{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
429 visninger | Oprettet:

selvstændig {{forumTopicSubject}}

hvordan får jeg min han til at blive mere selvstændig ?? siden han kom til os i februar har han altid fulgt mig rundt selv på toilettet hvor han står udenfor og kradser på døren når jeg er der. Fidel vil helst ligge tæt op af mig hele tiden og går sjældent selv udenfor i haven.
han er en glad hund og kan også være alene hjemme sammen med rosa, synes bare det er lidt mystisk og mener det ville være godt for ham at blive mere selvstændig.
rosa bruger meget tid udendørs så det er mærkeligt at have 2 så forskellige hunde ..er det bare hans natur at være tryghedsnarkoman :o) ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  selvstændig
  • #1   7. aug 2007 Bella er på samme måde.. Hun er alt alt for morsyg..
    Jeg har sagt til kæresten, at han skal begynde at gå nogle ture alene med hende (det er sådan set altid mig der går med hende på alle turene og nogle gange går han med).. Han skal begynde at give hende maden engang imellem og må deltage lidt mere aktivt, så jeg ikke er alt i Bellas verden.. Så håber jeg at det har en effekt..

Homer er også allerede ret morsyg, så her skal kæresten altså også være lidt mere på hvis han ikke skal ende ligesom Bella..

• #2   7. aug 2007 eller er han usikker.... går du tur med ham alene??? det hjalp meget på min den sidst ankommende hund

• #3   7. aug 2007 han virker ikke usikker bare somom han helst vil være hos mig hele tiden.. :o)..nu sidder jeg her og skriver og hundebassen er lige vågnet og står her med røven til og vil nusses

• #4   7. aug 2007 Det skal du kun være glad for at din hund er morsyg.

En selstændig hund ved man ikke hvordan vil reagere i situationer, som pludselig opstår..

Og den race som du har så behøver den ikke mere selvstændighed.

• #5   7. aug 2007 Jeg tror at det bunder i usikkerhed. Han har behov for hele tiden at vide hvor lederen af flokken befinder sig for i en hunds (læs ulv) univers kan det være den sikre død at blive skilt fra flokken. Nu har han skiftet flok, og derved kan der opstå en angst for adskillelse fra den nye flok. Du skal lade ham følge dig og nusse ham.......når han erfarer at du ikke forsvinder ud i den tynde blå luft falder han nok mere til ro. Det er min erfaring fra min hund.......

På dette punkt er der meget stor forskel på hunde. Nogle har et stort behov for at føle sikkerhed og andre betyder det mindre for.

• #6   7. aug 2007 synes jo bare det er et halvt år siden han kom så det er jo lang tid .i starten åd han også sit lort men det er for længst ovre

• #7   7. aug 2007 Her gik der nogle år inden hun slappede helt af. Hun havde iøvrigt samme adfærd med at spise sin egen afføring i starten.....

• #8   7. aug 2007 Jeg vil så sige at jeg gider ikke have Luna rendende i mine hæle oppe i vores lejlighed. Så jeg er begyndt at give kommandoen "blive" når jeg rejser mig.

Men det er naturligvis noget I skal træne.. Jeg kan ikke huske hvordan vi gjorde, da det er noget vi lærte til træning for nogle år siden.

• #9   7. aug 2007 Jeg har Effie som skygge..........Men jeg må indrømme jeg nyder det ud over de gange jeg står på r.....når jeg vender mig ;o)

Jeg læser det, som jeg er det bedste i verden for hende, for usikker er det sidste i verden man kan kalde llige hende.

Carlos havde samme mani, men han har nu nået en alder hvor han har fundet ud af, det faktisk ikke kan betale sig at lette for sofaen bare fordi jeg skal på wc. Han foretrækker nu magelighed frem for mig ;o)

• #10   7. aug 2007 ja det er da dejlige ...meeen du har jeg snart fået mange sandaler trådt i stykker fordi han render i r.... på mig ;o)

• #11   7. aug 2007 Babett: Synes også at en hund kan være FOR morsyg.. Det kan godt være lidt af et problem hvis den engang imellem skal passes.. Når Bella ser at jeg skal til at gå og hun er hos nogle andre, så er hun der med det samme.. Derhjemme er det intet problem.. Hun kan sagtens være alene hjemme, for der ved hun jo at jeg kommer tilbage..

• #12   7. aug 2007 DIna sådan er Luna også, hvis hun skal passes.

Derfor gør vi det nu sådan at dem der skal passe hende, henter hende hos mig. Når jeg ikke er hjemme. Ellers render hun og leder efter mig og står ude ved døren indtil jeg kommer igen.

• #13   7. aug 2007 Mine bliver passet herhjemme da folk ikke tør gå med dem. Her kan de i det mindste komme i haven til jeg kommer hjem igen.

Carlos er ikke så slem mere. Han kan godt fungere uden for meget jammer når jeg ikke er her.

Effie finder et hjørne hvor hun kan overskue både stue og hoveddør, lægger sig der og har utrolig ondt af sig selv.

Nogle vil finde det belastende, men jeg forstår hende. Schæfere er utrolig førerfikseret, jeg går hjemme med dem og det er mig der laver alt. Giver mad, træner, aktiverer, går ture og den slags.

Tror egentligt jeg ville blive skuffet hvis de ikke værdsatte mit arbejde med dem ;o))

Kommentér på:
selvstændig

Annonce