Ældre hund og skue Ældre hund og skue
Jeg har nu et par gange været til skue med min hund på 9 år.
Anden gang kom han med en kort knurren inden han skulle på bordet. Vi har efterfølgende gået til ringtræning, og det er gået rigtig fint.
Idag var vi så på skue igen, og der kom han med et vuf, da han skulle på bordet. Når han er på bordet er der ingenting.
Herhjemme kan jeg sagtens løfte ham.
Jeg har før haft samme problem, når han skulle løftes op i bilen. Problemet er der kun når det er mig der løfter.
Jeg er meget i vildrede. Jeg vil ikke gå til skue hvis ikke hunden synes det er sjovt. Samtidig gør det mig rigtig ked af det, at min ellers meget medgørlige og tålmodige hund reagerer sådan.
Men jeg er nysgerrig efter at høre hvad i kloge hg'er havde gjort?
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 900 Svar: 11.840
Da han havde problemer med bilen løftede jeg jo også bare videre. For skulle han med ud at køre, så var det altså vilkårene.
Men det er sgu også svært for tilstår da gerne, at jeg ikke har vænnet min 12 kg hund til at blive løftet
aug 2006
Men jeg undrer mig rigtig meget over hvorfor det går så godt til ringtræning. Men okay, der er jeg nok også noget mere afslappet
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Emner: 159 Svar: 12.784
Kan den være utryg, har den ondt et sted, er den bange for bordet?
Nogle dommere diskvalificerer hunde der knurrer, så det ikke en god adfærd at tage med sådan et sted.
aug 2006
Han elsker ikke bordet herhjemme, men der ses ingen utryghed når han først er på bordet.
Smerter tænker jeg ikke for han gør det jo ikke i andre situationer.
Den ene side af mig siger netop. Så drop det da. Han er trods alt 9 år, og har aldrig været vant til det. Og jeg tror ikke han vil mangle noget, hvis vi ikke tar afsted. Men er som sagt meget trist over at han udviser denne adfærd.
Og man kan sige dropper man det, så er problemet løst, og han er fri for at få sine grænser overskredet.
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.395
Jeg ville nok for en sikkerheds skyld få ham tjekket igennem af en kiropraktor/massør/osteopat - selvom han ser super frisk ud så kan han ha nogen ømme steder rundt omkring som måske kan lettes meget simpelt. Og grunden til at han kun knurrer nogen gange er at du ikke rammer det ømme sted hver gang når du løfter ham?
Jeg synes i hvert fald du skulle gi det et forsøg - vi har brug for smukke veteraner i ringen
aug 2006
Det kan godt være det er en god ide, at få ham tjekket. Det havde jeg faktisk ikke overvejet
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.289
Er han måske bange for at du taber ham, hvis han er vant til at blive løftet af en, der er større/stærkere end dig?
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1328 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.463
Kattene har reageret lidt forskelligt, nogle var som hjemme, mens andre var meget stresset især fra udstillings til dommer bur. men ellers var fint med det..
Ved hamstere er de i den samme kasse, men jeg kan næsten være sikker på at blive skældt ud hvis jeg sætter hånden ned til den, men ellers sover den bare
Så med de erfaringer jeg har, tænker jeg det kan være stress der gør dyret lige siger fra ude, men ikke gør det hjemme..
og for mig er det bare en naturlig stress
aug 2006
Det gør en forskel hvis jeg snakker til ham når jeg gør det.
Problemet startede efter jeg var blevet opereret, og havde svært ved at løfte ham. Og derved ikke altid fik ordentlig ved ham inden et løft.
Jeg er en svagpisser og det kan han sikkert godt mærke
Og så tror jeg det bliver forværret, når han kan mærke at jeg er nervøs/anspændt.
Maj-Britt- Han har aldrig været vant til at blive løftet.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 38 Emner: 192 Svar: 10.564
Det er garanteret fra den gang du var syg og ikke altid fik ordentligt fat.
Det hsr været dårlige oplevelser for ham så han er blevet utryg nå du vil løfte ham.
Prøv om du ikke kan lære at løfte ham på en anden måde, evt som din mor.
aug 2006
Også fordi jeg er ret sikker på, at han reagerer anderledes når jeg er anspændt, og når tingene skal gå stærkt.
Det er jeg jo netop ikke til ringtræning, og der tar jeg mig god tid.
okt 2009
aug 2006
Jeg var også ret overrasket.
okt 2009
Ældre hund og skue