{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.749 visninger | Oprettet:

Undskyld - men alene hjemme... {{forumTopicSubject}}

Noget af det jeg frygtede ved at få hund - og derfor er alle tråde og bøger læst allerede inden han ankom.
Og alligevel har vi problemet
Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal formulere det men er virkelig i vildrede nu.
3 årig hund. Været her 2 mdr. Vant til at bo med andre hunde og skulle her bo med kat (som nu ikke er set flere uger...)
Jeg vidste det kunne være udfordrende med en voksen hund så har prøvet at gøre det efter bogen.
Men det lykkes ikke.
Jeg har formodentlig ikke gjort det rigtigt og er nu blevet i tvivl om vej herfra. smiley
Kan ikke helt følge at gøre det ens hverdag da ungerne nogle gange går sidst hjemmefra.
Har indimellem troet det gik godt når vi fulgte instruks. Og så dagen efter går det galt efter kortere tid. Er jo nybegynder så ved ikke om jeg læser ham rigtigt.
Han har ligesom svært ved at finde ro. Hyler . Går lidt rundt. Lægger sig. Rejser sig, Hyler.
Jeg er ked af det og rådvild.
Håber på ordentlig tone, hvis nogen vil bidrage med input. Tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undskyld - men alene hjemme...
  • #1   31. aug 2020 Hvor længe har du været hjemme hos den, inden den skulle være alene og i kunne træne?

  • #2   31. aug 2020 Har du startet med få minutter?

  • #3   31. aug 2020 Hvilken race? Jeg tænker om han får hvad han har brug for.

  • #4   31. aug 2020 Tak for uddybende spørgsmål. Vi startede efter en uges tid. Med få sekunder/minutter mv. Har været oppe på en times tid uden problemer. Men så øget hvor det ikke lykkes. Gået tilbage i tid. Og op igen. Er selv helt forvirret. Men sidste dage var det 40 min lørdag uden problemer. Og idag 25 min hvor han hylede næsten hele tiden.
    Han er en Løwchen.
    Og prøver bedst muligt at få dækket hans behov. Men ved jo ikke om det er korrekt tolket. Ser frem til træning begynder så vi kan få lidt flere fif.


  • #5   31. aug 2020 Hvis dine børn nogen gange skal være de sidste ud af døren, skal de inddrages i rutinen: hvis I alle gør det samme, når I går, bliver den ikke forvirret.
    Jeg oplevede selv med en roomie at hun nogen gange gik ind til mig og legede med min hund og kørte hende op, og så gik hun direkte ud af døren, hvorefter min lille hund selvfølgelig stod bagved døren og hylede helt vildt.
    Nu siger jeg ikke at børnene leger med hunden og går, men rutiner - rolige rutinere - er virkelig vigtige, når alene hjemme skal indlæres.

    Nu har du købt hunden voksen; er du sikker på at den ikke havde alene-hjemme-problemer ved tidligere ejer også?


  • #6   31. aug 2020 Børnene (som er voksne - agtigt smiley gør det på samme måde.
    Og jeg spurgte et utal af gange til alene-hjemme og fik oplyst han godt kunne. Men forstod han kom i bur med et ben. Har derfor valgt at købe bur men lader låge stå åben. Synes jo ikke han skal være i bur så længe. Og ben er kun interessant få sekunder. Og ved der var flere hunde og han har været brugt i avl - så nok ikke meget han har været helt alene...


  • #8   31. aug 2020 Ja, jeg er også bekymret. Og samtidig er han jo ellers mega nem og dejlig at omgås. Har søgt hjælp og råd lidt bredere nu. For indimellem læser jeg stof jeg ikke helt ved om giver mening...


  • #9   31. aug 2020 Egentlig er der vel ikke så meget forskel på alene hjemme træning, om det er hvalp eller voksen omplacering smiley

    Ned på baby niveau smiley

    At hunden har kunne være alene i forrige hjem, er bestemt en fordel, men dit hjem er nyt for hunden, den skal have tid til at falde til ro, føle sig tryg der. Det er nye dufte, lyde, omgivelser.


    Dog, så bliver jeg en anelse mistroisk, når de har haft den i et lukket bur, om de har symptombehandlet, den kan jo ikke ødelægge noget i bur, men den kan stadig være lige hjerteskærende ulykkelig over at blive forladt smiley
    Takker på hundens vegne, at du har valgt at åbne buret smiley


  • #10   31. aug 2020 I er virkelig heldige, at sådan en løve er så lille og yndig. Jeg ville søge i nærområdet, efter nogle som kunne tage ham i “dagpleje” i nogle uger.

    I mellemtiden får I startet til træning, og I får lagt en plan for, hvordan I kan få det trænet. Sørg for at hunden er velstimuleret, inden I går fra den. Det kan godt kræve sit den første tid! En god gåtur, lidt hyggetræning (hvad hunden nu synes er sjovt) og kun aktiv fodring, altså via træning eller søg.

    Og så skal han havde noget rigtig lækkert, når I går. Det er muligt at det er en Kong fyldt med rå oksefars, hakket kallun eller hvad der nu virker. Og det er kun til dén situation.

    Og så skal I have den faste rutine - bad, hund luftes og trænes, man siger farvel og vovse får sin Kong. Og det er dér at I igen begynder at sætte mere tid på.

    Omplaceringer er tit en ekstra stor udfordring, så I skal ikke give op endnu. Det kan tage lang tid at få det helt på plads, men det er altså helt normalt.

    At en hund brokker sig en smule, er helt ok. Men den skal ikke stå og hyle eller gø i mange minutter.

    Klø på, det skal nok lykkes smiley


  • #11   31. aug 2020 Hvis man så oveni, at proppe hvalpen/hunden i et bur, så også lige smider et antigø halsbånd oveni, så er jeg derude, hvor jeg har lyst til kvæle vedkommende smiley

  • #12   31. aug 2020 A
    Behøver ejer at gå i bad hver morgen smiley

    Men ts, jeg er helt enig med A smiley klø på, giv tid, små skridt og giv ikke op smiley


  • #13   31. aug 2020 Tak for jeres support ??
    Jeg er stået ret så tidligt op, badet mv, gået ret så lang tur og nogle dage i hundeskoven for lidt fri-løb, mad, søge lidt godbidder i haven, så har jeg siddet roligt lidt uden at beskæftige mig med ham. Givet Kong/ben i bur og sagt “Hej-hej” i glad tonefald og gået ud.


  • #14   31. aug 2020 Og jeg gør gerne en indsats. Bliver bare ked og tvivler på det hele når det ikke rigtig går bedre...
    Så glad for at høre hvis I tror tiden kan gøre det bedre.
    Indimellem får man bare andre meldinger...
    At man skal lære hunden at være mere alene. Sove alene. At den ikke selv må bestemme hvornår der skal være kontakt.
    Og også at den bare skal hyle...! Og så vil give op og lære det ikke nytter.
    Også fordi han jo nogle dage sover indimellem.
    Det kan jeg nu ikke bære men tænk hvis det virkede...


  • #15   31. aug 2020 Tænker, at hundeskov måske kunne køre ham op og lang tur, måske også smiley

    Ville nok selv, gå en tisse snuse pølle tur, hvor hunden kommer af med hvad den nu skal, efter natten, men hvor den ikke bliver kørt op i gear smiley


  • #16   31. aug 2020 Salla. Det har jeg også overvejet - så har prøvet den lille model smiley
    Hundeskov så tidligt er vel at mærke uden andre hunde. Men fordi han så kan løbe frit da jeg ellers ikke har ham uden snor.


  • #17   31. aug 2020 Du fik skrevet #14 mens jeg skrev smiley

    Åh for hulan, så er vi ude i, at baby skal græde sig i søvn smiley dét er absolut IKKE fair


  • #18   31. aug 2020 Det er heller ikke sådan jeg har opdraget børn - så ikke det jeg umiddelbart føler for...
    Mere hvis han nu ikke er “ked af det” men kalder fordi han tror vi så kommer.
    Svært at læse når det er min første hund. Og han indimellem lægger sig fladt ned og sover...


  • #19   31. aug 2020 Har du egen have? for i så fald, er det oplagt, at lade ham søge sin morgenmad der smiley
    Det er en rolig aktivering, hvor hunden ikke bliver kørt op i gear

    Har du ikke have, så kan du sagtens servere morgenmaden i en foderbold


  • #20   31. aug 2020 Ikke for at være negativ, men har hørt at en del har problemer med at lærer løwchen alene hjemme, hvis den er ene hund.
    Bare så du har det i baghoved.


  • #21   31. aug 2020 Maya - det har jeg også hørt. Desværre. Men også om andre selskabshunde racer. Og en selvstændig jagthunds behov tror jeg ikke vi kunne opfylde... Derfor spurgte jeg meget til det og fik at vide han kunne... Håber ??

  • #23   31. aug 2020 Jeg håber SÅ meget ??

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #24   31. aug 2020 Alt begyndelse er svært. Det positive er at han nogen gange kan være alene. Jeg ville skifte imellem hvor lang tid der går med at være alene.

    Altså at man kan gå ud af døren flere gange på en dag. Nogen gange så hurtig han dårlig opdager det. Andre gange lidt længere.

    Jeg ville helt sikkert sørge for, at hunden har brugt energi,inden den skal være alene. Giv hunden lidt tid inden du går fra den.

    Der er kun en vej og det er træning. Når hunden kan nogen gange tror jeg på det.


  • #25   1. sep 2020 En löwchen er en rigtig selskabshund, den har brug for masser af kontakt, dvs når du er hjemme skal du endelig ikke lukke den væk, den skal mættes med kontakt, træning af alene hjemme kan med fordel gøres ved hjælp af et børnegitter, så hunden i et rum, fx soveværelset, med et gitter for, et godt ben og gå få minuter af gangen i starten, lad være med at gøre et stort nummer ud af at komme hjem;) men for at være helt ærlig, det er et projekt som nemt kan være håbløst, en voksen hund som har været vandt til at bo i en flok kan have enormt svært ved at være alene.

  • #26   1. sep 2020 Ja, Bodil - jeg var klar over det kunne være problematisk - men håbede det ikke var helt umuligt. Og det er den tro jeg skal se om kan findes frem igen.
    Kender jo andre med racen, hvor det er lykkes.
    Men når man læser om de forskelligrettede meldinger om fx kontakt bliver jeg noget frustreret... Han sover ved os nu og er altid med og tæt, når vi ikke er på arbejde. Men gør det nu bare problemet større?


  • #27   1. sep 2020 Nej nærhed gør under ingen omstændigheder problemet størere, slet ikke, en löwchen har brug for alt det nærhed den kan få;) en løsning kunne muligvis være en kattekilling som er vandt til hund, så har hunden lidt selskab.
    Jeg har haft löwchen nogle år efterhånden og ved at netop alene hjemme kan være et problem, derfor sælger jeg aldrig til folk med fuldtidsarbejde smiley


  • #28   1. sep 2020 Vi har/havde jo netop kat som skulle være med at underholde. Og nu er den ikke set en måned smiley
    Jeg arbejder ikke helt fuld tid og heldigvis i nærheden, så transporttiden er 5 min. Desuden er ungerne jo ofte før hjemme. Så mente det var forsvarligt når hunden er med i al fritid. Men har altså ikke råd til at gå hjemme.....
    Når vi er hjemme sover han meget af tiden, så ville sådan ønske han kunne finde den ro også når vi var ude.
    Jeg har så småt overvejet ny kat, hvis den gamle ikke kommer igen. Den er efterlyst så håber også meget den kommer hjem smiley


  • #29   1. sep 2020 Jeg stejler lidt her, anskaffe endnu et dyr, fordi hunden ikke kan være alene smiley
    -------
    Ts, tænker lidt, at du må betragte ham som en hvalp, hvis han har været i bur, samt boet med andre hunde, så har han reelt ikke lært, at være alene hjemme.

    Når han sover meget, når I er hjemme, tyder på, at han ikke sover når han er alene, men det hænger jo nok sammen med, at han ikke er tryg ved at være alene.

    Har du prøvet thundershirt og adaptil?


  • #30   1. sep 2020 Katte er ikke hunde.

    Det er lidt som at sætte en der kun kan snakke kinesisk til at passe et barn der ikke kan et ord kinesisk.

    Hvis du vil have selskab til hunden, så er det ikke endnu en kat der er løsningen.


  • #31   1. sep 2020 Frk Jensen, så forskellige arter kan ikke holde hinanden med selskab?

  • #32   1. sep 2020 A - Det skrev jeg intet om.. Jeg skrev at en kat mere ikke er løsningen.

  • #33   1. sep 2020 Fordi en kat snakker kinesisk, og det gør en hund ikke? For en kat er ikke selskab for en hund (dét skriver du jo).

    Hvad er så selskab? Et menneske? Skal det menneske tale hundsk, eller er dansk godt nok, fordi det ikke er kinesisk?


  • #34   1. sep 2020 A - Nu var det heldigvis ikke DIG jeg skrev til..

  • #35   1. sep 2020 Nej, og det er jo ret heldigt, for så behøver du ikke forklare dit pladder smiley

    Men! Der sidder faktisk en TS med et reelt problem, og det hjælper egentlig ikke, at du kommer med en røverhistorie, som du så nægter at forklare. Måske skulle du forsøge at hjælpe TS med at løse problemet, i stedet for at snakke om kinesiske barnepiger smiley


  • #36   1. sep 2020 A - Det er nu ikke pladder, men du forstår tydeligvis ikke når jeg ikke gider dig og dine dumme kommentarer for at nedgøre mig..

    Jeg svarede ret seriøst, at du ikke forstår hvad jeg skriver er sådan set ikke mit problem da det (igen) slet ikke er DIG jeg skrev til..

    Så en gang til for prins Knud:

    Hvis jeg vil hører din mening, skal jeg nok spørge dig direkte.


  • #37   1. sep 2020 TS, jeg håber selv du kan sortere i ovenstående. Et godt sted at starte er, at se på om folk har hund, og måske endda om nogle af rådene er givet af folk med erfaring med racen (som fx Bodil har).

  • #38   1. sep 2020 Jeg synes IKKE i skal få en kat mere...

    Med den indstilling til kat som du lægger for dagen, burde i nok slet ikke have haft en til at starte med...

    Jeres gamle kat er væk, og det lyder lidt som om det egentlig mest er et problem fordi hunden så skal være alene.
    Så overvejer i at få en fordi hunden ikke kan være alene....

    Det er simpelthen ikke i orden at en kat bare skal være en bekvem løsning for at hunden ikke skal hyle når den er selv.

    Man skal have en kat, hvis man brændende ønsker sig en kat, og ikke som en "barnepige" for den hund man åbenbart sætter højere end sin gamle kat.



  • #39   1. sep 2020 Ej Dorte, læs lige #28 - jeg synes det virker som om TS savner sin kat, og håber at den kommer hjem. Og at hun gerne vil have kat for at have kat, ikke for at den skal underholde hunden smiley

  • #40   1. sep 2020 Jeg ved af erfaring at hunde og katte kan have rigtig meget glæde af hinanden, jeg tror egentlig også at jeg ved hvor hunden er fra;) racen er ikke kæmpe stor herhjemme så opdrættere ved ofte hvor der er voksne til omplacering, er hunden Fra den hvor jeg tror Den er, så er den vandt til katte og vil formodentlig finde meget tryghed i en kat smiley

  • #42   1. sep 2020 Marley, jeg mener faktisk, helt seriøst, at jeg ikke forstår hvor frk Jensen vil hen med katte og kinesisk. For i samme åndedrag siger man jo, at hunde og mennesker ikke kan have fornøjelse af hinanden, for de taler heller ikke samme sprog.

    Og jeg må bare sige, at den der er mest strid, er Dorte, som får lavet en helt off historie i #38 smiley Jeg læser overhovedet ikke, at TS ikke savner sin kat, eller vil have en kat for hundens skyld, men derimod at hun har efterlyst sin kat, og håber at den kommer hjem. Og hvis den ikke kommer hjem, vil hun have en ny - uafhængigt af hunden. En bonus er selvfølgelig at hunden vil kunne få selskab af katten. Selvom de ikke taler samme sprog smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #44   1. sep 2020 Hunden har jo et bur. Går ikke ud fra,at du mener,at man skal lukke lågen på buret. Her er jeg enig med ts. Det gør man bare ikke.

    Jeg tror ikke der er nogen lette løsninger. Ting tager tid. Tålmodighed og træning er vejen frem.


  • #45   1. sep 2020 Ham her elskede sine katte.

    Dem han ikke kendte dem slog han dog ihjel. smiley



    profilbillede
  • #46   1. sep 2020 Du godeste - lad det nu ikke løbe af sporet.
    Jeg lytter til alt og sorterer og vender det med mennesker der har racen og kender til det. Er glad for alle input.
    Må dog slå een ting helt fast. Jeg ELSKER katte og har haft katte hele livet. Det har vi helt styr på og vores katte er hvis muligt nok de højst elskede og mest forkælede i DK.
    Hun står på dørskiltet og er efterlyst i alle grupper og registre. Jeg har vadet byen rundt og raslet med kattemad, smidt hendes grus i alle vejkanter i nærheden og talt med alle. Har valgt vores katte er fritgående med fri adgang til sofa og seng også. Det er en risiko men har skønnet det gav dem det dejligste katteliv! Har været heldig og ikke før mistet een på den måde. De andre er ved sygdom/alderdom blevet aflivet hjemme på min seng af min dyrlæge-veninde.
    Langt skriv om katte - undskyld for det.
    Men meget kan man beskylde mig for ikke at vide eller gøre rigtigt. Blot ikke lige dette.
    Til gengæld er jeg nybegynder ang hunde - spurgte derfor til dette.
    Flere opdrættere af selskabshunde har fortalt katte kan være et godt valg som selskab fordi de ikke smittes af evt seperationsangt.
    Og katten var her først og kommer egentlig først i mit hjerte, hvis det giver mening, LIge nu hjælper det bare ingenting at sælge hunden - det garanterer ikke vore elskede kat kommer hjem smiley
    Og jeg har rigelig kærlighed til begge!


  • #47   1. sep 2020 Hold nu da op #43, hunden kommer fra et sted med flere hunde, det er helt naturligt at den har svært ved at være alene uden selskab, det har den formodentlig aldrig prøvet, det betyder ikke at forrige ejer lyver, den har sikkert sagtens kunnet være alene hos dem, men et nyt sted uden selskab er altså noget helt andet! Derfor vil mit bedste råd være,sørg for selskab til hunden, ønsker man sig ikke to hunde, men gerne kat og hund, så vil en hundevandt killing formegentlig være en super løsning smiley en ikke hundevandt kat nytter naturligvis ikke.

  • #49   1. sep 2020 Og til Dorte H (og andre der må have fejlfortolket hvem jeg er) - Håber du forstår at jeg faktisk er fuldstændig enig med dig. Altså hvad angår holdningen til katte. Jeg er derfor også med i diverse kattegrupper fordi folk ofte ikke tager ansvaret for en kat alvorligt nok og den holdning ønsker jeg at bidrage til at ændre.
    Her skrev jeg bare ikke om katten - fordi det er hunden jeg ønsker hjælp og råd angående.


  • #50   1. sep 2020 Jeg håber din kat kommer hjem igen. Min forrige kat flyttede, da jeg fik hund (hun var indekat, så det tog hende en del år, før det lykkedes hende, ellers er jeg sikker på, at hun havde gjort det tidligere, i bagkundskabens lys).
    Jeg håber ikke, at din har valgt det samme ...


  • #51   1. sep 2020 Tak - jeg håber også hun kommer hjem smiley
    Har valgt hunderace udfra den skulle være fredelig ved katten og ikke jage. Og de nåede at være sammen mange dage uden problemer og spiste snacks og godbidder sammen. Og så smuttede hun... Har gjort det før om sommeren - men aldrig så længe smiley


  • #52   1. sep 2020 Jeg er nok for sart til at bruge internettet på sider som denne. Kan ikke helt komme mig over at 6 personer udover Dorte H "liker" og synes jeg ikke burde have kat smiley
    Mig der alle dage har været kendt og lidt smilet af grundet min tendens til "Crazy cat lady"
    Fordi jeg mest af alle dyr elsker katte. Og har grædt og grædt over hun er gået. Og har ledt og ledt. Og overvejet om hun kommer hjem hvis vi sender hunden væk en periode.
    Jeg holder bare meget af alle dyr og undersøgte alverden og læste op om at have hund og kat sammen. Og prøvede at gøre det hele på kattens præmisser fordi den havde førsteprioritet. Vi passede en Havaneser inden for at sikre hun virkede ok med det.
    Håbede af hele mit hjerte at de ville kunne sammen og måske finde glæde ved hinanden, som det jo også sker.
    Nå. Nok om det. Forum her er nok ikke egnet til mig. Men tusinde tak til jer der er kommet med konstruktive input. Det giver mig mod på at øve videre - samtidig med vi leder efter katten smiley


  • #53   1. sep 2020 Jeg forstår godt hvad du mener, det gør sku ondt når man føler sig helt misforstået ;(

  • #55   1. sep 2020 Jeg har flyttet mit like derfra smiley

  • #57   1. sep 2020 TS, spring op og fald ned på de der damer - de kender dig ikke, og har i øvrigt tolket dit indlæg, som en vis herre læser biblen smiley

    Bliv hængende, så du kan få hjælp til de udfordringer der opstår, når man er ny hundeejer. Og er der nogen af damerne der bliver for irriterende, kan du bare blokere dem smiley


  • #58   27. jul 2022 Hej allesammen
    Sad bare og shoppede lidt rundt og genlæste mit eget gamle indlæg
    Hvis nogen har interesse eller måske samme problemer vil jeg da opdatere….
    Vores elskede Løwchen har lært at være alene hjemme smiley Efter 1,5 års træning m video og bittesmå skridt så kan han.
    Og vores elskede kat Miss Jane er også hjemme igen - hun var væk hjemmefra 1/2 år!
    Så giv aldrig op smiley


  • #59   27. jul 2022 Tusinde tak for opdatering. Hvor er det dejligt nyt smiley

  • #60   27. jul 2022 Her er de 2 i vores Mini Zoo smiley

    profilbillede
  • #61   27. jul 2022 Dejligt at det er gået så godt, og tak for opdateringen. smiley

  • #62   27. jul 2022 Dejlig opdatering smiley

    Jeg står midt i alene hjemme-træning med min hvalp, som er 9 uger i dag. Jeg bliver ved med at gå i overtænke-mode, indtil jeg kommer i tanke om mit mantra om, at jeg ikke skal behandle noget som et problem, før det ér et problem.

    Her er i øvrigt også flyttet en kat ind på matriklen. Som ikke taler kinesisk, men mere sådan en god, flad midtjysk smiley


Kommentér på:
Undskyld - men alene hjemme...

Annonce