{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.181 visninger | Oprettet:

Alle de omplaceringer... :( {{forumTopicSubject}}

Ikke rigtig noget spørgsmål... Men oplever at blive lidt trist, når jeg kigger annoncer for hunde fx på DBA. Virkelig mange omplaceringer og mange af dem vækker undren, når man ser begrundelse.
Og så alle de søde internathunde fra udlandet. Hvor man får lyst at adoptere og hjælpe dem alle - og alligevel ikke rigtig tør...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alle de omplaceringer... :(
  • #1   15. jun 2020 En gadehund skal man overveje grundigt er min erfaring.

    Jeg har haft 3 omplaceringer og det var super skønne hunde.

    jeg synes ikke det skal misbruges men når en hund skifter til noget bedre har jeg svært ved at se det dårlige i.....


  • #2   15. jun 2020 Enig. Og håber sandelig også det bliver til det bedste for hunden smiley Synes bare nogle annoncer er noget tankevækkende både hvad angår begrundelse og formulering

  • #4   15. jun 2020 Nu er karentænen nogenlunde ovre, så er tiden der ikke mere til nyanskaffet vovse/kat/kæledyr

  • #5   15. jun 2020 Jeg så en annonce med en 13 årig, døv cocker den anden dag, som skulle have nyt hjem, fordi de ikke syntes, at de kunne byde dem livet i en lejlighed. Av altså

  • #6   15. jun 2020 Det behøver altså ikke være negativt.

    Min køter er på 4 omgang, og jeg tror ikke at den sure køter kunne få et bedre hjem.

    Det uanset hans udfordring overfor fremmede mennesker. smiley


  • #8   15. jun 2020 Nicole - de valg kender jeg godt til i mit eget liv. Og de høje priser man betaler. Fuld forståelse for det.
    Og tænker som nævnt også omplaceringer forhåbentlig også er bedst for hunden.
    Jeg er bare lidt ramt af gerne at ville hjælpe alle mulige hunde jeg sikkert slet ikke er kompetent til.
    Og så er nogle af annoncerne altså ret så specielle...
    Og andre igen viser omsorg for dyret smiley


  • #9   15. jun 2020 @Nicole.
    At være egoistisk er altså gældende de fleste mennesker.

    Om man så indrømmer det eller ej, er nok meget menneskeligt.


  • #12   15. jun 2020 Det er trist... Og svært. Jeg har måttet udelukke mig selv fra diverse grupper af den slags.

    Måske en let beslutning at udelukke den slags hunde når man har forstand på dem - men jeg personligt kan sagtens forstå man håber og tror man gør en forskel...


  • #13   15. jun 2020 Cf, for slet ikk at nævne den ubenægtelige risiko disse gadehunde kommer med i forbindelse med smitte af diverse sygdomme, som kan smitte danske hunde OG mennesker! (ihvertfald nogle af sygdommene kan smitte mennesker).. Og GUD hvor er der bare tonsvis af disse annoncer med gadehunde! "Chi blanding" NEJ! det er sgu ikk en Chi blanding men en gadehund!! Brækker mig seriøst over deres måde at skrive disse annoncer på og især at de skriver direkte misvisende ting som bla Chi blanding og fremstiller det som problemfrit! Næsten alle annoncer står der også i at den er renlig, kan med andre hunde osv osv og giver et indtryk af at det er heeeelt ukompliceret at få sådan en gadehund! De burde hellere forberede eventuelle købere fremfor at det kun handler om at komme af med dem i stedet for at finde det RETTE hjem hvor der er resurser til rent faktisk at tackle de ting som de fleste gadehunde kommer med af problemer! Bliver simpelthen så harm!

  • #22   15. jun 2020 Tænker også, at man jo primært ser omplaceringer på dba osv, da mange hvalpekuld jo ikke annonceres sådanne steder. Så ser det måske mere voldsomt ud. Hvis bare man finder et godt hjem, så er det altså de færreste dyr, der tager skade af en omplacering. Hellere være ansvarlig og omplacere end at beholde for enhver pris. Det er ikke ok at købe dyr uden omtanke og så bare 'smide væk' igen. Men det er helt ok at ens liv pludselig set markant anderledes ud/erkende man ikke er et match etc.

  • #23   15. jun 2020 #3
    Samme holding har jeg også haft, men har det bestemt ikke mere.

    Jeg kan risikere at skal fravælge mine dyr, netop fordi det er umuligt at finde noget at bo i hvis det skal tilgodese dyrenes behov og min økonomi.

    Ikke at det er en nem beslutning, og jeg hader virkelig tanken om at skal undvære mine hunde og jeg føler mig som den dårligste hundeejer bare at jeg kan tænke at skal fravælge mine hunde, men sådan som min situation er, så bliver jeg tvunget til at træffe den beslutning.

    Jeg håber stadig at et mirakel, men tidsrammen bliver kortere og kortere.





  • #24   15. jun 2020 Øv, når livet tager en uventet drejning - det kan ingen gardere sig helt imod.
    Mine tanker til en start gik på at man jo gerne ville hjælpe alle de levende væsner selvom man ikke kan.
    Og så studsede jeg over nogle af annoncerne på DBA - såmænd også med hvalpe.

    At nogen næsten bliver uvenner over fx holdningen til udenlandske internathunde var aldrig planen.. Tænker alle her vil det bedste for de forbenede smiley


  • #25   15. jun 2020 Med den efterspørgsel vi opdrættere har oplevet efter Covid-19, så kommer markedet til at eksplodere med omplaceringer om 6-12 mdr, når hvalpene rammer fysisk og psykisk modning.
    Det er helt vanvittigt.
    Jeg har fået mindst én henvendelse hver dag de sidste to måneder. Og mit kuld er kun annonceret som en mulig parring i specialklubben. Meget få af henvendelserne er overhovedet egnet til at have hund. Så få tanker er der bag hvalpeindkøb i år.


  • #26   15. jun 2020 Det tænker jeg du har ret i - Man må så også håbe nogle af køberne havde overvejet hund længe og så bare fremrykkede tidspunktet grundet manglende udlandsrejser... smiley

  • #27   15. jun 2020 Sofia, kan ikke se spor galt i at nævne det, det er trods alt fakta og selv dyrlæger råber vagt i gevær omkring den mulige smitterisiko, så det er da i høj grad relevant at nævne når vi snakker omplacering/anskaffelse af gadehunde og dem vrimler det med på gipote.dk,dba og guloggratis mv..

  • #29   15. jun 2020 Ida - internaterne har jo også meldt ud at alle katte blev revet væk. Så
    Mon ikke det primært er kedsomhed/ensomhed


Kommentér på:
Alle de omplaceringer... :(

Annonce