1.669 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 65 Svar

Fik allergi af BARF Fik allergi af BARF

Jeg har råfodret min hund en periode udfra den tanke at flere steder blev anbefalet til hunde som har tendens til allergi eller på andenvis ikke fungerede så godt på almindelig tørkost.

Men så skete det - hun udviklede allergi af at blive råfodret. Mere præcist fik hun konstateret proteinallergi - surt show.

Er der andre som har lignende erfaringer med at rådfodre jeres hunde?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fik allergi af BARF
  • #2   4. aug 2007 Mette

Hvad får hun så nu ?

• #3   4. aug 2007 >>>> Nej nej nej - det kan da ikke være BARFs skyld....... <<<<

Mine bliver fodret med Royal Canin, og min dr. dyr anbefalede heller ikke BARF......

• #4   4. aug 2007 UUUUHHH - skal vi ikke oprette en gruppe for dem der ikke ser BARF som "Guds gave til hundene"???

Spøg til side. Men mange gange ha man nærmest fået tudet i ørerne - at man nærmest "mishandlede" sin hund, ved ikke at barfe.......

• #5   4. aug 2007 Jeg var lige ved at tro at min hund var ganske ekseptionel idet hun ikke kan tåle det.

Det kan muligvis være gavnligt for nogle hunde, men det er sgu lidt surt, når hunden udvikler allergi af at blive fodret med det. - specielt når der reklameres med at det er super godt ikke mindst til allergi-hunde. - det skal lige siges at hun ikke tidligere havde nogen form for allergi.

• #6   4. aug 2007 Tja...ala det var osse vores erfaring og det tror jeg da pokker når hun har foderintolerance........

• #7   4. aug 2007 René: Hun er nu kommet over på Hills Z/D - og det fungerer optimalt for hendes vedkommende.

• #8   4. aug 2007 oki Mette, Fie får så hypoallergenic og det fungere hun også super godt på smiley

Hun har dog ikke været barfet

• #9   4. aug 2007 Nogle viser allergi når de får tørfoder, nogle når de får råt, hver hund er forskellig, så det er jo forskelligt hvad de har det bedst på, så må man jo bare finde ud af hvad ens hund har det bedst med. Alle holder jo ikke op med at fodre med Hills fordi naboens hund ikke kunne tåle det.

• #10   4. aug 2007 Ninna mfl.: foderintolerence har hun først udviklet efter hun blev råfodret. - faktisk gik det ganske fint lige indtil hun prøvede 300 gr. rensdyr, så slog hun ud af alt - okse,kalv, kylling mv.

• #12   4. aug 2007 * Kennel Flatrunner *>> Det mener alle foderproducenter vel?

Noget andet er at man også selv har lov til at være kritisk overfor det man hører.

• #13   4. aug 2007 K.P: Han tog en hud og hårprøve og tjekkede disse. sammen med noget væske fra nolge bumselignende vækster hun havde fået på ryggen og under hagen.

Moster Stella: som jeg nævnte tidligere er der sikkert hunde som trives på det, Det gjorde sig bare ikke gældende for min hunds vedkommende. :0)

• #14   4. aug 2007 Jeg har i flere år ikke turde sige noget negativt om BARF for så fik jeg godt nok een over næsen, men synes heller ikke det er det bedste for ens hund - og kan se, at der er andre der nu mener det samme ..............

• #15   4. aug 2007 Mette H>> Nej, og det er da ærgeligt, men så er det bare ikke det foder din hund skal have smiley

• #17   4. aug 2007 Kennel Flatrunner>> "Så jeg siger ikke at man ikke skal BARF'e men jeg siger at BARF ikke er løsningen på alle allergi og hudproblemer mm. hos vores hunde"

og der er der jeg mener at man selv har lov til at være kritisk. Jeg giver heller ikke barfcentret ret i at de kan helbrede allergi, for det kan man ikke, man kan kun mindste symptomerne.

• #18   4. aug 2007 K.P: Nu er jeg ikke inde i de medicinske temer, men dyrlægen sagde at han kunne se, at hun havde en øget mængde 'et eller andet' i huden og dette stod i forbindelse med hunde som har eller havde udviklet allergi for protein.

• #19   4. aug 2007
    *It's hard to be humble with a chinese crested *
    'Ninna Oline og Michael - havde din hund foderintolerance?' Ja og hun har det stadigvæk - hvorfor da ; ) ??

Mette:
    Ja, sådan kan det gå når man har med en allergikker at gøre...........

• #20   4. aug 2007 Hjortsholm ~ ~ Team Tricolour ~ ~>> Du siger du går ind for meget varieret kost, men hvad fodre du så med?

• #21   4. aug 2007 BARF er netop varieret kost, jeg kan ikke helt forstå dit udsagn...

• #23   4. aug 2007 Kennel Flatrunner>>"Jeg mener bare at det har været et utestet foder som skulle bruge nogle år til at bevise det som det påstås at kunne. De år er nu gået og nu begynder resultaterne at dukke op."

Hvis det at folk skriver om deres negative oplevelser med et foder på en tilfældig hjemmeside for dig er resultatet af en test, så er der vist ikke mange fodretyper eller mærker der kan siges at være iorden.

• #24   4. aug 2007 Jakob og Mathine

Alle hunde er forskellige og mennesker ligeså.

Nogle hunde lever af madrester, andre af hjemmelavet mad, andre igen bliver fodret med BARF og andre igen en kombinationen og alt muligt blandet og de lever et skønt og langt og sundt hundeliv.

Blot er det sjældent at man høre om deres erfaringer mht fodring af hunde, det er meget ofte dem der har dårlige oplevelser, der dukker optil overfladen og giver lyd fra sig...

Men sådan er der mange mennesker der er skruet sammen, desværre kan man sige.

• #25   4. aug 2007 Kennel Flatrunner: Jeg er ganske enig, og det var også udfra pointen med at Barf-produktet skulle være egnet til alle hunde, at jeg forsøgte mig med produktet.

• #26   4. aug 2007 Så for mit vedkommende har det vist sig at være falsk reklame, men jeg kan også kun udtale mig udfra hvad der har gjort sig gældende for min hunds vedkommende.

• #28   4. aug 2007 Jakob og Mathine

Ja abslut, man kan blot dele ud af sine egne erfaringer, hvor modtageren derefter selv kan sortere i det og anvende det han/hun har lyst til.

• #29   4. aug 2007 * Kennel Flatrunner *

Hva' skete der lige her ???

Smutter du bare ???

• #30   4. aug 2007 Jakob og mathine A: Hun er helt oven på igen, og de skalede pletter, bumserne og kløen er væk - Så hun trives fint på hendes nuværende foder. :0)

Måske er hun potientiel allergiger - og det brød så frem ved råfodringen, hvem ved......det er jo lidt af en jungle at skulle vælge det rigtige foder for ens hund :0)

• #31   4. aug 2007 Mette > Nu er der jo ikke så meget protein i barfkost, som der er i det meste foder...hvor mange % protein er der så i det foder du gir hende nu ?

• #32   4. aug 2007 Mette H

Har I så tænkt jer at grave dybere ned i hvilken allergi hun har og om hun kan blive helbredt via hyposensibilasiering ??

• #33   4. aug 2007 Det er ikke alle hunde, der trives på Barf.. Der kan være et bestemt dyr, hunden ikke kan tåle.. Grønsager, what ever..

Men BARF er ikke nødvendigvis godt nok... til alle hunde.

Og sådan er det..

Jeg har dog ikke hørt om hunde, der fik allergi af barf.. var hunden testet før???

Kan det være noget i barfen, som har forstærket en "skjult" allergi?

• #34   4. aug 2007 Jakob og Mathine tak for jeres læk're indlæg.

Især er jeg meget glad over dete citat:

til tros for min ´Bølle har lidt på samtlige tørfodder produkter har jeg aldrig, og kommer heller ikke til det, svinet produkterne til. For jeg har respekt overfor de valg andre mennesker tager, og tror på alle gør det de synes er det bedste for deres hunde.....

Sikke en 'kunst' at kunne: ikke at dømme andre : )

• #35   4. aug 2007 Sus: der er vist max 20 % - men det er protein som er blevet specialbehandlet og som udelukkende kommer fra kyllingelever. - Hills Z/D hedder fodret hun får nu.

• #36   4. aug 2007 Mette: ja der får Luna den samme variant bare hos Royal Canin:-)

• #37   4. aug 2007 Ninna m.fl.: Så længe hun fungerer på det foder hun får nu, så nej, men hvis jeg på et senere tidspunkt vil forsøge mig med at andet foder og hun begynder at udvise samme symptomer, så er det da noget jeg klart ville forsøge mig med - men indtil videre har hun kun reageret negativt i den periode hun blev Barfet.

• #38   4. aug 2007 Okay Mette...ca. samme andel som i kød..held og lykke fremover ;O)

• #39   4. aug 2007 Jakob og Mathine

Velbekommen : )

Vi er her jo for at lære *S* og efter hvad jeg kan læse er du meget bevidst i dine handlinger - det er så pragtfuldt at læse om dit livssyn og gør mig helt glad indeni

• #40   4. aug 2007 Jeanette: hun har ikke været testet før, da hun aldrig havde vist nogen symptomer på allergi, men det ville da ikke være usandsynligt at noget i barf fodringen kan have været medvirkende til at en latent allergi blussede op. Men samtidig er det jo ikke alle hunde som tåler en koncentreret og uforarbejdet proteinmængde.

• #41   4. aug 2007 Jeg har selv været meget imod barf, men da Fluffy fik allergi for 1½ år siden og slet ikke kunne tåle tørfoder, ja så havde jeg ikke noget valg, og i samarbejde med min dyrlæge valgte jeg at køre begge hunde over på barf, jeg kunne hurtigt se at Gizmo slet ikke kunne tåle det i hans mave, bare en lille klump råt kød og maven var gal i mange dage efter, så han kom tilbage på tørfoder, men Fluffy har nu fået barf i lidt over 1 år og fungere fint på det, men det er jo ikke nogen mirakel kur og hun har stadig allergi og vil altid have det..

Hun er så også multiallergiker og har i følge min dyrlæge rekorten på klinikken for faktisk ikke at kunne tåle noget, hun reagere på alt fra mider til pollen og div andre ting..

• #42   4. aug 2007 Mette H

Jeg ønsker dig held & lykke fremover med din dejlige vuffepige *S*

• #43   4. aug 2007 Sus: hun fik et færdigt produceret barf produkt, hvor forholdet mellem kødet og grøntsager var afstemt. :0)

• #44   4. aug 2007 Ninna m.fl.: Takker og lige over :0)

• #45   4. aug 2007 ~~***Nadja***~~ .

Min hund kan slå den rekord...nej spøg til siden.

Jeg har osse en multi allergikker herhjemme , hvis du har lyst til at læse om hende, så tag et kig på vores HP ; )

• #46   4. aug 2007 Ninna det kigger jeg lige på smiley Hvad gør i hvis allergien går amok og det ikke hjælper at sætte hende op i prednisolon??? Fluffy er nu oppe på 30 mg om dagen og hendes øre og poter er stadig ildrøde og de klør hele tiden???

• #47   4. aug 2007 Ninna hvilken hjemmeside er det?? for jeg kan ikke se noget på den der står på din profil...

• #48   4. aug 2007 Fandt det smiley

• #49   4. aug 2007 Super *S*

Kiki får 6mg medrol om dagen og det fungere fantasktsk både på allergi og hofte smerterne : )

• #50   4. aug 2007 Det vigtigeste er vel i bund og grund vi alle gør det VI synes er det bedste for os og hunden ikke???
    Jeg har 2 hunde herhjemme en på råfodring en på tørkost.

Jeg tror da aldrig man kan finde det "perfekte" foder til ALLE hunde, vi må bane vej i junglen og finde den sti, som vi ønsker og følge. :O)

• #51   4. aug 2007 Helt enig Stella:-)

• #52   4. aug 2007 ~~***Nadja***~~ .

Kunne du evt vaske hendes poter i en klorhexidin shapoo efter hver gåtur ???

Når ørene klør så meget så kan jeg ikke lade være med at tænke udover allergiskreaktion:
    1. Stafylikopper
    2. Gærsvamp
    3. evt behandling

Men I har helt sikkert styr på om kløen kan skyldes det ; )

• #53   4. aug 2007 Jeg er ikke i tvivl om det er allergien der gør hendes øre røde for selve øregangen er pæn nok det er kun på indersiden er øreflippen.

Hun bliver vasket i allermyl shampoo 1 gang om ugen og får 30 mg prednisolon om dagen og viacutan olie der også er kløestillende... Jeg smør hendes øre med Kortisoncreme og fucidin salve 3 gange dagligt.

• #55   4. aug 2007 ~~***Nadja***~~ .

Så må jeg da osse sige at du alt hvad du kan ; )

Lise D
    Jo der er kød i Z/D

• #56   4. aug 2007 Ja det kunne sagtens tænkes, måske ville det være sagen at finde sin proteinkilde fra planteriget i stedet i dette tilfælde ; )

• #57   5. aug 2007 Jeg har fået at vide, at i Royal Canin Hypoallergenic, der er RC's svar på Hills's z/d, er proteinerne sprængt til atomer, som gør det nemmere for hunden at optage.

Så mon ikke det er noget lignende ved z/d'en?

• #58   5. aug 2007 Jeg har overvejet at skifte til barf..
    Jeg vil lige sige at jeg syntes bestemt ikke at de siger at det virker til alle hunde.. Jeg har læst om det adskillige steder, og de siger at DETTE ER IKKE MEDICIN..
    Men det nogle allergi typer vil ikke vise sig når man fodrer med barf..
    Min dyrlæge har sagt at han fraråder det pga. bakterier osv.
    Det er jo slagternes affald, og man ved ikke helt hvad man får og hvilken kvalitet :o)
    Så kan godt se begge synspunkter..

• #59   5. aug 2007 Ja Mathine sådan er min tankegang osse....

Når man kigger på tørkost marked så er der ikke rigtig nogle kvalitetes foder som udelukkende er vegetariske.

Foderproducenterne har det med at putte alt for meget fyldstof i.

Det kunne være lækkert hvis/når der kommer et vegetabilsk fuldfoder til alle der gerne vil fodre med dtte af forskellige årsager.

Der må da være nogle derude der har råd til at sætte endnu flere foder tets igang på området.

Hvis der allerede er nogle af jer, der er faldt over ovennævnte viden både med test og kvalitets vegetarisk fuldfoder, et eller andet sted så vil jeg meget gerne høre fra jer og hvis I vil linke oplysningerne ville det være super ; )

• #60   5. aug 2007 Jeg synes også at jeg har hørt om proteinallergi i forbindelse med råfodring (jeg dyrker ikke BARF-centret og deres ukritiske selvforherligelse).

Så er det jo godt nok at man som ejer kan forholde sig kritisk til ens hund og dennes velvære og træffe beslutninger omkring fodring osv på egen hånd. Jeg står også HELT af når folk "presses" til at synes at rå-fodring er det korrekte (selv om jeg selv er tilænger) for i sidste ende er det op til den enkelte, ikke grupperesset.

• #62   5. aug 2007 Jeg vidste slet ikke at der er BARF Dyrlæger, vil du være sød at linke til nogle ???

Så jeg kan læse om dem.

• #64   5. aug 2007 Hmmmm..........Jeg råfodrer jo mine, og er yderst tilfreds, hvad mine dyrlæger også er trods de er "modstandere".

Jeg har altid skrevet og sagt, barf IKKE er helbredelsen over alle helbredelser, men man kan holde sin hund symptomfri ved allergi netop fordi man ved hvad og hvor meget man giver sin hund af de enkelte ting.

Jeg kan dog sukke dybt når jeg gang på gang læser folk savner dokumentation og videnskabelige beviser.

Ja, de er der ved tørkost. Men tænker folk lige på hvem der laver de undersøgelser? Det er firmaerne (sælgerne) selv. De får skisme ikke en konkurrent til det, hvad der ville gøre deres undersøgelser mere troværdige i mine øjne.

Ydermere er jeg ret sikker på, at skulle en undersøgelse falde uheldigt ud, så bliver den da ikke lagt på nettet. Hvem betaler og lægger dårlig reklame ud for sig selv???

Undersøgelser er hamrende dyre.......og det er desværre endnu kun de store selskaber der har råd til dem, men husk på, de selv laver dem. Giver det ikke en grund til ikke bare at stole på dem, men også være kritisk her?

"Dyrlægerne anbefaler"......ja det gør de, men hvorfor? De KAN ikke andet! Den lille undervisning de modtager under deres uddannelse bliver kørt af hvem? Tørkostproducenterne! Ydermere får de % af salget. Endnu en grund til at være lidt kritisk?

Jeg har det fint med hvad folk end gør. Vi fodrer vel hvad vi hver i sær føler er bedst for vores hunde. Jeg hakker ikke nogle, og vil absolut ikke afvise, jeg måske selv en dag står med en hund tørkost er bedst for, skønt jeg ikke håber det ;o)

Så alt i alt er det supert at være kritisk....men vær det med alt, og kast ikke alt fråden over en enkelt fodermetode. Respekter hvad andre vælger, det er da det mindste man kan overfor hinanden.

• #65   5. aug 2007
    Daisie L:

Nårh...jeg troede at du henviste til flere og andre dyrlæger end dem fra barfcenteret....

• #69   5. aug 2007 Daisie L:
    Ok.

Jeg vil trække mig ud af denne tråd. For den har taget en mindre god drejning.

• #70   5. aug 2007 Jeg tror bare at folk vil have lov til selv at vælge..
    Selvom den stammer fra ulven er den jo avlet væk fra råfodring gennem mange generationer..
    Så det er egentlig lidt svært at sige hvad den har bedst af..
    Det er op til hver hund og hver ejer for den sags skyld..

• #71   6. aug 2007 Nu er det lige et par dage siden jeg har været på tråden - men lige for at svare på et par spørgsmål, der kom efter jeg loggede af......

Daisie L:
    Hun blev barfet i ca 5 måneder inden hun udviklede allergien, og har aldrig før vist tegn på allergi/overfølsomhed/intolerence af nogen art.

Lise D:
    Der er kød i Hills Z/D foder max 20 %. Det består af kyllingelever. Kødet i dette foder er specialbehandlet - lige hvordan ved jeg ikke, men det fungerer for hendes vedkommende.

• #72   6. aug 2007 Daisie L:

Jeg har ikke oprettet denne tråd for at kritisere, eller på anden vis nedgøre brugen af barf produkter. Faktisk var jeg utrolig tilfreds med anvendelsen af barf, og det er et fint alternativ til de hunde som kan tåle det. Min kunne bare ikke.

Og joh - overskriften passer - hun udviklede faktisk allergi af at blive Barf-fordret - jeg dokumentation for det. Det startede med rensdyrkødet, så det gik jeg fra og prøvede med okse/kalv, kylling, kallun mv. men intet blev bedre, så det er ikke kun ét produkt hun slog ud af, det var ALT råt kød. Reaktionen var betændte kløende bumser på ryggen og under hagen, sår, og store skalede pletter forskellige steder på kroppen, hvor pelsen faldt af i totter, når man rørte ved hende. - hun blev barfet i 5 måneder inden hun udviklede proteinallergi - og fik i den periode ikke andet end barf-produkter - og har ikke tidligere udvist intolerance/overfølsomhed/allergi overfor noget foderprodukt - og hun har prøvet flere af slagsen.

Det er forskelligt fra hund til hund hvilket type foder de trives bedst på. Jeg begyndte at barfe, udfra den tanke at det var et rent foder uden bi-produkter og derfor synes jeg at det ville være det rigtige valg for min hund - og hun elskede det - ingen tvivl om det. Jeg havde kun hørt en masse positive ting om barf-metoden - og da det så viste sig at hun ikke kunne tåle det - undre det mig, da jeg aldrig før havde hørt om hundes negative reaktioner på dette produkt - så derfor blev denne tråd oprettet - for at høre om andre har haft oplevelser i denne stil med barf-produkter.

• #73   6. aug 2007 Mette......jeg synes det er fint du opretter en tråd.

Selvfølgelig er der hunde der ikke fungerer på råt på lige fod med hunde der ikke gør på tørkost.

Jeg er selv af den mening, alle gerne skal stå frem med godt OG ondt. Det kan kun gøre os klogere og mere beviste om tingene, hvad der ikke er til at foragte ;o)

Jeg ved godt, det ikke er alt alle kan tåle. Min schæfer tåleralt, hvor min blanding får bylder af vildt. Jeg er bare så heldig, det er det eneste kødprodukt jeg har problemer med.

Jeg er glad for I har fundet løsningen på jeres hund.Det er skisme det vigtigste uanset hvad man går ind for, og hvad man er modstander af.

Håber I får mange gode problemfri år med jeres dejlige hund :o)

• #74   6. aug 2007 Janie F: Takker :0) - hvor lang tid gik der inden hans bylder forsvandt?

• #75   6. aug 2007 Mette......Det tog en lille uges tid med Carlos før alle var væk.

Han slog ud allerede indenfor en halv time efter hans måltid omkring munden, så jeg havde en stærk mistanke til vildtet.

Jeg har prøvet det 2 gange efter, og med samme resultat, så det er helt sikkert ikke et tilfælde. Nu fodrer jeg selvfølgelig ikke med det mere ;o)

Jeg har været i kontakt med flere der råfodrer der siger, ret mange hunde ikke kan tåle vildt. Men jeg har intet kunne finde på det ud over det, så kan kun andenhånds fortælle.

• #76   6. aug 2007 Janie F:

Okay, så er det jo godt at der er andre alternativer end vildt - min slog også først ud efter hun havde prøvet rensdyr - kun ca. 300 gr. - og tidligere havde hun fået oksekød uden problemer. men nu kan hun slet ikke tåle noget råt kød af nogen art- som tidligere nævnt. Det er alligevel utroligt at et 'fejlvalg' - Vildt eller fx. rensdyr kød kan igang sætte en kædereaktion.

Nu har min fået Z/D i halvanden måned og pelsen er tilbage, bumserne og kløen er forsvundet......men der bliver jo skrevet indenfor Barf-produkterne at udrensningen kan tage op til halvandet år......men dyrlægerne siger at det tager 3-4 uger at få et foderstof ud af kroppen.......så.....der er jo en smule forskel på tidshorisonten....

Kommentér på:
Fik allergi af BARF

Annonce