{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Foder til ældre hund {{forumTopicSubject}}

Synes Viktor på 11 taber sig lidt på sit almindelige foder her på hans ældre dage. Han får Kingsmoor i forskellige varianter.

Kan man bruge hvalpefoder? Er der ikke mere fedt i? Så vidt jeg ved er der mindre fedt i seniorfoder.
Eller har i andre forslag? Det skal kunne stå fremme hele dagen og helst ikke være alt for kompliceret med diverse tilskud osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til ældre hund
  • #3   23. nov 2018 Jeg ville få tjekket tænderne, ved dyrlægen

  • #4   23. nov 2018 Bodil - jeg vil ikke sige det ligefrem er pludseligt. Han blev bidt af en hund i juni og tabte sig en del der, imens han kom sig, hvilket jeg vil mene giver god mening. Der var han igennem røntgen mm. for at være sikker på, han ikke var skadet mere end 'slaget'.
    Vil nok mene han ikke har taget det hele på igen efter det. Han vejer 2,4 og førhen har han vejet 2,6.
    Men nu spørger jeg efter et foder hunden kan tage lidt på af.. smiley


  • #5   23. nov 2018 Er han for tynd ved 2,4 kg?
    Eller har han evt været lidt overvægtig ved 2,6, så han nu, ved en mulig normal vægt, virker for tynd?
    smiley


  • #7   23. nov 2018 Hvis hunden er sund og rask kan du godt give hvalpefoder en periode. Det man skal være lidt obs på er at hvalpefoder typisk har et højere proteinindhold, som når en hund bliver ældre sætter organerne på lidt mere arbejde. Men er hunden ikke svækket, så man er nødt til at tage hensyn i den retning så ville jeg bestemt godt turde give hvalpefoder.

  • #8   24. nov 2018 Han har aldrig været overvægtig smiley

    Tak for jeres forslag. God ide med foder til aktive hunde. Tanken er det skal blandes med hans nuværende foder.


Kommentér på:
Foder til ældre hund

Annonce