{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.301 visninger | Oprettet:

Øv, overfald {{forumTopicSubject}}

Vi var et smut forbi en nærliggende sø til aften for lige at køle ned. Den ligger i en skov og tæt på den lokale hundeskov.
Bedst som Sten ligger og padler rundt i det lave vand, kommer to hunde flyvende bagfra, og den ene ryger lige i hovedet af Sten. "Heldigvis" var Sten jo i vandet, så den får ham egentlig mest bare skubbet under vand uden rigtig at få fat, og den er udstyret med sele med håndtag, så jeg får den hevet af ham under råb og sparken og får den trukket lidt væk.
Ejere er der ikke nogen af, men kan høre en kalde og hunden vælger så at der vil den egentlig gerne hen, så jeg slipper og tager mig af Sten - får dog råbt til ejer om at få kræet i snor.

For at komme hjem skal man gennem hundeskoven, så den tur tager vi med øjne på stilke, og jeg fanger dem så på vej ud, da jeg har fået Sten i bilen og får skældt noget ud over at de bare lader dem rende, uanset hvor sød og venlig den så plejer at være (inkl hund 2, som rent faktisk var sød og venlig) og informeret om, at hun er heldig hun ikke rendte på en hund, der havde pelsen hendes.
Jeg har mødt hendes hund før, og ja, den plejer faktisk at være venlig (men løs og uden indkald), men den er jævnaldrende med Sten og intakt hanhund, så det er jo ikke unormalt, hvis ikke den bliver ved at være det.

Men nu har jeg så Sten, som knurrer og bliver gal når en hund nærmer sig, når han sidder i buret (han siger normalt ikke noget overhovedet) og jeg er egentlig noget bekymret for, hvordan han han vil reagere på andre hunde/hanhunde fremover, øv smiley

Rent fysisk slap han heldigvis med et hak i øret og lidt ømhed ved halsen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv, overfald
  • #1   16. aug 2020 Åh hvor er det altså bare møghamrende irriterende, at folk ikke kan finde ud af, at holde deres hunde i snor! Stakkels Sten smiley Håber han kommer sig over det og at det ikke har sat for mange spor.

  • #2   16. aug 2020 Ja der kan da ikke være så svært - og så i skoven, hvor der er skiltet højt og lavt om hund i snor... Og hundeskoven ligger få hundrede meter væk, hvis man gerne vil have kræet løs. Derinde ved man i det mindste, at man skal være klar til at vogte sin hund for eventuelle løse hunde.

  • #3   17. aug 2020 smiley

  • #4   18. aug 2020 Æv, en træls oplevelse smiley hvordan går det med ham i dag?

    Jeg kan blive så træt af de folk, som har deres hunde løse lige ved siden af en hundeskov. Så gå dog derind, så vi andre kan gå i fred!


  • #5   18. aug 2020 Altså hvis folk har styr på deres hunde er jeg dybest set ligeglad med, om de er i snor. Men når de mere eller mindre lufter sig selv og ejer skal bruge et par minutter på overhovedet at nå frem bliver jeg sgu gal smiley
    Jeg tvivler på hunden virkeligt havde død og ødelæggelse i hovedet da den angreb - det lignede mere noget "nu skal den fandme lige ha'", også fordi den trods alt efterfølgende (næsten) på egen hånd løb retur til ejer. Men det ændrer jo ikke på, at for Sten var det en rigtig skodoplevels.

    Men Sten lader til at være ok. Han vil ikke bade det sted længere og passer nu godt på sin bil og i det hele taget når det er lidt trangt, men han hilser glad og gerne på kendte hunde og er ikke spasset ud eller har virket skeptisk når fremmede skal passeres.


  • #6   18. aug 2020 Ja, det er jeg faktisk også, jeg tænkte også mest på folk, der ikke har styr på hunden. Selvom det giver en stressende tur for mig ligemeget hvad. Atlas kan ikke med fremmede hunde, så ser jeg en løs hund, går jeg altid udfra at ejer ikke har styr på den og går derfor en anden vej.

    Det er trods alt godt, at den var nem at få væk igen, selvom det må have været en ubehagelig oplevelse for Sten.
    Jeg krydser fingre for, at han bliver helt sig selv igen.


  • #7   18. aug 2020 Øv for en oplevelse. Jeg håber, han ryster den af sig!

    Vi mødte også noget af en type i går morges. VI har en hanhund som desværre har mødt nogle ret trælse løse hunde, og han kan derfor være noget udadreagerende mod andre hanhunde. Vi træner det dog, og han er også blev meget bedre til bare at ignorere. Vi plejer at gå langt udenom eller til siden og så aflede.

    I går morges møder vi så, på en smal sti, en løs hund, med ejeren gående et stykke bagved. Jeg råber pænt, om ikke han vil sætte snor i, da min ikke er så vild med andre hanhunde. Han reagerer ikke, kalder "plads" - har dog aldrig set en hund i sådan en plads position før smiley Han bliver ved med bare at gå direkte mod os, så har ingen chance for at få mit eget dyr trukket til side. Så begynder han at belære mig om, at grunden til, at min reagerer som den gør, er fordi jeg fører den dårligt (i snor eller, ja det vides ikke) og bla bla bla. Jamen jøsses... Jeg takkede ham pænt for rådet, som jeg ikke havde bedt om og sagde, at det måske bare ville være lettere, hvis han overholdt påbuddet om at føre sin hund i snor. Nogle mennesker altså... Det er lige præcis på grund af mennesker som ham med løse hunde, at vores er blevet på den måde smiley


  • #9   20. aug 2020 Hvordan går det med ham idag?

  • #10   20. aug 2020 Jamen det går sådan set ok med at være blandt andre hunde (altså ikke fri leg, bare til træning og sådan).
    Men han er noget mere på vagt og i går til træning tog en hund på springtur over mod Sten - det gav knurren og at han vendte på en femøre fra god træning, hvor han var på og klar til ikke at ville tage godbidder elker vende sig væk fra de andre, så vi måtte lige over på nabobanen og få sluttet af på ordentlig vis.

    Så han er påvirket, men ikke i den grad jeg havde frygtet - han er jo en blød lille fyr, så jeg var bekymrer for han ville være noget mere utryg ved andre.



Kommentér på:
Øv, overfald

Annonce