{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.500 visninger | Oprettet:

kølemåtte til bil {{forumTopicSubject}}

jeg skal bruge kølemåtte eller noget til bilen.
jeg kan se nogen skriver de suger varme til sig fra solen, hvilket ikke er så smart.
hundene kommer selvfølgelig ikke til at ligge i en bagende varm bil.
men når vi er i Herning på søen og sejle med vandscooter, så er det rart jeg kan smide dem i bilen med åben bagklap og de så kan køle af derinde. og ellers når vi er steder henne, at der er noget koldt at ligge på hvis bilen er varm.
sidste mulighed er jeg køber bandana til dem, men kunne være fedt med noget til bilen.
hvad bruger folk ellers?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kølemåtte til bil
  • #2   21. jun 2020 det skal være noget der køler hunden, så et sølvnet til bilen er ikke nok, gør kun så bilen ikke er varm, men bagklappen står åben, så det hjælper ikke.
    køleelementer kan måske gøre det, men så skal vi også købe en køletaske kun til det. hvordan sætter man køleelementerne bag blæseren?


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #3   21. jun 2020 Sølvnettet virker fint når bagklappen står åbent.. det forhindrer solens stråler i at varme bilen. Det gør en kæmpe forskel..

  • #5   21. jun 2020 ja men som sagt skal det være noget der decideret køler hunden.

  • #7   21. jun 2020 har i thansen fundet en mini aircon, man tilsætter vand. vi har 12v stik i bagagerummet og overvejer at prøve det, men gad vide hvor længe det vand holder.
    nogen der har erfaring med sådan nogen?


  • #8   21. jun 2020 ja præcis krumme, det var meningen jeg bare ville købe en måtte, men hvis de bliver meget varme, så duer det ikke.
    veste har jeg også overvejet, men om de vil gå med dem, tvivler jeg på. også er jeg ihvertfald nødt til at finde butik der forhandler dem, for at finde noget der passer og sidder nogenlunde på en staff, det kan være ret svært.


  • #9   21. jun 2020 De eneste køleveste/halsbånd/bandanaer der er noget som helst værd er Aqua coolkeeper (sælges bla på www.hooked4pets.dk )

  • #11   21. jun 2020 Pernille vi har en bandana allerede, den er vi nu glade for, men vil godt have noget mere end kun den. jeg ved ikke hvad mærke den er, men den virker udmærket

  • #12   21. jun 2020 Stine, jeg har bare selv prøvet utroligt mange veste som lyn hurtigt bliver for tørre og derfor konstant skal ha mere vand for at køle.. Det skal Aqua coolkeeper ikke.. De holder sig kolde op til 5dage.. Og det duer jo ikk at en vest skal være drivvåd i bilen for ikk at hurtigt bare varme i stedet for at køle eller at man konstant skal rende tilbage til bilen og hælde vand på.. Selv når jeg har haft gjort dem drivvåde er der ikk gået lang tid før de slet ikk køler mere men tværtimod varmer! Og jeg har efterhånden prøvet ret mange forskellige! Og lige præcis Aqua coolkeeper både bandana og "dækken" gir Meget meget større effekt end jeg havde turde håbe på! Men skrev egentlig fordi kølevest blev nævnt og fordi jeg har så dårlige erfaringer med alle andre mærker jeg har haft prøvet.. Så jeg ville bare spare dig pengene så du fra starten fik det bedste produkt hvis det var det du endte med at satse på smiley Udover det med at tørre super hurtigt også bare varme i stedet for, så kan jeg om hurttas køle sele tilføje at den sidder elendigt på alle de hunde den jeg set været prøvet på.. Den hænger ret meget på brystet/under.. Og jeg har selv haft prøvet den på 4hunde med forskellige kropstyper/form..

  • #13   21. jun 2020 jeg har ikke erfaring med vest, kun bandana og der er vi glade nok for den vi har. men vi skal have endnu en og tænkte også jeg ville prøve aqua coolkeeper. men veste har jeg ingen erfaring med, men ja det er da en klar fordel den ikke skal være våd for at køle, ville være træt af en drivvåd bil.
    men det er svært om de sidder ordentligt synes jeg, på de lidt små og tætte synes jeg det kan være svært at finde noget der passer ordentligt


  • #14   21. jun 2020 Pernille har du erfaring med måtten fra Aqua coolkeeper? kan se de har en måtte med samme teknologi som vest og bandana, så den burde vel ikke blive varm af solen og eller varmen?

  • #15   21. jun 2020 Har i link til de bandana? De kræver ikke vand eller hvordan?

  • #16   21. jun 2020 jo de skal i vand først

  • #17   21. jun 2020 Staff mor, De skal i vand men tørrer hurtigt på ydersiden men køler stadig op til 5dage selvom den ikk virker våd smiley

  • #18   21. jun 2020 Staff mor, købes på www.hooked4pets.dk

  • #19   21. jun 2020 Stine, det er stadig med gele indeni så jo jeg tror også de vil blive varme i direkte sol som måtte men jeg ved det ikke 110% sikkert.. Jeg ville spørge Hooked4pets.dk de er super til at hjælpe! Synes det dækken fra Aqua coolkeeper sidder ret fint da det kan spændes ind i begge sider og kan sættes med velcro i halsen.. Jeg er ihvertfald glad for mit smiley

  • #20   21. jun 2020 Staff mor, forresten, sidst jeg tjekkede var der mange størrelser de ikk havde på Hooked4pets.dk, men hvis du bare Googler "Aqua coolkeeper bandana" så kommer der mange sider frem der har dem og nogle til ret billige penge.. Fandt et til Mille til 63kr plus levering smiley Ofte kan hun nøjes med bandana selvom hun ellers ikk er god til varmt vejr smiley Er SUPER gode!! Jeg lader det dog ligge i vand længere end der står i brugsanvisningen.. Jo længere de ligger = jo mere har den gele suget af vand = jo længere køler den før den skal i vand igen..

  • #21   22. jun 2020 Nå troede lige det var nogen andre. Albert har et som dette
    https://www.alttilhundogkat.dk/aqua-coolkeeper-cooling-collar-koelehalsbaand-blaa-kan-variere-i-nuancemoenster.html

    Men ikke et jeg kan bruge på gåturen også


  • #22   22. jun 2020 Der mange typer køletæpper. Dem med gelé bliver varme, som i brandvarme(!) efter 1-2 timer med tryk på. Jeg har selv et, og vi bruger det stort set aldrig.
    Så har jeg engang vundet et som er helt stift og skal ligge i vand, så bliver det blødt og vådt og køler derfor, men så bliver din bil jo også våd... Min hund vil ikke ligge på det, for hun vil ikke have våd kold mave og varm ryg (selvfølgelig...)
    Aqua cool keeper er godt, jeg ved ikke noget om deres tæpper dog.. det bliver jo sådan semi-hårdt, når kuglerne indeni bliver våde, så måske er det ikke behageligt for hunden at ligge på...

    Personligt er jeg stort set gået væk fra alle de her køleting. Istedet bruger jeg vand og skygge. Hvis du laver skygge i bilen med det sølvnet, køler hunden med at overhælde med vand og sørger for fx en aircon, eller lign. luftning i bilen. Så tror jeg den kan sidde meget længe uden problemer, og du slipper for at købe køleudstyr som måske/måske ikke virker.


  • #23   22. jun 2020 hmm tror enden bliver at købe en bandana mere, kan desværre ikke finde en Aqua coolkeeper nogen steder, hvor jeg kan hente dem i mit område, skal bruge den onsdag, så kan ikke nå at få med posten.
    også en blæser eller mini a/c til bagagerummet.


  • #24   22. jun 2020 Stine hvor bor du - jeg har aqua coolkeeper på fyn?


  • #25   22. jun 2020 jeg bor i Horsens. hvor henne på Fyn? og hvad str

  • #26   22. jun 2020 Jeg hr alle størrelser - har lige fået ny sending hjem smiley Meeen... der er lidt langt - vi er på Østfyn.


  • #27   22. jun 2020 ja det er lidt langt. øv

  • #28   22. jun 2020 har i thansen fundet en mini aircon, man tilsætter vand. vi har 12v stik i bagagerummet og overvejer at prøve det, men gad vide hvor længe det vand holder.
    nogen der har erfaring med sådan nogen?


    Den holder i ca. 1 time. Så blæseren med køleelementer er et meget bedre bud.


  • #29   22. jun 2020 ja det var ikke så lang tid men jeg finder kun blæser med køleelementer der kan sidde på et bur, det duer ikke eftersom de ikke sidder i et bur, så kan jeg ikke lige gennemskue, hvordan jeg så sætter den fast til dem

  • #30   22. jun 2020 Strips? Blæksprutte? Elastik?

  • #31   22. jun 2020 jeg har jo ikke rigtig noget at sætte den fast på, andet end noget i højden, jeg har ikke store hunde, så det duer ikke. så den er nødt til at kunne stå eller ligge i bunden. måske kan den bare sådan ligge.

  • #32   22. jun 2020 Jeg tænker ikke at den skal blæse direkte på hundene - så bliver de jo meget kolde, hvis de sidder lige i luftstrømmen. Den skal blæse ud i rummet, så hele luften i bilen nedkøles. Og Silvershade er et must, uanset hvad man kombinerer med.

  • #33   22. jun 2020 altså den eneste blæser jeg har fundet med køleelement er til at sætte på buret og den blæser vel ind i buret går jeg ud fra. jeg har et ret stort bagagerum, så jeg ville egentlig sætte den så de kunne gå til og fra brisen.
    mine hunde er rimelig sindssyge når de er ude, derfor skal bilen være til total nedkøling.
    men jeg tænker også om jeg bare skal have en ventilator, der blæser luft ude fra og ind på dem.
    amen jeg ved det sgu ikke lige. jeg kan heller ikke finde den blæser med elementer, et sted hvor jeg kan hente inden onsdag.


  • #34   22. jun 2020 The Doghouse i Viby J har dem - det er trods alt i køreafstand. Edit: De har dem også i Petworld.

    Og ja, den er til at sætte på buret, men skal ikke blæse lige ind i skærmen på hundene. Så bliver de underafkølede.

    Altså, du får jo ikke en bil til "total nedkøling", med mindre du har en a/c der kan køre, selvom bilen er slukket. Det er muligt at få eftermonteret sådan en, men det er en ret bekostelig affære.

    Med et silvershade, som lægges over når bilen slukkes (og bilen derfor er kølig indeni), og med diverse blæsere med køl, kan du sikre en temperatur på omkring 20 grader i bilen i et par timer. Koldere bør det heller ikke være, og slet ikke hvis hundene er meget varme. Du kan sørge for at hælde vand over hundene, lade dem ligge et par minutter i skyggen uden for bilen og køle lidt ned og så lægge dem i bilen. Men de skal jo ikke ind i et køleskab, for det skaber helt andre problemer.


  • #35   22. jun 2020 jeg kommer ikke til at købe sådan en til over bilen, bagklappen stå åben hele tiden og vi skal kunne komme ind i bilen hele tiden for at hente ting og ligge ting af osv. har jeg vist også skrevet at det duer ikke.
    den blæser er jo lavet til at blæse ind i buret, dvs direkte ind på hunden, og jeg vil have noget der kan blæse direkte på dem. så de kan blive kølet ned ret hurtigt, og de kan gå væk fra brisen igen. jeg tror desværre ikke den lille blæser er stor nok til at kunne køle hele bagagerummet ned og sådan et også bilen, da den vil komme til at sidde helt oppe ved nakkestøtterne. så skal jeg ihvertfald købe flere, men til en pris på 350 kr, så er det lige lidt over mit budget.


  • #36   22. jun 2020 men hallo jeg kendte ikke dohghouse og de kom ikke frem når jeg Google Aqua coolkeeper. men de har det sgu da, afsted med mig.

  • #37   22. jun 2020 Stine har du ikke lyst til at tage et billede hvor en af stafferne har bandana på? Albert har bare en alm og jeg synes den fylder hele halsen smiley

  • #39   22. jun 2020 den fylder ret meget. den er ikke lige fyldt med vand lige nu, så den bliver jo tykkere

    profilbillede
  • #40   22. jun 2020 her er et fra staff skue i 17 mener jeg.

    profilbillede
  • #41   22. jun 2020 God tur til The Doghouse. Tag den store pengepung med, for at uvisse årsager, er det lidt som når man går i Ikea - man kommer derfra med de sjoveste tyggeting og godbidder smiley

  • #42   22. jun 2020 hahah åh nej smiley

  • #43   22. jun 2020 Køledækken fra Aqua coolkeeper, er de fugtige på indersiden? Jeg har ruhåret hund, så fugt betyder også at pelsen krusser, og det ser sgu dumt ud på en udstilling ??

  • #44   22. jun 2020 de skal gøres våde ihvertfald. så man skal nok vente til de er tørre med at bruge det i så fald

  • #45   22. jun 2020 Tusind tak Stine. Synes faktisk de ser ud til, at sidde bedre end det uden snippen. Det er nemmere med halsbåndet på den lige umiddelbart. Sådan et må vi da vist have fat i.

  • #46   22. jun 2020 hvad er det for en du har brugt staffmom?
    man kan sagtens bruge den med halsbånd, jeg vil helst bruge den uden, fordi jeg bruger bånd fra mighty m, så de er lidt brede også, også bliver det hurtigt for meget på deres hals og bandanaen har ikke fri adgang ind til halsen, som den helst skal.


  • #48   22. jun 2020 tænker ikke der er den store forskel på bandana og halsbånd fra Aqua coolkeeper, men jeg ved det ikke.
    halsen skal jo helst være helt fri, så bandanaen kan komme helt ind til halsen og ikke med et halsbånd imellem.


  • #49   22. jun 2020 #43
    Når det har været i vand som angivet i sækkenet hænger du det op et sted så det overskydende vand kan rende af. Det tager kun et par minutter. Derefter er det klar til brug og hunden bliver IKKE våd af at have det på :O))


  • #50   22. jun 2020 Okay, tak for hjælpen Stine smiley

Kommentér på:
kølemåtte til bil

Annonce