{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
494 visninger | Oprettet:

selvstændig til mindre selvstændig? {{forumTopicSubject}}

Ja, nu kom jeg lige til at tænke på en masse angående træning...

Når man har en selvstændig race af natur, hvad gør egentlig at de bliver mindre selvstændige og mere afhængig af dig som ejer?

Nu har jeg jo to gravhunde.. Vores han går ikke 5 meter væk fra os.. han skal være tæt ved os, og vide at vi er omkring ham.. Vores tæve er mere selvstændig... men stadig lydig, men uden tvivl kan hun klare 20 meter fra os, uden at rynke på næsen...

Så tænkte om jeg kunne prøve nogle nye metoder med hende en gang, for at se om det hjalp lidt på hende...

Hvad har i andre gjort?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  selvstændig til mindre selvstændig?
  • #1   19. okt 2013 Giv hunden en grund til at holde fokus på dig. Med andre ord, så skal det være sjovest hvor du er. En træning som kun giver belønning, giver hunden en god grund til at være hvor du er. Her er klikkerprincippet ret oplagt.

• #2   19. okt 2013 jeg kan desværre ikke svarer dig på det, men spændende tråd smiley

Lucky er selvstændig på den måde, at han kan alt, så længe han ved vi kommer lige bagved. men kan sagtens løbe et stykke væk fra os, men holder øje med om vi nu er med. smiley

Og så vil han gerne bestemme alting, jeg plejer at tage diskutionen med ham, og når han så har skabt sig færdig, så gør vi det som jeg sagde smiley

• #3   19. okt 2013 Belønnet massivt alselvstændig kontakt. Alt det der med at gemme sig o.lign funker ikke her. Hun er da kold overfor om hun er alene smiley

Begge mine er blandinger og er opdraget ens. Den ældste er vanvittigt afhængig af mig og kan ikke komme længere væk end max 10 meter, så stopper navlestrengen hende helt automatisk. Den anden er kold... Hvis hun er på færd eller jagt så er hun Væk! Så hun får kun lov at gå løs hvor der er godt udsyn og langt til veje o.lign.

De vil dog begge gerne arbejde sammen med mig...

• #4   19. okt 2013 Jeg har før hen også trænet meget med hende på store marker.. så er hun måske 50 meter væk, kalder jeg på hende, og rasler med godbidder posen, så sætter hun sig bare (50 meter væk) og kigger på mig, men kommer ikke..

Så har brug for nogle gode nye trænings metoder til hende den stædige smiley

• #5   19. okt 2013 Stil en træning op som du ved at hun kan gennemføre og kun vil få succes med. Snor på hunden og på 1-2m afstand, så lav indkald og få hende til at sidde lige foran dig. så kan du øge afstanden, fjerne snor, forstyrrelse mm.

• #6   19. okt 2013 I det sidste nummer af Hunden er der nogle artikler om lige netop dette emne.

Kommentér på:
selvstændig til mindre selvstændig?

Annonce