{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
633 visninger | Oprettet:

Tilskud til ældre hund {{forumTopicSubject}}

Jeg har for første gang en ældre hund, og er derfor lidt nysgerrig på hvilke tilskud andre har gode erfaringer med, i forhold til at passe på kroppen/ led/muskler mm.
Min hund har generelt lidt problemer med en spændt lænd, og efter dyrlægens vurdering lidt begyndende gigt/slid omkring lænden, men ikke noget der kunne ses på røntgen, der er ikke noget halthed eller problemer med at rejse sig efter hvile, stillingsskifte og den slags.

Så jeg vil egentlig bare gerne støtte op om led/sener/muskler. Jeg har indtil videre kørt med Trikem hyaluron 365 og Trikem maxglukosamin.

Så er der nogle der har erfaring med andre produkter og evt hvis/ når gigten udvikler sig noget der vil kunne hjælpe/ forbygge at det går for hurtigt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gennemgang af manglende tryk varmt vand 750 kr.
  • Hjulskifte el-løbehjul 400 kr.
  • Utæt vandlås i køkkenvask 1.200 kr.
  • Rengøring 3.000 kr.
  • Udskift armatur i køkken vi har det nye armatur. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilskud til ældre hund
  • #1   27. okt Flexadin advanced og så brugte vi et foder der var lidt ekstra i til leddene.

• #2   27. okt Flexadin Advanced - altid!

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 136 Emner: 32 Svar: 4.326
    #3   27. okt Flexadin Advanced og Cartrophen.

• #4   27. okt Tak for svar.
    Har haft kig på flexadin advanced, så det tænker jeg at vi prøver, men hvad er cartrophen og er det noget der kræver recept?

• #5   27. okt Det er indsprøjtninger de får ved dyrlægen.

• #6   27. okt Kj og bettefisen. Tak for svar, er det noget forbyggende? skal alligevel snart afsted til dyrlægen, så kan jeg jo lige forhøre mig, men det er rart med noget viden på forhånd.

• #7   29. okt Jeg så lige, at Hundefodernørden har et webinar om fodring og tilskud til seniorhunde på fredag, hvis det har interesse for nogen? smiley

• #8   29. okt Karina og møghundene.
    Tak for info om webinar.

• #9   30. okt Jeg sværger til Nutrolin. Indholdet er virkelig godt og de emballerer deres produkter helt optimalt ift holdbarhed.

• #10   30. okt Malene det kender jeg slet ikke, må jeg lige kigge på, er der flere produkter, og hvis det er hvilke bruger du?

• #11   31. okt Jeg er også glad for nutrolin. Jeg bruger normalt den der hedder senior, men der er en ny der hedder hip and joint som skulle være god, hvad forskellen er ved jeg dog ikke, udover konsistensen. Det kan være Malene ved det, for det var hende der viste mig den smiley nutrolin er det eneste tilskud jeg har kunnet give Lucky, uden bøvl og hvor han faktisk er glad for at spise det. Alt andet jeg har prøvet har han enten pillet fra eller nægtet at spise.

Lucky får også catrophren med stor succes, men han har også gigt, så jeg ved ikke om det har virkning hvis hunden blot er lidt gammel og slidt. Men det er så billigt at det da er værd at give et forsøg.

Jeg vil helt sikkert se om jeg ikke kan finde tid til at se webinaret, det plejer at være rigtig godt og det kan være hun nævner noget jeg ikke selv har tænkt på.

• #12   31. okt My little sunshine: tak for dit svar.
    Jeg vil snakke med dyrlægen når vi alligevel skal forbi, min hund har ikke fået konstateret gigt, og hun er stadig i god form, men lænden/bækkenet har drillet lidt i en del år, sådan on/ off.

• #13   31. okt Det lyder som en rigtig god plan.

Lucky går til "fys" jævnligt (hun kan alt muligt men jeg kalder hende fys for nemhedsskyld) og det hjælper ham rigtig meget.

Ham mærker vi mest på om vinteren, så sidste år fik han librela hele vinteren. Jeg afventer om det bliver nødvendigt at starte ham op på det igen, eller om et nyt dækken, tilskud og behandling er nok.

• #14   31. okt Tessa får også jævnligt behandlinger hos kranial sakral dame, men er lidt i tvivl om effekten.
    Synes også det har været værst i vinter månederne, tænker at hun nemt kommer til at spænde op og så sætter det sig. Sidste år havde vi en periode med halten on og off, heldigvis hjalp smertestillende og der har ikke været noget siden og hun har haft en helt fantastisk sommer og "indtil" nu , og det nyder jeg bare, i går gik vi tur i regnvejr og hun hyggede sig helt vildt, hun har altid hadet regn, så det er helt surrealistisk at se hende hygge i regnen, men hun for også lov til at bestemme hvor langt, hvorhen og hvordan turene skal foregå (99% af tiden) og da hun ofte gerne vil ligge med sin bold og bare slappe af og observere, længere tid af gangen, så får hun dækken på, selv om det er fint lunt vejr, men af frygt for de der spændinger, og så vil jeg gerne give noget tilskud der hjælper og beskytter hendes led, muskler mm. Så har jeg da gjort hvad jeg kunne, samtidigt med at holde hende i god form, indtil videre er det nemt for hun elsker at lave øvelser som elefanten, bakker op ad trapper, balancere og hoppe op på alt, vi har en "trænings rute" hvor der er masser muligheder for bevægelse og træning af især bagparten.

• #15   1. nov Jeg bruger Nutrolin Senior og den nye pasta Hip & Joint.

Kommentér på:
Tilskud til ældre hund

Annonce