1.060 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hvalpe og kosttilskud og almindelig pleje Hvalpe og kosttilskud og almindelig pleje

Hej med jer alle.
Vi er gået i gang med at gøre klar til vores kommende labrador hvalp. I den forbindelse vil jeg gerne spørge ind til følgende.

1. Ligesom vi mennesker spiser en vitaminpille hver dag, bør vores hvalp så ikke også få noget? Hvad mener I om følgende produkt.
Beginner fra Vetcur https://www.vetcur.dk/produkt/beginner-500ml-hund/
2. Hvad med olie? Jeg selv spiser jo fiskeolie hver dag, bør min hvalp ikke også det, også i forhold til pelsen?
3. Tandbørstning. Hvad børste i jeres hunds tænder med, kan I anbefale et godt produkt?
4. Pelspleje, hvad vil I anbefale?

Håber at I vil svare oprigtigt på mine spørgsmål.

God dag

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpe og kosttilskud og almindelig pleje
  • #1   8. jun 2020 Nu skal du jo ikke sammenligne hunden med dig selv. Du er et menneske og hunden er en hund og har helt andre behov.

Hvis du spiser en sund og varierende kost, så har du ikke behov for at spise vitamintabletter, det har hunden hellere ikke, det samme gælder fiskeolietabletter, og foderet indeholder jo det hunden har brug for.

Om man børster tænder på sin hund er en smagssag samt hvad man giver den at spise.
    Jeg har aldrig børstet tænder på nogen af mine hunde og de har altid haft ret flotte tænder også når de var gamle.

Til pelspleje ville jeg bruge en ordentlig børste, samt en gummibørste.

• #3   8. jun 2020 Jeg ville let og elegant springe over Vetcurs produkter. De lover en hel masse, men det er mest bare varm luft - blandet op i rapsolie. Det er alt for meget ubrugeligt, vegetabilsk fedt at hælde i en hvalp.

Jeg ville, hvis det var min hvalp, give et godt grundfoder, og så give et ledprodukt med C-vitamin samtidig. Jeg har tidligere brugt Luposan Gelenk Pellets, og det ville jeg nok hoppe på igen.

Jeg ser at dyrlæger i højere og højere grad anbefaler fiskeolie af god kvalitet, og de fleste anbefaler at man bare giver dem de samme som mennesker får. Der er åbenbart en hel masse fordele ved at give olien, bl.a. at det styrker både knogler, sener, hjerte og hjerne.

Jeg børster ikke tænder på mine, men jeg burde prøve på den enes hjørnetænder. Det kommer så aldrig til at ske, for sådan noget gider hun ikke. Jeg ville nok bare vænne hunden til det, så man er ude over bøvlet, hvis det en dag bliver nødvendigt.

Pelspleje afhænger af hvordan pelsen udvikler sig. En gennemsnitlig labrador har en del underuld, og fælder konstant dækpels. Så en god underuldsbørste til fældetid, og så en gummibørste til at hjælpe dækpelsen på vej. Kong har lavet nogle gode og billige gummibørster, der som bonus giver hunden lidt dejlig massage over hele kroppen. Mine elsker når jeg finder dén børste frem smiley

• #10   8. jun 2020 Hej igen.

Hvor er det dejligt at I tager jer tid til at svare, det sætter jeg stor pris på. Jeg har haft en labrador før, men han blev aldrig vasket og han fik aldrig ordnet tænder. Det resulterede i at han havde dårlig ånde (trods intet galt) og at hans pels var fedtet og ikke særlig lækker at røre ved. Derfor vil jeg gerne gøre det lidt om denne gang.

Jeg er obs på det med ikke at give for mange vitaminer. Og jeg vælger bestemt også et foder af god og korrekt kvalitet (har heldigvis en dyrlæge i familien) men havde bare brug for af høre lidt om hvad andre gjorde og tænkte om emnet. ??

Man vil jo bare gerne gøre det så godt som muligt. Vores kommende hvalp skal også på udstilling så måske derfor at jeg er mere obs på de ting nu...

• #13   8. jun 2020 Jeg er obs på det med ikke at give for mange vitaminer. Og jeg vælger bestemt også et foder af god og korrekt kvalitet (har heldigvis en dyrlæge i familien

Nu er der altså ikke ret mange dyrlæger som ved en masse om foder, der indgår ikke ret meget af det emne i dyrlægeuddannelsen.

• #15   8. jun 2020 Nu ved man (heldigvis) ikke på forhånd om man har en hvalp med tendens til evt. problemer, det være led, hud, mave, udvikling etc. Jeg er af den overbevisning, at man kan afhjælpe mange problemer ved netop at sætte målrettet ind med diverse tilskud, man skal bare ikke overdosere eller give overlappende produkter.
    Mine seneste berner sennen har fra start af fået et ledtilskud med glucosamin, chondroitin, msm, hyben og ingefær. Hyben = c-vitamin, alternativt har jeg givet direkte c-vitamin, hvis de har fået et tilskud uden tilsat c-vitamin.
    Ud over dette, så får de olie dagligt, enten en fiskeolietablet beregnet til mennesker eller også en spsk. plantebaseret olie, som kokos, hørfrø/kæmpenatlys, raps.
    Mange vil kalde det unødvendigt kan jeg se af ovenstående indlæg, men mine bamser har udviklet sig så godt på denne måde, blevet store, stærke, flotte og med sunde led, så det er også den vej vi går med næste hvalp.
    Til note, så har den voksne berner som vi har overtaget her til nytår haft gavn af lign. tilskud. Hun har fået godt foder før hun flyttede ind til os, men er alligevel kommet til at se meget bedre ud i pelsen med gode olier, så nogen indvirkning har det altså.

• Leif K
    Leif K Online Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 183
    #19   8. jun 2020 Alt fuldfoder er der tilsat de vitaminer hunden har behov for. Mht fiskeolie er der fiskeolie i mange fuldfoder blandinger, så der er faktisk ikke brug for ekstra tilskud, først når hunde bliver gamle kan der være brug for tilskud eller hvis det er en brugshund som bliver brugt ekstremt meget

• #20   8. jun 2020 Tak alle sammen. Det var dejlig med jeres meninger og holdninger.

God aften

Kommentér på:
Hvalpe og kosttilskud og almindelig pleje

Annonce