{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  numse-bumse billede.
  • #1   25. maj 2020 Ser ud som om der er noget væske i pelsen?

  • #2   25. maj 2020 Hun har lige været i haven, så tror bare det er fra en lille pølle, hvis hun har tømt anal kirtlerne. Jeg syntes ikke der er noget der ser unormalt ud, udover den lille bums smiley

  • #3   25. maj 2020 Det kan snildt genere så meget. Der kan være meget mere irritation under huden - det gør naller.

  • #4   25. maj 2020 Er det noget der er værd at kontakte dyrlægen for, eller kan jeg se tiden an? Må jeg trykke den ud?
    Syntes jo den ser lille og ubetydelig ud, men den sidder godt nok et træls sted.


  • #5   25. maj 2020 Altså, jeg ville helt klart prøve at poppe den, hvis hunden tillader det. Det vil gøre irritationen mindre at der ikke er tryk på.

    Og så ellers fuldstændig lade det passe sig selv derefter.


  • #6   25. maj 2020 Ville lade den passe sig selv og ville ikke ringe til dyrlæge

  • #7   25. maj 2020 for mig ligner det irriteret hårsæk der gået betændelse i. mine bostoner får dem ofte på hage, ved øjene. ville poppe den hvis hun synes det okay. ellers lade den gå i sig selv igen. tænker ikke dyrlægen gør noget. de analkirtler jeg har set der irriteret er huden varm og rød.

  • #9   26. maj 2020 Er enig med Pia.. Men er svært at vurdere udfra billedet men udfra billedet og beskrivelsen så ville jeg personligt ta afsted til dyrlægen.. Men jeg vil også hellere afsted en gang for meget end for lidt og jeg har selv haft en der fik kæmpe analkirtle bylder der sprang og den anden måtte skæres op og det virkede bestemt utroligt smertefuldt!! Så jeg ville forsøge at ta det i opløbet! Emma endte med at få opereret sine analkirtler væk.. (det gav enormt hård mave i en længere periode efter operationen som krævede afføringsmiddel! Så vær OBS på forstoppelse og start evt med afføringsmiddel efter operation hvis det kommer dertil)

  • #10   26. maj 2020 Bumsen er selv sprunget i løbet af igår, og alt ser fint ud. Ingen rødme i området og hun slikker ikke i det mere smiley

  • #11   26. maj 2020 Åh hvor dejligt smiley

  • #12   29. maj 2020 Hej Pernille F.
    Min chiuahua døjer meget med analkirtlerne. Tale om de evt.skal fjernes. Jeg læser at din hund har fået dem væk. Ville høre om gener den har nu, eller om den har nogle. Min kære chiuahua er kun 15 mdr og vi er tit ved dyrlægen grundet betændelse og gener derfra. Aner ikke hvad jeg skal. Han skal også snart have fjernet sin ene sten der sidder i lysken, ja jeg har ikke været så heldig med ham, der har været noget hele tiden. Men jeg elsker ham og vil gøre alt for han får et dejligt hundeliv.
    Venlig hilsen Lone ??


  • #13   29. maj 2020 Lone, det er godt nok min tidligere hund Emma der fik dem fjernet.. Men hun havde en del forstoppelse i tiden efter operationen og måtte som skrevet ha afføringsmiddel (noget flydende fra apoteket) for at kunne komme af med noget.. Men det var Max 14dage sådan som jeg husker det og udover det var der absolut ingen bivirkninger overhovedet og det var det bedste jeg kunne ha gjort for hende da hun før operationen virkelig døjede meget med dem! Og det så ret smertefuldt ud smiley Så du kan roligt få dem fjernet! Men jeg ville helt sikkert købe noget afføringsmiddel (til hunde selvfølgelig - forhør dig hos dyrlægen) så du har det stående klar og hurtigt kan reagerer hvis du ser det begynder (Emmas begyndte med at hun ikk sked i en hel dag og allerede der burde jeg ha været OBS men dyrlægen havde ikk sagt noget og jeg vidste derfor ikke at det kan gi hård mave.. Men hun burde ha fået afføringsmiddel allerede der fordi det blev ret slemt med forstoppelsen hvilket var virkelig synd!)..

    Men hvis han døjer gentagne gange så få dem endelig fjernet! Det var ihvertfald for os fuldstændig uden bivirkninger på den lange bane og der var på den korte bane kun lige selve operationen og forstoppelse.. Men når hun slap for alle de problemer og smerter... Ja, jeg ville gøre det igen hvis jeg står i samme situation smiley

    Al mulig held og lykke med ham smiley


  • #14   30. maj 2020 Hej Pernille.
    Takker mange gange for dit svar. Det vil jeg nøje overveje. Han har det godt lige nu, på 5 dagen. Jeg er så glad men hvornår begynder det igen. Det frygter jeg.
    Med venlig hilsen Lone.


  • #15   30. maj 2020 Lone, ja det er jo lige det.. Har du overvejet at prøve med fibre først? smiley

  • #16   30. maj 2020 Nej det har jeg ikke men det foder han får skulle være meget fiberholdigt. Han er en lille kræsen pind ??.
    Med venlig hilsen Lone.


  • #17   30. maj 2020 Okay smiley

  • #18   30. maj 2020 Pernille har lige gået en tur med ham. Lidt tynd mave. Ja og da vi kom hjem begynder det igen. Han tager sig bagtil kurre på bagdelen. AK skal han nu igennem det igen. Jeg har til at vaske ham bagi hvad han er så glad for. 5 dage har han og jeg haft det så godt. ØV. Er så KED af det nu. Han har fået smertestillende, da de første gang undersøget ham og penicillin. Nu er det pinse ved ikke om jeg skal give ham lidt smertestillende igen. Jeg er så fortvivlet. Håbede på at alt gik godt igen efter 5 dage hvor det var så fint. GRÆDER på hans vegne. Han vil kun ligge i min arm.

  • #19   30. maj 2020 Øv, det er da godt nok træls smiley Hvis det bliver værre må du jo overveje om det er nødvendigt at ta til vagt dyrlægen.. Kunne forestille mig det er ret smertefuldt og jeg tror desværre ikke altid at smertestillende dækker helt nok - det gjorde det ikke på Emma da hun døjede.. Men ja, hvis han har døjet gentegne gange og han allerede får fibre, så ville jeg se at bestille tid til operation! Det ser så ubehageligt og smertefuldt ud smiley Så hellere få det overstået - såå slem en operation er det heldigvis ikke også er problemet ovre i stedet for! Men rigtig god bedring med ham! smiley

  • #20   30. maj 2020 Hej Pernille.Ja det overvejer jeg også.Nu er det Pinse,ergo jeg må desværre give lidt smertestillende lige nu.Rigtigt stort ØV.Jeg tror at når han skal have sin sten fra lysken som SKAL gøres mon det så ikke var en god ide at også få lavet det andet,så sparre han jo en gang narkose.
    Jeg er så KED af det.Det er rigtig synd ved ham.Han sidder på mine skuldre nu ,kan ikke forstå hvad der sker.Kigger på mig og beder om hjælp.Det gør mig så ondt at se ham sådan.Takker for dine gode råd.De hjælper os på vej. smiley


  • #21   30. maj 2020 Velbekomme da.. God bedring smiley

Kommentér på:
numse-bumse billede.

Annonce