{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.053 visninger | Oprettet:

Det bedste ved at have hund {{forumTopicSubject}}

Okay, hvad er så det BEDSTE ved at have hund? smiley Hvis I skulle udpege én ting

Jeg vil sige samhørigheden med en hund - som du bare ikke får med en kat eller en hest. Det kan dække over så mange ting; eller bare noget så simpelt, som når de kigger dig direkte ind i øjnene, og du ser et blik af ren tillid og tryghed smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det bedste ved at have hund
  • #1   8. sep 2020 Alt smiley Undtagen nogle småting som mudder og regninger smiley

    Jeg elsker at de elsker mig mest i hele verden. At jeg er hele deres liv smiley Og det er et kæmpe ansvar at have, og jeg forsøger virkelig alt jeg kan, for at give dem bare en brøkdel af dét, de giver mig smiley


  • #3   8. sep 2020 Bare deres tilstedeværelse. Om Tucker så ligger og sover, kan jeg sidde og blive helt varm om hjertet ved at kigge på ham smiley

  • #4   9. sep 2020 Den ubetingede kærlighed. smiley

    Derudover ELSKER jeg, at have hund i seng og sofa.

    Vi har faste putte-ritualer smiley

    Når vi sidder i sofaen, skal Thea altid ind under trøjen. Hvis hun ikke kan være under trøjen, skal jeg holde et tæppe, så det ligner en lille hule. Så går Thea nemlig ind under, drejer en omgang så hun bliver helt svøbt ind, og lægger sig ned som en lille hunde burrito smiley

    Baby ligger altid enten i mine arme, eller oven på min hovedpude når vi sover.
    I sofaen elsker Baby at holde i hånd. smiley

    Melanie kommer og er så pisse irriterende, at man ikke kan andet end at grine.
    Man skal holde godt fast i, hvad end man lige har i hånden. For Melanie skubber til det, for at blive nusset med ALLE hænder!
    - så er det træls når man sidder med kop varm te smiley

    Mine hunde er altid helt tæt på. Det er det bedste jeg ved smiley


  • #5   9. sep 2020 My house isn't a home without a dog.

    Det bedste er det hele - selv det meste af det værste.


  • #6   9. sep 2020 omsorg, kærlighed og loyalitet.

    Jeg værdsætter vores venskab og vores fælles interesser. Jeg elsker at dyrke vores venskaber med både løb, vandring, udendørs overnatning, bål og jagte solopgangen.



  • #7   9. sep 2020 Elsker at læse jeres svar - og er fan af "det hele" smiley smiley
    Det var en meget god måde at indkapsle det på smiley


  • #8   9. sep 2020 At kunne være alene uden at være det, elsker at kunne gå tur og få ro i hovedet og så stadig have selskab, der ikke kræver andet end min tilstedeværelse.
    At have en der siger "vov" når der kommer nogen


  • #9   9. sep 2020 Det bedste ved at have hund, Sam er altid rigtig glad for at se en og han er meget kærligt anlagt, jeg elsker det der udtryk der bare stråler ren kærlighed smiley
    Man kan aldrig være i dårligt humør omkring Sam!


  • #10   9. sep 2020 Egentlig det hele smiley Men altså de øjeblikke som det vi havde igår aftes gør bare en varm om hjertet. Vi havde været på en stille aftentur rundt på marken og satte os på bænken under vores kæmpe poppel og nød stilheden og den smukke solnedgang. Clinton hoppede op på bænken mellem os og så bare så glad ud og logrede med halen. Så slog han forbenene om min gemals hals og slikkede ham i øret mens halen fortsat logrede glad. Jeg fik også et lille slik på næsen. Perle sad på min fod og lænede sig op af mig smiley Det der bånd man får med en hund får man bare ikke med noget andet væsen smiley

  • #11   9. sep 2020 Fuldstændig rigtig Mette, det jo vildt hvor stærkt et bånd vi skaber til vores hunde, jeg kan slet ikke sætte mig ind i en hverdag uden Sam, han betyder vitterligt alt!

  • #12   9. sep 2020 Årh Mette, jeg kan lige se det for mig! smiley

    Mig og Thea har også en helt særlig kontakt. Hun elsker når jeg synger for hende. Jeg ved ikke hvorfor, for jeg er mere tonedøv end en kat.. Men hun sætter sig på skødet af mig, og maser panden mod min mave, mens hun logre helt tosset smiley Jeg elsker de små stunder smiley

    Baby er og bliver min yndlings hund. Men han har skiftet ejer smiley

    For Baby er helt tosset med min kæreste. Og når jeg ser hvordan de 2 bare opbygger en stærkere og stærkere relation, gør det slet ikke noget, at Baby hellere vil sidde ved min kæreste. smiley


  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #13   9. sep 2020 Alt smiley - selv de små beskidte poter når hun står og venter på at få dem tørret.

  • #14   9. sep 2020 Jeg har aldrig prøvet at leve uden mindst en hund ved min side, så at pille et enkelt element ud, er ikke muligt, der er så mange aspekter, både i forholdet til den enkelte hund men også i forhold til at bo med en flok, der agerer indbyrdes med meget stor samhørighed.

    Min fantasi rækker ikke til at forestille mig, hvordan livet er uden.


    profilbillede
  • #16   9. sep 2020 Man kan bestemt have et lige så stærkt bånd med sin hest, selvom man ikke bruger ligeså mange timer sammen i døgnet som med hunden.
    Jeg havde min pony i 6 år, før hun blev aflivet, hun var så speciel, jeg havde virkelig følelsen at hun var min soulmate smiley


    profilbillede
  • #18   9. sep 2020 Dorit er simpelthen det skønneste, lille væsen smiley Hun har absolut ingen situationsfornemmelse eller forståelse for personligt rum, og hun moser sig altid på smiley Jeg elsker at jeg altid får lov at grine, lige inden jeg lægger mig til at sove, fordi hun altid laver nogle fjollenumre smiley

    Bella er mere alvorlig, men hun og jeg har noget helt særligt sammen. Hendes ret bløde sind gør, at jeg altid er meget opmærksom på hende, og hun på mig. Vi ved at vi kan klare alt, bare vi er sammen smiley Hun har et utroligt kærligt og mildt væsen, og er bare helt igennem god. Hun er en schæfer, bevares, og har al den lyd der følger med sådan én, men det er bare larm smiley


  • #20   9. sep 2020 Egentlig kan man vel godt sige, at alt det gode der er i, at elske et andet væsen - og blive elsket 10 fold igen - er det der forlænger vores liv ganske betydeligt.

    Båndet mellem menneske og hund, kat eller hest - for der har jeg også mine præferencer - det har så stor betydning for vores daglig trivsel, at mange af os - i dette tilfælde - "lever" hund på godt og ondt.
    Der bliver først og fremmest taget hensyn til hundens ve og vel, alt andet kommer i anden række - og de mennesker vi vælger at omgås, har ofte også noget med hunde at gøre. Vi blander os med folk der dyrker den samme hundesport som vi gør, og går man all in, som jeg har gjort det tidliger, så er man også en arbejdshest i udvalg, klubber ol.

    Men for mig var det også en øjenåbner at få et nyt menneske ind i mit liv, der fordrede at jeg kunne andet end "kun" alt det der med hunde og hundefolk. Ikke mere 24/7 hundeverden, men meget mere nede på jorden og meget mere hund, som i hygge, leg, naturoplevelser på en anden måde osv.

    Vi er gode sammen med vores dyr, og vi begejstres begge af alt det der udspiller sig i samværet med dem - det de kan, det de lærer og alt det de giver, blot for at blive elsket tilbage.

    At skulle tage hensyn og yde omsorg for et dyr, er også at yde omsorg for en selv.

    Jeg vil aldrig kunne leve "dyrefrit", og vil helst også gerne have flere hunde omkring mig - blot fordi jeg altid har haft mere end en, men det går jo meget godt trods alt med ene Max og de to katte, - så jeg er taknemmelig for hver en time vi har, og at jeg overhovedet har muligheden for at holde hund og kat.


  • #21   9. sep 2020 Det giver SÅ meget at have hund/hunde. smiley
    Og jeg håber, jeg kan få lov til at blive ved med, at være afghaner-slave i mange år endnu. smiley


    profilbillede
  • #24   9. sep 2020 Så hyggeligt og skønt at læse jeres svar smiley Og jeg er bare helt enig med jer. Der er så mange ting at fremhæve, at det er svært lige at udpege en enkelt.

    Er der noget mere bekræftende end at komme hjem til sådan en lille fis, der bare viser ren glæde og kærlighed over at se dig igen?? smiley


    profilbillede
  • #25   10. sep 2020 Det jeg elsker mest er nok, når de overrasker mig.

    Når fx. rolige, fornuftige Sheena får et totalt hvalpeflip og spurter rundt med masser af lyd på. Eller pludselig er en sæk lopper på træningspladsen, hvor samtlige øvelser så også pludselig får en anden energi og et "ord" med på vejen.

    Når Luf, der ellers er så kringlet i sit hoved, har en god periode.
    Hvor han bare er blød som smør, ufatteligt lydhør, fyldt med charme og humør, superskrap i sine øvelser og en drøm på alle mådet.

    Og så elsker jeg de der helt små ting.
    Når Luf ret konsekvent pisker ind i sengen, når jeg går ind for at rede den, fordi han så skal "mules".
    Når Sheena om aftenen finder yndlingsrotten, og udnytter pive-effekten til det yderste.
    Når man får gået 5, 7, 9km i al slags vejr og bare nyde naturen sammen med snuderne.

    Osv, osv, osv smiley


  • #26   10. sep 2020 Baby kommer og sætter sig hos mig, HVER GANG jeg føntørrer hår!
    Det er vores helt specielle hyggestund - og de andre får pænt at vide, at de godt kan skride, for ham den gamle vil have sin tørrertid alene!

    Og så elsker han, hvis vi glemmer at lukke døren til badeværelset. For så går han ud og muler bademåtten. Den bliver godt nok krøllet sammen, mange gange om dagen smiley

    Derudover ved han intet bedre end, at rulle sig på asfalt.
    Det er liiidt pinligt, midt i et fodgængerfelt smiley

    Jeg elsker det gamle fjols, for alle hans finurlige finesser smiley


  • #27   10. sep 2020 Haha ej det gør Umi også! Altså, kommer og sætter sig ved mig når jeg tørrer hår. Underlige hvalp - det er åbenbart nussetid smiley smiley

  • #28   10. sep 2020 Stort set alt, men det bedste er nok, at hunden overflødiggør antidepressiv medicin smiley smiley smiley

  • #29   11. sep 2020 Ak ja, alle de der spøjse vaner de får. Clinton der hver evig eneste aften henter sit Tigerdyr når vi lander i sofaen om aftenen. Hopper op i sofaen med Tigerdyr og lægger sig med dens ene bagpote i munden og selve tigerdyr mellem forbenene og falder i søvn mens han sutter på dens pote. Det er totalt cute smiley smiley smiley Eller Perle der kommer og sætter sig på mig når jeg sætter mig på yogamåtten i krydsbensstilling. Når jeg aligevel bare skal sidde der så kan jeg jo lige så godt lige nusse doberen lidt. Så min yogapraksis starter stort set altid med at nusse doberen inden jeg tilsidst kommer til at bede den flytte sig fordi mine ben begynder at sove smiley


  • #30   11. sep 2020 Mette jeg har også et par stykker der ligger og ælter/sutter. Man kan bare se hvor de slapper af og nyder det smiley

  • #31   12. sep 2020 Jeg har ville svare i den her tråd flere gange, men har ikke kunne beslutte mig for, hvad der er det bedste smiley

    Men jeg må nok også sige det tætte forhold man har til sin hund. Vi forstår bare hinanden smiley . Jeg har mærket det ekstra meget i de her dage. Atlas har været passet af mine forældre i lidt over 2 uger. Det er første gang, at vi har været væk fra hinanden så længe, og han har haft det største behov for nærhed, siden jeg kom for at hente ham igen. Det er utroligt, at man kan få den tilknytning til en anden art, og at det er gensidigt.
    Og så er det skønt med alt den friske luft og de mange grin det giver, at dele livet med en hund.


Kommentér på:
Det bedste ved at have hund

Annonce