{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
674 visninger | Oprettet:

katte og hunde {{forumTopicSubject}}

der er flyttet en ny nabo ind med 2 semilanghårede katte - de lukkes ud når ejeren kommer hjem og så spadserer de uden for vinduet hvor mine hunde ligger, eller de prøver at hoppe ind at soveværelsevinduet, hvor jeg har mine fugle stående - de har også prøvet at komme ind ad hoveddøren hvor jeg har et børnegitter, så der var et farligt spetakel - her til aften var den ene så igen udenfor hoveddøren samtidig som jeg kom hjem fra gåtur med hundene og min hanhund sprang frem og halsbåndet knækkede ! og så gik den vilde jagt ! hurtigt ind med de 2 andre og så efter min hanhund - så står ejeren udenfor og siger" det er da noget underligt noget at lukke en hund ud så den kan jage mine katte ????" Jeg må indrømme at jeg tabte det og var lidt, eller rettere meget vred fordi kattene provokerer mine hunde hvilket hun ikke forstod en brik af ............. "hendes søde 2 små kattekillinger ?" døhhhhhhh - og nu er Mickeys halsbånd knækket - et læderhalsbånd til 200 kroner ! Det er hvad den gåtur kostede mig ! Er jeg sur, ja, det er jeg - men det går ikke ud over Mickey -


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  katte og hunde
  • Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 32 Svar: 750
    #1   2. aug 2007 Det halsbånd var vidst ikke 200kr værd så smiley

  • #2   2. aug 2007 Ja det værste er jo, at hun ikke kan hverken opdrage kattene eller bestemme hvor de skal gå :-((

    så eneste mulighed er at hun holder kattene indenfor, og det er jo synd for dem - så du er nok nød til at lære dine hunde, ikke at jage katte :-))


  • #3   2. aug 2007 Rasmus K - det var et kvæler læderhalsbånd af god kvalitetdet - hvad skal man så købe af halsbånd ?

  • #4   2. aug 2007 Øv Pia hun behøver så sandelig da ikke at beskylde dig for, at slippe hunden med vilje - her var jeg godt nok også blevet pisse sur.

  • #5   2. aug 2007 Ulla, hvordan lærer man en hund ikke at jagte en kat - en kat, der sidder lige uden for vinduet og "rækker" tunge ad mine hunde .............. ? jeg spørger bare ........... Katte er mig bekendt natdyr, hvorfor de kan være inde om dagen og ude om natten ................ det ville passe mig fint :-)))) min skræk er faktisk hvis een af de katte kommer ind her, så kommer den ikke levende herfra - så burde naboen ikke lære hendes katte at holde sig hjemme ? :-)))

  • #6   2. aug 2007 Jeg var blevet rigtig irriteret hvis det var mig.

    Det kan ikke være rigtigt, at du ikke kan have dit soveværelsesvindue åbent uden at de prøver at kravle ind i din bolig.
    Så må hun bygge et voilere eller lignende, så kan de stadig være ude, men render ikke ind til dig.

    Som du også siger, en dag går det måske galt, og det er sgu synd for kattene, det er jo ikke deres skyld, de ved ikke bedre.

    Jeg ville have snakket med hende om det - ved så ikke rigtig om hun vil forstå det.


  • #7   2. aug 2007 Pia - det er jo det der er problemet, man kan jo ikke lære en kat at blive hjemme - men jo hun kunne vente med at lukke dem ud.

    Jeg har lært mine hunde, at kattene skal og må være her og jeg har ingen problemer - jeg vil heller ikke have at de render efter fugle i haven. - jeg får en hund mere 11 mdr. gammel og hun skal lære det samme smiley

    Det er mig der bestemmer, så det er også mig der bestemmer hvad jeg vil aksepterer fra mine hunde smiley


  • #8   2. aug 2007 Du kan jo sige dette her til hende, fandt det på dyrenes beskyttelses hjemmeside.

    Tag hensyn til dine naboer
    Vær opmærksom på, at din kat kan være til gene for andre - f.eks. ved at grave og besørge i deres haver, jage havens fugle, sætte mærker på bilerne osv. Vær derfor lydhør og forstående, når folk kommer og klager deres nød, så I i fællesskab kan finde frem til den mest hensigtsmæssige løsning på problemerne. Hvis dine naboer siger, at du skal holde katten på dit eget område, har de retten på deres side.


    Til toppen

    Det siger loven
    Ifølge loven har du pligt til at holde katten på dit eget område. Dette vil du naturligvis få problemer med, hvis du lader din kat gå frit ud og ind. Du skal derfor være klar over, at din nabo har ret til at indfange katten og indlevere den til politiet, hvis han eller hun inden for det seneste år har givet dig en advarsel. Selvom katten skal indfanges på en dyreværnsmæssig forsvarlig måde, har du ikke krav på erstatning, hvis katten kommer til skade eller dør under indfangningen. Du kan desuden blive gjort ansvarlig for den skade, som din kat forvolder, for eksempel ved at ødelægge afgrøder, ved at angribe husdyr eller påføre andre mennesker et tab, hvor det kan påvises, at det er din skyld.


  • #9   2. aug 2007 du kan prøve at give kattene en sjat vand når de er på din grund det kan katte ikke lide... du kan også give din hund en god oplevelse med katte hvis dine venner har en kan du lade dem mødes altså hvis katten er van til hund.....

  • #10   2. aug 2007 Anette - tusind tak for teksten - det var jeg slet ikke klar over - huha godt jeg kun har en kat i stalden så. - håber sandelig ikke, at han laver kunster - men måske er det nemmere, at have kat her ude på landet :-))

  • #11   2. aug 2007 Annette J - tak for tilsendte - det vil jeg prøve at sige til naboen, hvis hun ellers "gider" høre på mig ..........

    Mette A - jeg har smidt vandt efter kattene, der er søde og kælne, derfor er jeg mega nervøs for, at de skal komme ind hos mig - for som sagt de kommer ikke ud levende ............. modsat har jeg en genbo, der har et par skovkatte som hundene har det fint med - det er dem, der sidder udenfor og kigger ind som mine hunde gerne vil indfange - og det kan jeg ikke lave om på hvor gerne jeg vil -


  • #12   2. aug 2007 Ulla - Håber da din lille kat ikke laver ballade når han er ude *SS* Tror det er nemmere at have kat hvis man ikke bor klods op og ned ad hinanden som i villakvarterer :o)

    Jeg har intet imod katte, men mine hunde flejner ud når de ser en, på trods af at min ene hund boede sammen med 3 katte i 4 år...Ikke at de gør dem noget, men de skaber sig og det er sgu belastende at høre på i længden. ;o)

    Kommende hundeejer - det gør da ikke noget :o))


  • #13   2. aug 2007 det er trælst at opleve sådan noget - men her i vores have skal der ingen katte komme ind for vores holdning er, at hvis en kat kommer ind på vores grund, så er det fint hvis battie jagter den, men han må ikke jage dem udenfor. Heldigvis har vi ikke så mange katte lige inde hos naboerne.. Men håber da, at I finder ud af det SSS

  • #14   2. aug 2007 okay din hund vil bare forsvare dens teritorie og det er nok normalt. har selv 4 katte også og det går fint.
    men fremmede katte i vores have det går heller ikke..
    men når vi går tur og møder katte er der ikke noget...


  • #15   2. aug 2007 disse 2 nævnte katte er de seneste, der er flyttet ind - der er mange flere løse katte heromkring - og det er som om de er allevegne ............... jeg kan godt lide katte - synes bare hændelsen her til aften var unødvendig hvis og såfremt man passer på sine dyr/katte - og jeg er stadig irriteret over, at jeg nu skal ud og købe nyt halsbånd til Mickey ..............

  • #16   2. aug 2007 forstå dig godt det er tr?ls naboen burde reagere p?nere siden han er den nye.. nå håber i finder ud af det alle dyrene... mvh...

Kommentér på:
katte og hunde

Annonce