{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.623 visninger | Oprettet:

Sara S
Sara S
Tilmeldt:
30. aug 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Flatcoated Retriever {{forumTopicSubject}}

Overvejer denne race som familiehund. Har tidligere haft bordercollie/flatter/schæfer bl. Har hørt at flatteren skulle være meget blød, kan det be- afkræftes? Siger den til ved fremmede? Hvordan er den sammen med andre hunde, også mindre hunde? Børn? Bliver den på matriklen uden ret meget træning? Hvor nem er den at træne og hvor livlig/vims er den?
Ja bare fyr løs smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flatcoated Retriever
  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #1   19. nov 2020 Det er en jagthund. Den kræver meget aktivering og træning. Hvad vil du træne med den?

  • #3   19. nov 2020 Det er ikke en nem, rolig og stille familiehund. Det er en hyper glad, hoppende, aktiv og vims jagthund, som har brug for temmelig meget aktivitet, for at være rolig og afbalanceret, når den har "fri".

    Den er bestemt ikke vagtsom, men kan (som alle andre hunde) sige vov, når det ringer på døren. Den kan (som alle andre hunde) lære at omgå børn, men grundet dens størrelse og hoppende glæde, kan den virke voldsom på børn.

    Ud over det, så er det en race som modnes temmelig sent, og derfor har en meeeeeeeget lang "unghundeperiode", hvor der er rigtig mange narrestreger i den. Hvis man elsker det fjollede og lalleglade sind, og har mod på at arbejde sig målrettet igennem det og aktivere hunden, så får man en fantastisk hund. Men hvis man ikke er indstillet på det arbejde, skal man finde en anden race.


  • #4   19. nov 2020 Det er ikke for sjov, at man siger, at en flatter aldrig bliver voksen.

  • #5   19. nov 2020 Har fuldstændig samme indtryk af flatteren som A. Og så skal man også have i baghovedet at der er en del sygdom i racen smiley

  • Sara S
    Sara S Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #7   19. nov 2020 Hvis man læste det oprindelige indlæg, vil man kunne se at vi allerede har haft en meget aktiv hund, desuden er det ikke selve træningen eller brugen af hunden der spørges til, men hvordan den er. Tak til jer der har svaret brugbart på det smiley

  • #8   19. nov 2020 Du spørger om den kan være ren familiehund.
    Svaret er, at det vil den ikke trives med.
    Mange hunde accepterer mere stilstand end hvad godt er.

    Jeg har flere flattere i både omgangskreds og på træningshold. Det er arbejdende hunde. Der er fart på.


  • #9   19. nov 2020 Husk at du selv spørger ind til hvor livlig/vims den er, og at man bare skal fyre løs smiley Så jeg tænker, at du reelt får som ønsket.

    Vi har haft en på jagtholdet. Meget trænbar og ivrig, men også meget vild og overentusiastisk. Jeg troede, at jeg havde udfordringer med Zivas entustiasme.
    Jeg vil formode at du kan lære den forholdsvis nemt at blive på grunden, hvis ikke I har vildt i baghaven og den får succes med at prøve at stikke af.
    Det er også svært når man ikke ved hvor meget træning du vil ligge i det, for somregel vil hele retriever-gruppen jo gerne lære at blive hvis man ellers er konsekvent og belønner. Abby er en omplacering, der har haft stor glæde og succes med at stikke af (godt nok en labrador retriever), men hun går frit på grunden nu uden at den er indhegnet, og vi har ikke engang haft hende i et år. Det kræver dog nogle lange kedelige timer i skjul og med kamera, så man kan råbe nej, når der løbes ud af indkørslen / igennem hækken.

    Den er sikkert vild med små børn, og de vil helt sikkert blive væltet i glædesrus og kan fremstå voldsom overfor deres legekammerater. Jeg kan ikke forestille mig andet end de kan blive bedste venner og udover en del entusiastiske væltninger, kan jeg ikke forestille mig at vovse ikke ønsker det bedste for familien og børnene.


  • #10   19. nov 2020 Hvis man læste det oprindelige indlæg, vil man kunne se at vi allerede har haft en meget aktiv hund, desuden er det ikke selve træningen eller brugen af hunden der spørges til, men hvordan den er. Tak til jer der har svaret brugbart på det

    Med den besked røg min lyst til at fortælle hvad jeg kender til flatten efter at have været 15 år som instruktør i DRK og haft adskillige flatter til træning..


  • #11   19. nov 2020 TS, jeg har haft en blanding som din, bare med golden i stedet for flatter. Han var på ingen måde dét man betegner som aktiv.

    Tag ud i en DRK-klub og mød nogle af dem. Men jeg tænker at du skal skrue ned for charmen, og måske ikke lægge ud med at belære dem om, hvor aktiv din rundkørsel var smiley


  • #12   20. nov 2020 hm.. jeg skal prøve at svare på de spørgsmål du stiller smiley
    Blød - hm.... ved ikke rigtig hvad du mener ?
    Ja min Homer gør hver gang der kommer nogen men det er så også det - den elsker alle - fremmede eller ej smiley
    Den er super med andre hunde - faktisk elsker han andre hunde - specielt de små smiley
    og sød ved børn
    Ja den bliver på matriklen men haven er hegnet ind men skulle havelågen stå åben så løber han ingen steder - skal dog siges at Homer er 8 år nu så det er nok noget at han har lært med tiden smiley
    Den er super nem at træne og med på det værste - Homer trænes i DCH programmet og er Elite hund - der udover så træner han Rally og Retriever træning
    Men det er lidt som de andre skriver - det er en hund som du skal arbejde med for gør du ikke det så finder den bare på noget selv at lave og det er nok ikke altid det vi gerne vil have - ha ha smiley
    ja det er en meget livlig race men finder også ro inde når den er tilpas trænet smiley
    Når det så er sagt - så er det en super dejlig og kærlig familiehund


Kommentér på:
Flatcoated Retriever

Annonce