{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Hurtta dækkener {{forumTopicSubject}}

Endnu et indlæg om hurtta smiley

Det er egentlig bare lige kort, om der er nogen herinde, der har både Extreme warmer og drizzle coat?

Er de ens i længde og bredde?

Hvor meget tykkere er Extreme warmer'en?

Coco har nemlig en drizzle coat, som vi (jeg smiley ) er glade for, og jeg synes hun skal have et nyt vinterdækken, da hendes parka er næste 5år gammel og ret nusset efterhånden..

Vi har drizzle i str.30, som passer godt i længden.
Parkaen, som er ældre dato jo, har vi i str 35, men den er så spændt ind på alle leder og kanter, hvilket også gør at hun ligner en lille Michelin-hund, når hun har den på smiley Til gengæld går den jo godt ned om hende.. Men jeg ved ikke, om ikke det er at foretrække at hun har mere bevægelsesfrihed, når dækkenet ikke er så stort ift hendes krop. Så nu må jeg høre folkets erfaringer:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hurtta dækkener
  • #1   10. feb 2021 Er det ikke noget med at de har lavet modeller til de lidt mere muskuløse hunde, måske sådan et i str 30 vil sidde som skabt til hende ? Hvis du ønsker lidt plads i dækkenet smiley

  • #2   10. feb 2021 Godt nok er det monsoon og ikke drizzle Tucker har. Men begge er i str. 40.
    Jeg har justeret en tand mere i længden på monsoon end i warmeren (som så er spændt næsten helt ind om maven).
    Jeg ved ikke om du med dette billede kan få en idé om tykkelse.


    profilbillede
  • #3   10. feb 2021 Jo, det hjælper, tror jeg:)

    Og tak for svar indtil videre, håber på så mange erfaringer som muligt.


  • #4   10. feb 2021 Og ellers pasformen af begge:

    profilbillede
  • #5   10. feb 2021 Jeg har begge til alle mine hunde, og de er samme størrelse. smiley
    Ingen tvivl om, at extreme warmeren er meget varmere, men heldigvis ikke så tyk i stoffet som parkaen.


  • #6   11. feb 2021 Jeg har også begge og har samme erfaring som andre: Der er samme størrelse, men extreme warmer er MEGET varmere end drizzle coat'en. Den er mere bare et regndækken; selvom den har noget foer så skal Perle have en sweater eller et varmt dækken under drizzle coat'en når det regner og er koldt.


  • #7   11. feb 2021 Tak for svar alle sammen:) Jeg vil bestille samme str som drizzle coat så.

  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 925
    #8   12. feb 2021 Danny er ved at ha' sig lidt af en garderobe smiley

    Han har Drizzle coat, Parka (2019 model) og har lige fået Extreme Warmer.

    Drizzle er imo en regnjakke. Parkaen er vinterjakken, og extreme er til de her rigtig kolde dage.

    Jeg kiggede ved Hooked4Pets, og jeg kunne købe 'den gamle' model extreme eller den nye, prisforskellen var 150kr - men umiddelbart virkede det til at den nye, netop havde mere pasform som drizzle og havde lidt mere "ned om" rumpetten, og det var for mig vigtigt.

    Lucy, som bor ved min eks, har den gamle model extreme - og jeg synes dén virker mere som drizzle, bare med andet for, hvor den model Danny har fået, har lidt mere fyld i foret.

    Danny synes dog det eneste trælse er den der laaaange hals/krave man skal have trukket over hovedet.
    (Så den + dumme sko, så ser man sur ud på billeder)


    profilbillede
  • #9   12. feb 2021 Jeg er fuldstændig vild med Extreme. Men synes den lukning bagpå er lidt dum. Selvom man ikke knapper den bagpå, skider de så ikke på den?

  • #10   12. feb 2021 #9 - Jeg knapper den ikke bagpå og oplever ikke at Tucker får pruttet på den smiley

  • #11   12. feb 2021 Ud af vores 7 hunde er der kun 1 som har den knappet bag på, fordi halen sidder oppe konstant. Hun rammer af og til dækkenet, men det er ikke værre end det kan rengøres (hun har heldigvis fin fast afføring, så det triller blot af smiley )

    Men de andre har den ikke knappet, og det genere dem ikke.


  • #12   12. feb 2021 Ork så skulle jeg måske have købt den smiley endte med go pro parka

  • #13   12. feb 2021 Den er jeg nu også ret vild med smiley
    Især til Junior


  • #14   12. feb 2021 Jamen den er også fin til Albert, men vild med at Extreme er så tynd smiley

  • #15   12. feb 2021 Lukningen bagpå på Extreme vil 100% genere Coco til et punkt hvor vores ture vil blive ren pestilens for begge parter.

    Derfor har jeg også tænkt mig at sy lidt i dækkenet. Enten klippe til og sy sammen eller sy en fold på dækkenet, så lukningen slet ikke rammer hende bagdel.
    Jeg plejer også altid at sy benstropperne om, så de sidder lavere og kan bruges uden at genere imellem benene smiley


  • #16   13. feb 2021 På den nye model kan man knappe den ind, så den ikke sidder og flagre, men heller ikke behøver at knappes omkring bagenden. smiley

  • #17   13. feb 2021 Super godt! smiley

    De der ballon-sko, vender de sig hurtigt til dem eller hvordan?


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 925
    #18   20. feb 2021 Late to the party; jeg synes ikke lukningen bagpå generer. Jeg lukker den til efter Danny har pruttet smiley
    - Jeg var mere nervøs for om den ville genere ift. bevægelse, men det gør den ikke.

    Jeg synes umiddelbart den er ligeså tyk som parkaen - men den model Lucy har af extreme er fra 2019, og den er nemlig tynd, som regndækkenet. Men den Danny har fået er den nyeste, og den er tykkere.
    - Men dejlig varm! Den har været rigtig god her i dagene med frost!

    Mht. ballonskoene - de vænner sig til dem, de føles mere "rigtige" at gå i for dem tror jeg. Jeg tog det tip med babypudderet/talkum i dem, dét gjorde en stor forskel, så tak for det tip!!! smiley
    - Freja smider sig på ryggen fordi hun tror alt er mavenusseri, så hun ligger der og så giver jeg skoene på nemt. Danny står indover mit ben, så jeg kan "løfte" hans bagdel op med benet, og så giver jeg skoene på, lol.


  • #19   20. feb 2021 Har fået dækkenet igår og det er super, passer rigtig godt med str.30, og på alle måder fint.

    Bare en skam at hooked4pets var så ualmindeligt langsomme om rent faktisk at ekspedere ordren, så det er nu røget direkte ned i skuffen, da det er alt for varmt nu jo...
    Synes ellers normalt at de leverer hurtigt.. smiley


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 925
    #20   20. feb 2021 A-S
    Jeg oplevede det samme med et regndækken, der var det pga Hurtta selv var langsomme om at levere fra Sverige af smiley

    For ja normalt er de lynhurtige til at sende!


Kommentér på:
Hurtta dækkener

Annonce