{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

Dækken {{forumTopicSubject}}

Nu begynder vi virkelig at få det koldt - hvordan vurderer I, hvornår jeres hunde har behov for dækken og hvor varmt det skal være?

Har I nogen gode bud til en korthåret schæfer, når vi har -3 til - 10 grader? Jeg synes ikke hun virker til at fryse så længe vi er i bevægelse, men det er svært at bedømme, så tænkte at prøve ad med et dækken og se, hvad hun siger til det.

Easy har det altid varmt, så jeg TROR ikke han har behov for dækken?

Jeg er fuldstændig uvidende omkring emnet smiley


Kommentarer på:  Dækken
  • #1   12. feb 2021 Jeg ville ikke bruge dækken til en sund og rask schæfer, med mindre den ligger i bilen eller bundet af på træningspladsen.


  • #2   12. feb 2021 Hvis jeg skulle ud i en shelter, ville jeg have dækken med til Ziva og Abby fik et på.

    Når vi går ture - også de lange er der ingenting. Igår stod jeg og snakkede 10-15 min med en genbo, og der kunne jeg godt se, at Abby sad meget stille og frøs til sidst. Men det var også vanvittigt igår og endnu koldere igen i dag. Der var ingen tegn på hun frøs på morgenturen, og vi får det aldrig koldere i danmark end vi havde i morges.

    Jeg tænker en schæfer også har underuld og er godt isoleret. Som udgangspunkt tror jeg ikke, at jeg ville give en sund og rask schæfter dækken på (excl. hvalpe og ældre gigtramte)


  • #3   12. feb 2021 Hvis hunden fryser så dækken på. Men ellers er det da kun noget jeg ville bruge hvis den fx skal ligge og vente i bilen i koldt vejr til en hund med en god dobbelt pels.

  • #4   12. feb 2021 Coco er pt langhåret, hun skal trimmes på tirsdag, så pt har hun kun fået dækken på, når vi går ture i snevejr, da hun så bliver våd over hele kroppen.

    Jeg vil kigge på om hunden er kold der hvor den har mindst pels, fx i lysken og så ville jeg se på om hunden vil hjem eller ej.
    Det med at de ryster, jo, men man skal ved helst have reageret før hunden er så kold, at den ligefrem ryster...


  • #5   12. feb 2021 Tucker har ikke vist tegn på at fryse og trives normalt i kulde - men da vi går nogle lange ture hvor han blot er i snor og han samtidig nærmer sig de 9år + begyndende gigt, så har jeg i år købt dækken til ham.
    Da han er noget sart omkring "tøj" købte jeg et Hurtta extreme warmer da det stadig er ret tyndt. Jeg frygtede så for om det blev FOR varmt.
    Men ingen problemer. Tucker tonser rundt i det og ligner faktisk en der synes det er ret okay. Han er heller ikke for varm når jeg lige tjekker undervejs eller når vi kommer hjem og får det af ham.


Kommentér på:
Dækken

Annonce