{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.675 visninger | Oprettet:

Når hunden er syg {{forumTopicSubject}}

... men ikke sådan virkelig syg. Min Clinton som jo ellers aldrig er syg og kun ser dyrlægen til vaccinationer er pludselig sådan lidt 'nedstemt' og vil ikke rigtigt spise (rimeligt unormalt).
Det startede i tirsdags hvor han kastede op i bilen om eftermiddagen, virkede træt og ville ikke spise sin aftensmad (dvs. egentlig var der måske allerede et aller andet, der ikke var som det skulle være mandag aften, hvor vi var ude at træne spor; han gik ikke helt så energisk som han plejer). Natten til onsdag kastede han så op igen. Hvilket han nærmest heller aldrig har gjort før. Jeg tog ham til dyrlæge og han fik et ret stort check incl blodprøve. Det eneste var at der var et lille bitte udslag på en parameter, der indikerer en infektion i kroppen. Han fik noget kvalmestillende og det hjalp en smule så han fik spist et par håndfulde af sit foder. Skånekosten med kylling og ris ville han hverken eje eller have. Da virkningen af det kvalmestillende aftog i løbet af igår blev han igen nedtrykt og vil slet ikke spise. Han drikker dog vand. Jeg tog ham til dyrlæge igen idag, da han jo ikke var blevet bedre siden onsdag. Igen, der er ikke noget at se, han virker overhovedet ikke smerteplaget (dyrlægen kunne mærke ham godt igennem uden den mindste reaktion), tænder og mundhule ser fine ud, der er ingen feber, han kaster ikke op og han har ikke dårlig mave. Eneste symptom er en hund, der virker nedtryk og ikke er sit sædvanlige larmende og madglade jeg. Han har fået endnu en indsprøjtning med kvalmestillende. Han vil mega gerne ud at gå tur; han går afsted i rakst tempo med halen højt som han plejer. Men slår ikke 'flikflak' op ad grusvejen som han plejer og han trækker heller ikke så hårdt som han plejer.
Da jeg stod hjos dyrlægen tænkte jeg at jeg var et pyllerhoved at tage en hund, der umiddelbart ikke ser virkelig syg ud til doktoren. Men altså min hund virker somom der er et eller andet galt. Håber det bare er en eller anden virus som kan klares med et par dages ro og 'skånekost'. Har købt vådfoder med hjem (så håber jeg det passer herren) og fik kvalmestillende til week-enden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden er syg
  • #2   6. aug 2021 Hm... altså vi gik tur ved stranden mandag morgen. Vi soppede afsted ude i vandet og nød det. Clinton var totalt i hopla, pev og gøede (ja, det gør han altså når han er oppe og kører) og hoppede rundt hele vejen. Vandet i Køge bugt var superklart og fint. Så tænker da egentlig ikke, at der har været alger - men man ved selvfølgelig aldrig. Godt du nævnte det faktisk. Han drikker ikke decideret af havvand, men han blev jo pjaskvåd også i skægget så noget har han jo fået indenbords.

  • #3   6. aug 2021 Sikker på han ikke har spist noget der sat sig fast/blevet evt i mavesækken ??

  • #4   6. aug 2021 Alger er ikke altid synlige og de driller maven - også selvom hunden ikke drikker vandet.

    Prøv at undgå badningen i nogle dage.

    Jeg ønsker god bedring


  • #5   6. aug 2021 @3: Han er ganske enkelt ikke typen der spiser alt muligt mystisk. Han spiser sin mad og sine godbidder. Han kan finde på at nappe et 'spejderhagl' når han er med ved kaninerne, men det er også det. Så det forekommer meget usansynligt med et fremmedlegme. Dyrlægen forventede så også at alt hvad han spiste ville komme retur og han har jo faktisk ikke kastet op siden natten til onsdag. Og der kommer også normalt udseende pøller ud den anden vej - omend de er små fordi han jo ikke spiser så meget.
    Han fik et par skefulde af vådfoderet til frokost; dem spiste han. De blev ikke kastet ned som han plejer men de blev dog spist.


  • #6   6. aug 2021 Øv, stakkels jer, det er bare ikke sjovt når vovse ikke er sig selv smiley

    Har han ikke en favorit spise, som han kan klemme ned og forhåbentlig starte madlysten igen?

    Sam er vild med smør og havari ost, så hvis han er blevet dårlig og har kvalme, kan man altid kickstarte madlysten igen med en af delene, samt masser af motion, det øger hans ædelyst helt vildt.


  • #7   6. aug 2021 Min venindes bullterrier havde en gang spist en sut (uden de viste det) den havde ligget i maven i et år troede dyrlægen, og pludselig begynde den at gøre ham syg. De ende med at operere den ud. Tænker det kan også være en knude (ikke for skræmme dig) eller en byld

  • #8   6. aug 2021 Lyder som én af "vores" hvalpe.
    Det var Borrelia.
    Jeg siger absolut ikke det er dét, men hav altid flåtbårne sygdomme i baghovedet, når der ikke er en oplagt diagnose. Milo slog også kun ud på infektion. Dyrlægens snaptest sagde negativ, men der blev også sendt blodprøve til Tyskland. Den var positiv.


  • #9   6. aug 2021 tænker der er kigget tænder .... jeg har en hund der fik angst ud af det blå af Flåt Anaplasmose ... en anden der bare halsede og pustede, det tog Aarhus Dyrehospital 3 dage at finde ud af det var Borrelia, og ja først efter blodprøve til Tyskland ... Og ja har en veninde der en længere periode har haft en nedstemt hund, den ville så heller ikke gå, den havde en cyste, eller byld/tumor, kan bare ikke huske hvor, men den var heldigvis godartet og efter den er opereret væk er hunden som født på ny ...

    så tænker, vender det ikke snarest er scanning eller røntgen vel næste step...


  • #10   6. aug 2021 Hanne ja Milo er også blevet angst smiley
    Kender også en Ruhår der fik samme adfærd.


  • #11   6. aug 2021 @ Louise, dette skete for Ipsen (hende fra Ulla R) ... tror den sommer hun fyldte 2 eller 3 ... fra at være en lalleglad hund der var med på alt, så fór hun pludselig ind fra haven blot vi fx rørte haveslangen, så kunne vi ikke flytte på en havekrukke, feje osv hun fór sammen og helst ind ... gåture blev en udfordring vi kunne ikke gå forbi fx blomsterkrukker osv ... jeg trænede med hende i 2½ måned med at tage god tid, rose godbidder osv, det blev bedre, men så gik hun fra at være legesyg til bare at klistre sig op af mig og hakkede efter andre, og så fra at kunne klare lange ture i rask trav til at sakke bagud ... titterprøve viste der var noget og blodprøve viste Anaplasmose med værdier der indikerede en infektion hun selv havde fået bekæmpet og som var på vej væk da jeg endelig fandt ud af hvad det var ... jeg anede ikke Anaplasmosen kunne sætte sig på hjernen, der var i det hele taget meget lidt viden dengang, også blandt dyrlæger ... Nova som fik Borrelis havde også atypiske symptomer ... det er noget møg det der ....


  • #12   6. aug 2021 Ja det er noget møg smiley
    Milo kom sig hurtigt, men blev pludselig angst. Kan ikke være alene, gør, stresser osv. Han er 3,5 år og der har intet været tidligere. Ejerne er pensionister og var jo også hjemme inden Corona, så dét er ikke årsagen.

    Min mands kusines Ruhår er det samme. Gør af alt og stresser helt vildt. Dvs der er kommet lidt mere ro på hende nu, men det er bestemt ikke godt.
    Vores hvalpekøbere var klar til aflivning. Jeg syntes lige at han skulle have en chance med en adfærdsdoms samt evt noget Kaæm/Zylkene eller lignende. Det er 1,5 måned siden. Jeg har intet hørt efterfølgende. Ejer har flere bekendte der er adfærdsterapeut er, så det ville de selvfølgelig prøve.
    Stakkels hund. Jeg håber det bliver bedre, ellers ville jeg selv sige farvel.


  • #13   7. aug 2021 @ Louise, jeg håber adfærdsterapeut hjælper, jeg ved ikke hvor meget de har egentlig forstand på en "hjerneskade" forårsaget af flåt ... for jeg ser det som en hjerneskade. Ipsen er ikke angst mere, som sådan, det er intet problem at gå ture, heller ikke i fx byer, men hun er aldrig blevet helt den samme lalleglade hund, der er ting hvor hun klart har en skade ... Men ellers er min opskrift Uanede mængder af tålmodighed hvor man i MY skridt udsætter hunden for det der udløser angsten, og roser og overfordrer med godbidder og er tæt ved dens side .. det var hvad der virkede her ...

  • #14   7. aug 2021 Clinten er heldigvis i bedring nu. Han vil gerne spise kiks og brød og lidt af det vådfoder vi købte hos dyrlægen.

  • #16   7. aug 2021 Hanne jeg tvivler også på, at der skal andet til end kærlighed og tålmodighed.

  • #17   8. aug 2021 Clinton er stadig i bedring. Her til morgen spiste han tørfoder (gastrointerstinal) med sædvanlig hast smiley Han virker stadig lidt træt, men det er jo nok heller ikke så sært når man kun har spiste ganske lidt i flere dage. Han var også næste som han plejer på morgenturen smiley

  • #19   9. aug 2021 Og idag er han helt sit sædvanlige jeg; morgenmaden (gastrointerstinal stadig) blev høvlet ned i hast, der blev slået flik-flak op ad grusvejen, han trak i snoren, lavede spins og gøede overstadigt med jævne mellemrum på resten af turen smiley Han kan vist godt komme til træning i aften smiley

  • #20   10. aug 2021 Dejligt at det var noget forbigående ... men UHHH hvor jeg kender det når de ikke er sig selv, man kan jo ikke få et svar på hvad og hvor det trykker, så man analyserer og søger svar hele tiden ..

Kommentér på:
Når hunden er syg

Annonce