{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.432 visninger | Oprettet:

Når hunden er syg {{forumTopicSubject}}

Øv, hvor er det altså bare den værste møg-følelse når hunden er syg. Jeg bliver åbenbart sympati-syg med hunden.. ej, ikke helt, men noget i den stil:

Umi har dårlig mave og kaster op. Jeg har rendt med hende i løbet af natten og tørret både det ene og det andet op. Jeg er så bekymret og kan ikke rigtig falde i søvn igen om natten, fordi jeg bare ligger med hjertebanken og kvalme og ondt i maven. Er jo på dupperne hele tiden, for tænk nu hvis der sker noget!

Hvordan håndterer I de følelser? Hvalpen er glad og legesyg og ude på ballade som altid, og da jeg ringede til dyrlægen fik jeg besked på at fortsætte med skånekost + Zoolac og så skulle der bare være (en eller anden form for) bedring i morgen. Alligevel er jeg mega grådlabil, har ingen appetit, er så bekymret.

Øv, det er ikke altid sjovt at have hund smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden er syg
  • #4   23. sep 2020 Hvad bruger du af skånekost?
    Gastrointestinal fra Royal Canin(findes også til hvalpe) er helt klart det bedste, og det kan f
    du tage for gode varer, da jeg normalt ikke er fortaler for det foder mærke.

    God bedring med hende.


  • #5   23. sep 2020 Åhhh god bedring, Sam har også lige haft sig en tur på nogle dage, med skidt mave, og kvalme, så han ingen appetit har haft, han bliver så dårlig når først han ikke spiser, det er det værste!
    Jeg hader selv når Sam er syg, det er virkelig ikke sjovt smiley
    Jeg har kogt ufattelig meget kylling de sidste par dage, alt for at vovse får lidt ned i maven!
    Endelig vender det igen, og han er sig selv igen og har fået appetitten næsten helt med.

    Gad vide om der er noget i omløb?


  • #6   23. sep 2020 God bedring med lille Umi og Sam
    Håber for jer begge to at det er overstået i morgen.

    Gaddafi har en "jern mave" han kan æde alt uden problemer, men jeg er lidt forberedt på tynd mave i nat og i morgen, for kræet har selv sørget for aftensmad.
    Han har stjålet et halvt kilo lakrids og ædt det hele. smiley

    Det gode er så, at døren til haven står åben 24/7


  • #7   23. sep 2020 Tusind tak for jeres kommentarer smiley
    Og god bedring til Sam også! Ja jeg tænker også om der mon er noget i omløb. Det kan også sagtens være noget klamt hun har spist - uanset hvor obs man er, så får sådan en lille satan jo hurtigt fat i noget og slugt det i én bid...

    Jeg laver udkogte ris og udkogt kylling til hende. Og så får hun også af det kogte kyllingevand. Det begyndte tirsdag nat, men tirsdag troede jeg ikke det var så slemt, så hun fortsatte på halv tørfoder halv ris. Nu håber jeg det virker at være på 100% skånekost.

    Jeg må lige kigge efter Gastrointestinal i morgen, i hvert fald så jeg har det til at stå til fremtidige tilfælde, det ville være virkelig rart. Bruger du så det i stedet for ris/kylling, About?


  • #9   23. sep 2020 Gaddafi er da lidt af en slyngel! smiley Der må det være dejligt med en hund, der har jern-mave. Jeg håber virkelig jeg får vænnet Umi til lidt af hvert her i hendes yngste tid, så hendes mave ikke går helt amok hvis hun engang imellem får lidt forskellige godter

  • #10   23. sep 2020 "Han har stjålet et halvt kilo lakrids og ædt det hele."
    Nej nej nej, det er simpelt hen forfærdeligt. Hvad skal du så spise til tv-krimien? smiley


  • #11   23. sep 2020 Jeg hader når mine er syge...
    Men især når Thea er syg, for jeg ved hvor hurtigt det kan gå, når hun er så lille.
    Da Thea fik en infektion i kroppen efter en brækket klo, havde hun feber i 4 dage. Jeg var SÅ ked af det, og var ved dyrlægen 3 ud af 4 dage...

    Thea kan derudover også døje med mavetarm betændelse. Her får hun noget pasta fra dyrlægen og en canikur tablet morgen og aften den første dag.
    Det plejer at virke. Samtidig laver jeg en omgang skånekost, det elsker alle hundene smiley


  • #12   23. sep 2020 Puha det lyder også forfærdeligt, Krøllet! Og ja man er bare ekstra obs når de er så små. Dagene bliver sååå lange. Jeg måtte også kæmpe med stemmen da jeg snakkede med dyrlægen, haha, hvor er det pinligt - men sådan er det altså bare smiley

    Umi er også VILD med skånekosten. For at være fair så er hun også rimelig vild med sit tørfoder generelt - men ris og kylling, det er noget der batter, og kyllingevandet må jeg give i små portioner for det bliver slurpet så hurtigt hun knap nok når at tænke sig om smiley


  • #13   23. sep 2020 På 3. dagen da jeg kom med Thea, og kunne mærke på hende hun var dårlig, var min dyrlæge lidt træt af mig og jeg kunne se de havde ret travlt på klinikken.
    Thea opførte sig relativt normalt hos dyrlægen, og dyrlægen fandt ikke noget fysisk tegn på, at hun skulle være dårlig.
    Dyrlægen sagde lidt irriteret "vi tager lige hendes temperatur for en sikkerheds skyld" og Theas feber var steget siden dagen før.. Hun kiggede på mig og sagde så "ja du kender da din hund!"
    - nu stiller de ikke spørgmålstegn længere, når jeg kommer smiley

    Jeg laver nogle gange skånekost som lækkerbisken til mine. Jeg fylder det i deres kong. De elsker det! smiley


  • #14   23. sep 2020 Selvfølgelig kender du din hund smiley det er det vigtigste at følge sin egen fornemmelse! Men shit det må have været hårdt. Jeg har kun været 2 dage igennem og jeg har det allerede sådan, at jeg slet ikke kan overskue hvis det bliver endnu en søvnløs nat med rengøring og problemer og dårlig hund smiley

  • #15   23. sep 2020 Det var virkelig hårdt. Aftenen inden den dag ved dyrlægen, ringede jeg til vagten fordi Thea blev helt slap når jeg løftede hende. De ville ikke se hende - så jeg var vågen det meste af natten.
    Det var skrækkeligt! og så på grund at en flækket klo.

    Nej mine unger kommer til dyrlægen hvis der er det mindste!

    Jeg håber Umi snart er oven på igen. Kan godt forstå du er bekymret - du kender hende nok heller ikke så godt endnu, at du kender alle hendes små signaler!
    Det er så svært når de er syge smiley


  • #16   23. sep 2020 Fünke: Ja, det gør jeg. Jeg har anbefalet det til flere som har haft en hund med maveproblemer i mere end 2 dage og hos dem har det også virket bedre end det man selv laver. Der er også en del mere næring i det købte foder. Hvis det virkelig er splatter mave, så er det også rigtig godt med Canicur tabletter, de fungere meget bedre og mere stopoende end de forskellige pastaer der findes.

  • #17   23. sep 2020 Ej puha Krøllet, det var da skræmmende! Kan dælme godt forstå du var vågen smiley Det lyder virkelig ubehageligt.
    Og tak smiley ja især når man ikke har gået igennem det med dem før, så er det ekstra nyt og bekymrende fordi man ikke bare kan sige "nå ja sådan var hun også sidst, så det klarer vi med...."

    About: det er sjovt for da jeg ringede til dyrlægen, spurgte jeg netop om jeg evt. skulle købe noget canikur og hun sagde nahh.. det er præcis det samme som Zoolac, der findes ikke noget stærkere, så det skulle jeg bare fortsætte med. Øv, ellers havde jeg da købt dem med det samme!!
    Sidste gang hun fik klemt en lille klat ud var det ikke vand, men mere flydende gele.. så det er jo sådan set positivt..


  • #18   23. sep 2020 Øv jeg kan se at Petworld har vådfoderet i restordre, og 10 kg er lige overkill at have liggende. Men måske dyrlægen har det.
    Ville man så skifte brat fra eget skånefoder til Gastro? Det fucker ikke maven op?


  • #19   23. sep 2020 Men altså spørgsmålet er jo også om det er den stoppende effekt, jeg vil have - jeg aner ikke hvad det kommer af og om det er noget som reelt skal ud af kroppen først. Jeg håber bare hun er lidt bedre i morgen smiley

  • #20   23. sep 2020 Jeg har bedst erfaring med Canikur, Zoolac synes jeg kun har haft ringe effekt hos mine.

    Hvis nogle af mine har dårlig mave skifter jeg direkte til Royal Canin Gastro Intestinal + Canikur 2 gange i døgnet, det plejer at virke ret hurtigt.

    Er der meget opkast involveret skifer jeg vandet i vandskålen ud med vand tilsat salt og sukker, det plejer at virke ret hurtigt:

    1 l kogt vand (eller flaskevand)
    1/2 teskefuld bordsalt
    2-3 spiseskefulde sukker.

    Daisy har haft blød mave on/off under tandskifte, alle dyrlæger jeg har snakket med, siger, at tandskiftet intet har med sagen at gøre, men samtlige mine whipper har haft det på samme måde. Sidste tand røg ud for en uge siden og siden har maven været perfekt. Jeg har under hele tandskiftet fodret hende med ½ gastro og ½ sædvanligt tørfoder + det sædvanlige vådfoder og råt kød eller kogt kylling.

    Jeg hader også når mine er syge, men med årene går jeg kun helt i spåner, når de skal lægges i narkose, eller jeg ikke ved, hvad der er galt.


  • #21   24. sep 2020 Fünke: Ja, når det er diæt foder, så skifter man bare direkte over på det. Du kan købe 1 og/eller 2 kilo hos dyrlægen.

    Lige ved maveproblemer oplever jeg at dyrlægerne/vetinærsygeplejeskerne ofte ikke anbefaler deres eget diæt foder, hvilket jeg syntes er super mærkeligt, da det er meget bedre end det man selv bikser sammen. De plejer nu ellers og være fine fortalere for deres foder.

    Og ja, Canicur pillerne anbefaler de heller ikke rigtig med mindre man selv siger at man vil have dem, så roser de dem. Dem kan du også købe hos Maxizoo, jeg har altid nogle lignede og har også enten Zoolack eller Canicur pasta liggende.


  • #22   24. sep 2020 Umi har ikke rigtig fået det markant bedre, vi har været ude 2 gange i løbet af natten og hun har kastet væske op en enkelt gang. Så nu ringer vi til dyrlægen når de åbner og hører om vi evt. skal komme ind smiley Men jeg vil lige huske på Gastro, og så håber jeg at jeg kan købe det hos dem

  • #23   24. sep 2020 Stakkels Umi, og desværre fuldstændig samme resultat med Sam i nat, havde da lige håbet han var i bedring, dog er afføring fin, men han var ude 6 gange i nat, for at spise græs og kaste op en enkelt gang, vil ikke spise noget overhovedet, dog virker han frisk på morgen turen... jeg får gastro hjem idag, håber han får lidt ned, det er aldrig sjovt at være på arbejde, når man ved de ikke er raske smiley

  • #24   24. sep 2020 Ved så slemt tilfælde, ville jeg vælge canikur pastaen.

    God bedring med djævleynglet smiley


  • #25   24. sep 2020 Øv hvor træls for lille Umi og store Sam, føler med jer, for hvor er det træls ikke at kunne hjælpe sine dyr. Og håber ikke, at det er noget alvorligt.


    Gaddafi derimod har virkelig en jern-mave, ikke engang et halvt kilo lakrids til aftensmad har givet ham tynd mave.


  • #26   24. sep 2020 Nå, nu er vi hjemme fra dyrlægen, og vi har fået lidt af hvert med hjem.
    Han mente det kunne være en parasit så vi har fået Metrobactin at starte op på. Det skulle gerne gøre afføringen normal, men de havde desværre ikke RC gastro, så vi har fået noget Hills Gastrointestinal Biome med hjem, som skulle være det samme. Og det ville han anbefale vi fortsatte på i 2-3 uger efter afføringen er blevet normal smiley
    Men det er nu rart nok at kunne skifte til det, og ikke stå og koge ris og kylling hver dag smiley

    Det var lige lidt mere omfattende end jeg havde regnet med. Og dyrt! Men så længe lillehunden får det bedre smiley


  • #27   24. sep 2020 Tak, han er godt nok hardcore ham Gaddafi smiley

  • #28   24. sep 2020 Åh hvor er det bare øv for Sam. Og det er så surt at være ejer. Jeg har heldigvis kunne være hjemme, fordi jeg kører noget selvstændigt valgfag på studiet lige nu. God bedring til Sam!

    Og Gaddafi er da bare sej smiley


  • #29   24. sep 2020 Så må vi håbe Umi vil spise og får styr på afføringen smiley

    Nu må vi se om vi også skal afsted til dyrlægen når jeg kommer hjem, i hvert fald så han kan få noget kvalmestillende, så jeg kan kickstarte hans madlyst igen.
    Jeg er sikker på at Sam kaster op, fordi han går alt for længe uden mad, det er godt nok ikke sjovt at stå med en hund der har mistet appetitten, når han normalt æder alt og altid vil have mere.

    Vi skal i hvert fald ikke til træning idag Øv! Vi skulle ellers lave nosework prøve setup, da vi skal deltage i vores første NW1 d. 3 oktober, jeg havde sådan glædet mig til idag!


  • #31   24. sep 2020 Umi vil spise med velbehag og hun prøver at opstøve ALT hun kan på turen, så jeg satser på at det hverken bliver et problem at få tørfoderet eller pillerne i hende smiley

    Øv øv det er så surt at måtte aflyse de ting! Vi skulle også have været til vores allersidste gang hvalpetræning (og har i forvejen misset den første gang da hun havde skadet pote) - det er såå surt når man virkelig havde glædet sig til de ting.
    Men jeg krydser fingre for at Sam får madlysten tilbage, det er bare så unormalt når de ellers er ædedyr smiley


  • #32   24. sep 2020 "Hvordan håndterer I de følelser?"

    Følelser er jo ikke noget man bare lige styrer.

    Med syg hund, så kværner min hjerne 24/7 for hvad jeg kan gøre for min hund.

    Jeg søger og søger og søger på google, så jeg kan få spurgt dyrlæger om der er noget af det, vi kan gøre.

    Når jeg (næsten) ved at jeg gør alt. Jeg er altid i tvivl, om jeg kunne gøre mere. Følelsen af frustration og magtesløshed fylder ekstremt.

    Men når jeg er så sikker jeg kan blive på at gøre alt det jeg kan, så bruger jeg energi på at fokusere på at jeg har en glad hund, og hvor meget jeg elsker hende.

    .....Hilsen en der har syg hund på nu 9. måned uden synlig årsag.

    Mht. Canicur, så stemmer jeg i med de andre. Jeg har bedst erfaring med canicur pro, altså pastaen og ikke tabletterne. Der er nogle flere ting i pasta'en.. Præcis hvad kan jeg ikke huske på stående fod.

    Og ellers kan jeg anbefale Diapaste.


  • #33   24. sep 2020 Og tak, Isabelle smiley Ja det er simpelthen så træls når man tænker det kan klares på et par dage, og så får man lige en mavepuster.
    Jeg kan så godt forstå at den hoste gav en forskrækkelse! Det var da også frygtelig lang tid at hoste, og alle ens tanker når vel at sætte i gang imens. Godt, at de er testet negative, så man ligesom har lidt ro i dét.

    Du har så ret, Tinna. Og nej det er bare ikke noget man kan styre, det er bare så frustrerende at gå og have det sådan hele dagen - og natten med smiley
    Puha hvor lyder det bare frygteligt, hvad du går igennem nu. Hvordan er hun syg? Ej hvor kan jeg bare forestille mig man er nødt til at tæmme sine følelser og lære at fokusere på noget godt, når det bliver hverdag på den måde.

    I den mindre skala så fokuserer jeg også på at Umi er super fræk og glad, hun spæner rundt, får hvalpeflip og er egentlig også skideirriterende smiley Hun har lige prøvet at strække sig hele vejen op til køkkenbordet (umuligt, men hvem siger hun ikke kan?) og siddet og sukket og pevet, fordi hun vist kan lugte jeg hældte noget kyllingevand i vasken...
    Så er mavebøvlet lidt noget "baggrundsstøj" i hvert fald ifølge hende!

    Jeg har Zoolac liggende, men når jeg kommer til det skal jeg da klart lige få købt noget Canikur, når I er så mange, der taler godt for det smiley


  • #34   24. sep 2020 Fünke

    De værste symptomer er at hun ikke kan gå ret stærkt, og hun hænger med halen, når vi går tur.

    Det er lidt blandet, hvor meget hun bruger halen når vi er hjemme.

    Om morgenen er det værst. Hun prøver af og til at trave, men må opgive det. Det er ikke rart for hende.

    Det går bedre om eftermiddagen, men hun er meget langt fra at være sig selv. Hun har højt humør, og tager initiativ til leg, men hun er på ingen måde i det gear hun plejer at være.

    Ellers døjer hun pt med hård afføring. Hendes tarme larmer ca. 1 gang dagligt, og hun kommer af med luft, når vi masserer hende.. Ikke på maven, men kroppen. Som om det sætter gang i tarmene, at hun bliver masseret, og når hendes ben bliver strukket ud.


  • #35   24. sep 2020 Åh hvor frustrerende at stå i, og ikke vide hvad årsagen er. Det er godt nok lang tid! Leder I bare i blinde nu eller? Puha en omgang

  • #36   24. sep 2020 Det eneste vi har fundet er giardia, mangel på folsyre og lidt anæmi.

    Vi går ud fra at smerterne stammer fra maven, men det er atypisk at hun er så påvirket, så vi kan ikke være 100% sikre på at det er det.

    Hvis nogen har nogle forslag, så send dem gerne min vej! smiley

    God bedring med Umi.. Det lyder til at det går den rigtige vej, og når hun er så meget sig selv, så skal det nok også blive helt godt igen smiley


  • #37   24. sep 2020 Tinna: stakkels vovse, det lyder ikke sjovt smiley

    Hvad med stofskiftet?
    Er det tjekket?

    En Ridgeback jeg kender begyndte også at gå langsomt på tur, og generelt bare "hænge" med hovedet og virkede trist og lidt sløv, gad ikke træne, det viste sig at være en stofskifte sygdom..


  • #38   24. sep 2020 Mathilde

    Tusind tak for dit forslag. smiley

    Stofskiftet er tjekket.

    Og jeg be'r også om at få det dobbelttjekket nu her når vi skal have taget nye blodprøver. Selvom det var normalt.


  • #39   24. sep 2020 Nu er afføringsprøven afleveret og det virker til at Hills foderet allerede gør noget godt smiley Og så har hun fået første dosis Metrobactin (hvilket gør mig lidt bange når giardia er det første ord som springer i øjnene i indlægssedlen...) Men nu skal de bare ringe mig op i morgen uden nogen grimme overraskelser, og jeg krydser fingre for at hun ikke får nogen trælse bivirkninger TAK smiley

  • #40   24. sep 2020 Tinna: tak for det smiley åh det lyder til at I har prøvet alt man kan komme i tanke om. Nøj hvor jeg håber det snart går den rigtige vej. Hvor er det bare synd for jer alle smiley

  • #41   24. sep 2020 Super med afføringsprøve, så får I det tjekket smiley

    Jeg har læst at Fenbendazol er bedre end Metronidazol (Metrobactin), her:

    https://www.netdyredoktor.dk/hund/sygdomsleksikon/g/giardia-hos-hunde/

    HVIS det nu viser sig at være Giardia, så har du da mulighed for lige at vende det med dyrlægen.

    Hvis det er, så prik lige til mig, hvis du vil høre om vores forløb smiley

    Tak smiley Og ja... Det er svært at komme i tanke om, hvad vi mere kan gøre. Hvad stiller man op, når der ikke sker den vilde bedring, og samtidig ikke kan finde en årsag til at hunden har det som den har det?


  • #42   24. sep 2020 Det vil jeg lige huske, hvis det ender ud i det. Tak smiley
    Og I er bare spændt hårdt for. Livet er unfair nogle gange, både for to- og firbenede smiley


  • #43   24. sep 2020 Ren lykke, Sam har fået gastro her til eftermiddag og han har lappet det i sig, og er livet helt op, er fræk og leger, håber det var for denne gang!

  • #44   24. sep 2020 Århhh hvor godt Mathilde!! Jeg hepper på ham!

  • #45   24. sep 2020 Tina, er hendes ryg tjekket for smerter af en med forstand på knoglerne?

  • #47   24. sep 2020 Super duper, Anne Julie smiley smiley smiley

  • #48   24. sep 2020 Jeg hader når mine dyr er syge.

    Jeg skal passe Kira her i weekenden og hun har det rigtig dårligt efter hun fik fjernet underlivet. Der er gået betændelse i det smiley

    hun skal til dyrlæge igen på mandag.


  • #50   24. sep 2020 Åh nej god bedring til Kira, Frk. Jensen. Komplikationer er bare noget djævlen har skabt smiley

  • #51   25. sep 2020 Hvordan går det med Umi idag? smiley

  • #52   25. sep 2020 A-S #45

    Tak for at melde ind smiley

    Hun er tjekket igennem af 2 ortopæder og ryggen er røntgenfotograferet og MR scannet + der er taget rygmarvsvæske.


  • #53   25. sep 2020 Tinna,

    Ja okay, så er hun nok dækket. Min Coco havde lidt lignende symptomer for MANGE år siden, og der fandt dyrlægerne ud af hun havde ondt i ryggen, men inden da havde de også først tænkt om hun havde ondt i maven på en måde.
    Det var så en kiropraktor, som hjalp os:)

    Men rigtig meget held og lykke med det hele smiley


  • #54   25. sep 2020 Vi går hos dyrlæge, med speciale i genoptræning, jævnligt fordi hun er opereret for diskusprolaps, og de første tanker faldt også på at det var det, der voldte problemer, men hendes ryg er simpelthen så fin.

    Der er arvæv ved operationsstedet, men ikke noget der klemmer noget.

    Tak smiley


  • #55   25. sep 2020 Umi lavede allerede i går aftes en fast pølle!! Jeg jublede og var nok sådan cirka det gladeste man kan være for at se en lort kl 23 om aftenen smiley smiley
    Så foder og piller virkede super hurtigt. Hun er frisk og ude på ballade som altid, men det er jo bare dejligt, at jeg synes hendes opfindsomheder er møg anstrengende når man sidder i møde med studievejleder smiley

    Plus - vi var slet ikke ude i nat, og hun kastede ikke op. SÅ GLAD smiley


  • #56   25. sep 2020 Der er vist ikke ret mange andre der kan blive så lykkelig over en lort som hunde/dyreejere.

  • #57   25. sep 2020 Skønt!
    Vi havde heldigvis også en helt rolig nat med ro på maven, ingen opkast eller kvalme, så Sam har spist godt af gastro og kylling igår og imorges, pyha!


  • #58   25. sep 2020 Ih hvor dejligt, Mathilde! Jeg krydser fingre for at det gode held fortsætter for både Umi og Sam smiley

  • #59   25. sep 2020 jeg har redt op inde i stuen, så hun ikke skal op i min seng i og sove smiley

    Hun får donut på om natten, da jeg jo ikke kan holde øje med om hun vasker såret når jeg sover smiley

    Hun er ikke helt tilfreds, men acceptere det da


    profilbillede
  • #60   25. sep 2020 På magisk vis finder pillen altid vej ud af munden uanset hvad jeg gemmer den i - med mindre det er et stykke tun eller kylling. Jeg er bare såå bange for at slå hendes mave i stykker, eller vågne op til en hund der brækker sig, så tør næsten ikke engang give hende et stykke tun.

    Men jeg tænker kylling er OK, spørgsmålet er bare om man kan købe de der kyllingestrimler i Rema, eller om jeg skal til at koge noget selv?


  • #61   25. sep 2020 Jeg ville koge selv smiley

  • #62   25. sep 2020 Tun, laks mm er ikke så godt, hvis hunden har tynd mave.
    Hvis du giver fisk, så skal det være fisk med hvidt kød.
    Man kan fint skifte mellem fisk og kyllingn når man laver Skåne ad.
    Men et lille stykke tun, ost eller andet man putter pillen i burde ikke være nok til at give diarré.

    Og mon ikke Rema har kyllingestrimler, det har de da de fleste steder.
    Men jeg ville koge selv.


  • #63   25. sep 2020 Puha det håber jeg går an, for tun er det eneste jeg har at gemme i lige pt. smiley

    Og ja, Rema har nogle kyllingestrimler (det er jo super bekvemt), det er mere spørgsmålet om det er bedre at koge selv. Men siden I begge ville lave selv, så gør jeg nok det - så er jeg også sikker på at det er helt "rent" smiley


  • #64   25. sep 2020 Hjemmelavet er jo altid bedst, måske udtaget hvis det er mig som kokkererer. smiley
    Hvis du koger selv, så er der jo også middag til dig selv smiley


  • #65   26. sep 2020 Vi har altid brugt tun eller torskerogn som skånemad, blandet med udkogt ris. Det har nu ikke forværret noget:)

  • #66   26. sep 2020 Kira har det ikke optimalt idag, har indtil videre kun kunne få lokket en lille pizzaskorpe og en dentalstick i hende (og 2 gange piller med leverpostej om)

    Hun har kastet op en enkelt gang og har kun lidt afføring.

    Hun sover en del og har kvalme..

    Håber snart den dumme betændelse forsvinder


    profilbillede
  • #67   26. sep 2020 Frk. Jensen, hvad er egentlig planen med Kia? Får hun kvalme- og smertestillende? Hvad med vand - får du det i hende?

  • #68   26. sep 2020 Hun får smertestillende og så sådan noget klohaxedin pulver.

    hun har ikke drukket noget, men sover en del.

    hun har en tid til dyrlæge mandag til tjek.


  • #69   27. sep 2020 Ikke drukket? Det er ikke godt. Kan du slet ikke få væske i hende? Kogt kyllingevand, tunvand, leverpostej blødt op i rigeligt vand..

    Havde ikke selv sendt en skidtmads hund i pasning, men der kan jo opstå situationer, hvor msn er nødt til det..

    God bedring med hende


  • #70   27. sep 2020 Jeg er enig med Salla, det er rigtig skidt, at hun ikke drikker og bedrer bestemt ikke hendes situation og tilstand.

    Hun bør faktisk til dyrlæge allerede i dag, eller som minimum have kvalmestillende og så bør I/du arbejde på at få væske i hende.


  • #71   27. sep 2020 hun er lige gået til gang med at drikke nu..

  • #72   27. sep 2020 Her er hunden åbenbart gået et par måneder tilbage i sin udvikling og i stedet for at tage 3 minutter om hurtigt at tisse, tog det 30 MINUTTER!! primært fordi hun brugte al tiden på at knurre, flippe ud og ødelægge mine bukser og sko, samt æde alt det græs hun overhovedet kunne få fat på.

    Så det er super fedt, når jeg skal være væk i 6 timer og ved, at maven ikke er i orden. Fuuck hvor er det frustrerende at have hvalp smiley


  • #73   27. sep 2020 Øv Fünke smiley
    Håber da snart hun er helt sig selv igen, Sam er fit for fight igen, der skal fuld fart på, rigtig stædig og en værre tiggerøv, madlysten fejler intet, hold nu op hvor vi elsker det!!


  • #74   27. sep 2020 Åh hvor dejligt med Sam! Det er simpelthen sådan en lettelse smiley Jeg håber virkelig også snart Umi er helt på toppen igen. Jeg fik ikke svar på prøven fredag, så det skulle jeg gerne have mandag, uha det er nervepirrende

  • #75   27. sep 2020 Hun er kommet hjem til sig selv igen, da ejerne er kommet hjem.

    Hun manglede hendes menneske-mor og både spiste og drak da hun kom hjem ??


  • #76   27. sep 2020 Funke, du siger bare til, jeg kan hente he de i løbet af at par timer. smiley

  • #77   27. sep 2020 Haha ja tak Anni, hun er fandme billigt til salg i dag, min søde møgunge smiley

  • #79   29. sep 2020 lige en update på Kira fra hendes ejer

    profilbillede
  • #80   29. sep 2020 Frk Jensen, har du fået lov til at lægge det her billede op med Louises navn ?
    Det er ikke pænt gjort, og du burde nok have streget navnet ud inden du lagde det op her inde.


  • #81   29. sep 2020 Nå, Anni
    Trænger du lige til en pause fra hg? smiley


  • #82   29. sep 2020 Søren, det ville ikke være den store katastrofe, for jeg har også et liv uden HG. smiley

  • #84   29. sep 2020 Anni - ja det har jeg smiley Louise er Kiras ejer.

  • #85   29. sep 2020 Anni - jeg har desuden streget ud ved den jeg ikke ved hvem er smiley

  • #86   30. sep 2020 Jeg har ikke en hund med giardia, men jeg har til gengæld en hund med spolorm.... så nu skal jeg hente ormekur, og det er trods alt godt, at det ikke er værre. Jeg er bare utroligt sart og kan næsten ikke engang skrive ordet... ad altså smiley

  • #87   30. sep 2020 Så bare vent til de døde kommer ud...ved heste er de i hvert fald pææææænt store og klamme

  • #88   30. sep 2020 Det nægter jeg lige at tænke på

  • #89   30. sep 2020 Salla - haha adr smiley

  • #90   30. sep 2020 Salla, det sker somme tider at der smutter en ud der ikke er helt død, det er klamt når den ligger og vrider sig. smiley

  • #91   30. sep 2020 Bræksmiley smiley

  • #92   30. sep 2020 Fünke! Her kan du altså også godt have grunden for din hunds uro: når hunden udskiller de døde orm kan det godt være ret så ubehageligt og kroppen bliver "underlig", så fx voldsom urolig.

  • #93   30. sep 2020 Aaad hvor er det bare klamt at læse om, især nu her hvor jeg sidder og snacker.... jeg er simpelthen nødt til at købe en eller tang, jeg kan IKKE håndtere det!
    Men hey A-S, det kunne da være rart, hvis det var en del af forklaringen smiley


  • #94   30. sep 2020 Hahaha Fünke smiley du må få nogen til at lave en video. Jeg vil ELSKE at se dig tage en orm med en tang smiley

  • #95   30. sep 2020 Det kommer bare til at være en video af mig der tuder smiley smiley Jeg kan bare SLET ikke med de der ting......

  • #96   30. sep 2020 Nej men seriøst hvad gør I? Man tager da ikke sådan noget med hænderne? Er der en smart metode?!? please sig der er en smart metode......

  • #97   30. sep 2020 Der findes sådan en smart ting.. De fleste har det i køkkenet! KØKKENRULLE smiley

  • #98   30. sep 2020 ellers kan toiletpapir bruges smiley

  • #99   30. sep 2020 godt bud frk. Jensen, hvorfor tænkte jeg ikke på det? smiley

  • #100   30. sep 2020 Jamen det skal vel alligevel i en pose? Altså hun udskiller det vel forhåbentlig kun når hun pøller smiley smiley smiley

  • #101   30. sep 2020 Det ved jeg faktisk ikke?

  • #102   30. sep 2020 Ihh hvor jeg glæder mig til at gøre mig den erfaring... smiley

  • #103   30. sep 2020 Man lære så meget af at have hund! smiley

  • #104   30. sep 2020 Jeg har haft spolorm hos nogle af mine hvalpe, de ryger jo så med ud, når hvalpene rutinemæssigt får ormekur, jeg samler bare lort og orm op i en pose som vanligt smiley

    Det hænder også at de voksne whipper har bændelorm, det plejer jeg at opdage, når de skider "agurkekerner" (afstødte led) smiley

    Vel er orm ikke lækre, men så er det heller ikke værre og når man har hunde, der som mine, æder masser af mus, er det uundgåeligt ind imellem



Kommentér på:
Når hunden er syg

Annonce