{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.060 visninger | Oprettet:

Hundeprut
Hundeprut
Tilmeldt:
10. jan 2020
Emner: 2 Svar: 1

Bedste halsbånd/vedhæng mod lopper/flåter? {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi skal skifte fra piller til halsbånd eller lignende mod lopper og flåter, da hunni muligvis er allergisk og har brug for, at utøjet ikke når at bider hende, før de dør. Hvilke(t) har I god erfaring med?

Nogen med erfaring med, om de der clips til at hænge i halsbåndet overhovedet virker?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste halsbånd/vedhæng mod lopper/flåter?
  • #1   25. jun 2020 Jeg har forsøgt at købe anti-flåt em-x halsbånd.. Det er et knyttet halsbånd med nogle keramikperler. Jeg har ikke haft flåter på hundene endnu, men de får også Nexgard.

  • #2   25. jun 2020 Min opdrætter sværger til ravhalsbånd.

    Ellers er der også seresto halsbånd, de er dog baseret på gift også, så måske din hund heller ikke tåler dem.


  • Hundeprut
    Hundeprut Tilmeldt:
    jan 2020

    Emner: 2 Svar: 1
    #3   25. jun 2020 Ja, så er spørgsmålet, om det er det ene eller andet, der er årsagen. Vores kommer tit ind med flåter kravlende på pelsen. De gange, de har bidt, har vi fundet dem døde (Bravecto).

  • #4   25. jun 2020 Jeg tror ikke, at du finder noget bedre end Bravecto og NexGard.
    Og uanset hvad du bruger, så vil der altid være nogle enkelte flåter der bider.
    Har man behandlet med piller, så dør flåten jo meget hurtig, faktisk inden den kan nå at smitte.

    Behandler man med piller skal man ikke tænke på andet.
    Behandler man derimod med dryp i nakken er der vist noget med at effekten svække når hunden bader, samt man skal passe på, at katte og småbørn ikke rører og derved indtager giften.
    Det samme gælder med loppehalsbånd.
    Det drysser jo gift ud på kroppen af Hunden hele tiden, og jeg ville ikke bruge det hvis jeg havde mindre børn eller katte i huset.


  • #5   25. jun 2020 Igen Anni. Jeg kender 2 hunde der har fået Borrelia selvom de fik Bravecto eller Nexgard. Der er simpelthen ingen garantier.

  • #6   25. jun 2020 Det er rigtig, uanset hvad man bruger er der ingen garantier, det er der hellere ikke når man vaccinerer. ??

  • #7   25. jun 2020 Jeg bruger Scalibor på Avicii og har ikke set en eneste flåt. Hun er også københavnersnude så det er ikke ligefrem sån’ at hun boltrer sig i skoven og højt græs hver dag smiley

  • #8   25. jun 2020 Ved Seresto / scalibor kan du tage halsbåndet af hvis hunden reagerer allergisk. Ved pillerne kan du ikke tage pillen ud igen af gode grunde.

  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #9   26. jun 2020 Bayvantic her skal flåter m.v. ikke bide før det virker
    har brugt det i mange år og har meget sjældent set en flå
    - min Sheltie 5 år har haft en i øjenbrynet ser aldrig nogle i pelsen.


  • #10   26. jun 2020 Bayvantic virker på flere måder. Bl.a ved Hot feet så flåterne simpelhen glider af pelsen når de hopper på. Men også ved at flåten dør hvis den bider.
    Ved Nexgard og Bravecto skal flåten bide sig fast men dør næsten med det samme og falder af eller man opdager dem sidde indtørret og døde i huden.
    Jeg er overbevist om at alle hunde der går i naturen bliver udsat for flåtangeb. Det er bare sjældent at ejer opdager det. Vi finder dem der sidder mest udsat og ofte først når de har siddet længe. Nymferne er så små så dem opdager vi sjældent.
    Billedet viser en nymfe der har suget færdig og hoppet af, dengang jeg kun brugte naturprodukter.
    Bare lige noget at tænke over, når folk siger de aldrig finder flåter på ubeskyttede hunde.


    profilbillede
Kommentér på:
Bedste halsbånd/vedhæng mod lopper/flåter?

Annonce