{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.449 visninger | Oprettet:

Vask af hund {{forumTopicSubject}}

Jeg kom til at tænke lidt igår. Jeg ser finaleafsnittet af America's Greatest Dog. Der er mange af de ting de laver, som jeg synes er helt ude i hampen og uden formål, mens der er andre ting, jeg er MEGET imponeret over.

Men, Wendy(den ene af dommerne), spørger så den ene af de tre finaledeltager om hvornår hunden sidst har været i bad. Ejeren forklarer at det er den ikke så tit, og at den mest selv får lov til at klare det, når den leger nede ved søen.

Wendy virker nærmest helt forarget og holder fast på at en hund bør vaskes mindst èn gang om måneden.

Grunden til at jeg kom til at tænke, er jo at min holdning er at for hunde der befinder sig meget i naturen slet ikke bør vaskes, da de i pelsen laver et naturligt fedtlag, som beskytter dem mod vind og vejr.

Joy er fx kun blevet vasket to gange i år. Den første gang fordi han havde fået noget udslet, og anden gang var det meget nødvendigt, for han var virkelig beskidt. Tror sjældent han kommer i bad mere end 2-3 gange i løbet af et år.

Men hvad er jeres mening? Jeg kan godt forstå at hunde der skal til udstilling osv. skal holdes rene, men...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vask af hund
  • #1   4. jul 2010 Jeg vasker kun i forbindelse med udstilling, eller hvis de virkelig trænger.
    Hvis vi ikke skulle på udstilling har jeg det som dig med 2-3 gange om året.


  • #2   4. jul 2010 Jeg vasker Balto efter behov, det vil sige når han er så beskidt at han trænger til et bad.... Det er de færreste hunde der bryder sig om at komme i bad og mange har jo en nærmest selvrensende pels, så jeg mener ikke man behøver følge et bestemt interval for hvor tit de skal i bad.... Her i varmen kommer han dog lige under den kolde bruser og bliver gennemvåd en gang imellem, men ikke vasket.... Kun får at han ikke skal få det for varmt...

  • #3   4. jul 2010 Jeg tror det kommer an på pelstype. Jeg vasker ikke selv mine hunde særlig tit med mindre jeg skal udstille, men nogle typer pels er nemmere at holde med hyppig vaks.

    En del hunde med langhårpels f.eks. afganske mynder skal vaskes rigtig tit, hvis pelsen skal holdes ordentligt.


  • #4   4. jul 2010 Jeg vasker mine hunde ca. en gang om mdr. uanset, om jeg skal på udstilling eller ej. Mine hunde er sofahunde og de skal altså være bare lidt lækre.

    Desuden er der forskel på, hvor tit de forskellige pelstyper har godt af at blive vasket. Cavalieren må gerne vaskes ofte.

    Det med fedtlaget er måske relevant for nogle racer og for hunde, der går ude i vind og vejr.

    Hvis man vsker ofte, skal man dog sørge for at finde den god hundeshampoo.


  • #5   4. jul 2010 Jeg tror det kommer an på de forskellige racers pels.
    En Pomeranian har en selvrensende pels, og skal ikke vaskes ofte. Mine bliver vasket 3-4 gange om året uanset om det udstillingshunde eller ej. Jeg er overbevidst om, at mange pelse bliver direkte ødelagt af for megen og for ofte vask.Det er blevet de forretningsdrivendes marked og ikke hundenes behov.
    Mine Russiske Toy bliver derimod vasket en gang om måneden, fordi de lugter af hund, hvis ikke de bliver badet.


  • #6   4. jul 2010 Thomsens pels skal kun vaskes hvis han virkelig er beskidt, ellers slider det for meget i pelsen og ødelægger den.

  • #7   4. jul 2010 mine hunde kommer også kun i bad hvis de virkelig trænger. og dvs. 2-3 gange om året...
    Men hvis de kommer hjem og har rullet sig i et eller andet der lugter eller hvis de skal behandles for lopper, så får de selvfølgelig en ekstra tur..


  • #8   4. jul 2010 Vasker ca en gang om måneden måske hver 3.uge, min er langhåret, ikke ret stor og hvid under maven, efter en skovtur er han ikke så lækker hvis ikke han lige bliver vasket lidt!

  • #9   4. jul 2010 Charlie bliver vasket når han har rullet sig i noget klamt eller når jeg synes at jeg bliver for beskidt af at kæle med ham. Har han bare leget i mudder bliver han skyllet med bruseren/vandslangen men uden shampoo,.

  • #10   4. jul 2010 jeg vasjer ikke mine hunde, med mindre de har fundet en god 'parfume' og rulle sig i. coda har dog for vane at gå ind i brusenichen og selv tage bad når jeg er i bad, han er blevet vasket med shampoo nogle gange, da hans pistol har det med at ramme maven når han tisser, så det har været nødvendigt:-)

  • #12   4. jul 2010 Jeg vasker sjældent med Shampoo. Ca to gange årligt bliver de vasket i Neutral baby shampoo. Mend de bliver nu ofte skyllet under haveslangen smiley mine to bullerhoveder ruller sig i alt. Så de får tit en tur under slangen, når vi har været på tur.

  • #13   4. jul 2010 Jeg vasker kun når de skal på udstilling. Min border collie blev vasket 1 gang i han 11 årige liv.

  • #14   4. jul 2010 Coda kommer næsten aldrig i bad. Kun hvis hun er virkelig virkelig klam og det ikke kan klares med en børste!

  • #15   4. jul 2010 Malou er vist blevet badet 2-3 gange på 8 år. Der har hun så haft rullet sig i noget (for mig) ikke så lækkert - smil.

  • #17   4. jul 2010 Luba kommer heller ikke i bad.

    Hun bliver børstet med en gummibørste og det er det.

    Og hun lugter faktisk aldrig dårligt og hendes pels er blød og fin.


  • #18   4. jul 2010 Nu er Amerikanerne et helt andet folkefærd når det drejer sig om hunde. Jeg er kommet meget i Amerikanske hundefora og ved spørgsmål om badning, så er det måske kun 2 ud af 10, der svarer at deres hund bliver badet mindre end 1 gang pr. måned.

    Derovre kan man jo også få hundeparfume og hundeneglelak. smiley


  • #20   4. jul 2010 Ja hvad sker der lige for Amerikanerne. Så i Beckhams engelske bulldog? den havde lyserødt neglelak på. For som fru Beckham sagde, skulle han da også være med på moden... Hmm smiley

Kommentér på:
Vask af hund

Annonce