{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tiggeri
  • #1   17. okt 2020 Ja

  • #3   17. okt 2020 Min kæreste og jeg skal (måske) have hund sammen i fremtiden. Men noget der gør mig nervøs er vores meget forskelligt syn på dette emne..... Det kan betyde at vi ikke skal have hund sammen alligevel, da det lader til at ingen vil give sig smiley

    Jeg er meget imod tiggeri og at hunden får lov at smage på vores retter, imens vi selv spiser. Jeg mister decideret min appetit med et hundehoved på mit skød imens jeg spiser.

    Min kæreste synes det er hyggeligt og kunne ikke forestille sig at have hund uden at lade den tigge og få lidt af måltiderne i ny og næ.

    Vi har snakket om kompromiser men det er godt nok svært. Jeg nævnte at man måske kunne træne hunden til at komme og tigge på komando og at kun her ville det være tilladt at give den noget. Men jeg er bange for at det er for dumt og for svært for hunden....... Hvad Søren gør vi? smiley Må vi bare indse at vi ikke skal have hund sammen?


  • #4   17. okt 2020 Hvis ikke der skal mere til, for ikke at få hunden sammen, skal i nok tænke det igennem en ekstra gang smiley

    Mine hunde får nogle dage ved bordet, andre dage gør de ikke.
    De kan nu godt finde ud af det alligevel. smiley


  • #5   17. okt 2020 Hundene tigger kun ved mig. smiley De ved jo hvad der betaler sig.
    Når vi har gæster tigger de aldrig.
    Måske kan du acceptere hvis hunden kun tigger lidt ved din kæreste?
    Jeg tænker det er en af de utallige små kompromiser man må indgå i et forhold. smiley


  • #6   17. okt 2020 Krøller Kærlighed,

    Hvad mener du? smiley Heldigvis er det ikke og bliver det aldrig en spontan beslutning at få en hund, så selvfølgelig kræver det overvejelser.


  • #7   17. okt 2020 @AG

    Hvordan har de lært ikke at tigge når der er gæster? smiley


  • #9   17. okt 2020 Vi gider ikke at have hundene savlende op og ned af tallerkenerne mens vi spiser - men så snart, vi er færdige, er de der.
    Det synes jeg er en god løsning - så får man begge dele smiley
    Og der er den bonus, at man tænker mere over, hvad man giver dem - det skal bevidst gemmes og så sidder man ikke og fodrer uden at fornemme hvad og hvor meget ekstra mad, den får.


  • #10   17. okt 2020 Nej... men det gør min kæreste...

    Hunden ved det er ham der giver... smiley


  • #12   17. okt 2020 Jeg deler altid de sidste hjørner/bidder med hundene, og det ved de godt. Derfor kigger de på mig når de kan mærke jeg er ved at være færdig med at spise.
    Min mand deler aldrig, så ham kigger de aldrig på. Hunde er kloge dyr.

    Jeg synes jeres diskussion er fjollet. Det er jo en lillebitte ting. Der er mange andre langt mere alvorlige ting man skal være på samme side omkring, for ikke at forvirre hunden.
    Og jeg tror ikke der findes to mennesker der gør alting på præcis samme måde alligevel.


  • #14   17. okt 2020 Ja, nogle gange. Hun er så den VÆRSTE tiggerøv i verden og åbenbart permanent sultet; kan finde på at hyle, pive, gø, bakke og dreje rundt om sig selv i bare iver smiley Så hun får nogle gange lidt hvis hun ikke er træls.

    Men altså, om hunden tigger eller ej.. så kan man jo sagtens lære den at den må tigge, indtil man giver den lidt og beder den gå i kurven smiley


  • #15   17. okt 2020 Mine pinscher tigger, ingen opdragelse. smiley

  • #16   17. okt 2020 Svende ved, der kan falde lidt ekstra godt af til ham, når vi er færdige. Men det er langt fra altid smiley Han tiggede næsten aldrig, før i tiden...men nu har vi en bette én, på 13 måneder, der har fundet ud af, hvor maden forsvinder hen, når den ryger udenbords smiley smiley

    Så pt er han i gangen med lukket glasdør, når vi spiser og kommer så ind, når vi er færdige smiley Så skal der støvsuges smiley


  • #17   17. okt 2020 Nej det gør de ikke. Jeg gider ikke have hunde, der sidder og savler og tigger, når jeg spiser.

    Den yngste Ouna kan stadig godt have det lidt svært, når jeg sidder i sofaen med varm mad, men normalt går de bare hen og lægger sig. De får jo også lov at være i fred, når de spiser, så jeg må kunne forvente det samme.

    Jeg er muligvis sart, men jeg synes ikke, det er sjovt, når jeg hos andre skal sidde og forsvare min mad eller passe på, at hundene ikke slikker på min tallerken. Og jeg forstår egentlig slet ikke lysten til at gøre det, det er meget mere afslappet, at hundene slet ikke forventer, at det kunne ske.


  • #18   17. okt 2020 #7
    Jeg beder dem bare om at gå hen og lægge sig. Og så gør de det.


  • #19   17. okt 2020 Albert får ALDRIG fra bordet, eller af min mad, og alligevel tigger han. Han er kronisk sulten. Når jeg eller vi rejser sig fra bordet, eller han synes det har varet længe nok, så rejser han sig, og slikker alt tabt op.
    Når der er gæster er han helt streng. Så er der i hans øjne MEGET tabt på gulvet :D, og så er det vildt svært at holde sin lille krop i kurven. Så det bliver til en del gange jeg må sende ham væk


  • #21   17. okt 2020 Altså vi er enige om alt andet smiley

    Jeg tænkte bare det ville være synd at nogle gange lade hunden tigge og få mad og andre gange sende den hen i sin kurv. Men hvis hunden forstår det uden at blive forvirret omkring det, så ville det måske fungere fint smiley




  • #22   17. okt 2020 Ved rette træning er det ingen straf at blive sendt i kurven. Den adfærd belønner man jo massivt. Og det skal selvfølgelig også give noget når man venter pænt i kurven når der spises.

  • #23   17. okt 2020 Dette med tiggeri kan undre mig, for her er det åbenbart ikke "hunde gør det de får noget ud af"
    Alle mine hunde har tigget og har fået noget når jeg spiste.
    Med Gaddafi havde jeg sat mig for, at han ikke skulle have noget når jeg spiste, og det har jeg virkelig holdt. Hvis jeg har tabt noget har han hellere ikke fået lov til at tage det, og på trods af at han aldrig nogensinde har fået noget tigger han akkurat lige som Staffordshire Moms Albert.
    Hvorfor ???


  • #24   17. okt 2020 Anni
    Selvfølgelig fordi han lever i håbet om at du ikke spiser op og forlader maden eller giver ham noget. Hvis han aldrig er blevet forstærket i anden adfærd ( f.eks at opholde sig i kurven under måltider ) så holder han sig jo til.


  • #25   17. okt 2020 Natasja, når man får hund har man som regel gjort op med sig selv, hvordan det skal være, om den får mad ved bordet må ligge i møbler/seng mm.
    En ting er, at man har lavet nogle regler om, hvordan det skal være, en anden er, hvordan det bliver, for langt de allerfleste ændrer regler lige så stille og rolig som tiden går.
    For sådan nogle søde nuttede hvalpe kan få ens hjerte til at briste når de sidder og kigger op på en med et bedende udtryk.


  • #26   17. okt 2020 AG efter 2½ år burde han have fattet, at han ALDRIG får noget og at jeg ALDRIG forlader maden.
    Men han er så hellere ikke velsignet med særlig meget intelligens..... smiley


  • #27   17. okt 2020 Anni
    Mine hunde tjekke altid hinandens madskåle når de er gået fra den. De har nok næppe oplevet at skålen ikke var slikket ren. smiley
    Jeg ser det som normal hundeadfærd.


  • #29   17. okt 2020 AG, jeg ser det sådanset også som normal hundeadfærd.
    Men der kommer jo altid den der med, at hunde gør kun det der kan betale sig, hvilket så ikke passer, for det kan ikke betale sig for Gaddafi at tigge. smiley


  • #30   17. okt 2020 Anni
    Han får jo stimuleret nogle sanser.
    Duft og syn smiley
    Lidt som når vi nyder duften af nybagte boller eller ser bagedysten smiley


  • #31   17. okt 2020 Med børn i huset syntes jeg sådan et par 4 benet mad støvsugere er geniale smiley

    Vores får hvis der er noget tilbage på tallerknerne men jeg syntes på ingen måder de tigger af den grund. De ligger bare under bordet og sov for det meste når vi spiser.

    Ingen problemer der


  • #34   17. okt 2020 Max tigger ikke ved bordet, og tager heller ikke noget der evt. falder på gulvet.

    Når vi skal til at spise, så bæres maden ind, og samtidig gemmes der godbidder i forsk. højder i hele stuen. Så når vi spiser, så søger Max højt og lavt, og gerne flere gange for at få det hele med.
    Det var sådan vi lærte ham fra lille, at der er menneskemad som ikke kommer ham ved, og så er der hans egne godbidder, som skal findes, mens vi spiser.

    Ofte går han så hen og spiser lidt af sin egen mad, efter han har fundet alle de gemte godbidder, da de sætter gang i systemet, og så er alle mætte og tilfredse på nogen lunde samme tid.
    Det har fungeret rigtig godt her, og vi oplever bestemt ikke han går glip af noget - og det gør vi så heller ikke, da vi ikke har behovet for at forkæle lige på den måde smiley


  • #35   17. okt 2020 Jeg har Casey der tigger altid, Luna der gør engang imellem og så Sia der aldrig gør og som heller ikke skal lære det smiley

    Sia får til gengæld i køkkenet så der skal hun nok holde sig til hehe..


  • #36   17. okt 2020 Hun må gerne tigge stille.

    Dvs sidde og kigge på ens mad, uden at begynde at klynke, gø, eller sætte poter på bord/stol/menneske


  • #38   17. okt 2020 Ja han får ved bordet. Og ja han tigger.
    MEN han ved udemærket godt jeg ikke gider høre noget piveri...

    Derudover får han først, når vi er færdige med at spise .

    Så han ligger som regel under bordet og slapper af indtil vi ligger kniv og gaffel ned..


  • #40   17. okt 2020 Vores har aldrig fået noget fra måltiderne. Det falder blot ingen af os naturligt at dele vores mad mv.

    Eneste undtagelse er bananer - der tigger de, fordi de eeelsker banan og får derfor et lille stykke hver smiley

    De tigger begge ved min far, hos mine forældre. Han deler nemlig mad ud og det er de udmærket godt klar over smiley


  • #41   17. okt 2020 Ja, mine får altid, hvis de kommer og beder om det. Kravet er, at de har fire poter i gulvet.

    Jeg har fire tæver og oftest er det kun den ene, som tigger (Bianchi), Ghini tigger, hvis der er hjemmebagt kage., Tilla og Daisy kommer og får en bid eller to og så går de hen og lægger sig.

    Alternativet er, at de tager selv, whippet er er indbegrebet af en hund, der gør, hvad der kan betale sig


  • #42   17. okt 2020 Jeps de får lidt af det bedste. Jessie elsker squash og kød og ost. Avicii spiser hvad som helst smiley

  • #43   17. okt 2020 Nej, de tigger ikke rigtig, men de får så heller aldrig så meget som en krumme af vores mad..

  • #44   17. okt 2020 Mine må gerne få ved bordet, men som regel først når jeg er færdig.

    Bella tigger sjældent, og når hun gør, er det ikke særlig insisterende.

    Dorit er MEGET insisterende, og ligger som regel under bordet og savler på mine strømper, imens hun af og til puffer til mit ben med snuden. Det sekund jeg lægger bestikket, sætter hun i det mest hysteriske gø, imens hun hyrder mig ud til køkkenet, hvor hun “skyller” tallerknen af.

    Det med at Dorit “skyller af” kommer fra tiden hvor vi boede uden opvaskemaskine. Det var praktisk at have en til at hjælpe i køkkenet smiley

    Begge mine hunde formår at styre deres tiggeri, hvis vi har gæster. Ikke de gæster som selv fodrer ved bordet, men dem hvor hundene skal fise af og opføre sig ordentligt smiley Dorit er dog meget tydelig om, at det stadig er hende der skal skylle af, og hun gør højlydt opmærksom på det smiley


  • #45   17. okt 2020 Dengang jeg boede hjemme og vi havde Fifi, der tiggede Fifi kun hos de som gav hende i ny og næ smiley som hos mig og far, men ikke hos min mor og bror. Jo ved midnats tid når min bror fik nat-frugt, der tiggede hun hos ham, fordi hun altid fik en bid. De er kloge de små smiley

  • #46   17. okt 2020 Dorit er ikke en skid klog, og hun prøver altid. Men hvis jeg bliver rigtig skrap, ved hun godt at hun skal fise af smiley

  • #47   17. okt 2020 Nej! Aldrig. Jeg finder det frastødende og mister min egen appetit.

    Men Ziva har regnet ud at når vennepar medbringer en trip-trap-stol, så er der chance for mad. Hun har tilgengæld ikke helt regnet ud, at der skal sidde et barn før det udløser mad.

    Det betyder, at ingen af mine nogle sinde tigger ved spisebordet, men Ziva savler og vil ikke flytte sig hver gang hun er i nærheden af en trip-trap-stol


  • #48   18. okt 2020 Det der med at gøre, hvad der betaler sig.
    Vores får aldrig mad ved bordet og tigger ikke mens vi spiser, oftest snorksover de.
    I det sekund, vi er færdige, så tigger de - men de får stadig ikke noget.
    Så der skulle man tænke, at de ikke følger den regel - men det gør de jo, for vi rejser os kort tid efter.
    Og så kan det hænde, at der falder noget af i køkkenet, når der er ryddet af.
    Ikke hver dag og aldrig ved bordet.

    Jeg tror, at uanset om de får rester eller ej, så er der noget ved det opbrud, der kommer, når man har spist der fremmer tiggeadfærden. Også selvom der går lidt tid før den "rigtige" belønning kommer.


  • #49   18. okt 2020 ja, bagedysten der får jeg en ubændig trang til at tigge.
    Mine hunde tigger aldrig, det var anderledes dengang papillion Vicky og collie Trunte levede de kunne altså ikke lade være med at tigge ved bordet, skønt de ikke fik noget.


  • #52   19. okt 2020 Mine tigger ved nogle bestemte mennesker, hvor deres erfaring har lært dem at det godt kan betale sig smiley Fx ved de at svigerfar ikke kan lade være med at stikke noget ned til dem smiley
    Griller vi og sidder på terassen så tigger de vildt og uhæmmet: erfaringen har lært dem at det kan betale sig smiley
    Ellers tigger de ikke. Som hvalpe får de ALDRIG givet noget ved bordet; heller ikke på terassen. For os har det den virkning at det li'som er et 'privilegie' der kommer til og det gør det ret nemt at styre det. Begge forstår ganske udmærket et 'nej, stop lige det der', hvis de begynder.
    Til gengæld så har vi et fuldstændig fast ritual efter hver aftensmåltid: Perle bærer varmebrikkerne ud og så får de begge to en lille haps af det vi har fået.
    Sidste sommer grillede alle trænerne sammen ude hos os en aften. Clinton kastede sig over den af mine træningskammerater, hvor det nok var absolut mindst sansynligt at han ville kunne rede sig noget. Han gjorde sig virkelig umage og vi jokede lidt med hvornår han mon ville opgive. Der skete der så det at min trænerkollega tabte et sparerib. Så Clinton fik rent faktisk sin belønning. Det har Clinton IKKE glemt smiley Nogen gange skal der skræmmende lidt til før vovse har lært noget smiley


  • #53   19. okt 2020 Beklager at jeg først svarer nu smiley Jeg har læst alle jeres indlæg og jeg synes at jeg er blevet klogere! smiley

    Måske skal jeg lige lære ikke at være så hys omkring det.

    At lære hunden at når jeg ikke gider tiggeri, må den gå sin vej. Samt når der er gæster og vi er ude hos andre og spise.

    Det er dejligt at høre at hunde så let kender forskel på hvem det kan betale sig at tigge hos og hvem det ikke kan.

    Min svigerfar ville være nærmest umulig at opdrage til ikke at forkæle hunden når vi er på besøg. Måske må jeg bare acceptere dét.

    Jeg er i hvert fald mindre nervøs nu og det skal nok gå alt sammen smiley Jeg tør godt at få hund med min kæreste, høhø.


  • #56   19. okt 2020 Natasja de kan nemt lære det. De kan også sagtens lære at det er ok at ligge i sofaen hjemme men ikke "i byen" eller omvendt.

  • #57   20. okt 2020 Jeg har til tider en meget sulten Topper siddende i sofaen, lige ved siden af mig når jeg spiser. Jeg er så ligeglad.
    Selv når han har næsen 10-20 cm fra mit hoved, når gaflen kommer smiley han får nogle gange noget, han er god til at spise af gaffel smiley

    Vi deler altid chips, for dem er han så vild med smiley


Kommentér på:
Tiggeri

Annonce