{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

fjernet livmoder heling {{forumTopicSubject}}

Vores hund Kiwi fik livmoderbetændelse, og var derfor nødt til at få fjernet sin livmoder. smiley
Hun blev opereret torsdag formiddag.

Hun har nu et langt ar med sting op ad maven. Hun har fået en bodystocking på så hun ikke så nemt kan komme til såret, men hun prøver alligevel og den ligger jo ikke helt tæt ved kroppen, så hun kan sagtens komme til. Hun har forsøgt et par gange hvor vi har fået hende fra det, men vi kan jo desværre ikke kigge til hende 24/7

Min bekymring er nu om hvad der kan ske hvis hun om natten eller mens hun er alene hjemme, kommer til at slikke i det, jeg ved det hæmmer helingstiden, men blev bange for hvor galt det egentlig kan gå... især hvis hun får slikket stingene op.
Det er også meget svært at få hende til at holde sig i ro hele tiden, hvilket jo også kan beskadige stingene.


Af den grund kunne jeg også rigtig godt tænke mig at høre hvis nogen ved hvordan og hvor hurtigt sådan et helingsforløb går, hun skal have taget stingene ud 10 dage efter operationsdagen, så der må det vel være helet helt, men hvordan indtil da? Hvor lang tid går der før det begynder at hele osv. synes at 10 dages heling er meget kort når det er et langt sår på maven.

Hvornår kan jeg slippe for at være nervøs for at det hele ender galt? Man får jo de værste tanker smiley smiley

Hun er blevet lidt rød på huden lige omkring ved stingene, og hun har ret svært ved at komme af med afføring (jeg har snakket med dyrlægen), men ellers er det gået fint indtil videre.

Jer der har en hund som har været igennem den samme operation, har i tip, erfaring eller andet i vil dele, så tager jeg gerne imod smiley
Jeg bliver så pylret og kan virkelig mærke mit “mor gen” når der er bare det mindste galt med hende, man vil dem jo det bedste smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fjernet livmoder heling
  • #1   27. jun 2020 Hvordan kan hun komme til det med body på? Kan du tage et billede? For det burde hun ikke kunne hvis det er en rigtig body.

  • #2   27. jun 2020 #1 det var den hun fik på af dyrlægen, de mente den måske var lidt lille, men den der var større var alt for stor.
    Hun kan få snuden under

    Den er lidt krøllet sammen på billedet fordi hun ligger ned. Såret er lige nedenunder


    profilbillede
  • #3   27. jun 2020 God bedring Kiwi. smiley

  • #4   27. jun 2020 Man kan få noget antiseptisk sårspray som lugter og smager grimt. Det var det eneste der kunne få min hund til, at holde sig fra sår. Det hedder Cothivet, og kan købes hos de fleste dyrlæger.

    Sådan et sår heler faktisk enormt hurtigt, hvis hunden ellers er sund og rask, og spiser (godt med proteiner) og drikker godt.
    Du burde i løbet af få dage allerede kunne se meget heling, og såret er som regel helet helt op, flere dage før, stingene kan fjernes. Alt efter hvordan den er syet selvf.

    Holde øje med, at rødmen ikke tiltager.

    Min hund kunne ikke tåle de indvendige sting, og det endte i et træls forløb. Men langt de fleste hunde heler hurtigt op igen.


  • #5   27. jun 2020 Ja det kan jeg da godt se, det må være fordi hun er fokuseret på det, for normalt synes jeg ikke de kan komme til det når de har body på.

  • #6   27. jun 2020 Altså der er jo en grund til at man siger de skal holdes i ro i de 10 dage og at man først fjerner stingene der, så indtil da ville det da være yderst uheldigt hvis stingene går op eller hun løber fri eller leger med andre hunde eller hopper.. Var hun helet nok til at man ikk burde holde dem i ro eller at det ville være dårligt hvis stingene gik op, så havde de fjernet stingene før og lavet andre anbefalinger end 10dages ro, så altså uanset hvor lidt eller meget det heler tidligere end 10dage, så..

    Jeg synes desuden man bør ha stor respekt når det er så forholdsvis stort et indgreb.. Også skal der selvfølgelig holdes øje dagligt med at hun ikk får betændelse eller at hun reagerer på stingene feks (nogle reagere desværre på stingene med rødme eller betændelse - det gjorde min mors hund og pga det så begyndte stingene også at gå op uden at hun slikkede eller bed i det overhovedet).. Men ja, det er virkelig vigtigt at hun IKKE kommer til at slikke i det! Jeg ville holde SKARPT øje med at det ikk lykkedes hende at slikke i det! Evt for både at forhindre at hunden hopper ned af sengen eller at hunden slikker i det mens man sover så kan man hvis hunden sover i sengen sove med en fast hundesnor på hunden også vikle den omkring sin hånd så man vågner hvis hunden bevæger sig eller prøver at hoppe ned mens man sover.. Det virkede ihvertfald for mig.. Og jeg vidste jo jeg skulle forhindre at hun slikkede eller hoppede, så jeg sov utroligt let og vågnede hvis hun begyndte at bevæge sig..

    Jeg ville klart sørge for at finde en anden og bedre bodystocking til hende asap! Det burde ikke være muligt for hende med sådan en på at slikke/nippe/bide, hvis det er en ordentlig en der sidder okay.. Jeg har selv brugt denne til Mille med stor succes og den fåes i petworld som man jo ofte har ikke alt for langt væk i en fysisk butik så man kan få den hurtigt så man undgår hun slikker eller bider stingene op

    https://www.petworld.dk/buster-body-suit-til-hunde

    Når hun nu om nogle dage begynder at føle sig bedre tilpas og igen frisk til leg, løbe fri, hoppe osv så er det stadig utroligt vigtigt at hun holdes i ro! Kun ture i snor, ingen leg med andre hunde, ikke hoppe osv.. Nogle vælger at købe en creme eller spray som heler og virker antibakterielt til at smørre på såret.. Hvis det er ville jeg dog købe det på apoteket eller feks www.dyrenesbutik.dk eller www.gaerum-dyreklinik.dk eller en anden shop hvor de sælger dyrlæge produkter..

    God bedring med hende smiley


  • #7   27. jun 2020 Jeg ville ikke lade hende være alene før såret er mere helet og hunden uinteresseret i det.

  • #8   27. jun 2020 Helt enig med Malene! Mille var ikk engang interesseret i hendes sår men hun var ikk alene hjemme i de 10dage fordi jeg var bange for om hun ville hoppe op i feks sofa og seng.. Det er bare super vigtigt at de er i ro og at såret får fuldstændig fred for slikkeri og bideri til at hele!

  • #9   28. jun 2020 Jeg er selvfølgelig klar over at når dyrlægen siger 10 dage, så er det 10 dage. Men jeg tænker at hvis det nu skulle gå galt, så er der nok stor forskel på om det er på dag nr. 2 eller dag nr. 9.

    Vi går kun korte ture med hende, og gør hvad vi kan for at holde hende i ro, det kan dog være lidt svært da hun kun er 2 år. så hun er stadig end krudtugle.


    Vi fik at vide at hun sagtens kan være alene hjemme, med det samme, heldigvis havde vi fri fredag og hele weekenden, så det er først i morgen (mandag) hun skal være selv, jeg er ikke helt glad for det, da det er mange timer uden opsyn, men vi har ikke jobs man kan lave hjemmefra eller mulighed for fridage, ej heller folk i nærheden der kan passe hende.
    Vi lukker selvfølgelig til de rum hvor hun kan hoppe op på ting, dog kan vi ikke undgå at hun er i sofaen, men den er ikke så høj for hende



  • #11   28. jun 2020 Selvfølgelig er det mere helet på dag 9 end dag to men det er stadig uhensigtsmæssigt og kan gi problemer muligvis.. Der er også forskel på hvor hurtigt det heler fra hund til hund og især hvis hun slikker, nipper eller bider i det så går det langsomt.. Min mors hund som fik betændelse og rødme pga hun ikk tålte stingene måtte til trods for det holde ud til dag 10 da de ikk kunne fjernes tidligere grundet hun ikk var helet ordentligt, så det jeg prøver at sige er at jeg tror du skal regne med at uanset hvornår det går op før dag ti er det ikke positivt.. Men selvfølgelig er det jo helet mere dag 9 end dag 2 feks.. Men altså det du fisker efter kan ingen svare dig på da heling afhænger af flere ting plus det uanset er dårligt hvis det går op! Og jo større et stykke jo værre selvfølgelig..

    Hvis den død og pine skal være alene hjemme, så håber jeg godt nok at I idag har fået købt en ny bodystocking som sidder bedre så hun ikk kan komme til! (Måske ikke særligt pænt men..) jeg havde overvejet at melde mig syg hvis ikk jeg havde fået fat på en bodystocking der gør hun ikk kan komme til.. Jeg burde ikke andet.. Men ja, det er også et stort indgreb og jeg er påpasselig med sådan noget..


Kommentér på:
fjernet livmoder heling

Annonce