{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

Intro 6mdr hvalp med 8 ugers hvalp hanner {{forumTopicSubject}}

Hej min onkel som ofte passer vores Broholmer Carlo er blevet så vild med racen at han selv måtte have en smiley han fik nu sin 8ugers han hvalp (Cosmo) hjem igår.

Spørgsmål :
Hvordan kan/bør man introducere dem til hinanden ?

Er det realistisk at vi kan passe hinandens hunde i fremtiden sammen, eller vil de være voldsomme rivaler ?

Min tanke er lidt at prøve mødes på neutral grund når den lille hvalp er mere tryg og så gradvist at de får nogle gode ture i skoven og stranden sammen.

Hvad er jeres ERFARINGER og viden ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Intro 6mdr hvalp med 8 ugers hvalp hanner
  • #1   20. nov 2020 De broholmere jeg kender og har kendt, har generelt været virkelig gode til at omgås andre hunde, så jeg tror ikke, I skal være så nervøse.

    Det sværeste bliver her i begyndelsen, hvor der er så stor størrelsesforskel imellem dem. Der skal I selvfølgelig være med obs på, at Carlo ikke er for voldsom overfor den nye lille hvalp.
    Sådan en stor hvalp/unghund forstår ikke altid, at den skal være forsigtig overfor hvalpe og små hunde - det lærer de tit først, når de bliver ældre.


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 372
    #2   20. nov 2020 Jeg kender ikke racen men hvis den generelt ikke har tendens til egetkønsaggression tror jeg ikke I skal være bekymret.

    Det er en rigtig god ide at lade dem møde hinanden på neutral grund og få nogen gode gåture sammen sådan som du selv skriver. Sådan ville jeg også gøre, og så sørge for at bevare kontakten jævnligt. smiley
    Så skal de nok blive gode venner.


  • #3   21. nov 2020 Med hvalpe er der ikke behov for neutral grund. Den største fare lige nu, er at unghunden er for vild i leg med hvalpen, så det skal I selvfølgelig stoppe.

    Og jeg er enig med de andre i, at det ikke burde give problemer, når de er voksne. Og slet ikke hvis I, som Mathias skriver, sørger for at ses jævnligt.


Kommentér på:
Intro 6mdr hvalp med 8 ugers hvalp hanner

Annonce