541 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Ældre hund og tab af syn Ældre hund og tab af syn

Hvad er jeres erfaringer med de ældre hunde og dårligere syn? Jeg ved at Jessie er begyndt lidt (dyrelægens iagtagelse af øjnene) men jeg tænker på hvad der forværres først? tingene på afstand eller tæt på?

Spørger fordi jeg oplever episoder hvor hun ser ting på lang afstand og reagerer som om det er en kat (eller andre “monstre“) og det plejer hun ellers ikke. Det hænder heldigvis ikke så tit. Tæt på er der intet problem, hun griber bolde og små snacks uden problemer.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ældre hund og tab af syn
  • #2   15. jul 2020 Jeg oplever det er synet i mørke der forringes først.
    Jeg har svært ved at vurderer lang/kort-synethed da min gamle pige alligevel ikke er typen der orienterer sig på længere afstand og aldrig har været det. Selskabsrace.
    Mynte har begyndende grå stær.

• #3   15. jul 2020 Synd at Lego blev nervøs af det smiley
    Jeg oplever ikke at Jessie bliver nervøs, hun synes at katte skal nakkes, så når hun tror at det er en kat reagerer hun derefter.

• #5   15. jul 2020 Zenta på 13 år og 4 måneder er så småt begyndt at miste en del af synet og især hørelsen.
    Det kommer til udtryk på den måde at hun tror hun ser ting som ikke er der, ikke sådan at jeg tænker demens eller andet, men hun tror ofte hun ser noget ude i haven, som så ikke er der eller er noget andet end det hun tror det er.
    F.eks. satte naboen en hvid kasse ud i deres have og hver dag i en uge farede hun afsted og gøede af kassen, hun troede helt sikkert det var en kat eller noget i den retning.
    Andre gange farer hun afsted og gøer ud mod vejen, det har hun altid gjort, NÅR der var noget ude på vejen, nu tager hun af og til fejl.
    Hun kan også have lidt problemer med ting tæt på, feks. hvis jeg kaster en godbid hen til hende men jeg oplever det mest udenfor.

Men hos hende er det klart mest hørelsen der svigter. Hun hører pludselig ikke at jeg kommer hjem, hun hører ikke når jeg kommer ind til hende når hun sover, jeg kan faktisk sidde lige ved siden af hende og snakke til hende, uden hun hører det.

Kommentér på:
Ældre hund og tab af syn

Annonce