{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

Gode gåture på vej mod Hillerød? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg kommer til at køre flere gange til Hillerød i de kommende uger, og kunne godt bruge inspiration til nogle gode gåture med hundene på vejen deropad - dvs. i nærheden at enten Hillerød- eller Helsingør-motorvejen.

Vi har indtil videre været i Ganløse Ore og på Flyvestation Værløse.

Gode ture for os er steder, hvor der ikke er løse hunde.
Der skal være mulighed for at gå mindst 6-7 km. i lækker natur, og der skal være rimeligt godt udsyn, og mulighed for at trække på god afstand, hvis der kommer andre hundeluftere.

Jeg har bla. kigget lidt på området ved Allerød Sø, Drabæk Mose ved Høvelte, Tokkekøb Hegn og Store Dyrehave, men jeg kan ikke rigtigt få en fornemmelse af, hvordan områderne er ved at kigge på kort smiley

Kan I hjælpe? smiley Også gerne med et helt femte område smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode gåture på vej mod Hillerød?
  • #1   17. okt 2020 Store Dyrehave er super, jeg har fotograferet derude flere gange.

    Tokkekøb hegn er også dejligt, men den ene halvdel er hundeskov - jeg ved ærlig talt ikke, hvor opmærksom folk i den anden halvdel er, på at det IKKE er hundeskov, men den er adskilt af vej, så man går ikke tilfældigvis ind i hundeskoven smiley Jeg har kun gået i hundeskovsdelen, hvilket er den mindste del, der tror jeg vi gik 4-5km t/r og så var der ikke mere skov.

    Vi går mest i hundeskove, så jeg har desværre ikke så mange input - Hillerød slotssø er hyggelig at gå rundt om, men der er en del cyklister og jeg tror heller ikke der er mere end max 5 km rundt - men ellers værd at overveje smiley


  • #2   17. okt 2020 Det kan være, vi skal forsøge os med Store Dyrehave så. De gange jeg er kørt forbi her i den seneste tid, har der bare være vildt mange biler på de forskellige P-pladser, så jeg var lidt bange for, at der er mennesker overalt smiley

    Vi holder os fra Tokkekøb smiley

    Hillerød Slotssø kan sagtens bruges. Så tager vi bare en tur herude på Amager på et par km, inden vi kører nordpå smiley
    Tak Milla smiley


  • #3   18. okt 2020 Du kommer vist også lige forbi hareskoven.
    Måske man ikke kan nå helt op på dine ønskede km.


    profilbillede
  • #4   18. okt 2020 Der er nogle marker som er indhegnede der støder op til som flittigt bruges til løse hunde. Men inde i skoven skal de være i snor. Og det er min oplevelse at det er de også. Der er p plads hvis du følger min blå streg. Det med rød er hundemarkerne

    profilbillede
  • #5   18. okt 2020 Men store dyrehave vil jeg mene lever helt op til dine ønsker (som vi deler). Der er sååå dejligt!

    Du kunne også blive lidt på Helsingørmotorvejen og køre til Dyrehaven ved lyngby. Der er en p plads ved hjortekær som er nem at komme til fra motorvejen.
    Og hvis du ellers kører nord for Hillerød er der jo Gribskov og Esrum sø. Pas på du ikke farer vild.. smiley


  • #6   18. okt 2020 Til gengæld kunne vi godt bruge inspiration til om vi har overset gode tur her på Amager. Eller i rimelig køreafstand. Vi er tilflyttere (1 år siden).
    Og vi har været vandt til netop dyrehaverne..


  • #7   18. okt 2020 Det er kun 2,5-3 km rundt om slots søen smiley Men fin tur omkring søen samt et smut ind i skoven ved siden af. Hold ude på Ansagervej (ud af Holmegårdsvej mod Fredensborg - det er skråt overfor Slotspavillionen). Det er gratis og der burde være fint med parkering.

    Store Dyrehave er en pæn stor skov, så selvom der holder mange biler på parkeringspladsen på Overdrevsvejen, ville jeg ikke tøve med at gå tur der. Der er også parkering på Københavnsvej (vejen mellem Allerød og Hillerød).

    Bemærk, at der kan være en del løse hunde på den anden side af Københavnsvej - ved nr 10 (den lille del af skoven). Vi har mødt en del, der ikke helt forstod, at Svende ikke skulle hilse og var i snor. Men den mest spændende del af skoven er nu også den store del smiley

    Ellers tænker jeg der må være en del gåture omkring Bagsværd Sø og Furesø smiley Og skulle du have mod på en afstikker, så er Fredensborg Slotshave skøn. Dejlig skov og fint slot - OBS er ingen løse hunde...med mindre folk ikke forstår skiltningen smiley

    Og ellers kan området ved Raadvad i Lyngby anbefales. Det er lige ved Dyrehaven. Store vidder, massere af kronvildt og brede veje smiley

    Indsat kort over Store Dyrehave.


    profilbillede
  • #8   18. okt 2020 Mener også, der er en del cykelstier ud forbi og bagom Novo Nordisk smiley Der skulle ligge en rokkesten bag/ved Favrholm (Novo). Skal spørge Svigerne. De cykler en hel del i og omkring Hillerød smiley

  • #10   18. okt 2020 Tak - vi fik afprøvet Store Dyrehave i dag, og fik gået ihvertfald de 7km.
    Det er en dejlig og smuk stor skov, men jeg må indrømme, at der faktisk var for mange mennesker til "min smag".
    Nu er en søndag formiddag i skønt vejr jo nok også den "værste tid", men medmindre vi gik inde på de små trampestier, så skulle vi hele tiden trække væk for at give plads til løbere, familier, cyklister og andre hundeluftere.
    Tror jeg mødte 75-100 mennesker i de 1,5 time, vi var der - på trods af, at jeg nok gik den ene time inde på de små stier smiley


  • #11   18. okt 2020 Jeg var ved Hillerød Slotspark idag og hvis de gerne vil have afstand og hunde i snor er det i hvert fald ikke der, du skal komme(!!)

    Jeg så 14-15 hunde og vi mødte reelt 8 hvoraf 2 var i snor. Hovedparten af hundene gik løs og ikke noget med at kalde til sig tage i snor, når man ser en anden hund.

    Jeg tænker det kan være et fint sted fx hverdage om formiddagen, for det var virkelig smukt og dejlige stier, men overrendt!


  • #12   18. okt 2020 Gisp nej A-S, der skal jeg så bestemt ikke hen.
    Jeg mødte så "kun" fem løse hunde i St. Dyrehave i dag, men de var under fin kontrol, så jeg bare kunne dreje væk, og holde afstand.


  • #13   18. okt 2020 Nej Slotshaven er ikke til ro og en tur alene i egne tanker. Den er populær blandt mange...dog hvis man går i skoven mod Johannes skolen, kan man godt gå nogenlunde i fred.

    Jeg kunne forestille mig, at en del familier lige fik brugt den sidste dag i efterårsferien til at lufte familien godt igennem. Skovene er vel besøgte omkring Hillerød smiley

    Holdt du på den store parkeringsplads ved Overdrevsvejen eller kørte du lidt mod Allerød af Københavnsvej?

    Vi gik en tur rundt i villakvarterene omkring sygehuset uden at møde ret mange i dag. De var nok trukket mod skoven i stedet smiley


  • #14   18. okt 2020 Jeg holdt ved Overdrevsvejen smiley

  • #15   18. okt 2020 Der er muligvis mindre crowded en helt almindelig hverdag og muligvis mindre overrendt i den anden ende...med mindre du skal hele vejen rundt i skoven smiley

  • #16   18. okt 2020 Næste gang finder vi nok et andet sted smiley Om ikke andet tager jeg Flyvestation Værløse igen. Der skal godt nok være mange mennesker, før man går i vejen for hinanden smiley

  • #17   18. okt 2020 Ellers kan jeg virkelig anbefale Knurrenborgvang, det ligger så ved Fredensborg, men der har jeg gået en del med Coco efter vi er flytter derop. Der er næsten ingen mennesker, og folk har enten snor på eller tager snor på når de kan se at man selv gør det. Der er en del ridestier og dermed heste, men reelt har jeg kun mødt to og der var rytter til fods begge gange.

    Det er dog lidt af vejen fra Hillerød, men dejlig roligt sted!


  • #18   19. okt 2020 A-S det må jeg kigge på. Om ikke andet kan jeg jo tage en mindre tur på vej mod Hillerød, og så køre videre til Fredensborg, når jeg kører fra Hillerød igen, og gå en laaaang tur der. Når hundene er med, og må vente i bilen, så har de jo fortjent lidt ekstra bagefter smiley

  • #19   19. okt 2020 Ellers kan Gribskov, der allerede starter ved Nødebo, anbefales smiley Den er KÆMPE stor smiley

    Nødebo ligger ca 5-7 min fra Hillerød smiley


    profilbillede
  • #20   19. okt 2020 Hmm, jeg plejer ikke at møde mere end 2-5 mennesker i Store Dyrehave ??

  • #21   19. okt 2020 Det kan godt være, at jeg bare var vildt uheldig i går - men som sagt, synes jeg også at P-pladserne har været helt fyldt de andre gange, jeg er kørt forbi der smiley

  • #22   19. okt 2020 Hmm ja okay - når jeg kommer, er der typisk 3-4 biler på p-pladsen + min egen. Måske vi bare er der på forskellige tidspunkter eller jeg har været heldig smiley

  • #23   19. okt 2020 Ja, de fleste gange. jeg er kommet forbi, har været søndag formiddage i godt vejr. Og så i fredags - også om formiddagen - men der var det jo også både godt vejr og efterårsferie smiley

  • #24   19. okt 2020 Ja, i skolernes ferie og weekender kunne jeg godt forestille mig, der ville være en del mennesker! Især i godt vejr smiley

    Du må køre derud en regnvejrsdag, så har du måske hele skoven for dig selv smiley


  • #25   19. okt 2020 Haha ja, det var en mulighed. Men nu bestemmer jeg ikke selv, hvornår jeg skal derop, så jeg må bede om, at næste gang bliver planlagt efter vejret smiley

  • #26   19. okt 2020 Smør- og Fedtmosen ved Herlev/Gladsaxe er også et dejligt område, hvor du godt kan komme op på 10 km. Der er plads til at trække ind på marker eller i skoven de fleste steder. Det er testet flere gange med Atlas, som også har behov for ekstra meget plads. Vi mødte en del løse hunde, da Atlas var yngre, men de sidste mange ture har jeg kun stødt på få, og de kommer altid i snor, når ejer får øje på os.

  • #27   19. okt 2020 A&Atlas - det lyder også som et fint område at få prøvet af, og der kommer man jo nærmest lige forbi. Er der et sted, det er mest oplagt at parkere?

  • #28   19. okt 2020 Der er ikke en decideret parkeringsplads til området, men du kan holde ved Ungekulturhuset Klauzdal. Ellers kommer du også forbi en parkeringsplads ved H/F Tornhøj, hvor man også godt kan holde. Så skal du bare lige krydse Klausdalsbrovej, så er de inde ved mosen. Ved siden af Træbanken hundeskov er der også en lille parkeringsplads. Det er en lille, bitte hundefold, som er hegnet ind, så du kan tydeligt se, om der skulle være andre hunde i nærheden, inden du tager dine egne ud.

  • #29   19. okt 2020 Det lyder som et fint sted - hvor de måske også lige kan strække benene, hvis der er frit. Det vil jeg prøve smiley

  • #30   19. okt 2020 Jeg har i hvert fald tit Atlas løs inde i den. Der er to låger, så det er altid muligt at komme ud smiley jeg har kun en gang oplevet en anden hundeejer komme, imens jeg var derinde, men hun spurgte om hundene måtte hilse, inden hun kom ind. Jeg tror, at dem der kommer for at lege, har faste tidspunkter, som de kommer på smiley

  • #31   19. okt 2020 Knurrenborgvang skov er ret lille smiley

    Hvis du alligevel er ved Fredensborg, kan du gå en tur i Fredensborg slotshave, her kan du godt gå 10 km, og uden at møde særlig mange, hunde skal være i snor og det bliver bestemt overholdt smiley

    Danstrup hegn er en lækker stor skov med 15 km. mountainbike spor, så hvis man gerne vil have lidt udfordringer undervejs kan de bestemt anbefales, her kan du gå mange km, og uden at møde en eneste smiley


  • #32   19. okt 2020 Og Gribskov er også fantastisk!

  • #33   19. okt 2020 Mathilde, hvis du tjekker et kort er Knurrenborgvang og Fredensborg slotshave stort set lige store smiley

    Jeg ville langt foretrække Knurrenborgvang end slotshaven, men jeg går også i slotshaven virkelig tit fordi jeg bor så tæt på.


  • #34   19. okt 2020 Arh, jeg kan gå 10 km i slotshaven, næsten uden at gå de samme steder, det kan jeg bestemt ikke i Knurrenborgvang, der skal man godt nok gå de samme steder en hel del gange før man kan nå 10 km.
    Den "lange" rute er vidst også kun 2,5 km i skoven og den korte1,2 km, det er en meget lille skov, specielt også når man rider til hest og gerne vil ride langt uden at ride de samme steder konstant, der er ikke meget afveksling i det smiley


  • #35   19. okt 2020 Altså, det er jo helt fair at det er din oplevelse, men på kort er Knurrenborgvang kun en smule mindre end slotsparken, så jeg synes jo ikke rigtig der er noget at diskutere smiley

  • #36   19. okt 2020 Knurrenborgvang har bare ikke særlig mange stier, så man er nødsaget til at gå de samme stier for at nå 10 km, men motion's legepladsen er genial, rigtig mange spændende udfordrende opgaver
    man kan sætte hunden igang med, så selvfølgelig bestemt et besøg værd, det er bare ikke mit foretrukne sted at gå langt i smiley


  • #37   20. okt 2020 Og det er jo netop dejligt at der er så meget forskelligt heroppe smiley
    Jeg synes Knurrenborgvang er hyggeligere med alle de små stier man kan krydse rundt på, hvorimod slotsparken, hvor de der "endeløse" enormt brede stier bare ikke rigtig siger hverken mig eller min hund noget smiley


Kommentér på:
Gode gåture på vej mod Hillerød?

Annonce