{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Vask af hund {{forumTopicSubject}}

Jeg har en langhåret hund power puff. Der er født den 30 april. Jeg læser inde på nettet jeg skal vaske den jævnligt mellem 4 til 5 dag til han er over i voksenpels.

Men så får jeg så at hvide af hinde der har søster til ham, at det må jeg altså ikke den kan blive syg af det. Det er så ikke den opfattelse jeg har på nettet når jeg har læst det der. Så hvad kalder man fup og hvad kalder man fakta. Jeg er en maget forvirret hunde mor lige nu

Mvh Heidi og coda


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vask af hund
  • #3   27. nov 2020 Ta fat i opdrætteren. smiley De vil elske at vejlede.
    En pelshund som powderpuffen skal i bad for at pleje pelsen løbende - måske ikke lige hver 5. Dag.. men ellers står i under pelsskiftet med en pels i ikke kan holde filtfri.
    Pelsskiftet starter typisk ( hvert fald i de racer jeg kender) omkring 8 måneders alderen.
    Inden da SKAL hvalpen være vandt til systematisk børstning på bord og til at blive badet, og tørret.
    Ellers får den og i jer en lorte opgave når pelsen skal børstes dagligt/meget ofte i pelsskiftet. En unghund der ikke vil samarbejde - det er så synd og frustrerende.
    Køb en shampoo og balsam efter opdrætterens vejledning.


  • #4   27. nov 2020 I teorien kan du vaske din hund hver dag uden den tager skade. De fleste (gode) mærker af pelspleje produkter, er så gennemtestede og skånsomme, at huden ikke tager skade. Du skal dog både bruge shampoo og conditioner. Hunden bliver altså ikke syg af at blive vasket. Med mindre den selvfølgelig ikke bliver tørret, får vand i lungerne og alle andre forholdsregler.

  • #5   27. nov 2020 Det var også det jeg mente den er fra den 30 april så han er 7måneder gl nu og jeg havede på fornemmelsen i havede ret at det ikke var mig der var gal på den hvad det angår. Jeg vasker altid min i botaniqa hvalpeshampo og balsam

  • #6   27. nov 2020 Vask du bare løs og vær bare obs på at få vasket shampooen helt ud

  • #7   28. nov 2020 Altid følg opdrætters vejledning.
    Når man vælger en god opdrætter, følger der livslang vejledning med, og så går man ikke galt i byen mht forskellige emner.


Kommentér på:
Vask af hund

Annonce