Hvornår holder man hvalpetræf? Hvornår holder man hvalpetræf?
Hej med jer
Hvornår er det bedst at holde hvalpetræf for sine hvalpe?
Tænker på, at hvis man holder det tidligt kan hvalpene måske få lyst til at blive hos os og mor, og det ville være så synd for alle parter.
En del af de nye ejere kommer fra Sjælland og vi bor i Jylland. Hvad plejer I at gøre med forplejning osv.? Vores have er ikke indhegnet, vi bor dog på landet. Kan jeg holde hvalpetræf her hos mig, eller bør man finde et sted med en indhegning, så alle kan føle sig sikre?
Glæder mig til at høre om jeres erfaringer med at afholde hvalpetræf...
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Jeg ville forvente en form for “fri leg” eller fælles luftetur med hundene først, så hundene får brugt sig efter bilturen. Derefter lidt spisen. Vi har både været til grill-hygge, sandwichbar og kaffetid med kage. Er det et større træf er det helt ok at høre om nogen vil tage noget med synes jeg.
Tidsmæssigt har vi oplevet det som en gang årligt.
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
Og nej, du skal ikke være nervøs for, at hvis du holder det hjemme, at hvalpene så vil blive hos dig og deres mor.
Det kan endda være, at moren slet ikke gider dem.
Nogle holder hvalpetræf med spisning/grill andre igen hvor man drikkere kaffe.
Men jeg synes da, at hvis du vil holde det hjemme, så bør du hegne haven ind, det sikkerhedsmæssige skal jo være i orden. Og også for din egen hunds skyld vil det være en god ide at haven er hegnet ind, så din hund kan være ude i haven på forsvarlig vis.
Når jeg har haft hvalpetræf, så har jeg lånt træningspladsen, det kunne du evt også gøre, eller leje dig ind et af de steder, hvor man i forvejen kan booke indhegnede marker/skove lige som Malenes.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
Yderligere hentede vi først Quila, da hun var 11 uger gammel, da det passede bedst med sommerferie og dermed hvalpeferie
Vi kørte fra Ringsted (sjælland) til Brønderslev, og jeg gør det gerne igen (Tonic er hentet samme sted). Og havde det ikke været for pengene (den satans bro koster jo små 400 kr - med brobizz), så kørte jeg gerne over og deltog i træning, måske ikke en gang om ugen, men så en gang om måneden
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
Hun har det her sted
https://www.facebook.com/HundestedetVejen/
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.963
Der har tidligere været den her tråd, men forskellige steder med samme princip rundt omkring i landet: https://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/1083971-private_hundeskovehundemarker?t=1595890340&unread=1
Kan se, at du bor i Storkøbenhavn, og vi har nogle stykker herovre også, som er nævnt i den der tråd
Hvornår holder man hvalpetræf?