{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

Pandelampe :) {{forumTopicSubject}}

Nu går vi en mørkere tid i møde, og det bliver nødvendigt med en pandelampe.

Vi er begyndt, at løbe meget i skoven ofte i ret ufremkommeligt terræn. Så tænker den skal være over 400 lumen.

Jeg har en fra land og fritid, og den kan lige gå. Dog er den ikke særlig stabil på hovedet, og der er ret træls at skulle gå og rette på den 117 gange.

Er der nogen af jer, som kan anbefale en god lampe ? Den skal sidde godt på hovedet og selvfølgelig have et okay lys.


Kommentarer på:  Pandelampe :)
  • #1   14. okt 2020 Jeg har en LED Lenser H8R, og den er ok. Den har det dog med at lyset fader lidt ud over tid, og så skal den lige slukkes og tændes igen, for at køre på fuld power.

    Min veninde har en som er virkelig god (og meget, meget dyr). Jeg hører hende lige hvad den hedder smiley


  • #2   14. okt 2020 Nikolaj fra HPM Dirty Paws var live i går aftes omkring pandelamper.
    Tænker videoen ligger på fb-siden. Måske var der lidt viden at hente der?


  • #3   14. okt 2020 Det må jeg lige kigge på, der er så mange ! Det en helt jungle. Og vil ikke bare købe en, hvis den så sidder lige så træls, som den jeg har.

    Yorkie. Åhh ja ! Det havde jeg helt glemt ! Må lige få set det ! Tak.


  • #4   14. okt 2020 Vi har klubaften i CPH run shop (med HPM) i slutningen af oktober. Der skal jeg prøve nogle forskellige lamper.
    Hvis du ikke har fundet en inden da, kommer jeg gerne med anmeldelser af de forskellige.


  • #5   14. okt 2020 Jeg har en LED Lender seo 07R.

    Mine prioriteter da jeg købte den var, at den skulle give lys nok til at jeg kunne løbe på mountainbike sporene i skoven med mine hunde, og at den ikke havde et separat batteri som skulle sidde i nakken, at den ikke var så tung at det føles som om den glider ned når jeg løber, og at den var genopladelig.

    Jeg synes at den opfylder alle kravene rigtigt godt, og jeg er fint tilfreds med den smiley

    Jeg synes at det


  • #6   14. okt 2020 Pia, det lyder som noget for mig :D. Den vil jeg lige kigge nærmere på, tak!

  • #7   14. okt 2020 Pia, fungere det fint med kun båndet om hovedet ? Jeg havde en idé om, at den med snor ovenpå hovedet var mere stabile. Måske det bare er indbildning.

  • #8   14. okt 2020 L.P.
    Jeg synes den fungerer fint bare med båndet, men jeg kan bedst lide at have den på med en hue eller et pandebånd over. Jeg er lidt sensitiv på min hund, og synes at jeg får trykmærker på panden uden - MEN! det er meget værre med lamper som er tungere end denne. Jeg synes den sidder fint fast på hovedet, også under løb fordi selve lampen er så lille og let.

    Jeg har meget langt hår og har altid håret i en hestehale eller knold - og det fungerer ikke så godt med et bånd der går tværs over hovedet


  • #9   14. okt 2020 Det godt at høre ! Jeg har nemlig også problemer med min hestehale kommer i vejen.

    Den jeg har nu er nemlig tung og stor, har helt trygmærke i panden, og når man så begynder at svede, så sidder den ikke så godt.


  • #10   14. okt 2020 Ah, den jeg har, laver også et mærke i panden, men jeg har limet et stykke neopren på indersiden af det stykke plastik, som sidder på panden, og det virker perfekt.

  • #11   14. okt 2020 Jeg hverken løber eller har forstand på pandelamper, men jeg har en superskarp og billig model fra thansen eller Harald skrald (husker ikke), som lades op via usb og har blink, alm. lys og stærkt lys samt bevægelsessensor. Jeg bruger den dog på armen i stedet for hovedet (elastikken dobbelt). Den kan sagtens lyse op på vores lange aften-/natture og er hverken tung eller stor.

    Men lige en vigtig tilføjelse (surt opstød) :

    Jeg vil opfordre til, at ALLE er opmærksomme på, hvor skarpt, de lygter lyser, og anbringer dem, så de har samme fald som reglerne for billygter!
    Jeg er desværre ofte blevet blændet af kondiløbere og cyklister med projektører i panden.
    Er man alene i en skov, er sagen naturligvis en anden, og tager du allerede forholdsregler, så se bare bort fra mit sure opstød eller giv det videre smiley


  • #12   14. okt 2020 Jeg blænder bilister med vilje, hvis de ike blænder ned for mig smiley

  • #13   15. okt 2020 A, det er så en anden sag, men så lyser din lampe åbenbart ikke for højt smiley Jeg blinker med langt lys, hvis jeg møder en fodgænger, løber eller cyklist med for skarpt lys, for de kan virkelig blænde. Er jeg gående, så nøjes jeg med at råbe smiley

  • #14   15. okt 2020 Jeg har en Ledlenser MH10R. Uha den er god. Jeg går tur med tøserne i ca 1.5 time hver morgen, og den holder strøm i små 2 uger.

    Jeg bor på landet, hvor der bare er bælgragende mørkt. I dag slog vi et smut ind i skoven og selv derinde var der fint med lys på det mellemste trin.

    Jeg har ikke bånd over hovedet og ville heller ikke have det, jeg tænker, at det må være irriterende smiley Jeg har pandebånd under, da jeg fik et ret så "fint" mærke efter lampen i panden hihi

    Og jeg bøjer altid hovedet, så jeg lyser på selve hunden, hvis der kommer modkørende biler (vi går mest langs vej eller på cykelsti langs vej)


Kommentér på:
Pandelampe :)

Annonce