{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundeejer efterlyses
  • #1   24. maj 2020 Godt den lille trods alt ikke var i livsfare men alligevel.. Håber ejeren og hunden bliver fundet (Altså den der bed selvfølgelig!)

    Ret koldt at man bare går derfra.. Man må da i det mindste tage ansvar - men okay, det hører man jo desværre ofte om at folk ikke gør i situationer hvor en hund bider.. Det burde bare være anderledes!!


  • #2   24. maj 2020 Den lille hund er desværre død.

  • #3   24. maj 2020 Ej Sanne, hvor trist smiley Hvor har du hørt det ?

    Sørgeligt at folk ikke tager ansvar ! Håber at ejeren af den angribende hund bliver fundet !


  • #4   24. maj 2020 Nej da smiley

  • #5   24. maj 2020 Ejeren har skrevet det på FB. Der kører en tråd om det, i HG-gruppen på FB.

  • #6   24. maj 2020 Saxet fra den gruppe:

    KORT OPFØLGNING
    Vi har i dag måtte sige farvel til lille søde Mickey som følge af den voldsomme hændelse. Jeg vil på vegne af familien sige tusind tak for de mange henvendelser og de mange varme tanker. Den medmenneskelighed, respekt og forståelse der er blevet udvist er helt ubeskrivelig. Der er selvfølgelig ikke noget der vil bringe stakkels Mickey tilbage, men jeg håber at den skyldige bliver fundet så ingen andre skal udsættes for denne forfærdelige oplevelse.

    I går havde min kæreste Nicoline en grim oplevelse i toget, da hendes hund og hende selv blev overfaldet af en muskelhund. Hændelsen skete omkring 18.30 på toget på Ringsted st., da en kvinde stiger om bord med sin pitbull terrier. Nicoline var på vej til Odense og sad i mellemgangen med hendes hund, som er en lille malteser/yorkshireterrier, som sad i en hundetaske på gulvet, selvfølgelig i snor. Pitbullen når knap at komme ind i toget før den tager bid omkring hovedet på Nicolines hund, hvorefter Nicoline kaster sig over muskelhunden for at løsrive sin egen hund. Ejeren af muskelhunden forholder sig passivt, og hele 3 gange får Nicoline sin hund fri, hvorefter at muskelhunden gentagene gange har bidt sig fast i Nicolines hund. Ejeren af muskelhunden flygtede herefter fra Ringsted st. og er nu eftersøgt af politiet.
    Nicoline er sluppet med få bid i hånden, men hendes hund er fortsat i kritisk tilstand.

    Dette opslag er udelukkende et forsøg på at fremme politiets arbejde og for at forhindre at andre skal udsættes for det samme eller, det der er værre.

    Pitbullen beskrives som en gråsort og hvid hund, og ejeren er en ung kvinde med mørkt, langt, glat hår. Det er vigtigt at pointere, at ingen bebrejde muskelhunden, men at vi dog ønsker, at kvinden bliver stillet til ansvar. Anskaffer man sig en muskelhund kræver dette streng disciplin og meget træning, hvilket kvinden ikke har levet op til. Det er ærgerligt, når menneskets bedste ven ikke har fået den passende træning og bliver til fare for sine omgivelser, men en stor muskelhund med en ejer, der ikke lever op til ansvaret for sådanne, må og skal ikke bevæge sig i det offentlige rum.
    I dette tilfælde var ofrene Nicoline og hendes lille hund, men der er desværre ikke langt til en femårig med et pølsehorn, hvis man ikke har kontrol over sin muskelhund.
    Ser man derfor en kvinde med mørkt, langt, glat hår med en sortgrå og hvid pitbull terrier i Ringsted eller omegn, bedes i kontakte politiet på 114.

    Del gerne opslaget, så den efterlyste forhåbentlig selv får set opslaget og tager ansvar.


  • #7   24. maj 2020 Hvor er det bare en trist sag smiley

    Hvordan fanden kan man bare forholde sig passivt, mens ens hund angriber en fremmed hund, og derefter stikke af ? smiley
    Håber at nogen genkender beskrivelsen af hunden/ejeren !


  • #8   24. maj 2020 Helt enig!!

  • #10   24. maj 2020 Mon ikke bare avisen har taget fejl - det er ikke super unormalt (jeg har ihvertfald hørt om forveksling af racer i aviser flere gange i forskellige sager).. Tænker da det vil være Meget underligt med to sager samme sted plus begge involverer en sorthåret kvinde.. Der står jo heller ikk noget om at hunden er død i avisen, der står tværtimod at den ikke er i kritisk tilstand (så vidt jeg husker.. Læste den igår)

  • #11   24. maj 2020 Det er her i byen og der er kun én sag.


  • #12   24. maj 2020 Jeg får så ondt i maven af sådan en historie.. Og det bekræfter mig bare i, at jeg gør det rigtige, ved at holde mine hunde fra den type hund.
    Når Thea er med ude og køre tog, plejer hun at sidde i sin kasse, med låget åbnet i toppen, så hun kan kigge ud.
    Nu bliver der fremover lukket, hver gang passagere stiger af og på.

    Tænk at sådan noget kan ske i et tog... Og der er vidner der beretter de har set hendelsen.. Men jeg har endnu ikke læst om nogen der hjalp kvinden og den lille hund... Trist smiley


  • #13   24. maj 2020 Utrolig trist smiley
    Endnu en uansvarlig hundeejer af en stor stærk hund. smiley


  • #14   24. maj 2020 Det er så trist og uhyggelig en sag!

    Jeg har ofte Atlas med i toget og sidder tit på de pladser. Det er ikke en rar tanke, at sådan noget kan ske. Heldigvis er det jo sjældent, at sådan noget finder sted.


  • #15   24. maj 2020 smiley

  • #16   24. maj 2020 Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg ville gøre ved sådan en hundeejer hvis det var Minion... smiley smiley

  • #17   24. maj 2020 Det er virkeligt mærkeligt!

    Altså jeg ville jo aldrig lade nogen gøre min hund fortræd eller omvendt.

    Tror bare at trunten er en smule gak gak...


  • #18   24. maj 2020 Det er næppe en ægte pitbull mon dog.... amstaff eller mix af noget er nok mere sandsynligt

    hvor mange ægte pitbull er der i DK når racen har været forbudt i næsten 30 år.... ?


  • #19   24. maj 2020 Hl, jeg ser nu flere.. I hundeskoven går der feks 3stk med samme ejer her i Randers og jeg ser også nogle en gang imellem andre steder..

  • #20   24. maj 2020 @Pernille.
    Jeg må indrømme at jeg ikke tror på det er Pitbull du ser.

    Altså jeg har stadig til gode at se en eneste i DK.

    Jeg ser meget blandings, men jeg tror ikke på at der er noget Pitbull i nogen af dem.


  • #21   24. maj 2020 Enig med Martin.

    for ikke at ødelægge tråden har jeg lavet et nyt emne om pitbull i DK 29 år efter forbuddet



  • #22   24. maj 2020 Altså ejeren siger også selv at det er pittbulls.. Plus to af de tre er rednose og alene i min ejendom har der boet to, den ene rednose den anden grå/blå - ved ikk hvad man kalder den farve i pittbulls.. Den ene var seriøst syg i hovedet, hun fik så en lille pittbull hvalp samtidigt med den grå/blå hanhund (en tæve), det endte med at den bed hvalpen allerede da hvalpen var 9uger i ansigtet smiley Engang da den af uvisse årsager gik rundt om vores to ejendomme LØS (de boede i blokken ved siden af, to små sammenhængende blokke med samlet 11 lejemål) stod den ret aggressiv og prøvede at hoppe ind af mit åbne vindue i soveværelset fordi mine to hunde var derinde.. Kæft jeg var nervøs!! Var den kommet ind var det seriøst gået helt galt er jeg sikker på.. De to pittbulls som boede på samme etage i opgangen ved siden af havde også bidt hinanden i slagsmål og bidt et menneske.. Det var seriøst SÅ fedt da de flyttede!! Men jo, det ER pittbulls og jeg kan bestemt godt kende forskel smiley og de 5 stk har ejerne også selv erkendt det..

  • #23   24. maj 2020 Pernille kan jeg lokke dig til at flytte det til den nye tråd så vi ikke spammer denne som jo har et seriøst emne?

    At en ejer siger en hund er en labrador gør den ikke til en hos mig. Det må jeg indrømme også gælder pitbull men det har jeg uddybet i tråden

    Men jeg vil rigtig gerne høre i tråden hvordan du kan se forskel.


  • #24   24. maj 2020 Har jeg allerede gjort nu smiley

Kommentér på:
Hundeejer efterlyses

Annonce