{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lille Chico skal måske kuperes.
  • #1   29. maj 2005 Synes det er flottere at se på.

Og kuperer ham ikke i DK, men i udlandet.

• #2   29. maj 2005 synes det er lidt synd :o( bare min mening

• #4   29. maj 2005 Synes at det er svineri - måske skal du kuperes.
    Det er sikkert også pænere!!
    Tænk at du vil gøre det mod din hund - du burde elske den og ikke med vilje tilføje den smerte...

• #6   29. maj 2005 er enige med jer!

• #7   29. maj 2005 Elsker min hund.. Gør det jo ikk fordi jeg hader den..

Fordi jeg har den mening, at en original amstaff er kuperet - tag f.eks. et kig på amstaff annuals forsider: (link fjernet)

Det er da ikke anderledes end børn med "flyveøre" der får rettet dem til. Kuperingen sker under fuld bedøvelse. Kender ingen der har gener med deres kuperede hunde.

Du kan da bare komme og kupere mig?

• #8   29. maj 2005 ja men børn med "flyveører er unormalt. en hund med alm ører er NORMALT altså :o(

• #9   29. maj 2005 Bare fordi andre mennesker tidligere har synes at det er okay at kupere deres dyr gør det da ikke bedre??
    Tænk på de ømme ører bagefter - tror du bare den vågner op af bdøvelsen og har det fint??
    Jeg synes virkelig du skal lade være - hunden kan også få problemer med øregangsbetændelse og lign. pga manglende beskyttelse som det naturlige ører yder.

• #10   29. maj 2005 Beskytter min hund som jeg beskytter mig selv...

For det første er en amstaff en ekstremt hårhudet hund, både mentalt og fysisk
    Tror slet ikke at ejere af andre typer hunde forstår hvor udholdende de er.
    Jeg er da godt klar over at jeg skal tage mig af den efter kuperingen er overstået.

• #11   29. maj 2005 Nicola, tror du ville blive overrasket over hvor normalt amstaff hvalpe opføre sig efter kupering. De kan tåle meget mere end danske normer, forstå mig ret.

• #12   29. maj 2005 synes det skulle forbydes helt overalt :o( det er synd og vilt grimt synes jeg.

• #13   29. maj 2005 Det kan godt være men jeg ville personligt aldrig påføre mit dyr smerte for syns skyld! Jeg elsker hende for mere end hendes udseende...
    Sorry - vi bliver aldrig enige på det punkt!
    Jeg synes godt man kan kupere haler hvis det er bedst for dyret - fx hvis den slår halen til blods, men bare fordi det ser pænere ud i nogens øjne - det kan jeg ikke støtte og jeg synes det er at sidestille med dyreplageri.
    Der er altid en risiko for infektion plus at selve såret gør ondt efterfølgende, samt risiko for øregangsbetændelse og andet resten af livet.

• #14   29. maj 2005 Nej, vi bliver nok ikke enige på det punkt.

Men at kupere ører, er vel det samme som at kupere halen (i princippet).

Hvis hvad går galt? Kuperingen?

• #15   29. maj 2005 Ja men der er stor forskel på at gøre det for at dyret undgår mere smerte fremover og så at med vilje tilføje den smerte fordi du synes det ser godt ud.

• #16   29. maj 2005 Chico, ligesom langt de fleste amstaffs, har ikke noget problem med at køre i bil..

Og har fundet en dygtig dyrelæge til kuperingen.

• #17   29. maj 2005 Lisa - Hvor mange af de tilfælde har du hørt?

• #18   29. maj 2005 Bente - Så du har måske haft en kuperet hund før?

• #19   29. maj 2005 Randi & co. mangler vist i denne diskussion, hva?
    Så havde der sket ting og sager...

Synes kun normale kuperinger er pæne..

Amstaffs er kendte for at kunne bære deres øre forkert, se f.eks. på Cuno. Ved ikke om det er en bygningsfejl eller om der kan rettes på det, men det bliver tydeligere så længe han vokser.

• #20   29. maj 2005 Du skriver det er en gammel tradition at kupere ørene - det er sandt - når det var en hund du skulle bruge til kamp.
    Er det det du vil?

• #21   29. maj 2005 Frøken Sivesen : Ja, skal bruge den til kamp...

HVA TROR DU SELV? Tænk dig om...

Og hvis den skulle bruges til kamp, hvilket den IKKE skal, så er det jo også lige meget med ørene.
    Og ja, det er en "tradition".

• #22   29. maj 2005 Paul - jamen så har det jo ingen funktion at kupere ørerne, vel?

• #23   29. maj 2005 synes Chico har nogle vildt søde ører. synd at lave om på :o( nåå... nat nat allesammen ;o)

• #24   29. maj 2005 jeg syns altså at det er synd..kunne aldrig finne på at gjøre noe sånn med bikkja mi..det er jo så utrolig smertefuldt for dyrene..harvært med på halekupering av gris men det harjo ikke noget med saken at gjøre men jeg syns at det er galt at gjøre det!

• #25   29. maj 2005 Jeg synes også det er synd men jeg gider ikke diskutere det mere - Der vil altid være nogle mennesker som sætter deres egne behov højere end deres hundes velfærd - hvad siger det om dem??
    Jeg hopper også i seng...

• #26   29. maj 2005 perspektiv mht. kupering af øre:

1= uden kupering
    2= med kupering

Gadehund ----------------1--------2---------stolt hund

Fuld bedøvelse, hårdfør hund, og den er kun træt efter narkosen..
    Sådan synes jeg ørekupering påvirker amstaffens udtryk
    Det er min erfaring mht kupering af Amstaff.
    Og langt over gennemsnittet er kuperede, dog ikke i DK.

• #27   29. maj 2005 du er sku da syg mand

• #28   29. maj 2005 dit lem bliver sku da ikke størrer af det

• #29   29. maj 2005 Det var jo ment som en joke - Ironisk evt?

Spurgte om bud til hvordan ?

Ikke at blive kaldt alt muligt lort!

• #30   29. maj 2005 HVIS det var en joke undskylder jeg men ellers ikke

• #31   29. maj 2005 Men du må give mig ret i at der ingen grund er til at ørekupere når det ikke har en vigtig funktion.

• #32   29. maj 2005 ørekupering blev lavet for at give hunden et mere vågent og skarpere udtryk

• #33   29. maj 2005 Selvfølgelig var det da en joke!!

Folk tager bare ALT seriøst...

Men det var ikke en joke, mht kuperingen.
    Derfor spurgte jeg om bud/råd.
    Og det har ikke noget med mit lem at gøre! *GG*

• #34   29. maj 2005 Og det vil jeg have min hund skal have.

• #35   29. maj 2005 Fy for s.... Siger jeg bare .. Ad at kunne gøre sådan noget mod sin hund fordi du lige synes det er smart.. Gå da ud og købe dig noget nyt tøj eller som skrevet før få dig en piercing hvis du lige synes det skal være smart.. Man har sgu ikke en hund for den skal være flot at se på AD ! Og hvis du sætter hundens udseende højere end dens velbefindende siger jeg endnu engang AD du burde slet ikke have lov at have hund så.

• #36   29. maj 2005 Jeg er meget imod kupering af øre, jeg har set flere hvalpe efter en kupering også amstaff og de har sku haft meget ondt i deres øre og er flegnet helt ud når ejeren har prøvet at rette på forbindingerne, af bare smerte.
    Jeg synes din hund er enormt smuk som den er og i mine øjne vil den midste meget af sin charme hvis den får kuperet sine øre.

• #37   29. maj 2005 Henriette - Gå ud af det her forum.
    Spurgte ikke efter dig og dine ord!

Og jo, det er en hvalp, jeg elsker den. Der er en grund til at jeg vælger sådan en hund, at jeg SYNES DEN ER FLOT!
    Vil da heller ikke have en "grim" hund i mine øjne.
    Man har en hund, komer til at elske den og dens personlighed, men derfor må den godt være FLOT.
    Gå ud af det her forum, hvis du ikke har bedre at sige.

• #38   29. maj 2005 Paul du skulle vel aldrig bo i smørum???

• #40   29. maj 2005 Nadja - Nej, og det har vel ingen betydning.

• #41   29. maj 2005 Jeg er 19 år.

Og jeg behøver ikke sådan en hund for at se "macho ud" som du så smukt udtrykker det.

Kunne i princippet have købt en ældre en, med kuperede ører. Så blev jeg "macho" med det samme.

Men nej.

• #42   29. maj 2005 Paul nej spurgte kun fordi jeg kender en Paul i smørum og så var jeg nysgerrig om det var dig....

• #43   29. maj 2005 Ok - Helt i orden.

• #44   29. maj 2005 trækker lige min undskylding til bage du er jo torske dum

• #45   29. maj 2005 Du havde vel ikke regnet med at når du fortæller i dette offentlige forum at du har tænkt dig at føre din hund unødvendige smerter (dyreplageri) at folk så ikke ville fortælle dig hvor modbydelig du er specielt pga. din begrundelse at du vil have en FLOT hund.. sikke noget pladder, det er da den dårligste form for potensforlænger jeg længe har hørt om

• #46   29. maj 2005 Potensforlænger bla bla bla? Det er det enest i kan sige når man snakker kupering!!!!!!

Torske dum - Jamen tak!

Dyreplageri i DK(set i jeres øjne), men ikke i udlandet. Der er en grund til at det stadig er tilladt i udlandet. Og det burde det også i DK.
    Vi har forskellige holdninger!

• #47   29. maj 2005 ses på en anden tråd her gidder jeg sku ikke være
    hygge

• #49   29. maj 2005 Du er ikke blevet bedt om at være her Claus...

Så grin af mig.

Ung i hundefaget, har haft hund i 4 år... Det er lang tid, i forhold til min alder...
    Det er jo ikke alle der lige så gamle som jer...
    Og jeg er da ligeglad om jeg er yngre end dine børn - det rør mig ikke.

Spurgte ikke om dumme kommentarer...For dem ved jeg i har mange af.

• #50   29. maj 2005 Paul hvis du kigger på det er det altså også blevet forbudt i mange andre lande nu...

• #51   29. maj 2005 Nadja - Ja, men stadig tilladt i nogen.

Når det er helt forbudt i alle lande - så kan vi snakke om det.

• #52   29. maj 2005 paul.. ved ikk om du så det afsnit af station 2 med kamphunde?.. der hvor dyrelægen klipper stingene fra hvalpen?.. personligt ville jeg ik kunne holde ud at se min hund komme igennem den slags smerte. Jeg skal selv ha en hund inden så længe hvor de normalt får kuperede øre.. men hunden bliver født med de ører den har så hvorfor lave om på det? Jeg tror heller aldrig hunden tilgiver en helt for det .. du skal tænke på den stoler højst sandsynligt mere på dig end nogen anden og vil beskytte dig mod smerte.. du kan være rimelig sikker på den forventer det samme af dig..

Det var lige min mening smiley .. brug den som du vil...

• #53   29. maj 2005 ikke dyrplager i vores øjne (kun), men i LOVENS øjne....

Ja det er klar jeg kalder det potensforlænger.. For den eneste der er villig til at lade din hund gå gennem den smertefulde tid er dig, hvi hunden selv havde valget og forstod det valgte den nok at beholde sine dejlige ører.
    Og du gør det for den skal være mere FLOT det er sgu da en omgang ..
    SE MIG SE HVAD JEG HAR... MIN HUND SER BARE SÅ STOLT UD...
    Men hvis du så gerne vil have den ekstra opmærksomhed så gør noget ved dig selv i stedet og lad dog din hund nye sine nuværende smertefrie ører.
    Det er da sygt at have et levende væsen og behandle den som et statussymbol.
    Og så har jeg sgu ikke mere at sige til dig for du er åbenbart et meget egoistisk menneske.

• #54   29. maj 2005 lige en anden ting.. 4 år er ikke lang tid at ha haft hund.. du har jo ikke prøvet at ha en hund hele dens levetid endnu? .. jeg har haft hund siden jeg blev født dvs. 22 år og der er sku stadig mange ting jeg ikke ved om hunde.. smiley

• #55   29. maj 2005 I lovens øjne i DK ja!

Udlandet - Nej.

Henriette - FAT at vi har forskellige meninger. Og din gider jeg ikk høre på mere. Er allerede blevet træt af at læse det du skriver!
    Og bruger den ikke som status symbol...
    Marthin - Endelig en som skriver noget klogt og ikke lukker L*** ud som mange andre. Tak for det

• #56   29. maj 2005 Martin, jeg siger heller ikk jeg ved alt om hunde...Har MEGET at lære endnu...Og man lærer nok aldrig nok.

• #57   29. maj 2005 Paul - hvor mange FCI lande må man kupere ørerne endnu?

• #58   29. maj 2005 jamen - så må det stå hen i det uvisse.

• #59   29. maj 2005 Hvor har du hørt at kuperet hunde bliver taget? Den holder ingen steder, da det ville kræve en større efterforskning at finde ud af hvor den blev kuperet og under hvis ansvar...

Chicos ører sidder ellers pænt.

• #60   29. maj 2005 Det er godt nok det dummeste eg har hørt at hunden bliver taget af politiet!
    Dvs alle hunde med kuperede ører bliver taget? *G*

• #61   29. maj 2005 Jeg siger som Thomas og Marie!

Der er jo nok en grund til at det gøres hos avleren...

Håber du finder ud af et rigtig valg. Når jeg kigger din hvalp i øjnene (på billeder) er der noget der siger mig: "Gør det ikke" Mon ikke du kan se det samme? Du som er sammen med den dag og nat?!

Kommentér på:
Lille Chico skal måske kuperes.

Annonce