{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
633 visninger | Oprettet:

Samojede hundeejere {{forumTopicSubject}}

Hej alle I folk med Samojedehunde smiley

Jeg vil bare høre mig omkring om en sådan hund er en meget aktiv hund?? Og hvordan vil den begå sig i en familie med små børn??

Kræver den meget pelspleje??

Håber I kan hjælpe mig med at få svar på nogle af disse spørgsmål...

På forhånd tak..

Hilsen Tina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Samojede hundeejere
  • #1   5. aug 2007 nu har jeg godt nok haft samojede, men han var voksen da jeg flyttede ind, men han var god til børnene, en rigtig dejlig hund.. men ved ikke hvordan hvalpene og unghunde er.. ang pelspleje, er der en del, de får nem knuder i pelsen, og fælder en del, men mest i tåtter... jeg var træt af det tilsidst.... men vi er jo alle forskællige...

• #2   6. aug 2007 Jeg har Siberian Huskier, som er en 'fætter' til Samojeden... Det er en meget aktiv hund, der kræver meget motion. De elsker børn, men kan være lidt voldsomme - hopper op m.m. En samojede kræver en del pelspleje - børstning for at holde pelsen. Den skal ikke klippes. Man kan godt have Samojeden som familiehund, når man tænker på hundens behov - og så er det jo en slædehund, der elsker at få lov til at trække...

• #3   6. aug 2007 hejsa

Samojeden er en aktiv hund, som de fleste andre slædehunde, den kræver at man mindst går med den en ½ time 2 gange dagligt. Men den kræver endnu mere hjerne aktivitet (det er hvad jeg selv har oplevet med min samojede) Altså mange øvelser, hvor den skal bruge hjernen.
    Samojeden er en rigtig god familiehund, hvilket nok stammer helt tilbage, fra den forfædre som boede med nomadefolket i Serbieren, hvor samojeden blev brugt til at holde sine ejere varme om natten, ved at sove tæt med ejerne i teltene, som de boede i.
    Angående pelspleje, så er der en del, da det jo er en langhåret hund, jeg bruger ca ½ time 2 gange om ugen på pelsplejen.
    Hvis i overvejer en samojede, så vil jeg anbefale jer at kigge på www.samojed.dk , det er samojedklubbens hjemmeside. Desuden vil jeg anbefale at i vælger en samojede med stamtavle, da du her er sikker på, at hunden følger racestandarten og at den kommer for gode forhold. (jeg har selv haft en uden stamtavle, og har nu en med)

• #4   6. aug 2007 vi har også vores egen gruppe herinde:-)
    www.hundegalleri.dk/grupper/samojedgruppen

• #5   6. aug 2007 Jeg kan varmt anbefale en Samojede ( selvom jeg ikke tror min er helt "ren") har ingen stamtavle på ham.
    Pelsen skal holdes, det er klart.
    Men en Samojede er aldrig betingelsesløst underdanig, som f.eks. en schæfer. Det er en "Spids Hund" med en udpræget selvstændighed.
    Jeg ved at der er halvsøskende til min Bingo til salg, fra den 12. aug. Hvis du er interesseret kan du bare skrive til mig. Han er en rigtig sød Bamse.

Kommentér på:
Samojede hundeejere

Annonce