{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

Anbefaling af tilskud {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg kunne godt bruge jeres besyv i forhold til kosttilskud. Jeg har tidligere skrevet og efterspurgt et specifikt præparat, men jeg kunne egentligt godt tænke mig at høre, hvad I vil give af tilskud til nedenstående hund?

Jeg har en steriliseret fransk bulldog tæve, som bliver 7 år d. 3. december.
Hun fik tilbage i 2017 en diskusprolaps, som medførte lammelse og hun blev derfor opereret og herefter genoptrænet. Under ct scanningen i forbindelse med disken, blev der konstateret spondylose et enkelt sted i ryggen, hvor der havde dannet bro ved et par hvivler samt en enkekt hemi vertebrae i brystregionen.
Hun er dog (7, 9, 13) ikke mærket af ovenstående den dag i dag.
Hun har et højt energiniveau og træner dagligt nosework, lettere lydighed mm. Derudover er hun lige startet op på sportræning.

Kom gerne med jeres bud.

På forhold tak og god weekend.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefaling af tilskud
  • #2   31. jul 2020 Min gamle hanhund havde spondylose.
    Cartrophen-indsprøjtninger, Flexadin Advanced og CBD-olie var utroligt effektivt for ham.


  • #3   31. jul 2020 Hvad Karina siger, men minus CBD. CBD har en lille dosis THC, uanset hvor rent det er. Og THC ophobes i kroppen, så på et tidspunkt vil kroppen blive skæv. Med mindre hunden snart skal herfra, var det ikke noget jeg ville byde den.

    Jeg ville derimod give et godt blandingsprodukt med glucosamin, MSM og chondroitin, eventuelt med ekstra MSM (hunde skal have 2-3 gram om dagen), siger min helse-pusher.


  • #4   31. jul 2020 Beklager OT, er ked af at du har mistet din gamle hund, Karina. smiley

    Jeg er også på Flexadin.


  • #5   31. jul 2020 Tak smiley

    Aqui fik først konstateret spondylose, da han var knap 12 år - og jeg startede ham først op på CBD, da han var fyldt 13.
    På det tidspunkt ville jeg gøre hvad som helst, for at give ham noget mere tid - og det gav ham ca. 9 gode måneder smiley


  • #6   31. jul 2020 Laika var også på CBD den sidste tid, det samme er Zenta. Når man når den alder, så vil man gøre næsten hvad som helst, for at købe lidt ekstra tid. smiley

  • #7   31. jul 2020 Jeg ville bare give flexadin og holde hunden til den slanke side.

  • #8   31. jul 2020 Men den hund TS skriver om, lyder bare ikke som at den er på det sidste. Og derfor skriver jeg, at jeg ikke ville byde den at blive skæv smiley

  • #9   31. jul 2020 Jeg troede faktisk at CBD var renset fuldstændig, så hunden aldrig blev skæv

  • #10   31. jul 2020 AG, det er såmænd også hvad de fleste producenter påstår. Men dels er der ingen kontrol med produkterne til dyr (hvilket i sig selv er ret skræmmende), dels kender jeg flere gigtpatienter, som har fået kraftige advarsler fra deres læger mod at købe CBD, netop af den grund jeg beskriver.

    Folk må selvfølgelig selv om hvad de hælder i deres dyr, men de skal være klar over hvad risikoen er. CBD er næppe det vidundermiddel det gøres til smiley


  • #11   1. aug 2020 Tak for jeres svar!

    Karina: Jeg havde fået den opfattelse, at indsprøjtningerne med Cartrophen udelukkende blev brugt, såfremt hunden havde tydelige symptomer, var besværet eller smerteplaget, men det er måske ikke korrekt?

    A: CBD tør jeg ikke eksperimentere med - netop pga. den manglende evidensbaserede viden.
    Interessant sammensætning du nævner. Kan du anbefale et konkret produkt med de indholdsstoffer?

    Alle jer, der nævner Flexadin, vil I kun give det eller supplere med andet?

    Hun bliver holdt forholdsvis slank. Hun vejer 11,8 kg. Her er et billede af hende, som dog er et par år gammelt, men det eneste jeg lige havde i fuld figur.


    profilbillede
  • #12   1. aug 2020 Her er to billeder, som jeg lige har taget af hende.
    Måske kunne hun godt tabe sig lidt - hvad tænker I?


    profilbillede
  • #13   1. aug 2020

    profilbillede
  • #15   1. aug 2020 Jeg giver kun flexadin. Jeg passer altid på med ikke blande for mange tilskudsprodukter.
    Men se på hvad der virker for dig og din hund.

    Ps. Jeg mener hun ser fin ud smiley


  • #16   1. aug 2020 Jeg bruger Solanum Flex HA Plus og så ekstra MSM. Jeg bruger den flydende udgave af Solanum. Og så sammen med Flexadin. Min schæfer har voldsom gigt i et knæ, efter hun blev fejlbehandlet for en flækket menisk, men det her holder hende gående smiley

    Jeg synes hun ser fin ud. Af erfaring ved jeg, at det kan være rigtig svært at se på billeder. Min corgi ser fin ud fra nogle vinkler, og fra andre vinkler ligner hun en rullepølse smiley


  • #17   1. aug 2020 Åh, jeg synes, det er lidt af en videnskab, men tak for jeres råd.
    Jeg er glad for at høre, at I tænker, hun er tilpas i forhold til foderstand.

    Flexadin må jeg i hvert fald prøve. Jeg har også læst om Stride Plus. Har I erfaring med det?


  • #18   1. aug 2020 Gærum dyreklinik skriver sådan
    https://gaerum-dyreklinik.dk/flexadin-advanced-sammen-med-andre-tilskud/

    Jeg kan nu bedst lide at man ser hvad der virker for ens egen hund. Dyr og mennesker er forskellige så hvad der virker på en virker ikke på en anden


  • #20   1. aug 2020 Stride plus og Solanum Flex er næsten det samme - der er bare ikke djævleklo i Stride Plus. Stride Plus findes i både flydende og pulver, og jeg startede med den flydende, og har så gemt flasken og bruger den til at dosere Solanum.

    Tilskud er en videnskab, og det er virkelig svært at finde rundt i! Min hund har været på Flexadin og Solanum nu i 3 år, og hvis jeg stopper med Solanum, bliver hun stiv i kroppen. Hvis jeg stopper med Flexadin, er hun voldsomt halt. Jeg overvejer at hoppe på Riaflex i stedet for Solanum, men Riaflex kan man (mig bekendt) kun købe i UK, så det stopper jo snart.


  • #21   1. aug 2020 Jeg er med på, at det er individuelt, hvad der virker fra hund til hund og man skal vurdere ud fra virkningen på egen hund.
    Jeg har bare svært ved at se, hvad jeg skal bruge som indikator på, hvorvidt det er har effekt eller ej, da jeg vil give det som forebyggende og hun derfor ikke har symptomer på hendes skavanker.


  • #22   1. aug 2020 Jeg giver flexadin forebyggende. Før det har jeg givet canosan og senior fra svenske dyreapotek.
    Jeg kan ikke rigtig se nogen forskel smiley
    Jeg håber det kan hjælpe på diverse småproblemer, som man måske ikke lige kan se. Og da jeg bruger mine hunde til agility, vil jeg forebygge mest muligt


  • #23   2. aug 2020 AG:
    Så er der bestilt flexadin advanced.
    Jeg tænker også, jeg forsøger mig med Solanum. Jeg kan dog se, at der er to varianter. En, som indeholder djævleklo og en anden uden, men som i stedet indeholder gurkemeje. Hvilken vil du gå med? Jeg hælder mest til Solanum Flex Plus og så i flydende form. Jeg kan dog kun finde 250 ml til hund. Kan man købe den på en liter beregnet til hest?


  • #24   2. aug 2020 Jeg løber den med djævleklo, og så køber jeg hesteudgaven 1 liter ad gangen. Men jeg har 2 hunde, som tilsammen får 6 ml om dagen (1 ml pr 10 kg), så jeg tror sgu at 1 liter når at blive for gammel, hvis den kun skal bruges til den franske bulldog.


  • #25   2. aug 2020 Ja, du har nok ret smiley
    Har du fundet et sted til billigere pris eller er det en ret standardpris?


  • #26   2. aug 2020 Jeg plejer at købe hos Hestens Helse og ellers en anden heste webshop, som jeg ikke kan huske hvad hedder - noget med saddle...... Ved den sidste betaler man ikke fragt, så vidt jeg husker - ikke når man køber en liter.

    Edit: https://www.contact-saddle.com/shop/solanum-flex-ha-5297p.html


  • #27   2. aug 2020 Så er det bestilt.
    Tusind tak for din hjælp og tid! smiley


Kommentér på:
Anbefaling af tilskud

Annonce