{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Bull terrieren {{forumTopicSubject}}

Først, jeg skal ikke ha en bull terrier eller anden hund, så dette er bare fordi jeg er nysgerrig på denne skønne race.

Synes jo de er sindsygt charmerende, og virker som en skøn familie hund for dem med humor og tålmodighed, men samtidig har jeg hørt om en del sygdom/helbredsproblemer, men hvor galt står det til og er det muligt at styre udenom og finde hvalpe man kan være ret sikker på, ikke skal aflives alt for unge eller leve et liv med begrænsning.
Ja er det så slemt som hos bulldog racerne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bull terrieren
  • #2   9. okt 2020 Jeg er også vild med bull terrier! og overvejede at få sådan - men nej. Jeg skal ikke have en hund, med så elendigt helbred.
    Det har jeg hverken penge eller hjerte til.


  • #3   9. okt 2020 Ja bla hudoroblemer er en udfordring. Man skal stille krav til opdrætteren. Mange tester for flere ting og vigtigt er det, at avlshundene er hjertescannet fri.

  • #4   9. okt 2020 Det er så ærgerligt, at racerne bliver så ødelagte, at man nærmest ikke tør købe den man ønsker.

  • #5   9. okt 2020 Louise: Tak for svar. Vil du mene der er opdrættere hvor man helt trygt kan købe en hvalp og undgå de problemer der findes i racen?

  • #6   9. okt 2020 Helt enig Maya.
    jeg har det lidt med bull terrier, som med fx fransk bulldog.
    En skide skæg hund! Men jeg skal ikke have en, og vil ikke anbefale en.
    Det er for mig tosset, bevidst at købe så stor en sorg det er, at have en syg hund...


  • #7   9. okt 2020 Krøllet: præcis, sådan har jeg det også, det er helt vildt ærgerligt og enormt trist. Kan ikke forstå at dyreværnsloven ikke kan komme i spild, man avler jo på dyr der ret sikkert giver hvalpene et dårligt liv, kan ikke forstå der ikke er nogle regler.

  • #8   9. okt 2020 Maya der er ingen garantier i hundeopdræt. Lige gyldig hvor seriøs/grundig man er, så kan man ende med at lave en mandagsmodel.
    Men ja der findes opdrættere jeg godt turde købe fra. Er det standard eller mini du tænker på. Der er forskel.


  • #9   9. okt 2020 Nej, men det er nok svært at lovgive - for hold op der vil være mange gråzoner i det.

    Jeg bliver så ked af det, når jeg ser min venindes forældres hund.
    En skøn FB.
    Hun er endda en af de sundeste jeg har set. Men hun kan ikke lege uden besvær og hun vil bare så gerne!


  • #10   9. okt 2020 Louise: Det har du ret i, men man burde da som det mindste kunne forvente en sund og rask hvalp, at der kan komme noget gennem hundes liv, lige som med os selv er vi ikke herre over, men der er en grænse hvor man bevidst avle på dyr der giver problemer i næste generation.
    Har ikke lige tænkt på at der var forskel på de to variationer, omkring sundhed, hvad er forskellen?


  • #11   9. okt 2020 Krøllet: Ja ved godt det er en gråzone, bliver bare så ked af det på hundenes vegne og lidt vred på dem der bare køber disse hvalpe, og dermed sørger for at der bliver lavet flere.

  • #12   9. okt 2020 Der er en video på fb med en bulldog der spiser spaghetti.. Den smasker og grynter og hiver efter vejret - og folk syntes den er nuttet...

    Der må simpelthen være noget galt med sådan nogle mennesker... Jeg forstår det ikke.


  • #13   9. okt 2020 Krøllet: har set den, og bare det at man kan synes det er sødt, fortæller jo meget om folk, og det er så tragisk, stakkels hund, for det helt dårligt af at tænke på, at gå et helt liv hvor man ikke kan trække vejret ordentligt.

  • #14   9. okt 2020 Jeg er astmatiker og ved hvor panisk jeg kan blive, hvis jeg ikke kan få vejret. Tænk at gå et helt liv med sådan et besvær - det er da uhyggeligt.

  • #15   9. okt 2020 Maya det jeg mener er, at selvom det er en seriøs opdrætter der bruger sundhedstestede avlsdyr i generationer, så kan der altså stadig opstå noget. Vi "leger" jo med gener. Derfor er der ingen garantier. Men det er da selvfølgelig vigtigt at vælge en sådan opdrætter og chancen for et sundt dyr er mærkbart større.
    Men det er jo nemlig ikke kun arv men også miljø. Vores forrige sealykuld består af 5 hvalpe. De 4 har aldrig haft en sygedag. De er 4 år nu. Den 4. fejler alt muligt underligt jeg aldrig har set eller hørt om. Ejer bor i lejlighed i Toronto. Hun. Bliver poppet med Bravecto, bor i en usund lejlighed og fodrer med noget underligt foder. Ejer er også altid syg. Jeg tror der er skimmel. Én af de 24 Airedales vi har lavet, har fået noget allergi. Pudsigt at det var efter et giardia forløb. Den var på dét tidspunkt knap 2 år. De havde fundet noget billigt foder fra Brogården, hvor det primært bestod af hvede. Jeg bad dem give noget understøttende til tarmene og noget ordentligt foder. Nu har hun ingen problemer mere.
    Man kan som opdrætter pludselig få påduttet at lave usunde hunde. Man har som køber også et kæmpe ansvar overfor det store arbejde opdrætterne (langt de fleste heldigvis) lægger i at opdrætte sunde hvalpe.
    Men nej der er ingen garantier.
    Min mand og jeg fejlede intet før vi fik børn og ej heller i vores familier. Vi har 3 drenge. Én med hjertefejl og én med epilepsi. Vores gener duer måske bare ikke sammen og det samme kan jo være tilfældet hos hunde. Det opdager man først senere.


  • #16   9. okt 2020 Louise: Men nu snakker vi jo ikke om at man kan være uheldig med et kuld eller enkelte hvalpe, som alle opdrættere sikkert har prøvet. Men racer hvor det mere er reglen end undtagelsen at hundene kommer til at få specifikke sygdomme/helbredsproblemer, det er da ikke ok.

  • #17   9. okt 2020 Krøllet: jeg kan også blive helt desperat bare ved tanken.

  • #18   9. okt 2020 Maya det er fordi du skriver at man som det mindste burde kunne forvente en sund og rask hvalp.
    Ja der er opdrættere jeg ville sætte min lid til at de kan det. Men derfor er det ikke sikkert man får det. Det er såmen bare det jeg skriver.


  • #19   9. okt 2020 Jeg er terriermenneske men Bull Terrier gider jeg altså ikke smiley Jeg har kendt nogle stykker og nej, ikke min race.
    Jeg har kendt nogen der led af alt muligt. Allergi mest hyppigt og i virkelig svær grad. Men jeg har altså også kendt nogen der ikke fejlede noget som helst og som blev gamle i fin stil. Og ja, som Louise siger så kan selv dygtige og samvittighedsfulde opdrættere få lavet en mandagsmodel. Jeg har selv haft en. Irske Terriers plejer ikke ligefrem at være guldkunder hos dyrlægen og de bliver normalvis gamle. Men ikke min Stormy; cystinuria og knoglekræft og måtte aflives 6 år gammel. Clinton er fra samme opdrætter og som de fleste andre irere fra den opdrætter; ser kun dyrlægen til vaccinationer.


  • #20   9. okt 2020 Min farbror har haft 2 bullere fra en kendt opdrætter. Den ene blev rigtig gammel og fejlede intet. Den anden havde sprøjtdiarré hele livet unddraget når de fodrede råt. Ellers fejlede han intet indtil de måtte aflive ham pga hjerte/lungeorm 11 år gammel. Da diagnosen blrv stillet, var det for sent. Den første blev 12 eller 13 år. Søde dejlige og sjove familiehunde.

  • #21   9. okt 2020 Louise: Jeg forstår godt hvad du mener, det er bare når der er racer hvor chancen for en sund og rask hund er mindre end for at få et rask individ, så er der noget galt med avlen. Jeg er godt klar over, at man aldrig kan sikre sig 100% og alle hunde kan blive syge eller skadet mm. Der er bare racer hvor det er mere reglen end undtagelsen med syge hunde.

    Mette: Jeg er heller ikke sikker på at jeg ville synes det var sjovt, på længere sigt med en bull terrier, men de ser sjove ud og virker altså helt vildt charmerende.


  • #22   9. okt 2020 @ Louise ... skriver til dig når min yngste datter skal have hund, hun har i mange år ønsket sig en mini-buller og jeg har forsøgt at tale hende fra det grundet helbredet ... men hvis der er nogle avlere der gør hvad de kan, uden garantier, for de findes ikke, så er det da rart at vide hvem ...

  • #23   9. okt 2020 Hanne der er en del virkelig seriøse opdrættere af mini bullere i Tyskland der tjekker for alt man kan tjekke for, det samme gælder for Polen
    Jeg tjekkede dem op da Taliban døde, men valgte Gaddafi, fordi jeg troede at en fox ville være bedre til sweiss end en buller.


  • #24   9. okt 2020 Maya ja racen ER ikke sund generelt, men det er altså muligt.

  • #25   9. okt 2020 Hanne der er en enkelt kennel med Mini'er jeg ville købe fra. Super søde mennesker der går op i sundheden og temperamentet. Selvom standard og mini skulle være den samme race, så er der altså lidt forskel i temperamentet. Hos Anders og Priscilla er det familiehunde med stort F og de har selv mindre børn. Deres hunde er super fine og de er kritiske.

  • #26   9. okt 2020 Jeg elsker simpelthen Bull terriere, men efter selv at måtte aflive min som 1 årig på grund af sygdom, har jeg besluttet jeg som udgangspunkt ikke skal have en igen.

    Nu har jeg ikke læst tråden, men jeg vil sige det ikke er umuligt at få en rask en, men generelt har racen mange sundheds problemer. Alt fra allergi til nyre til hjerte til mave/tarm problemer.


Kommentér på:
Bull terrieren

Annonce