{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.566 visninger | Oprettet:

Hele loppefrø {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Er der nogen af jer der har prøvet at gi hele loppefrø af den ene eller anden årsag? Hvis ja, hvordan virkede det på årsagen til brugen og hvordan virkede det på afføringen? Kommer de hele ud igen?

Min mors Molly døjer en LILLE bitte smule med blød afføring (minimalt, men alligevel) især hvis hun har fået tyggeting plus hun døjer med analkirtlerne uanset foder.. Hun blev anbefalet at gi flere fibre da hun samtidigt er Meget sulten konstant og skal tabe sig..

Derfor overvejer min mor at afprøve hele husk fibre og hvis det ikke er en succes hos dem der måtte ha prøvet det så bliver det nok enten almindelige loppefrøskaller eller dette

https://www.futterfreund.de/lunderland-ballaststofffasern#parentHorizontalTab2

Håber der er nogen der har prøvet det og kan fortælle lidt om hvordan det virker i praksis!

Hvis I har andre bud på et fibre tilskud (udover pro fibre), så er bud bestemt velkomne! Kunne bare ikk rigtigt selv finde andet der gav mening..

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hele loppefrø
  • #1   23. maj 2020 Hvad mener du med “hele husk”? Og så skriver du loppefrøskaller? Husk er loppefrøskaller. “Hele husk” er ...... loppefrøskaller.

    Jeg oplever ikke at husk giver mere mæthed, ed mindre man er i vanvittige mængder. Hvilket foder får hunden? For der er fodertyper som faktisk er effektive i det med vægttab og mæthed - Royal Canin Satiety, Hills Metabolic og sikkert mange andre.


  • #2   23. maj 2020 Er det bare husk uden andet i?

    for kan se det findes med alt mulig ekstra i: https://husk.dk/produkter/husk-psyllium-mavebalance/


  • #3   23. maj 2020 A, loppefrøskaller er kun skallerne af loppefrø.. Det jeg spørger til er hele loppefrø.. Burde nok ha skrevet hele loppefrø men ja, er altså det jeg mener smiley Og jo de skulle gi øget mæthed (de skal ligges i vand inden).. Hun har prøvet meget forskelligt slankekost men er stadig sulten og vil ikke rigtigt æde selv den lille mængde hun skal ha, så hvis man kunne gi et foder med meget lav fedtprocent også gi fibre der både hjælper med sulten og samtidigt er noget hun vil æde så..

  • #4   23. maj 2020 Det er hermed rettet smiley

  • #5   23. maj 2020 Loppefrø skal man give i ret store mængder for, at få samme effekt med hensyn til fastere afføring som skallerne. De danner ikke den samme gelé effekt som skallerne.

    Jeg tror bestemt ikke, at du for nogen mæthedsfornemmelse ud af, at fodre med hele kerner. Så ville jeg nok vælge et andet foder, eller finde fibre et andet sted fra.


  • #6   23. maj 2020 Og jeg ville være lidt betænkelig ved af skulle tilsætte i lidt større mængde af noget som svulmer sådan op. Vil hun ikke spise noget mos af en art måske :)?

  • #7   23. maj 2020 Pernille, bemærk at jeg skriver, at jeg ikke oplever at loppefrøskaller giver større mæthed. Det kan godt være at du har læst at de burde, og jeg siger, at det er ikke hvad jeg oplever. Jeg har taget 9 piller 2 gange dagligt, og det gjorde INTET i forhold til mæthed.

    Hvis hunden er for tyk, og ikke vil æde slankefoder, så tænker jeg da at slankefoder netop er vejen frem.....? Hun skal nok spise inden hun dør af sult, hvis I altså lader være med at give noget som helst andet end foder.

    Og så er der altså mange varianter på markedet. Lav fedtprocent er ikke lig med et lavt kalorieindhold. Så fint et foder der er afbalanceret, og som hunden vil æde når den er sulten nok.

    Pt får Dorit Hills Metabolic (hvor der også er noget led-halløj i), og selv kræsen-Bella er ved at dø over hvor lækkert det er smiley

    Arion Sterilized er også lækker, siger damerne, men RC Satiety er puh-badr siger Bella. Happy Dog har også en low carb og en light, som begge er lidt kedelige, men effektive.

    Alle nævnte fås i små poser, så køb nogle forskellige og skift lidt imellem dem.


  • #8   23. maj 2020 Lp det skal lægges i en stor mængde vand først så det svulmer ikke op og er ikke en stor mængde de skal ha for at det mætter smiley Men tak for din erfaring med hele loppefrø smiley

  • #9   23. maj 2020 A, bemærk at det ikke er loppefrøSKALLER jeg siger skulle mætte.. Det er hele frø!

  • #10   23. maj 2020 Nå okay. Vi brugte det til heste, de skulle ikke i vand inden smiley

  • #11   23. maj 2020 A, du læser ikke helt hvad der skrives.. Det handler ikke kun om fedme men også om analkirtler og nej, der skal hun stadig ha flere fibre end bare slankekost for at ha effekt åbenbart (hvis det da kan afhjælpes med fibre).. Det skal afprøves før hun evt skal ha fjernet sine analkirtler.. Og ja, som sagt har hun prøvet flere slags slankefoder uden at hun vil spise dem..

    Altså selvfølgelig vil hunden tabe sig hvis den kun spiser feks 30-40gram dagligt som Molly gør, men det er altså under hvad der er okay selvom hun taber sig ifølge dyrlægen at æde i længden.. Der er grænser for hvor lidt man bør æde for stadig at få hvad man har brug for.. Så nyt foder skal der prøves men selvfølgelig er det da mest optimalt at finde et slankefoder hun vil æde men det er ikke min hund og jeg forstår nu godt at når man har prøvet mange forskellige slankefoder mærker, som bare ikke fungere så begynder man at overveje noget andet.. Men altså det må hun finde ud af, jeg spørger ikke om råd til slankekost da det finder de selv ud af men om loppefrø for at finde ud af om det kunne være en løsning eller om det er bedre med noget andet hvilket det ifølge LP er.. Også er det egentlig alt jeg var interesseret i at vide - ikke på vegne af mig selv..

    Men pro fibre er indkøbt også må vi se om hun vil æde dem.. Ellers må hun få dem i en lille bitte klat vådmad eller evt i opblødet tørkost.. Og alternativt så må det som sagt være husk piller/Kapsler.. Det er hvad der er oppe at vende som de bedste muligheder..


  • #12   23. maj 2020 Lp, men altså efter hvad du skriver så tror jeg nu alligevel at de bliver afskrevet smiley Hun har købt pro fibre som skal afprøves også ellers må der prøves med husk piller og virker det ikke på analkirtlerne så må de fjernes hvis det kommer dertil.. (analkirtlerne er det primære problem mht sult var det egentlig bare for om man kunne få to effekter på en gang) smiley

  • #13   23. maj 2020 Desuden produktet i linket sidst i indlægget er ikke noget hun vil prøve alligevel smiley Det bliver pro fibre og ellers husk piller.. Det virker vist som det bedste alternativ smiley Ville bare ha været smart hvis det kunne nedsætte sulten hun konstant føler (uanset foder desværre, hun er konstant sulten også selv hvis hun får et almindeligt størrelse måltid) samtidigt med hjælpe på analkirtlerne.. Men det er pga analkirtlerne at det skal afprøves med fibre..

  • #14   23. maj 2020 Nones fik også de pro fibre en overgang, også pga analkirtlerne, der så jeg desværre ingen forskel i afføringen. Først da han fik husk. Men derfor kan det jo sagtens være din mors hund, kan have gavn af dem. De skulle så til gengæld også mætte lidt.
    Det er godt nok træls hun døjer sådan. Jeg må også 3-4 måned tømme hans, det er så blevet bedre med alderen, eller fordi vi har fået meget bedre styr på maven måske.
    Jeg troede også en overgang, at vi skulle ud i, at have dem fjernet, det slap vi heldigvis for. Krydser fingre for din mors hund, også kan slippe for den operation, den er vist ikke så sjov.


  • #15   23. maj 2020 Lp, nu er det ihvertfald købt så prøvet bliver de smiley Men det er som sagt heller ikke ret meget at afføringen er blød men selvfølgelig ville det være rart hvis det også hjalp på det - er mest hvis hun får godbidder eller tyggeting dog..

    Min gamle hund Emma fik dem fjernet pga SLEM betændelse i dem gentagne gange.. Det var heldigvis ikke så slemt udover at hun fik voldsom hård mave i et stykke tid bagefter, så hun måtte ha flydende afføringsmiddel for overhovedet at kunne komme af med afføringen! Men det var også det eneste.. Men de blev også nødt til at blive fjernet selv hvis det havde været en slem omgang - det blev helt til fyldte hønseæg der sprang af betændelse smiley DET må dælme ha gjort ondt!! Og den der ikke sprang af sig selv skar dyrlægen op (Altså før operationen).. Hos Emma kom det dog Meget pludseligt og hun havde ikk haft problemer med at tømme dem eller på nogen måde blød afføring.. Så hvorfor det skete vides ikke rigtigt.. Dog efter første omgang betændelse var hendes sekret stenhårdt og ikke rigtigt til at få ud, så derefter var det nok derfor..


  • #16   23. maj 2020 LP, Mht Mollys analkirtler så er hun faktisk først begyndt at døje efter dyrlægen ved den årlige vaccine tømte dem.. Før da tømte hun dem selv og der var aldrig problemer.. Er lidt skørt..

    Og tak, vi krydser fingre for at det ikke bliver nødvendigt med operation smiley Heldigvis har Mille aldrig døjet med analkirtlerne smiley (7,9,13 og bank under bordet)


  • #17   23. maj 2020 Det er en udbredt misforståelse, at loppefrø (og andre fibre) giver hård mave. De giver tilpas mave, og kan altså både virke samlende for diarre, men også afførende og blødgørende på hård mave. Så hvis målet er at gøre afføringen fast nok til at tømme analkirtlerne, er det jo ikke fibre der skal til.

    En anden ulempe ved fibre er, at de øger både mængden og hyppigheden af afføring, og det er ikke særlig smart, når analkirtlerne driller.

    Hvis hunden tåler ben, så giv den type ben som giver den hård mave - det er forskelligt fra hund til hund. Eller tøm analkirtlerne manuelt. Men fibre er ikke løsningen.

    Pernille, med mindre hunden vejer over 20 kg, er der ikke noget farligt ved at den lever af 30-40 g om dagen i en længere periode. Det er såmænd omkring den mængde jeg ser corgier i gruppen får, når de er på skrump. De ligger på omkring 15 kg, plus minus.

    Jeg tænker at I laver problemer, hvor der ikke er problemer, og er lidt bange for bare at springe ud i det.


  • #18   23. maj 2020 Min Coco har haft enorm dårlig mave pga medicinering med noget meget kraftigt kræftmedicin, og her har det hjulpet med et pulver, der hedder Vivomixx. Jeg fik det af dyrlægen første gang, og derefter købt på nettet, det er super billigt. (Og Coco siger det smager vildt godt!)
    Hvis hunden er ekstra sulten ovenpå det slankefoder den får, ville jeg fylde op med gulerødder. De er fulde af fibre, som også er godt for analkirtlerne (også min dyrlæges udsagn).

    Er hunden ikke sulten nok til at spise gulerødder (eller andet) ved siden af slankefoderet er den jo egentlig ikke sulten, ville jeg sige smiley


  • #19   23. maj 2020 Den ene Metabolic vådfoder, er virkelig våd, altså i sådan en suppeagtig sovs. Den kunne spædes op med gulerodsgranulat og evt en slat tørfoderpiller, og så får man det hele på en gang.

    Muligheder i stedet for begrænsninger smiley


  • #20   23. maj 2020 A, helt ærligt så tror jeg nu mere på dyrlægen end dig.. Desuden synes jeg virkelig også det er vildt at du kan mene hunden bare permanent skal være på et foder den vitterligt ikke kan li! Hun skal være på slankekost resten af sit liv formentlig da hun tager på ved vitterligt det mindste og hverken et foder hunden ikke kan li eller 30-40gram foder resten af hendes liv er okay.. Men ja, føj hvordan kan hun dog lytte til dyrlæger! Og JO, du kan sige hvad du vil men fibre hjælper altså nogle hunde med de problemer! Og det er da så uskadelig en ting at prøve før operation og når det er bevist at hjælpe nogle såå.. Og som jeg har skrevet kommer hendes problem med analkirtlerne ikke pga hendes meget minimalt bløde afføring! Det er kommet efter dyrlægen tømte dem og hun har altid haft den konsistens afføring ved tyggeting..

    Ak ja, hun er da en forfærdelig ejer og ja da, hun OPFINDER da uden tvivl at hun døjer med analkirtlerne... Faktisk lever vi begge for at finde problemer med vores hunde! Det kunne jo ikk tænkes det var reelt..

    Nu vil jeg så gerne bede dig om at forlade tråden med dine latterlige beskyldninger (som du så tit kommer med uden at du på NOGEN måde kender til hunden og hvordan tingene er i virkeligheden - men du ved jo ALTID bedst selvfølgelig).. Og ellers vil du blive blokeret. Nu er min grænse med dit evindelige pis simpelthen nået!


  • #21   23. maj 2020 A-s, hvor køber du det henne? Vil gerne læse om det..

    Hun gnasker bare gulerødder i en million stykker.. Men hvis de er kogt æder hun dem gladeligt.. Ved ikke om de har samme effekt kogt?


  • #23   24. maj 2020 Bestemt ikke, men man bør heller ikke sige at folk finder på problemer der ikke er der.. Det er dælme over stregen når man intet kender til deres hund i virkeligheden!

  • #24   24. maj 2020 Et godt råd for at øge mætheden kunne også være at blande vådfoder i tørfoderet. Man kan slippe af sted med at give mere vådfoder end tørfoder, så det fylder mere. Og så synes de fleste hunde, at det er mega lækkert smiley

    Og hvis hun slet ikke vil spise slankefoderet, så kunne det måske være en idé at finde et "almindeligt" foder og give lidt mindre af det.

    Jeg ved godt, det ikke handler om loppefrø, men så at tråden havde handlet lidt om vægttab også, så ville lige give et bidrag smiley


  • #25   24. maj 2020 Spørgsmålet vil så være hvor meget vådfoder feder.. Men det må man jo så se på smiley Mht et almindeligt foder så har det bestemt været oppe at vende da det ikke er holdbart at hun enten ikke æder eller måske æder 30-40gram de dage hun så spiser.. Især ikke da hendes vægtproblemer aldrig forsvinder da det er kommet efter hun blev steriliseret og hun tager nemt på.. Så må man kigge lidt til fedtprocenten bla også selvfølgelig en noget reduceret mængde ja smiley Er som skrevet også super synd hvis hun permanent skal ha foder hun virkelig ikke kan li jo!

  • #26   24. maj 2020 Vådfoder feder netop nærmest ikke, fordi der er så meget væske i ift. tørfoder. Så man kan som sagt give en større mængde af det uden at det påvirker vægten, men samtidig fylder det jo i maven smiley

  • #27   24. maj 2020 Smart smiley

  • #28   24. maj 2020 Jeg kan se, at hun gerne spiser kogte gulerødder, så hvorfor ikke give hende dem som "fyld" i foderet og som guffer, de feder jo sådanset ikke.


  • #29   24. maj 2020 Vivomixx findes nemt med en google søgning på dét ord..

    Men fordi jeg er sød: http://vivodanmark.dk smiley

    Det er ikke lavet specifikt til dit eller dat, men til at forbedre tarmfloraen. Jeg oplever med Coco, at hun laver nogle vældigt fine hårdt pøller nu, der kommer også mindre ofte, og det er tydeligt på rundheden på hendes mave efter to ugers brug, at hun er begyndt at optage sin mad meget mere. (så vi skal så også til at skrue lidt ned smiley )

    Jeg forstår altså ikke helt, hvordan hunden kan være overvægtig, når den ikke vil spise? Der må jo være nogen i husholdningen, som skal ændre vaner, (og jeg tror ikke, det er hunden smiley ) når den kan gå fra foderet og stadig være overvægtig.

    Fibrene i gulerødder forsvinder ikke ved at blive kogt, men de fylder selvfølgelig mindre i maven, når vandet koges ud af dem.

    Man kan sagtens tilsætte vådfoder i tørfoderet, det er jo bare helheden der skal gå op. Skal den have x-mængde tørfoder, må den sættes ned, så den går op, når der tilføjes y-mængde vådfoder, så man stadig står med x-mængdens kalorieindhold. Hvis det giver mening smiley


  • #30   24. maj 2020 A-s, åh den side havde jeg godt fundet, men troede bare der måtte være andre også men okay, tak smiley Hvad gir du for dem? smiley

  • #31   24. maj 2020 Anni, de kan sagtens gives som fyld til maven men.. Mht som til godbidder er det virkelig et problem fordi der skal det være noget ret lækkert (ikke absolut fedende men bare noget hun sys er lækkert) fordi hun generelt er ret katteagtig og har et pænt dårligt Indkald hvis ikke, især også hvis hun får øje på vildt, løbere, fugle, pindsvin, frøer og meget andet (har vildt jagtinstinkt).. Så lige der vil det desværre fungere meget dårligt! Så lækkert sys hun alligevel ikk kogt gulerod er åbenbart..

  • #32   24. maj 2020 De koster 166kr for en kasse med 10breve. Man sender dem en mail, og så sender de de hurtigt:)
    Coco på 8,5kg får 1/4 brev hver morgen, hun startede på 1/4 brev morgen og igen aften. Vi håber med tiden at komme ned på hver anden dag.


  • #33   24. maj 2020 A-s, nå så er det jo ikke så dyrt.. Mille vejer 12kg så hun vil måske skulle ha 1/3del brev to gange dagligt tænker jeg? Lyder det ikke meget rimeligt? Står der dosis på? (tænker det måske er mere min egen der burde prøve det selvom hendes afføring heldigvis er fin nu så er den sart hvis hun spiser snask.. Men Molly kan selvfølgelig også sagtens)

  • #34   24. maj 2020 Nej, der står ikke noget om dosis tror jeg. Det er vidst ikke lavet til hunde, så hvis der står noget om dosis er det til mennesker.
    Jeg fik dosis fra dyrlægen:)


  • #35   24. maj 2020 Okay smiley Tænker 1/3del er fint til 12kg udfra den mængde du skal gi smiley Der starter jeg ihvertfald..

Kommentér på:
Hele loppefrø

Annonce