494 visninger
|
Oprettet:
selvstændig til mindre selvstændig? {{forumTopicSubject}}
Ja, nu kom jeg lige til at tænke på en masse angående træning...
Når man har en selvstændig race af natur, hvad gør egentlig at de bliver mindre selvstændige og mere afhængig af dig som ejer?
Nu har jeg jo to gravhunde.. Vores han går ikke 5 meter væk fra os.. han skal være tæt ved os, og vide at vi er omkring ham.. Vores tæve er mere selvstændig... men stadig lydig, men uden tvivl kan hun klare 20 meter fra os, uden at rynke på næsen...
Så tænkte om jeg kunne prøve nogle nye metoder med hende en gang, for at se om det hjalp lidt på hende...
Hvad har i andre gjort?
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Svar: 497
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
Lucky er selvstændig på den måde, at han kan alt, så længe han ved vi kommer lige bagved. men kan sagtens løbe et stykke væk fra os, men holder øje med om vi nu er med.
Og så vil han gerne bestemme alting, jeg plejer at tage diskutionen med ham, og når han så har skabt sig færdig, så gør vi det som jeg sagde
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
Begge mine er blandinger og er opdraget ens. Den ældste er vanvittigt afhængig af mig og kan ikke komme længere væk end max 10 meter, så stopper navlestrengen hende helt automatisk. Den anden er kold... Hvis hun er på færd eller jagt så er hun Væk! Så hun får kun lov at gå løs hvor der er godt udsyn og langt til veje o.lign.
De vil dog begge gerne arbejde sammen med mig...
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 137 Svar: 494
Så har brug for nogle gode nye trænings metoder til hende den stædige
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Svar: 497
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
selvstændig til mindre selvstændig?