{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
380 visninger | Oprettet:

Alene på tur! {{forumTopicSubject}}

På vej hjem fra arbejde her til morgen kom der en border gående på fortovet -alene! Ingen ejer i sigte. Den var nu rigtig sød, gik med noget legetøj i munden og holdt sig pænt på fortovet.
Jeg holdt så ind længere henne, men der var hunden desværre væk. Troede jo den var stukket af, og spurgte så en mand der kom ud fra et hus på vejen om han evt havde en idé om hvis hunden var. Han kunne så fortælle at den ofte går sin morgentur alene!!!

Hvem fanden lader sin hund gå tur alene, og ovenikøbet inde midt i byen?!?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alene på tur!
  • #1   4. aug 2007 Det gør jeg, men ikke inde i byen. Zif går tit ture ind til naboerne og hilser på og en gang imellem en tur ud på en brakmark der ligger lidt herfra.

• #2   4. aug 2007 Det er der vist mange, der gør. Vi har Tarzan i nærheden, der krydser vejen lige ved et forholdsvist trafikeret lyskryds. Forleden gik han med os hjemad...på den forkerte side af vejen...øv

• #3   4. aug 2007 Michelle W ....... hvis det fungerer for hund, ejer og de mennesker der bor omkring.....er det så ikke fint?

• #4   4. aug 2007 Jeg regner så med du bor på landet:o)

Vores hunde var med ude hele dagen da jeg boede hjemme (på gård). Der var ikke hegnet ind, men de blev pænt på grunden. Ville godt nok ikke bryde mig om ikke at vide hvor min hund var henne (altså jo, på tur, men hvor?)
    Tænk hvis der skete noget, og man ved ikke hvor den befinder sig...

Jeg kørte med aviser dengang, og en af gårdhundene lige uden for byen fulgte stort set med på hele min rute. En morgen undrede jeg mig så over den ikke kom, og på hjemvejen kørte jeg forbi og spurgte. Den var blevet kørt ned, for lige netop den dag var den gået en anden vej en sædvanligt. Det til trods for den havde gået samme rute i 10-12 år... Tror næsten jeg var mere ked af det end ejeren:o(

• #5   4. aug 2007 Synes nu ikke det er fint. Det er ikke et villakvarter, men hovedgaden ind igennem Varde centrum (nøj det lyder som en storby nu GG).
    Og det er altså temmelig trafikeret om morgenen, og den skal nødvendigvis over vejen et eller andet sted der for at gå der hvor den gik.

For nylig blev en ældre dame kørt ned der (og døde), osse på ved den tid jeg kører hjem fra arbejde, og det sker af og til at nogen kommer i vejen for bilerne på den strækning.

• #6   4. aug 2007 Så længe ting ikke skaber problemer eller er til gene for nogen, synes jeg vi skal glæde os over livets mangfoldighed........det er ikke sikkert at en ordning kan lade sig gøre alle steder eller med alle hunde, men der hvor det glider uden problemer er det da dejligt....ik`?

• #7   4. aug 2007 Jeg syntes ikke det er fint, hvad med billister og andre gående hvad tænker de ikke og hvad hvis der sker noget med hunden så er det ikke så fint længere og udover det er det ulovligt med løse hunde uden ejer ...

• #8   4. aug 2007 Jamen nu beskriver du jo lige pludselig nogle ting der så drejer historien. Her kan da opstå nogle farlige situationer der bestemt er til fare......så er det en hel anden ting.

• #9   4. aug 2007 Lise -det ville ikke genere mig overhovedet hvis din hund tøffede forbi og sagde hej, hvis jeg boede på landet. Jeg turde bare ikke med min egen hund (man er vel pylret GG).

Eller jo, eftersom Møffe ikke kan med fremmede hunde ville det nok, men hvis ikke jeg havde hund:o)

Men inde i byen synes jeg bare ikke det er ok. Og jeg ville godt nok osse blive sur over at møde en løs hund sådan et sted når jeg går morgentur med Møffe. Det kunne med god sandsynligvis ødelægge ½ års arbejde med at lære hende ikke at lave udfald mod fremmede hunde hvis den ellers enormt søde hund, lige ville hilse...

• #10   4. aug 2007 Jaa... ville nu sige at uanset hvor i byen, skal hunde ikke gå morgentur alene. Heller ikke selvom de er nok så søde og rare.

• #11   4. aug 2007 Jeg ved da, at Lise ikke har Zif løs ved trafik...så det er da helt fint at Zif selv smutter til brakmarken..;o)

• #12   4. aug 2007 Sus -jamen som sagt, havde jeg ikke Møffe, ville jeg da osse bare synes det var hyggeligt hvis hun lige kom forbi og sagde hej.

• #13   4. aug 2007 Men jeg er nok bare ret afskrækket efter historien med gårdhunden der pludselig ændrede rute og blev kørt ned. (de boede ellers ikke lige us til vejen, og den plejede aldrig at krydse vejen i den lille landsby den gik igennem på ruten). Så min hun fik ikke lov til at gå sine egne ture.

• #14   4. aug 2007 Jeg bor i en lille landsby....og her har det kunne lade sig gøre med alle de hunde (og naboer) jeg har haft igennem tiden. Jeg tror mine naboer ville brokke sig hvis ikke de engang imellem fik besøg af Zif. Her fungerer det uden at nogen føler sig generet eller der opstår farlige situationer.
    Jeg ville ønske at der ikke var så mange mennesker der øjeblikkeligt blev forargede når de hører om løse hunde. Det kan fungere og Zif har stor glæde af sit store "territorium. Jeg bor lige ud til en vej......her kommer hun ikke, selv om jeg ikke har hegn eller andet for. Hun ved præcist hvor hun må gå alene og respekterer det!

• #15   4. aug 2007 Michelle W.....den gårdhund blev 12 år......hvor mange hunde der har hegn om deres haver bliver ikke dagligt kørt ned fordi der pludselig sker en uheld og fejl?

• #16   4. aug 2007 en = et

• #17   4. aug 2007 Sagen er jo, at der er langt til ikke kendte hunde...og alle kender hinanden, der hvor Zif og lise bor...det er jo en helt anden sag ss

• #18   4. aug 2007 Da vi boede i Skanderborg, gik vores Gniske selv tur. Hun kendte ruten til bageren, slagteren og alle de andre. Hun skulle ikke krydse nogen vej og gjorde det i mange år.

• #19   4. aug 2007 Lise -jamen det er da helt rigtigt. Men synes bare det var så trist at han skulle ende sine dage under en bil, når nu han trofast havde luntet med mig ud med aviserne i 2 år. Når jeg gik over på den anden side af vejen, satte han sig ned og ventede på jeg kom tilbage igen.

Er på ingen måde forarget over du lader din hund gå tur der hvor du bor. Jeg er selv opvokset på landet (først i en landsby, senere helt ud på landet), og kender skam mange hunde der går deres egne små runder rundt ved naboerne, og så længe de er flinke og ikke ødelægger noget er det fint med mig.

Jeg ville bare være ked af hvis Møffe gjorde det. Men hun er heldigvis god til at blive på grunden når hun er med hos mine forældre:o)

• #20   4. aug 2007 Ja det kan da bestemt fungere nogle steder.....og det skal vi da glæde os over.
    Ja Sus har været her, derfor kan hun skrive som hun gør:o) Jeg ville ikke kunne gøre det i en by.....det ville jeg slet ikke have nerver til!
    Fortsat god dag til jer alle....

• #21   4. aug 2007 Vil give Lise Ø ret,hvor er det dejligt når det bare fungere mellem hund,ejer og naboer.Hvor ville jeg ønske at der var flere af hendes og hendes nabors slags,der tog tingene stille og roligt.Bare mine hunde kunne trisse stille og roligt rundt ,istedet for at jeg skulle være bange for hvad naboerne nu fik det til af skræk historier de enkelt gang min den store hund smutter ud af døren, når min datter på 3 år glemmer at lukke fordøren.Foragelsen og sladderen har kronede dage her i Danmark,sørgeligt.

• #22   4. aug 2007 Efter min mening er det bestemt ikke forsvarligt at lade en hund selv tage en 'luftetur', hverken i byområder eller i områder med tæt beboelse. - desuden er det også ganske ulovligt.

Det er ikke alle som er hundeelskere, og nogle er ligefrem skrækslagen for hunde og så er der jo også lige traffikanterne, cykelisterne mv. at tage hensyn til, så er det jo ikke så smart at have en ejerløs hund løbende rundt, selvom den kan være nok så sød og venlig. Det er manglende almen omtanke for andre at lade hunden lufte sig selv.

• #23   4. aug 2007 Jamen den var vildt sød. Den havde sådan en stor blå ring i munden (ligesom bideringe til børn), og så luntede den ligesåstille derud af. Tror det var en ældre hund.
    Er sikker på det var en rigtig dejlig hund, og kunne ikke forestille mig den ville gøre nogen noget.
    Det er bare lige det der med en løs hund alene i byen der går mig på.

Kommentér på:
Alene på tur!

Annonce