Sjov på tur? {{forumTopicSubject}}
Hey,
Jeg ved ikke om jeg er den eneste der har det sådan, men jeg synes at det er ret kedeligt at gå med Lucky alene.
Men hunden skal jo stadig luftes, så jeg tænkte på om der var noget man kunne lave ude på tur som var sjovt? Også så Lucky bliver mere aktivitet
Har i nogle forslag?
P.s. Lucky løber ikke efter pinde osv
sep 2014
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 254
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
Forskellige træningsmomenter, stå, plads, 3 skridt baglæns, zig dag osv osv.
Lav et spor.
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
sep 2014
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 254
jul 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 92
Selv laver jeg en del næsearbejde til husbehov f.eks. frit søg på genstande, Til begynderhunde bruger jeg tit etuier til tandbørster (koster næsten ingen penge), de er nogenlunde solide og der er huller i den ene ende. et par pølsestykker i og de kan gemmes overalt.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1330 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.771
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 54
Så finder vi et stort og gerne ældre træ med masser af huller og riller i stammen.
Zoe dækkes af mens jeg putter små snacks (evt kyllingetern eller andet der dufter godt) rundt omkring på træets stamme. Det skal gerne være bløde snack så de hænger fast på stammen.
Derefter snuser hunden sig frem til godbidderne. Efterhånden kan man sætte sværhedsgraden op så hunden skal stå på bagben og strække sig efter de øverste godbidder.
Det er en sjov øvelse som også trætter meget mentalt (når hunde ofte er vant til kun at snuse langs jorden)
Sjov på tur?