935 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Vask af hund Vask af hund
Jeg har en langhåret hund power puff. Der er født den 30 april. Jeg læser inde på nettet jeg skal vaske den jævnligt mellem 4 til 5 dag til han er over i voksenpels.
Men så får jeg så at hvide af hinde der har søster til ham, at det må jeg altså ikke den kan blive syg af det. Det er så ikke den opfattelse jeg har på nettet når jeg har læst det der. Så hvad kalder man fup og hvad kalder man fakta. Jeg er en maget forvirret hunde mor lige nu
Mvh Heidi og coda
0 synes godt om
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
En pelshund som powderpuffen skal i bad for at pleje pelsen løbende - måske ikke lige hver 5. Dag.. men ellers står i under pelsskiftet med en pels i ikke kan holde filtfri.
Pelsskiftet starter typisk ( hvert fald i de racer jeg kender) omkring 8 måneders alderen.
Inden da SKAL hvalpen være vandt til systematisk børstning på bord og til at blive badet, og tørret.
Ellers får den og i jer en lorte opgave når pelsen skal børstes dagligt/meget ofte i pelsskiftet. En unghund der ikke vil samarbejde - det er så synd og frustrerende.
Køb en shampoo og balsam efter opdrætterens vejledning.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.381
mar 2012
Følger: 29 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 12
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.381
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.791
Når man vælger en god opdrætter, følger der livslang vejledning med, og så går man ikke galt i byen mht forskellige emner.
Vask af hund