{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.005 visninger | Oprettet:

Ny herinde - wow :) {{forumTopicSubject}}

Kære hunde-folk. Er ny herinde. Fulgt med på sidelinien et stykke tid - fordi jeg overvejer hund smiley
Bliver dog lidt skræmt indimellem Har en del venner/veninder med hund og syntes det lød ok. Noget krævende men også med mange glæder.
Når jeg læser med her synes jeg dog der er mange issues med forhudsbetændelser, analkirtler, hududslæt, opkast, orm og adfærdsproblemer )
Er det livet med hund eller har nogen andre oplevelser?
Spørgsmålet er selvfølgelig skrevet med et glimt i øjet. Det er bare en relativ ny verden for mig - og virker måske lidt indforstået. Hvem er fx "Fede Dorit"? smiley
Jeg glæder mig til at følge jer og blive klogere henad vejen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny herinde - wow :)
  • #1   26. maj 2020 Fede Dorit herinde er en hund smiley

  • #2   26. maj 2020 Åhr tak - så givet det lidt mere mening smiley Tænkte det var lidt uhøfligt at skrive om en anden bruger smiley


  • #5   26. maj 2020 Godt at høre smiley Og ja, er med på det fylder meget. Derfor har vi holdt os til katte indtil nu. Men med nærmest voksne børn er der jo nu et andet overskud i hverdagen smiley


  • #6   26. maj 2020 Mange tak smiley Og Fede Dorit er jo skøn smiley


  • #7   26. maj 2020 Folk skriver jo tit om råd til de ting der er svære eller giver problemer - derfor er det også rigtig tit det, der fylder herinde smiley

    Til gengæld synes jeg at der i statusbeskederne er meget mere fokus på hygge og alle de dejlige, sjove, skøre øjeblikke der jo heldigvis også er, i livet med en hund smiley


  • #8   26. maj 2020 Hun er mega lækker, og er verdens største personlighed i en pølset krop smiley



  • #9   26. maj 2020 Jeg håbede også det var tilfældet - og ikke en generelt tilstand smiley Kan være jeg skal se på de statusbeskeder... Skal lige finde ud af siden..:)

  • #10   26. maj 2020 Hvad er hun for een, hende skønne Dorit?

  • #11   26. maj 2020 Det er alligevel vildt, at dit første spørgsmål går på, hvem fede Dorit er. Haha

  • #12   26. maj 2020 Det man skal huske med sådan et forum (og fx også med instagram og lign.) er, at du er én person, som relaterer og forholder dig til 1000 enkelte menneskers opslag (billeder hvis instagram).
    Alt det du læser om herinde er jo summen af mange menneskers enkelte problemer - på samme måde som alt det smukke, perfekte, du ser på instagram jo er summen af mange enkelte menneskers ene perfekte øjeblik.

    Det sagt, så ja, man kan da få en mandagsmodel. Jeg har selv en. Hun har en sygeforsikring der koster 1200kr hver halve år og hun HVERT ENESTE år af sit syv år lange liv mere ind indbragt den udgift i dyrlægeregninger. Jeg skriver dog ikke så tit om det herinde, men der er andre, der har behov for at dele, og så kan det fremstå mere voldsomt..


  • #13   26. maj 2020 Dorit er en welsh corgi cardigan. Ren kærlighed og ballade smiley

  • #15   26. maj 2020 Ja, Søren - synes det var lidt groft smiley

    Og er med på internettets lyksagligheder. Af samme årsag ikke bruger af Instagram (og nok heller ikke for ældre model som jeg)
    Må have mig en god forsikring hvis jeg skulle ende op med en mandagsmodel. For det er godt nok mange penge...


  • #16   26. maj 2020 Hvis du synes, at det er groft, så må A jo sagsøge mig. Hvis hun ellers kan finde en troværdig jurist/sagfører til at føre sagen.

  • #17   26. maj 2020 Er der ikke juridisk bistand i de populære hundeforsikringer? smiley

  • #18   26. maj 2020 sygdom fylder mindst men meget på nettet fordi man søger råd om de ting der ikke virker.

    fede Dorit er min online crush smiley


  • #21   26. maj 2020 Det lyder opmuntrende smiley Uheld og sygdom kan man jo desværre ikke forsikre sig imod... Har bare fornemmelse af katte er mindre syge, når man sådan orienterer sig. Men har da også stået en lørdag aften med en uheldig kat, der havde fået flået skindet af den ene side...

  • #22   26. maj 2020 arh det med katte, jeg er også med på kattegalleri, da vi også har tre ladekatte og en indekat de er sjældent syge, men der er skam mange hårrejsende historier på den site også! min dejlige lille hundefamilie er 4 stks. pomeranian alle sunde og raske
    her Blondie hun bliver 15 år i juli


    profilbillede
  • #23   26. maj 2020 Nåhr, Blondie isbjørn smiley Og ja, sikkert grumme historier om katte også. Dem har jeg bare ikke opdaget fordi jeg føler mig ret rutineret i den henseende smiley
    Med hund er jeg ret meget nybegynder smiley


  • #24   26. maj 2020 Altså for langt de fleste herinde, der er det en livsstil og deres passion.
    Det med sygdom, det kommer vist lidt an på hvilken hundeejer du spørger eller bruger som eksempel.
    Min gamle tæve som jeg overtog da hun var 6,5 år, hun var kronisk syg. Hun havde gigt og spondylose i ryggen og albuerne og kostede rigtig rigtig mange penge i de 7 år hun nåede at bo her. Hun endte så ud med at være den hund jeg kun får en gang i livet, min once in a lifetime hund. smiley

    Dem jeg har nu, de fejler intet. Zenta som jeg har haft fra hvalp, har brugt sin sygeforsikring 2!! gange og der var hun ikke syg, men kommet til skade.
    Hun kommer så sjældent hos dyrlægen at hun ikke engang er opdateret med vaccine i skrivende stund, for det plejer vi at gøre når vi alligevel er der og efter Laika ikke er her mere, jamen så kommer vi der ikke.
    Zenta er 13 år og 2 måneder.
    Gipsi, min anden tæve, har boet her i knapt 9 måneder og hende har min dyrlæge ikke set endnu.
    Der er heller ingen af mine hunde der har adfærdsproblemer og jeg har altid flere tæver sammen. Gipsi feks. er med mig rundt hos venner og familie og med oppe i byen.
    Det er schæferhunde jeg har og alle med DKK stamtavle.

    Så nej, jeg kan ikke kende det med meget sygdom. Spring ud i det. smiley


  • #25   26. maj 2020 Nogen dyrker sygdom mere end andre, men for flertallet er det alt mulig andet der fylder - træning, adfærd, smukke gåture, fjollede hundehistorier og alt mulig andet smiley

    Og så er der alle offtopic-emnerne, som fr tiden handler om corona eller ikke-corona smiley


  • #27   26. maj 2020 I øvrigt synes jeg, at alle nye brugere skal starte med Fede Dorit. Så er stilen lagt smiley

    Dorit har, hvad man vil betegne som et sundt sind (mig der kender hende, ved at hun bare skjuler sin sindssyge ret godt), en sund krop (som er fyldigt pakket ind) og kun en lille smule allergi. Lidt skal hun jo fejle, for at vi kan være med herinde smiley

    På den lidt mere seriøse side, har jeg verdens smukkeste schæferblanding, som har et lidt for sart sind, og som tænker for lidt når hun løber stærkt, og derfor af og til kommer til skade. Med hende går jeg op i træning og i at holde hendes gamle kadaver i så god form, at hun forhåbentlig får lov at opleve sin 10 års fødselsdag til februar (TAK Janni, du var vist den eneste der turde håbe på det, dengang hun pludselig ikke kunne gå).

    Det at have en gammel og slidt hund, gør at man pludselig begynder at gå op i fodring, form, tilskud, behandlinger og alt mulig andet.

    For nogen er det at have hund en livsstil, for andre er det en hobby og for andre igen er det bare lidt hyggeligt. Og der er plads til alle. Det eneste tidspunkt hvor næsten alle er enige, er når der kommer et emne om en hund som helt åbenlyst skal have dyrlægebehandling, men hvor ejeren ikke gider smiley


    profilbillede
  • #28   26. maj 2020 Og jeg tror stadig på det. smiley

  • #29   26. maj 2020 smiley smiley smiley

    Det er så vildt, at hun stadig har det så godt. Jeg var bange for at hun ikke nåede 8 år, og nu, halvandet år senere, er hun still going strong smiley

    Lækre, gamle gråmule smiley


    profilbillede
  • #30   26. maj 2020 Velkommen til! Jeg håber du finder en hund, hvis behov du matcher smiley

    En del tråde handler, som de andre siger, om bekymringer, sygdom og uheldig adfærd, netop fordi der er meget viden at hente her på siden.

    Det handler rigtig meget om, at tage det man kan bruge, og smide resten væk smiley

    Man kanrisikere at få nogle hug herinde.. Ikke fordi folk herinde er onde, de er blot meget passionerede omkring hunde.

    Der er rigtig mange sjove tråde, især her i corona krisen har nogle af trådene været meget hyggelige, så vi kan hjælpe hinanden i den svære tid.

    Hvis man vil, er HG et sted man kan få rigtig meget hjælp og man kan lære så meget.
    Det handler om hundene. smiley

    Jeg har de her 3 røvhuller smiley og jeg har også fået min del hug herinde smiley men jeg har så sandelig fået langt mere hjælp.

    Jeg håber du får glæde af det her skønne forum! Og vær ikke bange for at stikke spørgsmål smiley


    profilbillede
  • #31   27. maj 2020 Jeg skulle lige til at skrive, at Poulsen var 9 år og aldrig havde været syg.
    Men så kom jeg i tanke on diskusprolapsen, spist metadon-pille og ørebetændelsen indenfor de sidste par år smiley

    Men hey - hun giver åbenbart så meget glæde og er så nem på mange punkter, at jeg helt glemmer sygdomsperioder smiley


  • #33   27. maj 2020 Velkommen til smiley Ofte spørge folk jo herinde når de har et eller andet problem og derfor kan det godt virke somom det fylder meget og at der ikke er andet end issues når man har hund. Men for den enkelte fylder de issues man render på nok meget meget mindre end alle de glade timer man tilbringer sammen med sin hund. Jeg har haft hund hele livet og de dage hvor en hund har været syg eller haft et eller andet problem er da langt i mindretal. Jeg har haft mange hunde, men kun en enkelt der havde et virkelig bøvlet temperament (ikke adfærdsproblemer men problematisk normaladfærd). Det var en hund der krævede mange forholdsregler for at kunne fungere i et moderne liv, men det lærte vi at leve med. Det er hund jeg tænker tilbage på med et smil på læben.
    Langt det meste tid man tilbringer med sin hund er fyldt med hygge, sjov og glæde smiley
    Clinton deltager i hyggen på terassen en fantastisk aften i forrige week-end smiley


    profilbillede
  • #34   27. maj 2020 Er Clinton bedøvet, eller har du et af de hersens highspeed-kameraer? Jeg synes, at det er vanskeligt at tage et usløret foto af en irsk tornado. smiley

  • #35   27. maj 2020 Kære allesammen
    Mange tak for jeres mestendels opløftende hilsner smiley Alt er læst med stor interesse!
    Det er en ganske ny verden.. Og også derfor beslutningen er så stor og svær at tage. Har en forestilling om INTET bliver det samme som før hvis man får hund.
    Jeg vil jo ikke være uforberedt så overtænker totalt smiley
    Er bare snart nået ret langt i processen og måske mest bange for at fortryde hvis jeg IKKE får en hund.
    Ønsker så ikke at bidrage til hvalpe fabrikation så tænker meget voksen/ældre lille hund... Men måske også dumt hvis det er der sygdommene kommer smiley
    Skal såmænd passe hund hele pinsen så vi må se om den skræmmer livet og modet ud af mig


  • #36   27. maj 2020 Og sikke lækre eksemplarer I kan vise frem smiley

    Og Corona - det ved jeg lidt om, så kan da altid blande mig i den debat, hvis jeg føler mig for uvidende om hunde... smiley


  • #37   27. maj 2020 Rigtig god ide, at prøve at passe en hund smiley
    Der er rigtig mange fine og spændende racer, som hver især kræver forskellige ejere.
    Så der er noget for alle!

    Selvfølgelig ændre ens hverdag sig, når man får hund. Men for det fleste, ændres den til det bedre smiley
    Der kan være begrænsninger ved at få hund. Som fx. Ferier hvor hunden skal passes.
    Men langt de fleste finder en løsning. Jeg har 3 kræ, og det gør den slags lidt svært smiley men det er ikke et problem for mig. Ferier siger mig ikke så meget. Slet ikke i forhold til det, at have hundene i mit liv smiley
    - jeg kan ikke leve uden!

    Er spændt på at høre, hvordan det går med at passe hund smiley


  • #39   27. maj 2020 Jeg aner ikke hvordan det er ikke at have hunde, har altid haft hunde, så jeg ved ikke hvordan en hverdag er uden og kunne forestille mig, at jeg ville få oceaner af tid til alt muligt, nu der ikke skulle luftes, ordnes pels, gøres rent ofte, også i bilen, vaske tæpper osv osv og ikke mindst alle de penge jeg kunne bruge på andet smiley

    Men jeg elsker livet med hund.
    Og nej, det er ikke sygdom det hele, jeg har været ret forskånet for den slags, med undtagelse af den ene af dem jeg har nu, som er ramt af knoglekræft, og lever på lånt tid, nu på 9. Måned, men han har det godt og er fuld af livsglæde og spilopper, så jeg er taknemmelig for hver en dag . Men det at have en syg hund, det er bare ikke det fedeste, man holder jo uendeligt meget af dem smiley

    Det jeg sætter mest pris på, er det tætte bånd jeg har til mine, den gensidige respekt og tillid, vores mange gode ture til skov og strand, den motion jeg får, som jeg ikke havde fået uden dem, alle de mange grin og smil jeg får dagligt, og den ubetingede kærlighed.

    velkommen til smiley







    profilbillede
  • #40   27. maj 2020 Åh nej MLA. hvem af dine drenge er blevet syg smiley

  • #41   27. maj 2020 Aaarj, mine med-HG'ere maler et lyserødt billede smiley

    Det er de færreste, der ikke tåler lidt klamme indslag i hverdagen, der udholder at have hund smiley

    Diverse kropslige sekreter må man forholde sig til at skulle i kontakt med. Man skal tåle at vaske klamme ting ud af pelsen, pille klamme ting ud af munden og fjerne uinviterede elementer fra husstanden smiley

    I forskellig grad afhængig af race og individ, skal man forholde sig til stikkende stockhår eller måske underuldshekse. Vand fra vandskål fordelt på køkkengulvet. Ridser fra negle i det bløde trægulv. Bræk med dagens fund i skoven på tæppet smiley

    Når man er hundeelsker tipper alle disse ting i baggrunden og fylder meget lidt....
    Men de er der - i varierende grad og antal smiley

    Velkommen til smiley


  • #42   27. maj 2020 Ih ja, mange tak :)) Tror dig gerne. Er dog (heldigvis) lidt hærdet med kattene og tidl hestepasning smiley
    Synes bare hunde måske virker knap så “lækre” som kattedyr ... (tør man skrive det)
    Håber det ligesom med børn er lettere når det er ene egne ungers bræk og bleer smiley


  • #43   27. maj 2020 Du har fuldstændig ret - katte er noget mindre udfordrende hvad det angår smiley

    Det er jo præcis sådan, at man gør, hvad man skal - meeen lidt tolerant skal man være smiley


  • #44   27. maj 2020 Og det er jo det - er jeg mon tolerant nok...
    Passe-hunden var også på visit igår og startede ud med at æde græs og brække sig på terrassen smiley


  • #45   27. maj 2020 Jeg tror det er fordi at ting som rengøring, at samle lort op og alt det andet, opvejer glæden ved at have dem. smiley

  • #46   27. maj 2020 Det gør det jo fuldstændig, Zenta. Det er få øjeblikke med ulemper i forhold til mange med rendyrket glæde..

    Men der er nogen, der slet ikke kan holde det ud. Der er en god del arbejde i kombinationen hund/rent hjem smiley


  • #49   27. maj 2020 Præcis smiley


  • #50   27. maj 2020 Og det er jo den der glædesfølelse man ønsker - uden dog at have garantier for noget...
    Skrækscenariet er at købe hund og opdage den ikke giver glæde men kun arbejde.
    Ønskescenariet er at blive “forelsket” i sin hund. Som jo er sådan jeg har det med min kat og mine børn.
    For så føles det ikke rigtig som arbejde....:)


  • #51   27. maj 2020 Men hvis man gerne vil kombinere hund/rent hjem så er det jo også muligt, skal man lige nævne.
    Dels kan det være ift. insats, men i høj grad også ift. valg af race.


  • #52   27. maj 2020 Det rene hjem lever jeg (desværre) glimrende uden smiley
    (Lyder måske mere svinesti end det er - men jeg bliver aldrig een af dem der skurer og skrubber konstant)
    Hvis jeg vinder i lotto eller møder en millionær skal vi have rengøringskone smiley


  • #53   27. maj 2020 Præcis.
    Jeg kender da en del steder, hvor hund og rent hjem ikke udelukker hinanden. Det gælder bare ikke lige her. Her råder ofte kaos med diverse forsøg og opstillinger. Conor er sådan set bare et alibi ift rodet, og han er nærmest ligeglad med at blive gjort til syndebuk. Han har i hvert fald ganske høj haleføring smiley


  • #54   27. maj 2020 Altså, hunde giver meget arbejde, ingen tvivl om det. Og livet bliver pludselig fuld af prioriteringer, for der ER ikke tid til det hele. Jeg har altså et relativt rent hjem (og en Roomba som lille hjælper), på trods af to hunde, som både fælder og sviner ret meget. Jeg er kun mig om både hus, have og hunde, og det betyder at jeg har meget, meget lidt plads til et socialt liv - i hvert fald hvis det ikke inkluderer hundene.

    Men er man flere i husstanden, bliver det selvfølgelig nemmere at få tingene til at hænge sammen. Men uanset hvad, vil der være ting man skal give afkald på. Men det er helt uden tvivl alle besværligheder værd smiley Der er ikke noget mere givende, end det forhold man får med sådan en firbenet makker. Hunde er ren kærlighed, og elsker deres mennesker ubetinget smiley

    Og så lever man med at trække dinglepøller ud af numsen på dem, fordi de har spist græs, eller tørre opkast med rester af mus op smiley


  • #55   27. maj 2020 Synes bare hunde måske virker knap så “lækre” som kattedyr ... (tør man skrive det)
    Selvfølgelig tør man det, det er jo sandt smiley

    Velkommen til smiley


  • #56   27. maj 2020 Jeg er nemlig et ret socialt væsen - så det fylder også en del i mine overvejelser.
    Synes på den anden side bare at sammenkomster af den slags med alkohol og langvarig hygge jo tit er i weekender. Og der ville jeg jo have tid sammen hund i dagtimerne.
    Og (desværre) er det jo begrænset hvor udadgående mange af mine veninder efterhånden er... smiley

    For nogle år siden ville jeg ikke binde an med hund, da der var mere at se til.

    Det er jo ikke trendy at sige - men jeg synes faktisk jeg har masser af tid....
    Og tænker mere fornuftigt at bruge den med hund som forhåbentlig kan give fælles glæde med de store unger end det er at spilde tiden på sociale medier og underlødigt tv smiley


  • #57   27. maj 2020 Men ens sociale liv kan også ændre sig, når man får hund. Så bliver en gåtur med hundevennerne nogle gange prioriteret højere end en "kaffe-date" med veninderne. Eller man inviterer veninderne hjem til sig selv, så man både kan være sammen med veninderne og hunden på én gang.

    Men selvfølgelig er der ikke noget i vejen for, at man tager til middag et par timer lørdag aften efter at have været sammen med hunden hele dagen - det skal der selvfølgelig også være plads til smiley


  • #58   27. maj 2020 Små hunde er ofte nemmere at have med, når man skal ud, og min oplevelse er, at har man en velopdragen hund, så er folk meget åbne og indbydende ift at man helst kommer med sin hund smiley

  • #59   27. maj 2020 Min erfaring er at hunde bygger bro.

    efter mange år kun med katte bemærkede jeg virkelig hvor meget en hund kan bringe dig i snak med andre


  • #61   27. maj 2020 Sikke en “lortekat” Du har ret - når jeg tænker efter er det ikke mange mdr siden min kastede 30 cm lange levende orm op på gulvet smiley Bvdr...!

    Og har også hørt andre sige det med medbringen af små artige hunde..
    Nogle siger også hun-hunde er bedre hvis de skal med ud til veninder med hund (dem er der heldigvis mange af - har talt efter smiley


  • #62   27. maj 2020 Jeg mødte min mand i hundeskoven smiley og har flere venner der er mødt i Hundeskov eller til hundetræning.


  • #64   27. maj 2020 Lyder hyggeligt smiley
    Og ja, katte kan også være små-klamme smiley


  • #65   27. maj 2020 Dorit åd 3 mus her i forrige uge, og fik så lov at slikke tallerknen efter min aftensmad (boller i karry). 10 minutter efter sad hun og bøvsede, og jeg lukkede hende ud i haven, hvor hun kastede op. Mus i karrysovs smiley Vi var uvenner ret længe, fordi jeg var så sippet, at jeg kom og fjernede hendes lækre gryderet, så hun ikke kunne spise det igen smiley



  • #66   27. maj 2020 Mums -jeg overvejer videre smiley
    Tak foralle jeres skønne input smiley


  • #67   27. maj 2020 På grund af hund, fik jeg lagt laminat i hele huset og har et koskind og lidt løse tæpper til at ligge.
    Og det slår aldrig fejl, skal kræet brække sig foregår det aldrig på laminaten.
    Nej nej, kræet skynder sig hen på skindet, tæppet eller op i sofaen, og først der brækker han sig.
    smiley


    profilbillede
  • #68   27. maj 2020 Hvor ser han dejlig ud Anni smiley

  • #69   27. maj 2020 Man kan også være svineheldig, Coco har på en eller anden måde fundet på at når hun har diarre og ikke kan komme ud, så går hun ud i min brusekabine og skider smiley Perfekt!!

    Dog når hun skal kaste op, så foregår det stort set hvor hun nu lige står...


  • #70   27. maj 2020 Tak Krøllet smiley
    Skindet bedrager, han er meget anstrengende, og hvis vi får konkurrencer hvor man kårer Danmarks dummeste hund har han store chancer for at vinde. smiley


  • #71   27. maj 2020 As det gør Baby også!

  • #72   27. maj 2020 Anni vi kan bare bytte smiley så får du Melanie smiley

  • #73   27. maj 2020 Jeg tror at det vil være et godt bytte - for mig smiley

  • #74   27. maj 2020 Hold nu op hvor er han bare blevet lækker Anni

  • #75   27. maj 2020 Hjemmegå-ende

    Tak smiley


  • #76   27. maj 2020 Begge hunde herhjemme skal også helst kaste op på hjemmets eneste tæppe smiley

  • #77   27. maj 2020 Ja ja.. Jeg har gulvtæpper i hele lejligheden... Så jeg forsøger at genne hundene ud i køkkenet, hvis de skal kaste op smiley det er noget af en opgave skal jeg hilse at sige! - og ved uheld på tæpperne, er rengøring endnu værre....

  • #79   28. maj 2020 Måske vi skulle lave sådan en "bytte hund en uge eller to" ordning. smiley
    Jeg er ret sikker på, når i har haft Gaddafi i en uge bliver i afsindig glade for at få jeres egen hund igen. smiley


  • #80   28. maj 2020 Jeg vil gerne melde pas på at have Gadaffi i en uge eller to smiley Jeg tror han ville drive mig til vanvid inden for den første time smiley

  • #81   28. maj 2020 Anni i bytte med Melanie, må Gaddafi være en smal sag smiley

  • #82   28. maj 2020 A - det tror jeg faktisk ikke han ville, han er nu ikke så slem, og det jeg kender til dig, så tror jeg faktisk at du ville synes at han er rigtig sjov. smiley
    Du ville elske at træne sådan noget som rundering/eftersøgning med ham. smiley
    Havde jeg haft ham for 10 år siden da jeg stadig trænede hund ville han have passet rigtig godt til mig.
    Det er mig, som ikke tænkte sig om og indså, at jeg var blevet for gammel og for sjølle til sådan en hund. smiley
    Han får hvad han har behov for, men jeg lider virkelig for at give ham et godt liv.


  • #83   28. maj 2020 Krøllet - har Melani ikke lyst til at være mor ?
    Gaddafi vil gerne være far, så måske skulle vi lave et par kuld.
    Hvalpene vil garanteret blive "helvedeshunde" smiley


  • #84   28. maj 2020 Jo det vil hun helt sikkert! Hun bliver helt skør, når Thea er i løbetid.. Men Melanie er blevet frarøvet sine mor-evner af de onde, onde mennesker der fandt hende på gaden.
    Så Melanie må leve resten af sit liv, velvidende om, at hun aldrig kan finde drømme hunden og få hvalpe med..

    Meget tragisk.


  • #87   28. maj 2020 De her øjne skriger af "Gæt hvilken ballade jeg nu er ude på"!

    profilbillede
  • #88   28. maj 2020 Anni, nu siger jeg noget, der måske ikke rager mig overhovedet og hvis du synes, jeg blander mig for meget, så siger du bare til smiley

    Men har du sådan helt seriøst overvejet at finde et nyt hjem til ham? Jeg har tænkt et stykke tid, at det lyder som om du fortrød at have købt ham og nu skriver du, at du lider for at tilfredsstille hans behov. Jeg ved ikke helt, hvad du ligger i ordet "lider," men det skal jo for pokker ikke være en pine og plage at have en hund og selvom jeg ikke er i tvivl om, at han har det super godt hos dig, så synes jeg egentligt det er lidt synd for dig, hvis du skal "døje" med en hund, som i virkeligheden ikke er et godt match for dig.

    Igen, jeg ved ikke, om det overhovedet er noget, jeg skal blande mig i (kender dig jo sådan set ikke) og hvis du ikke føler for at tage sådan en snak med nogle du ikke kender i et offentligt forum, så forstår jeg det godt. Det er nok et følsomt emne. Jeg synes som sagt også bare, at det er en trist tanke, at du bruger de næste 10+ år på en hund, som du ikke rigtig føler for (i mangel af bedre ord) når der garanteret sidder en hund derude, der ville være det perfekte match til dig.

    Jeg overvejede længe, om jeg skulle sende det her, men jeg håber, du kan læse det med den omtanke, det er skrevet med smiley


  • #89   28. maj 2020 Hahahaha Emma - jeg er VILD med det billede hvor der bliver slikket på en mandsperson

  • #91   28. maj 2020 Ha ha Emma, jeg kan se, at det foregår på samme måde hjemme hos jer som hos mig.
    Specielt det billede, hvor hunden nærmest sidder helt oppe på hovedet af kæresten virker meget bekendt smiley


    Therese, det er helt i orden det du skrev, og jeg svarer da gerne på det. smiley

    Og jo, på en måde har jeg fortrudt at jeg købte ham, og havde jeg vidst at mit helbred skulle blive så elendig på så kort tid, så havde jeg aldrig købt ham, så havde jeg taget en lidt ældre voksen hund der ikke kræver så meget.

    Jeg har haft tanken om jeg skulle omplacere ham, men så længe jeg stadig kan dække hans behov, skal han få lov til at blive, kan jeg ikke det, så får han et nyt hjem.
    Og så vil det nok også være rigtig svært at finde et passende hjem til ham, for han er virkelig ikke nem. Som det kan ses lidt længere op, så betakker endda A for at have ham i et par uger. smiley
    Og han bliver vel efterhånden også ældre og mindre krævende.

    Og ja, jeg "lider" for at han kan have et godt liv, men det er jo kun min sølle krop der lider. Psyken har det rigtig fint med at jeg har ham, for så kommer jeg ud og får rørt mig, frem for at jeg bare sidder og har ondt af mig selv.
    Vi er lige kommet hjem fra skoven hvor vi har gået spor og tur bagefter, og det er da ikke noget der er mere lækkert end sådan en tur i skoven, hvor alting pibler frem og fuglene synger, sådan et par dejlige timer vil jeg godt betale med ondt i kroppen mm.

    Som sagt, så får han dækket sit behov, han går spor og vi lavet lidt eftersøgninger, vi var startet på nosework, men det sagde mig ikke rigtig noget.
    Motionsmæsig har vi også fundet en løsning.
    Jeg har anskaffet mig en foldecykel, som står i en taske bag på bagsædet af bilen og så kører vi et eller andet stede hen, hvor han kan gå løs og jeg kan cykle stille og rolig derudaf. Det fungerer helt fint. smiley
    Endvidere er jeg så heldig, at jeg har mark og skov fra 3 gårde, hvor han må rende løs alt det han vil.

    Jeg går stærkt ud fra, at Gaddafi og mig følges af de næste 14 år (Foxer bliver gamle), hvor han til sidst kan sidde i rolatorkurven og blive kørt rundt af mig. smiley

    NB, jeg har desværre ikke lyst til at lægge mit sygdomsforløb og skavanker ud på nettet, det er privat.


  • #92   28. maj 2020 Og det skal du selvfølgelig heller ikke - lægge dit sygdomsforløb frem her smiley Det lyder også som om du har fundet en rigtig god måde at leve med det på, selvom det ikke er gået helt som forventet - og det er jo bare dejligt at læse smiley

  • #93   28. maj 2020 @34: shhhh.... man må ikke sige så højt at man nogengange er nødt til at dope sin hund smiley
    Den røde tornado er RITTI god til at holde sig til og se virkelig sød ud, når der er godter på bordet smiley
    ... godter er sådan set alt spiseligt for et madvrag smiley


  • #94   28. maj 2020 #93
    Conor sidder bare og kigger, når vi spiser. Kommer der lyd på, så ryger han ud af stuen. Lige på det punkt er han lærenem. smiley


  • Bølle's F
    Bølle's F Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 2 Svar: 3
    #95   2. jun 2020 Jeg har 2 superhunde, og 2 gamle katte, jeg tror nok at kattene er dem der oftest skal en tur til dyrlægen. Lav dit hjemmearbejde inden du anskaffer dig en hund. Sæt dig ind i de forskellige racers behov. Sørg for at du har nok tid til den, og ikke er dårligt økonomisk stillet hvis der sker noget uforudset. Og besøg flere kenneler inden du vælger. "Man" har en tendens til at forelske sig i alle hvalpe "man" ser. Jeg er sammen med mine hunde 24/7-365... Jeg ville ikke undvære dem for noget.

  • #97   2. jun 2020 Jeg lover jeg er velovervejet - så meget at mine omgivelser synes at jeg skal tage at få købt den hund smiley Er nærmest gået i selvsving med informationer... Tænkt tanken de sidste 5 år men nu føler jeg tiden og overskuddet er der. Så er der alt det med valget..
    Læser om racerne. Havde egentlig tænkt blandingshund men måske nok et mere sikkert valg med een med stamtavle.
    Og så følger tankerne.. Kan en Løvchen nu være alene hjemme en arbejdsdag og fejler en blandingshund nu mere...
    En helt ny verden smiley


  • #100   2. jun 2020 Det var nemlig også min første fornemmelse - men har indtryk af holdningen fx herinde er lidt anderledes. Og kan da godt se man måske kender egenskaberne lidt bedre med en tavle-hund smiley


  • #101   2. jun 2020 Blandingshunde er som regel stærkere og sundere, end indavlet "renracet" hunde.




    Dette der er simpelhen ammerstuesnak, som ikke er sandt, endvidere så behøver racehunde ikke at være indavlet, det er der vist ikke ret mange der er.

    Hvis du blander en Cavalier med en Labrador forsvinder alle arvelige sygdomme da ikke.
    Hvis det var så vel, så var samtlige arvelige sygdomme jo udryddet for lang tid siden.
    Nej hvalpene bliver ikke sunde, tværtimod, så kan de blive mere syge end en Cavalier eller en Labrador, da de kan arve sygdommene fra begge racer, + at man oveni er så uheldig at man ikke ved, hvilket temperament hvalpene får.


  • #102   2. jun 2020 kvindelig hundeovervejer

    det er ikke en holdning. genetik fungerer ikke sådan.

    en blanding kan sagtens være en god hund dog. men man ved mere hvad man får fra et opdræt hvor der er.tænkt over tingene. Det er jo ikke stamtavlen man betaler for. Den koster få 100 kr.


  • #103   2. jun 2020 Smiler - nej det gør det jo ikke smiley


  • #104   2. jun 2020 desværre smiley

    jeg har haft dejlige mix.man skal se sig for uanset om det er med tavle eller ej


  • #105   2. jun 2020 Lad nu for guds skyld være med at hoppe på det vås med at blandinger er sundere.
    Det giver da sig selv at avl på kryds og tværs, uden undersøgelser og uden omtanke for avlen, ikke giver en stærkere eller sundere hund.
    Find den race du ønsker og find en god opdrætter med tavle.


  • #106   2. jun 2020 Kigger voksne hunde... Og nu i kontakt ang ældre blandingshund og yngre med tavle
    Virker som dejlige og raske hunde begge to men godt nok svært valg


  • #107   2. jun 2020 Hundeovervejer, må man spørge om, hvad du har kig på, og hvilke egenskaber din hund skal have ? smiley

  • #110   2. jun 2020 Og det er ikke dem med stamtavle der sidder og fylder på internaterne

  • #111   2. jun 2020 men der er mange gode på internater

    ved katte smider de ofte stamtavlen væk. Jeg har kritiseret det. Jeg ved ikke om de gør det samme ved hunde men det er helt galt.

    Det er muligt de har lagt praksis om ef katte men jeg tvivler


  • #112   2. jun 2020 Old English Staffordshire Terrier? smiley

    Hvis man nu skal prale af sin blanding, og påstå at vide hvad der er i den, så kan man da i det mindst skrive en race der faktisk findes. Old English Bulldog eller (Engelsk) Staffordshire Bullterrier?

    Og TS, du skal ikke hoppe på det der med at blandinger er sundere og stærkere. Det er decideret dumt. Men der er både gode og dårlige opdrættere af racehunde, så man skal kigge sig for. Men gør man sit forarbejde, får man SÅ meget forærende, ved at vælge en hund fra en god opdrætter! Også selvom det er en voksen hund, som opdrætter har fået retur. Som jo sjovt nok ryger tilbage til opdrætter, i stedet for at blive afleveret på internatet.


  • #113   2. jun 2020 A: Og du er også inde på noget helt andet her. Hvis han nævner de racer, så kan hunden i teorien mistænkes for at indeholde listehund (amstaff), da han ikke kan bevise, at den ikke gør det.

    Det er endnu en problematik ved nogle blandingshunde jo.

    Nu bliver/er Old English Bulldog så DKK-hund, så står den bedre, på trods af, at den indeholder forholdsvist meget bandog, og ikke engang burde være lovlig.


  • #114   3. jun 2020 Old English Staffordshire Terrier?

    Øhhh hvor kommer den fra ?


  • #115   3. jun 2020 Hvis hunden har et ellers godt liv, kan man vænne dem til meget. Men hvis det er din 1. Hund ville jeg overveje det meget at lade den være alene hjemme en hel arbejdsdag

    Dette her forstår jeg ikke, måske der er nogen der kan forklare mig, at hvis det er ens første hund, så kan den ikke lære at være alene hjemme en arbejdsdag, men efterfølgende hunde kan godt ? smiley


  • #116   3. jun 2020 Vores kommende hund skal ikke være alene hjemme fuld arbejdsdag hver dag.
    Men nogle dage vil være fuld arbejdsdag, selvom det ikke er hver uge. Så det skal være muligt.

    Har nogle gange godt spekuleret på om man skulle være flex-jobber eller førtidspensionist for at få hund. Men kan se der er debatter om det og man vist godt kan gå på arbejde selvom man har hund, når man ellers bruger tid og aktiverer den smiley
    Hunde koster jo også penge smiley


  • #117   3. jun 2020 Selvfølgelig kan hunde tåle at være alene en normal arbejdsdag, for mig er det springende punkt faktisk, om ejeren så rent faktisk er sammen med og laver ting med hunden, efter endt arbejdsdag. De allerfleste, jeg kender med hund, og i det område, vi bor, hvor der er rigtig mange "villahunde" (3 x 10 minutters ture rundt i kvarteret om dagen), lever en kedelig tilværelse. De er alene 8-10 timer om dagen, og bliver overset resten af tiden, ofte er de lukket for sig selv også om natten. Det er fandeme synd!

    Jeg er fleksjobber, og mine hunde har aldrig været alene mere end 4, max 5 timer, hvilket er sket et par gange. Jeg er væk fra hjemmet i omkring 4½ time, de dage jeg arbejder, men jeg møder så meget tidligt, og min mand kører senere, så det giver en alenetid til Anton på omkring 3 timer. Dette er også nødvendigt, da jeg skal hvile nogle timer hver dag, og dette ville ikke være fair at bede ham om, hvis han havde været alene i mange timer.

    Ulempen kan så være, at jeg ikke vil lade ham være alene i længere tid, så hvis vi skal til familiehalløj hos min familie på Sjælland, eller andre ting, der varer mere end 4-5 timer, bliver han passet. Han KAN da helt sikkert godt være alene i 8-10 timer, men JEG ville have det skidt med det, fordi han aldrig har været vant til det.

    Så jeg vi sige, at hvis man engagarer sig 100% i sin hund efter arbejde, og aktivt laver noget med den, synes jeg godt det kan "forsvares" at lade den være alene en hel arbejdsdag - desværre er det bare de færreste (som jeg kender) hr og fru DK hundeejere, der har den tilgang til dét at have hund. smiley


  • #118   3. jun 2020 Hvis man kikker efter voksne hunde, så vil rigtig mange af dem faktisk have al.ene hjemme problemer, der er rigtig ofte det som gør at de skal omplaceres smiley

  • #120   3. jun 2020 "Du har sørme fulgt VIRKELIG godt med herinde i ret lang tid"
    Jo, men stadig ikke nok til at vide, hvem fede Dorit er smiley


  • Sanne M
    Sanne M Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #121   3. jun 2020 Pga. katteallergi i familien og ønsket om at forfølge drømmen om agility-træning, så er vores katte blevet afløst af hunde, efterhånden som kattene ikke kunne mere. I dag har vi 2 hunde i familien, en på 2 og en på 3 år.
    Rent tidsmæssigt var kattene MEGET nemmere - ingen dårlig samvittighed, når man både arbejder over og/eller fortsætter ud i byen bagefter - det er simpelthen ikke en mulighed med hund, den skal jo luftes.
    Da vi også er gået med 2 aktive hunde (shelties), så kræver det også daglige gåture/aktivering, for at de er glade og mentalt afbalancerede.
    Men samtidigt giver de jo rigtig megen glæde og man bliver nødt til at få gået den tur, også når det regner, så det giver også noget, på egen sundhedskonto ;-).
    Jeg startede også med at være rigtig uheldig og på de 3½ år som vi har haft hund, er dyrlægeregningerne nok samlet løbet op i over 20.000 for dem begge. (Giardia, splint i pote, forstoppelse osv.) - men kattene blev også dyre i de sidste år, som ældre katte, hvor alderdomstegnene satte ind.
    Kort sagt, så forsvinder en del af friheden, ved at have hund. For mig/os giver det dog stadig mening, ikke mindst pga. muligheden for agility-træning, som absolut er mit frikvarter og min glæde :-). Og hvis I nyder lange gåture i naturen, så kan en hund, efter min mening, være med til at gøre gåturen langt hyggeligere og mere meningsfuld smiley
    Held og lykke med beslutningen smiley
    PS. Hvis I beslutter jer for hund, så er det super-vigtigt at bruge tid på at finde den rigtige race/det rigtige temperament i forhold til jeres ønsker - det er, efter min mening, ret afgørende for den samlede glæde ved at have hund, at man finder det rigtige match.


  • #122   3. jun 2020 Hvem er så TS?

    Endnu engang tak for input og gode overvejelser.

    Netop det med tidsforbruget har gjort vi har foretrukket kattene de sidste mange år.
    Men har så meget mere tid/overskud nu.

    Så kan jo ikke endeligt vide hvordan jeg vil trives med livet som hundeejer, men håbet er jo selvfølgelig jeg vil trives med det. Og det netop vil blive en hobby, som man holder af at bruge sin fritid på. Har ikke alt muligt andet jeg skal nå smiley

    Jeg er klar over omplaceringerne ofte er pga issues som alene-hjemme.
    Og har trods ihærdig indsats heller ikke fundet egnet hund på danske internater.

    Racemæssigt tænker jeg (lidt uoriginalt) lille selskabshund. Forekommer bedst egnet som familiehund. Og kan tages med. Så lige nu peger pilen den vej smiley


  • #124   3. jun 2020 TS er dig selv. Det er trådstarter.

  • #125   3. jun 2020 Jamen altså - nu er jeg da oprettet?
    Og prøver jo bare at gøre mit forarbejde.. smiley


  • #126   3. jun 2020 hvordan gik det med at passe hund?:D

  • #127   3. jun 2020 Tak - det gik superfint. Men han er også så let og gammel at det vist ikke kan sammenlignes med så meget ??
    Bekræftede mig dog i tanken om lille hund. Tog ham jo bare med i byen og på familie visit. Han hyggede sig fint smiley


  • #128   3. jun 2020 Der findes selskabs racer der ikke "fylder" ret meget i hverdagen, hvis det er det man ønsker smiley

  • #129   3. jun 2020 Den må gerne fylde noget smiley
    Men tænker også det er rart de kan finde ro indimellem
    Har veninder med forskellige slags;
    - Havaneser
    - Shih tsu
    - Lõwchen
    Og så er der alle de andre søde hunde smiley


  • #130   3. jun 2020 Ja du er og du vil hurtigt opdage at der sidder nogen herinde med en anelse for meget fritid og det kommer blandt andet til udtryk på den måde der.

  • #131   3. jun 2020 Tænkte også om det skulle opfattes som en halv-perfid kommentar...
    Kender jo ikke jeres omgangstone
    Og visse steder på nettet er ikke så hyggelige...
    Derfor godt vi har et liv i den virkelige verden også smiley


  • #132   3. jun 2020 Af de 3 du nævner, ville jeg tage en af hver smiley

    Skønne, skønne racer, som alle 3 er søde, sjove og nuttede små hunde. Hvis du overvejer det sådan helt seriøst, så kan jeg anbefale dig at søge ind i de Facebook-grupper der er for hver af racerne (der er sikkert flere for hver race, men så må du vælge en eller to), og stille nysgerrige spørgsmål. Folk med racen vil elske at få lov at fortælle om netop deres race. Så kan du få dig sporet ind på, om de alle 3 er lige interessante for dig.

    Og når folk derinde “kender” dig, vil du givetvis hurtigt få tilbudt en omplaceringshund, når du er klar til det.


  • #133   3. jun 2020 Der går vel også 3 små på een stor. smiley

  • #134   3. jun 2020 Nåh ja - må dog hellere starte med een som den novice, jeg er smiley

    Har faktisk kontakt m formidler af en lille een.... smiley

    Og hvis alt falder på plads deler jeg gerne alle de vanvittige overvejelser

    (Og markedet er VILDT i øjeblikket)


  • #135   3. jun 2020 löwchen er virkelig skøn! en sød,sjov og nem lille hund.

    Jeg syntes shih tzu er for kedelig smiley og havaneser det samme.

    Men de er alle sammen gode bud, på en nem og hyggelig selskabshund!


Kommentér på:
Ny herinde - wow :)

Annonce