{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.691 visninger | Oprettet:

tilskud til ældre hunde {{forumTopicSubject}}

inspireret af en tråd om senior foder, begyndte jeg at overveje hvad i giver jeres ældre hunde af tilskud og hvorfor?
jer giver vi kun tilskud til led af ren forebyggelse, men overvejer om der er andet jeg skulle overveje at give.
så kom med jeres bud på hvad i giver eller vil give, både hvis hunden har problemer men også forebyggende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilskud til ældre hunde
  • #1   26. apr 2017 Mine ældre hunde på 13 og 14 får Proage. Tæven startede for at hjælpe på hendes almene tilstand efter at fået fjernet en lille bitte kræftknude. Hannen for at se om det kunne hjælpe lidt på en begyndende demens. Synes afgjort det virker.

  • #2   26. apr 2017 proage. hvor køber man det og hvilken virkning skulle det have? tænker hvad er der i siden det lyder som om det har flere effekter?

  • #3   26. apr 2017 Vitaminer og antioxidanter. Køber dem fra dr. Baddaky. De er pænt dyre.

  • #4   26. apr 2017 Jeg har lige været til dyrlæge med Nuga, som skulle vaccineres.
    I den forbindelse havde jeg taget de piller med, som jeg har købt til Nuga for at hjælpe hende til en bedre senior tid...hun er 8 år. smiley
    De hedder Natures Best Glucosamine Gold.
    Dyrlægen synes, at det var en skidegod idé...ja, det sagde hun altså og spurgte til prisen, som jeg havde givet? 275 kr inkl. fragt gav jeg for 3 x 120 piller. De første 6 uger skulle hun have 1½ og dernæst kun 1 pr dag, så de vare længe endnu.
    Dyrlægen havde et produkt med Glucosamin, som kostede ca. 300 kr pr måned!!, så jeg havde vist gjort en fornuftig handel. smiley

    Det var bare dejligt at få bekræftet, at det var et ok præperart at give Nuga, når det jo officielt er til mennesker smiley


  • #5   26. apr 2017 altså er pillerne normalt til mennesker? er det bare med osv du tænker med glucosamin?

  • #6   26. apr 2017 Ja, disse piller er til mennesker men der er jo også lavet nogle specielt til dyr. Glukosamin fås i både pulver og i pilleform.

  • #8   27. apr 2017 Vi bruger også Natures Best Gluc. Gold - det er et super godt kombineret produkt, ud over høj dosis gluc. så er der MSM, chondroitin, hyben og ingefær i, alt velkendte naturmidler i behandling af ledproblemer/gigt m.v.

    At det er en menneskeprodukt betyder kun, at der er endnu større krav til godkendelse og kontrol end ved produkter kun til dyr. Ingredienserne er reelt de samme.

    Har en lille periode for nysgerrighedens skyld afprøvet Senior fra Svenska Dyrapoteket til den ene hund, også mange gode egenskaber, men virkningen ser umiddelbart ens ud, så går tilbage til Gold til begge, da det prismæssigt er væsentligt billigere.


  • #10   27. apr 2017 Hvis man køber "Premium" senior eller normalt foder, så er rigtig mange af dem fyldt med glucosamin.

    Jeg tror helt sikkert på at have holdt sin hund slank og holde den slank i sin senior alder, vægter højere end evt tilskud man måtte kunne give smiley

    Og selvfølgelig også holde den i god form, gerne på skånsom maner smiley Sally nærmer sig senior alderen (vel?) nu hvor hun er 6 år, og hun er stadig lige så aktiv og energisk som altid. Hun er altid holdt slank og lidt til, samt dyrket motion. Her er der ingen planer om tilskud eller senior foder smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=m_tPNcJgkLU


  • #11   27. apr 2017 Mimi og Lulu får Senior fra Svenska Djurapoteket. Mimi (8,5) har spondylose og det har hjulpet hende rigtig meget. Lulu (9,5) er bare ældre, men hun er frisk og ta'r sin tørn med Ingolf hver dag smiley

    https://www.svenskfodertilskud.dk/produkt/senior-pulver/


  • #12   27. apr 2017 Er helt enig med dig, Johnny. Så vigtigt at holde hunden slank og i god form smiley

  • #13   27. apr 2017 I hvert fald slank, det er klart det vigtigste. Sally Vejer 27kg, og godt kunne veje 30kg, selv uden at være overvægtig. Men det er alligevel over 10% ekstra vægt som hun skal slæbe rundt på hele sit liv. Jeg ynder at holde hende lige på grænsen, og jeg er overbevist om at det vil bære frugt når hun bliver en ældre tøs smiley

    Det skære mig virkelig i hjertet når jeg ser en smælderfed lab på 2år smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=9P-Df_MBytM


  • #14   27. apr 2017 Jeg bevæger mig i bulldogverdenen...need I say more smiley

  • #15   27. apr 2017 Jeg har også altid holdt trille slank (Det kommer lidt af sig selv, når man er småtspisende) Hun har let ved at tabe sig, derfor får hun heller ikke senior foder, da der oftest er mindre fedt i. Hun får generelt foder med en lidt højere fedt% for at hun ikke taber sig. trille er også meget aktiv og legesyg stadig, rigtig skønt på trods af hendes 10 år.

  • #16   14. jan 2019 Okay nu ved jeg dette er et lidt ældre opslag smiley
    Men det er disse piller der er tale op? https://www.naturesbest.co.uk/glucosamine/glucosamine-gold/?SRC=GOEXPA&gclid=Cj0KCQiAg_HhBRDNARIsAGHLV51kRSQ1IEnRPRMzrPdeSXxQ3ao4tfI9M0Oeh5WxyLTjuMkl_SX6tAgaAvLMEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
    Hvordan finder i ud af mængde/dosis pr dag? smiley


  • #18   14. jan 2019 Der dukker en del forskelligt op smiley dem jeg har linket til, bliver nævnt tidligere i tråden, som gode, billige, men dog til mennesker, derfor tvivlen om dosis

  • #19   14. jan 2019 Janni, jeg bruger 2 stk. af dem til en hund på 42 kg., hun er også en senior med gigt og knæopereret. Kan du beregne det ud fra det?
    Og de kan sagtens deles med en meget skarp kniv, hvis man ønsker det. Jeg har delt en pille i op til 4 stykker som forsøg!


  • #20   14. jan 2019 Ja det tror jeg, han vejer ca 36 så en hel må være fint, der er ikke umiddelbart noget med ham

  • #21   15. jan 2019 Gør det Janni, at du de første par uger giver ham 2 piller - en morgen og en aften - på den måde får du bedst "boostet hans system". Derefter går du over til vedligeholdelsesdosen på 1 pille en gang om dagen.


  • #22   15. jan 2019 Fantastisk, tak, har lige bestilt smiley meget spændt!

  • #23   15. jan 2019 røde hund


    hvordan har du opfattet begyndende demens hos din hund ???


  • #24   15. jan 2019 røde hund igen


    de piller du omtaler proage

    er det i samråd med din dyrlæge,eller noget du har læst dig til ??

    jeg tør ikke bruge noget uden samråd med dyrlægen,da han får smertestillende gigt medicin,lidt af det er dog til børn,så det er ikke helt så slemt med bivirkninger

    mopsen er 11 og jeg fornemmer han er lidt distræt af og til


  • #25   15. jan 2019 Begyndende demens er en diagnose min dyrlæge/kiropraktor mente kunne passe på en gammel hund, der begyndte at reagere langsommere og nogen gange virke lidt uforstående i situationer.

  • #26   15. jan 2019 Proage er ikke medicin. Det er tilskud og ja, det er givet på opfordring af dyrlæge.

  • #27   15. jan 2019 røde hund

    tak for svar

    det giver mig lidt mening" uforstående i visse situationer",jeg kan vel også kalde desorienteret


    faktisk er mopsen lidt sød,når han bliver lidt uforstående/desorienteret,men selvfølgelig er det ikke godt


    vil kontakte min dyrlæge vedr.tilskuddet.




  • #28   15. jan 2019 Kirsten (og Janni) - jeg har altid fået at vide af dyrlæge, at når hunde får menneskeprodukter, skal de have det dobbelte i forhold til mennesker, fordi hunde forbrænder dobbelt så hurtigt. I så fald skal en hund på 36 kg bare have voksendosis af de piller, altså 3 piller pr. dag.

  • #29   15. jan 2019 A med .... Har du noget på skrift omkring det, for det har jeg ingen viden om. Jeg fik at vide i sin tid fra en ernæringsvejleder i min Barfforretning, at de skal have dobbelt dosis i opstartsfasen, så niveauet af medicin i deres system kommer op på et fornuftigt niveau. Bagefter skulle vedligeholdelsesdosen kunne gøre det.


  • #30   24. jan 2019 Hvordan Søren får i jeres hund til at spise de piller? jeg er nød til at stoppe dem i halsen på ham, har ikke lige leverpostej hjemme dagligt til at snyde ham med og han ville sikkert spise udenom alligevel

  • #31   24. jan 2019 Janni, vores morgenritual er at de får et par rugbrødshapser med leverpostej på, der presser jeg pillerne ned i. Mine vil ikke spise dem uden lokkemad!

  • #32   24. jan 2019 Så må jeg har fat i leverpostej, eller evt begynde at give ham en klat vådfoder måske... tak smiley

  • #33   25. jan 2019 Kirsten, nej, jeg har ikke noget på skrift. Men man kan i hvert fald ikke bare give ud fra kg menneske. Hvis du fx bruger hesteprodukter (som også kan bruges til hunde), skal en hest på 500 kg ca. have 3-4 gange så meget som en hund på 35 kg. Så hvis man giver noget, hvor der ikke er angivet dosis på hund, skal man vide hvad man laver.

    I øvrigt, hvis hunde får decideret medicin, igen, samme slags som bruges til mennesker, skal de have langt over det dobbelte. Tjek fx penicillindosis eller stesolid til nytår. Min schæfer skulle, så vidt jeg husker, have 10-12 stesolid i løbet af aftenen. Hvis jeg fik så mange, ville jeg være død smiley Selvom jeg næsten vejer det dobbelte af hunden.

    Janni, jeg bruger ikke piller. De piller Kirsten taler om er MEGET store, omkring 2 cm. Pt bruger jeg Solanum Flex HA Plus, hvor min hund på 36 kg skal have 4 ml (knap en teskefuld). Det er flydende. Det indeholder glucosamin, chondroitin, MSM, hyaluronsyre og djævleklo og koster 750 kr for en liter. 1 ml pr. 10 kg hund. En hest skal have 15 ml (for at vende tilbage til det med dosis).


Kommentér på:
tilskud til ældre hunde

Annonce