1.095 visninger
|
Oprettet:
WAUW... {{forumTopicSubject}}
De har lige sagt i nyhederne, at en Grand Danois fra Manchester har født 15 hvalpe i et kuld
Men det var ikke nok til at slå verdensrekorden, som blev sat i 2005 og var på 24 hvalpe i ét kuld
Det var ikke så lidt
/ Alex
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.882
maj 2005
Følger: 63 Følgere: 62 Hunde: 3 Emner: 222 Svar: 2.584
jul 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 1.946
Jeg er rystet !
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.882
jan 2005
Følger: 160 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.736
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.882
apr 2006
Følger: 72 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 4.184
jul 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 1.946
Nej det kan man desværre ikke, men så kan man måske tage de svageste fra, er der nogen der gør.
Ellers skal tæven have en lang og velfortjent ferie når kuldet fløjet fra reden
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.027
jul 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 1.946
Nej men en GD er også en HELT anden type hund
feb 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 2.066
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.027
jul 2007
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 743
jul 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 1.946
En GD er en "skrøbelig" hund på mange måder.
Specielt når den har hvalpe.
Det tager meget hårdt på en GD tæve at ligge med SÅ mange hvalpe.
Vibeke : En Landseer er vel sagtens en mere robust hund (uden jeg ved noget som helst om racen)
apr 2006
Følger: 72 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 4.184
som avler...af en hvilken som helst race....og der kommer mange små vapper....så ved man vel ..det gir xtra arbejde til avlern ikk....så må man vel igang med opflaskning og andet ikk? *SS*
jeg kan personligt ik se problem i et så stort kuld....og da især ikke ud fra de billeder der ku ses på tv....alle så glade ud... 's'
jul 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 1.946
Det drejer sig ikke KUN om opflaskning, tæven bliver stresset af så mange hvalpe - smiler
apr 2006
Følger: 72 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 4.184
så vi 2.... der er total uvidende....!!
i dette syn....det ku være vi sku lave en klub... *GGG*
ud fra trådens tråd...så hvalpene ud til at fungere...og ligeså moderen....alt andet...er jeres/ vores personlige endicier omkring emnet!
Ingen ved...om avler til disse hvalpe ikke er fuld klar over hvilket job det vil være at ha et sådan kuld....ellers vil de bestemt om nogen uger....blive langt klogere....*GGG*
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.299
maj 2006
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 275 Svar: 3.185
jul 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 1.946
Ja og kig på Emma idag, hun ligner en hængt kat, da de jo lige valgte at trække et kuld mere på hende året efter - Ss
Søster :
Ja det er klart også en mulighed
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.801
Men indtil maj i år, har man i Grand danoisklubben haft den etiske regel, der gjorde, at man kun måtte beholde 6 af hvalpene.
Den er afskaffet nu, g nu er det op til den enkelte opdrætter at vurdere, hvor mange hvalpe deres tæve kan klare,- både fysisk men også psykisk.
Men ofte kommer der kuld over ti.
En opdrætter, som vi engang har købt hund af, fik for nogle år siden et kuld på 17!!!!!
WAUW...