i hundegård, mens vi er på arbejde. De er alene mellem 8 og 10 timer hver dag. Og det synes jeg ikke er noget problem. De er to velfungerende, friske og glade hunde!

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Siemens opvaskemaskine viser fejlkode H 01 900 kr.
  • overpudsning af rå murstensvæg i stue 6.550 kr.
  • I vores hus på Rendsagervej 38 er hovedhanen, der styrer vandtilførslen, utæt og kan ikke lukke ordentligt, så den skal udskiftes. Hanen er placeret før vandmåleren. 850 kr.
  • Samling af Ikea PAX skab 1.600 kr.
  • Hej, Jeg skal have afmonteret én ledning inde i en almindelig grå samleboks/forgreningsdåse på væggen. Den ledning går op til et gitter, som skal pilles ned – derfor skal ledningen fjernes derinde i boksen. Det skal gøres korrekt og lovligt. Jeg tilbyder ca. 350 kr. for opgaven inkl. udkørsel. Hvis det passer dig, kan du evt. sende en dato/tidspunkt du kan komme. 400 kr.
  • Havemand til lille have og ukrudt 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor længe "må" hunden være alene?
  • #1   22. jul 2007
    Min hun er sjældent alene mere end 5 timer.
    I hverdagene er hun alene mellem 1/2 til 2 timer.

Mit absolute max er 7 timer, og så har jeg også dårlig samvittighed!

• #2   22. jul 2007 jeg vil sige så længe man kan mærke på ens hunde at de har det godt osv...og at når man så endelig er hjemme at man tager sig af dem osv så er 10 timer ok for mig

• #3   22. jul 2007 Som tommelregel max 8, helst mindre, og enkelte upsere på op til 9 kan forekomme

• #4   22. jul 2007 man får jo dårlig samvitighed lige meget hvad smiley

• #5   22. jul 2007 Chunta er alene 7 timer på en dag, men vi har fået en dame til hverdag at være ovre ved ham en time ved middagstid og fodre og gå tur. dvs ca 3 timer af gangen og det har vi det bedst med

• #6   22. jul 2007 Vores er selv hjemme ca 8 ½ time hver dag og nogen dage 6 timer og det har jeg det ganske fint med

• #7   22. jul 2007 8-9 timer er mine alene i 4 dage og 5 timer fredag,det er de nød til,da jeg arbejder,men jeg tænker også kun på dem når jeg har fri,jeg går ikke fra dem igen.kun i yderst nøds tilfælle

• #8   22. jul 2007 Min er som regel alene mellem 5 og 8 timer... Men det sker en sjælden gang at det er længere, typisk hvis vi skal til fest o.l. Har aldrig haft alene-hjemme problemer((=;

• #9   22. jul 2007 Jeg vil egentlig lige tilføje, at grunden til denne tråd er, at da jeg for et stykke tid siden oprettede en tråd, kom der et sidespring, lige netop dette (hvor mange timer er max), så var der folk der piskede en stemning op, og skrev at 8-10 timer var det rene dyreplageri osv..

• #10   22. jul 2007 Sabine.... Jeg har så den holdning at næsten alle hunde er selv hjemme 8 timer hver dag og så er der godt nok mange som er dyrplager hi hi.... Og jeg tror ikke at hunden selv ved at hov nu har jeg været selv hjemme i rigtig mange timer smiley

• #11   22. jul 2007 det er forskjellig hvor meget de er alene om dagen... men når de er alene så har vi hoveddøren op så de kan gå ud i haven at være, der har de et hundehus, masse vand osv. så har de også mulighed for at gå ind i huset...

synes selv at de max skal være alene 8 timer...

• #12   22. jul 2007 Og en anden ting, som jeg tror er at det er det der igen med at tro at hunde tænker som mennesker.....

Det gør de altså ikke...

• #13   22. jul 2007 Når jeg er på arbejde er jeg væk i ca. 10 timer, men er udelukkende aftenvagt, så derfor kan hundene altid få lov til at komme ud i dagtimerne og få krudtet af, trænet mm.
    Desuden har jeg en 2-5 vagt så jeg har jo 5 hele fridage hver anden uge.
    Men har altid dårlig samvittighed når de skal vare hjemme de 10 timer.

• #14   22. jul 2007 Tommel regel er 6-8 timer.. Det kommer an på hunden osv. osv. smiley

• #16   22. jul 2007
    Michael og Stine H
    Lige præcis, de fleste mennesker har et ganske almindeligt arbejde, og er minimum væk i 8 timer, der er jo også transporttid. Derfor blev jeg meget forarget den dag, den snak gik løs.. De fleste var virkelig imod at hunden skulle være alene så længe...

Cherish © Du skriver: "Tommel regel er 6-8 timer.." Hvad mener du med det? Er det bare en tommelregel for dine egne hunde eller din mening generelt?

• #17   22. jul 2007 Mine hunde er alene i den tid jeg er hjemmefra......Om det er 5-6- 7- 8- eller x antal timer er mig lidt uvæsentligt. Nu er jeg godt nok så heldig, at jeg har hundegårde de er i når jeg ikke er hjemme, men alligevel.

Jeg får ikke dårlig samvittighed, heller ikke hvis hunden er indenfor. Jeg SKAL ud og tjene penge til at de og min familie kan få mad. Sålænge hunden trives, så er det ok.

De eneste tilfælde jeg synes at det er synd, er der hvor folk kommer hjem fra deres 5-timers arbejde, kommer hjem går deres 20 min med hunden, og så farter de afsted til træning i en eller anden klub,- kommer hjem går 20 min med hunden, farter afsted igen, for de skal også liiige ud og spise - i biografen eller noget andet....De hunde synes jeg det er synd for.

En hund er i princippet ligeglad med om det er 6 eller 8 timer den skal være selv bare den får sine behov tilfredsstillet bagefter.Hunde kan altså ikke tælle minutter.

• #18   22. jul 2007 Som de fleste andre siger jeg også 8.. det passer med en normal skole/arbejdsdag (læg mærk til der står normal ;))

• #19   22. jul 2007 Annika C:
    Din tyveknægt....du stjal jo de ord fra mit hoved*SS*
    Godt skrevet!!

• #20   22. jul 2007 ja....men hunde har stadigvæk ingen tidsfornemmelse...
    Så det er os der det dårligt ikke hunden...

• #21   22. jul 2007 Jeg synes der er forskel på om vi snakker hverdagen eller enkelte tilfælde ind i mellem...
    Til dagligt er vores meget sjældent alene mere end ganske få timer (4-6 timer), enkelte dage passer det ikke lige sammen, og så får hun lov at ligge måske en 8 timer... Det går ikke så nøje til..
    Men skal vi noget det meste af en dag, hvor hunden ikke er velkommen, så ligger hun såmen også og sover det x-antal timer det nu måtte tage.
    Og vi mærker intet ændret af den grund...

• #22   22. jul 2007
    Team *de små pus* - Det komemr helt an på hvad man arbejder med

• #23   22. jul 2007 Team *de små pus*
    Når du skriver "længe", mener du så normalt? Altså 8 timer er jo ret normalt. Og jeg tror man skal have et ultra hårdt arbehde, for at være for træt til at tage sig af sin hund!

• #24   22. jul 2007 Tjaaa, Nando er vel alene i max 8 timer de dage hvor jeg har de lange aftenvagter.
    Nu er jeg også så heldig at min kæreste arbejder fra 18-02, og mine vagter ligger enten fra 7-19 eller 19-07 el 12-23, så det er primært om aftenen at han er alene. Dvs han ligger bare og snorker efter en hyggelig dag med kæresten og jeg smiley Jeg arbejder så også maks 3 dage i rap, og så har jeg 2 dage fri el. mere, så det går op i sidste ende smiley

• #25   22. jul 2007 Max 8 timer synes jeg, men der sker sjældent.

Mickey er alene hjemme omkring 6 timer i hverdagen, men nogen dage er jeg allerede hjemme igen kl. 12. Jeg kører kl. 8 hver morgen.

• #26   22. jul 2007 ca 6 timer om dagen man- tors/ sjældent 8 . fredag nok kun 4-5 timer. gør alt for at få det hele til at køre så hunden er så lidt alene hjemme så muligt... heldigvis sover hun meget da hun er ekstremt doven. synes det er synd for hende hvis hun er alene i for lang tid....

Kommentér på:
Hvor længe "må" hunden være alene?

Annonce