633 visninger
|
Oprettet:
Samojede hundeejere {{forumTopicSubject}}
Hej alle I folk med Samojedehunde
Jeg vil bare høre mig omkring om en sådan hund er en meget aktiv hund?? Og hvordan vil den begå sig i en familie med små børn??
Kræver den meget pelspleje??
Håber I kan hjælpe mig med at få svar på nogle af disse spørgsmål...
På forhånd tak..
Hilsen Tina
maj 2005
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 267 Svar: 1.917
mar 2006
Følger: 22 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 1.078
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.892
Samojeden er en aktiv hund, som de fleste andre slædehunde, den kræver at man mindst går med den en ½ time 2 gange dagligt. Men den kræver endnu mere hjerne aktivitet (det er hvad jeg selv har oplevet med min samojede) Altså mange øvelser, hvor den skal bruge hjernen.
Samojeden er en rigtig god familiehund, hvilket nok stammer helt tilbage, fra den forfædre som boede med nomadefolket i Serbieren, hvor samojeden blev brugt til at holde sine ejere varme om natten, ved at sove tæt med ejerne i teltene, som de boede i.
Angående pelspleje, så er der en del, da det jo er en langhåret hund, jeg bruger ca ½ time 2 gange om ugen på pelsplejen.
Hvis i overvejer en samojede, så vil jeg anbefale jer at kigge på www.samojed.dk , det er samojedklubbens hjemmeside. Desuden vil jeg anbefale at i vælger en samojede med stamtavle, da du her er sikker på, at hunden følger racestandarten og at den kommer for gode forhold. (jeg har selv haft en uden stamtavle, og har nu en med)
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.892
www.hundegalleri.dk/grupper/samojedgruppen
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 122
Pelsen skal holdes, det er klart.
Men en Samojede er aldrig betingelsesløst underdanig, som f.eks. en schæfer. Det er en "Spids Hund" med en udpræget selvstændighed.
Jeg ved at der er halvsøskende til min Bingo til salg, fra den 12. aug. Hvis du er interesseret kan du bare skrive til mig. Han er en rigtig sød Bamse.
Samojede hundeejere