{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.308 visninger | Oprettet:

Når det er tid til farvel :-( {{forumTopicSubject}}

Så er det desværre også snart vores tur til at sige farvel til en af vores elskede pelsklumper smiley

Mailo har over et stykke tid tabt meget muskelmasse, og sover bare det meste af døgnet . Det er ligesom kommet snigende ligeså stille, men nu er vi også der hvor vi ved der snart skal siges farvel. Mailo er 12,5 , og for 2,5 år siden blev han opererer for urinvejssten hvor de også fandt en nyresten, og han har derfor været på specialkost siden. Og jeg tror simpelthen den lille mængde protein, nyresten og alderen har været en dårlig cocktail for Mailo , og så er det vores opgave at sige stop i tide.

Når han er vågen er han stadig glad, spiser, drikker osv, men han er virkelig ikke meget vågen, og han ser virkelig afpillet ud , så beslutningen er taget. Vi har ikke besluttet os for en endelig dato endnu, men det bliver nok indenfor den næste måneds tid , jeg har brug for lidt tid til at sige farvel , og det er ikke akut.

Jeg har hylet som en pisket i dag, og føler mig så ond og skyldig, selvom jeg VED det er rette valg. En HG'er var så sød at lade mig ringe tidligere i dag og lige vende situationen.

Midt i alt sorgen er der også glæde, vi har nemlig reserveret en rød dværgpinscher hvalp vi skal hente om knap 8 uger. Han hverken skal eller kan tage Mailos plads, men for os er det bare det rigtige at få en ny hvalp hurtigt , og vi er også sikre på det er rette valg for Ozzy , og det vil forhåbentlig gøre sorgen nemmere at komme igennem .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når det er tid til farvel :-(
  • #1   15. jun 2020 smiley

  • #2   16. jun 2020 Føler med dig og sender en stor trøstekrammer.

  • #3   16. jun 2020 I skal have et klap på skulderen for at tage den beslutning i tide, det er helt sikkert det bedste for Mailo smiley

    Det er aldrig nemt og det skal det heller ikke være, men jeg håber i får en dejlig sidste tid sammen og at i når sorgen har lagt sig kan mindes alle de gode timer i har haft sammen.

    og så vil jeg glæde mig til at følge den lille nye smiley


  • #4   16. jun 2020 Tak Anni. Selvom jeg ved det er rette beslutning, så er det simpelthen så hårdt. Man elsker jo de små pelsklumper, men derfor må vi også sige farvel i tide. Jeg håber Ozzy tager det okay, og håber han bliver glad for hans nye lillebror.

  • #5   16. jun 2020 Tak Kirsten . Det ER den rette beslutning, det er vi slet ikke i tvivl om, men hold nu op det er hårdt. Det er den første af mine egne hunde jeg skal sige farvel til, og første gang jeg står med beslutningen.
    Vi håber at kunne vente til starten af August, men bliver han pludselig dårlig , så tager vi selvfølgelig afsted før. Som sagt er han stadig glad når han er vågen, spiser og drikker osv, men for pokker han er afspillet at se på, og vi vil sige farvel inden han pludselig en dag ikke kan gå mere.

    Han vil efterlade et kæmpe hul hos både os og Ozzy, men den nye lillebror vil forhåbentlig bringe en masse ny glæde og oplevelser


  • #6   16. jun 2020 Kæmpe kram til dig Rikke smiley Du gør det helt rigtige, selvom det er hårdt.
    Du er altid velkommen til at skrive til mig hvis du har brug for en at snakke med smiley
    Er ked af at høre at Mailo skal herfra. smiley

    Tillykke med den nye hvalp, ham glæder jeg mig til at følge.


  • #7   16. jun 2020 Tak Solvej . Det er simpelthen SÅ pokkers hårdt, selvom vi godt ved det er den rigtige beslutning.

    Vi har jo gennem længere tid snakket om at hvis det fortsatte, jamen så var det altså tid til farvel, og at vi jo nok var heldige hvis vi havde ham året ud. Nu kom dagen så bare hvor det hele var soleklart at nu er det altså snart. Jeg har intet spist i dag, og har bare hylet, jeg håber ikke det skal være sådan i den sidste tid med Mailo, for så venter vi i hvert fald ikke til August som vi håber på at kunne.

    Det er hårdt at vide at at kapitel i vores liv afsluttes, også selvom vi jo ved vi starter et nyt, og skal lære en lille ny hund at kende smiley


  • #8   16. jun 2020 Rikke, jeg forstår dig så godt. Desværre ved man jo at med en lille ny hundehvalp, kommer der en dag en kæmpe sorg. Efter vi har fået Teemo, er jeg desværre blevet endnu mere bevidst om at de ikke lever evigt. Ikke fordi mine fejler noget eller virker gamle, men jeg kan da godt mærke at Lucky er 7 år lige pludselig, når man kigger på bøllehvalpen ved siden af. Jeg kan slet ikke overskue at jeg en dag skal sige farvel, så du har min dybeste medfølelse, det er simpelthen så frygteligt, og jeg tror aldrig man rigtig bliver klar smiley smiley
    Jeg håber i får en fantastisk sidste tid sammen, og at du kan lægge sorgen lidt væk i en tid, selvom den er uundgåelig.


  • #9   16. jun 2020 Præcis en kæmpe glæde men også en kæmpe sorg .

    Jeg håber også at vi kan få en god sidste tid sammen. Min lille gamle sure mand smiley


  • #10   16. jun 2020 Vi har selv én på 11 år med dårlige nyrer og hun er her ikke til efteråret, så ved lige præcis hvordan du har det. Vores første blev 14,5 år. Flot alder men han skulle have været herfra tidligere. Det nager mig stadig, så vi er enige om at det sker ikke igen. Lyder hårdt men hellere et halvt år for tidligt end at trække den for langt.

  • #11   16. jun 2020 Har selv min dreng på 11, og det smerter mig at se alle de tråde med gamle hunde, der skal aflives.
    Føler så dybt med dig.
    Det lyder dog til, at det er den rigtige at gøre.
    Kæmpe kram herfra.


  • #12   16. jun 2020 Åh, hvor må det bare være hårdt for jer, Rikke smiley kram herfra. Men så vil vi da glæde os til at se den nye bandit, midt i alt det triste smiley

  • #15   16. jun 2020 Tanker til jer, Rikke smiley

  • #16   16. jun 2020 Hvor kommer den lille nye fra ?

  • #17   16. jun 2020 Sender et kæmpe virtuelt kram smiley Jeg er helt sikker på, at jeres beslutning er velovervejet og gennemtænkt...men stadig hård at skulle tage smiley

    Stor medfølelse herfra smiley


  • #18   16. jun 2020 Stort cyberkram herfra. Jeg kender godt fornemmelsen og den er bare på alle måder ufed smiley
    Der er ikke rigtigt noget man kan sige der gør det nemt eller smertefrit at skulle sige farvel. Men altså at det smerter en at måtte sige farvel er jo på den anden side også ret positivt; man har virkelig holdt inderligt af den hund smiley
    Husk at nyde hvert sekund af den sidste tid med ham smiley Det er faktisk noget jeg husker mig selv på jævnligt med min gamle dame. Nyrene er ikke tiptop og der er lidt begyndende gigt i højre hofte. Hun er 8 år i en race, hvor 11 år realistisk er 'bagkanten'. Sååååeee vi kommer jo ikke til at træne sammen i rigtig mange år endnu. Så jeg nyder hver gang vi er ude og gøre det vi elsker allermest.


  • #19   16. jun 2020 Åh, det gør mig ondt. Det er en ufattelig hård beslutning at tage, men helt sikkert den rigtige!

    Og samtidig tillykke med den lille nye. Det bliver rart at have noget, at se frem til midt i sorgen.


  • #21   16. jun 2020 Tusinde tak allesammen. Det er simpelthen den hårdeste beslutning jeg nogensinde har skulle tage smiley

    Men ja som skrevet så ved jeg også det er den rigtige. Håber sådan at Ozzy holder nogen år endnu , han bliver 11 næste måned.

    Anni : Han er bare fra en familie der har fået et kuld , ikke opdrættere/kennel. Hans far er Vedhauges Okke, kan ikke lige ud af det blå huske moderens navn .


  • #22   16. jun 2020 Vi står i noget alla det samme med Luffe. Det er så pisse unfair og træls. smiley
    Du gør der helt rigtige for din lille fyr. Du kender ham trods alt bedst, så at du nu kan se, hvornår nok er nok, er fantastisk! det er der mange der kunne lære af. smiley


  • #23   16. jun 2020 smiley

  • #24   16. jun 2020 And : det er så skide hårdt. For når jeg kigger og mærker på ham, så ved jeg jo godt inderst inde det er det rigtige, han er efterhånden kun skind og ben, men tvivlen og skylden kommer bare alligevel. Men ja det skal være snart , netop også inden han når at blive dårlig.

  • #25   16. jun 2020 Luffe har virkelig mange gode dage, og han har aldrig været i bedre form. Men han får flere og flere "anfald", som gør ham så skidt, at han snart ikke kan være i det. Han er lige fyldt 12 og har cushings, og får medicin. Når vi kigger på ham løbe rundt, skær det i hjertet, at vi tænker sådan. Men når vi ser ham ha anfald, skær det i hjertet, at han skal ha sådan. Simpelthen så tisse unfair. smiley
    Jeg kan kun give dig ret i, at det er pisse hårdt, og man konstant kommer i tvivl - også selvom man godt ved hvad der er bedst. smiley


  • #26   16. jun 2020 And: Det er netop pisse hårdt når man udover de ting der nu er galt, ser en glad hund smiley Det er jo netop også det vi gør, når Mailo er vågen er han glad, spiser og drikker. MEN han er jo altså bare ikke særlig meget vågen, han er lige vågen 5-10 minutter ind imellem, ellers sover han bare, og ja over det sidste halve års tid er der bare forsvundet så meget muskelmasse så der stikker ben ud alle steder, i dag opdagede jeg også lige at det ikke kun var lår/hofter bagpå men også helt omme bagpå numsen der også stikker ben frem, så det ER ved at være tid, men det er dælme så pokkers hårdt altså smiley

  • #27   16. jun 2020 Åh for pokker... Kæmpe kram herfra.. smiley

  • #28   16. jun 2020 KJ : Jeg har netop i et stykke tid haft samme tanker, at mange af de hunde der var her da jeg først oprettede mig for snart 11 år siden, jamen de er her ikke mere, og nu er det så også vores tur til at sige farvel til en af vores, og samtidig har vi jo Ozzy der bliver 11 næste måned, han har bare at holde min. et par år mere smiley

  • #29   16. jun 2020 Tak Krøllet, det er fandeme hårdt smiley

  • #30   16. jun 2020 Jeg får så ondt i maven.. Jeg ved der kommer en dag, hvor jeg skal tage samme beslutning for Baby.

    Det der med at sige farvel, selvom gnisten stadig er der... Det er så svært. smiley Alvin var en glad hund til det sidste!

    Jeg er sikker på du gør det helt rigtige.. Selvom det gør ondt...
    varme tanker herfra ????


  • #31   16. jun 2020 Krøllet : Præcis, det er pisse hårdt også fordi han stadig er glad. Hvis han nu var dårlig, så TROR jeg at det ville være nemmere. Men vi ved jo også bare at en dag så bliver han altså dårlig, en dag kan han måske ikke gå mere pga de manglende muskler, så det skal desværre bare være snart smiley

    I nat hylede jeg nærmest hele natten, så endte med at vække Mailo og bare sidde med ham i favnen og kysse på ham mens jeg hylede. Til sidst fik han nok og skred i seng igen smiley smiley I dag er bedre, jeg har ikke grædt endnu, så jeg håber virkelig at jeg kan nyde den sidste tid smiley


  • #32   16. jun 2020 Åh det er ikke længe siden jeg hade sådan en nat med Baby... Jeg kunne slet ikke stoppe igen!

    Vi elsker dem så betingelsesløst. Jeg håber jeg kan sige farvel, inden Baby bliver så dårlig. Men for pokker jeg syntes det er svært!
    - Han er i topform lige nu, men det kan jo vende..

    Jeg håber i får sagt ordentligt farvel.. Det må være en frygtelig ventetid og nogle lange dage..


  • #33   16. jun 2020 Krøllet : Ja de er jo en del af familien, for os er de vores kæreste eje smiley Jeg håber at vi når at få sagt farvel inden han bliver dårlig, for som sagt er det jo kun "udseende" og så at han sover meget pt. Men altså hvis jeg nu ender med bare at hyle hver eneste dag, jamen så tager vi afsted før, for det er altså ikke holdbart.
    Min mand stod i dag med total våde øjne, det er sker altså AFSINDIG sjældent, så han er også meget påvirket af det. Ham og Mailo har et helt specielt bånd, de går i seng på samme tid hver aften og putter sammen hele natten pånår når Mailo lige skal i haven, eller have noget at drikke , de er bare mit umage par smiley

    Jeg tror det er godt at det nok bliver svigermor der køre os til dyrlægen når det er tid, for tror vi begge kommer til at hyle som pisket.


  • #34   16. jun 2020 Puha... De lyder også tætte! smiley Heldige hund, at have så gode venner!
    Ja de er helt sikkert familie! Og jeg kan slet ikke forestille mig en verden uden dem.
    ø


  • #35   16. jun 2020 Krøllet : Nej puha hvor ville der være tomt uden dyr i ens hjem. Selvom jeg ikke er troende eller noget, så tænker jeg også om det mon var skæbnen at der dukkede en rød han op til os nu smiley

  • #36   16. jun 2020 jeg er absolut ikke troende...Men lige skæbnen, den tror jeg nu nok på smiley

  • #37   16. jun 2020 Vores lille tyksak smiley
    Lørdag aften vejede han 192 g , igår 209 g , og i dag 234 g .


    profilbillede
  • #38   16. jun 2020 årh en lille bønne smiley

  • #40   16. jun 2020 CF : ja der er jo intet akut, men vi ved bare det er ved at være tid, han ser simpelthen så skravlet ud fordi så mange muskler er væk. Så den sidste tid bliver han ekstra forkælet, han har f.eks fået et par bider kotelet i dag, noget der jo ellers har været bandlyst pga risikoen for nye urinvejssten.

    Og tak, vi glæder os sådan til at hente den lille nye. Det er sådan en underlig blanding af følelser, men det kan du jo nok genkende pt.


  • #41   16. jun 2020 Jeg tror der er fløde i mælkebaren, for han har taget godt på hver eneste dag , siden han blev født i lørdags smiley

  • #43   16. jun 2020 CF : Præcis!! Her har vi det også sådan at den nye hverken kan eller skal erstatte Mailo. Mailo efterlader et kæmpe hul , og vi vil have en masse gode minder om/med ham, den nye vil skabe en ny plads og nye minder og oplevelser smiley


  • #44   16. jun 2020 Jeg undgår bevidst den slags tråde. Det rammer simpelthen for dybt når man selv har en på 13 år og 3 måneder, hvilket er en høj alder for en Schæfer.
    Zenta fejler intet, får intet medicin og intet smertestillende, men hun er ved at være slidt ned.
    Jeg er der hvor jeg tænker at det nok bliver hendes sidste sommer, jeg håber det ikke, men realistisk set.

    Mange tanker herfra.


  • #45   17. jun 2020 Mange tanker til jer.
    Vi håber jo nok alle sammen, at de en morgen bare ikke vågner, men stille er sovet ind.
    Men det er jo desværre de færreste, der kommer herfra sådan.
    Så hatten af for jeres beslutning om at hjælpe lidt til smiley


  • #46   21. jun 2020 Den sidste tid er bare frygtelig, at komme igennem smiley Håber at I også finder lidt glæde med ham, selvom det lakker mod enden smiley smiley

    Og tillykke med at I skal have en lille ny, som jeg vil glæde mig til at følge smiley


  • #47   21. jun 2020 Tak Ann-Marie . Jeg har heldigvis ikke grædt de sidste dage, kun fået lidt våde øjne ind imellem. Alt tiden med Mailo nydes virkelig smiley

    Og tusinde tak, vi glæder os sådan til at få Poul Henning hjem, selvom vi samtidig også er triste over at skulle sige farvel til Mailo. Poul Henning er i dag oppe på 324 gram , fik en video hvor han spise, er du gal han giver den gas, stakkels babs, ahahaha.


  • #48   21. jun 2020 Godt at I kan nyde den sidste tid med ham smiley

    Det lyder som om, at ham Poul Henning er en livskraftig lille fyr smiley Det bliver spændende at følge ham smiley


Kommentér på:
Når det er tid til farvel :-(

Annonce