{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

Sara
Sara
Tilmeldt:
4. feb 2021
Emner: 3 Svar: 15

Bedste sele {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en stor hvalp på 4 måneder, og den sele han har nu sidder ikke særlig godt på ham. Jeg er på udkig efter en ny, og håber at i måske har nogle bud på en rigtig god sele der ikke nødvendigvis er alt for dyr, da han jo stadig vokser (helst ikke for meget over 300 kr). Den må gerne være med antitræk.

Har i nogle bud på hvad jeg kan kigge efter?

Rigtig god mandag til jer alle sammen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste sele
  • #2   1. mar 2021 Dog copenhagen comfort walk pro er en rigtig god sele smiley

    Den giver god bevægelighed og sidder godt på rigtig mange hunde!


  • #3   1. mar 2021 Dog copenhagen comfort walk AIR kan også anbefales at kigge på. Den skal f.eks. ikke over hovedet på hunden.

    Jeg har også en Hurtta Weekend Warrior og den er altså også bare lækker og blød.


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #4   1. mar 2021 Dog copenhagens er rigtig gode.
    Hvis din hund er af lidt bredere type er mange glade for hurtta weekend warrior. smiley


  • #5   1. mar 2021 Antitræk?

  • #6   1. mar 2021 Jeg er med på Dog Copenhagen Air Walk. Men jeg er også med på undringen om antitræk? Til en hvalp på 4 måneder? smiley

  • Sara
    Sara Tilmeldt:
    feb 2021

    Emner: 3 Svar: 15
    #7   1. mar 2021 Vil kigge på dog Copenhagen, tak smiley

    Er godt med på at det kan lyde lidt skørt med antitræk til en hvalp på 4 måneder. Det er kun for at hjælpe mig med ikke at få revet armen af led, indtil vi får bedre kontakt på gåturen. Det har været en "kamp" at få ham ud af lejligheden så det der med at gå pænt er der ikke tænkt over. Kun tryghed. Nu er han endelig glad for det, men kan virkelig få trukket eller løbe afsted hvis han ser noget spændende. Han vejer over 20 kg smiley


  • #8   1. mar 2021 Hvis du med antitræk mener sådan noget der giver hunden ubehag, når den trækker fx ved at nive den i armhulerne så kan jeg kun sige: don't. De kan virkelig ødelægge hundens forbensstilling i give den grimme gnavsår. Og det afholder sådan set ikke hundene fra at trække alligevel smiley
    Jeg synes lidt det lyder somom at et halsbånd var bedre for jer og så få trænet massivt kontakt, kontakt og atter kontakt når i er udenfor lejligheden. Går du på et hvalpehold med ham?
    Jeg ved at der er nogen der har haft en rimelig success med seler hvor 'anti-trækket' består i at snoren er hægtet i en ring foran på brystet. Så når hunden trækker så bliver den vendt om. Jeg prøvede det på min Dobermann dengang hun var ung og en pest at gå med. Det virkede overhovedet ikke på hende; hun trak bare videre sidelæns smiley Det der virkede var god og vedholdende træning i at gå pænt, belønning for at gå pænt og sådan noget som at stoppe op eller vende om når hun trak.


  • #9   1. mar 2021 Hvilken sele der er god afhænger jo af din hunds bygning.
    Her var dog Copenhagen f.eks slet ikke optimalt, da sten er relativt lang og smal og selen virker til at være designet til kortete hunde. I hvert fald sad den meget trangt om albuerne.

    Vi er endt med en ret billig H-sele, mener den er fra hunter. Den er uden fancy foring, ekstra ringe osv, men den sidder perfekt (og kan indstilles meget). Her bruges selen så kun til spor eller til ture med lang line på (hvor snor i halsbånd medfører hund viklet helt ind).

    Jeg er ikke sikker på, hvad du mener med antitræk - hvis du mener en ring foran på brystet så er min erfaring, at snor sat fast der betyder at selen drejer når hunden trækker og sele der sidder helt skævt er næppe bedre end halsbånd med træk på.


  • #10   1. mar 2021 Brug et halsbånd i stedet, det er meget nemmere at holde hunden i et halsbånd fordi du kan styre hundens hoved, i en sele kan hunden bruge hele sin vægt på at trække, derfor er seler jo så gode til,heste og trækhunde

  • Sara
    Sara Tilmeldt:
    feb 2021

    Emner: 3 Svar: 15
    #11   1. mar 2021 Michelle - det er lige præcis det jeg mener med antitræk, vil skrive mig det bag øret at selen så nok kommer til at sidde skævt. smiley

  • Sara
    Sara Tilmeldt:
    feb 2021

    Emner: 3 Svar: 15
    #12   1. mar 2021 Bodil - Havde overvejet et halsbånd, men er nervøs for om han kan lave skader på sig selv. Af og til stikker han i løb, sådan fuld spurt. Og så har jeg oplevet i starten at han har viklet sig ud af halsbåndet, måske det ikke var et særlig godt et? Hvad skal jeg kigge efter hvis han ikke skal kunne komme ud af halsbåndet? smiley

  • #14   1. mar 2021 Med en vild hvalp, ville jeg til enhver tid bruge en god sele, frem for halsbånd. Ja ja, så må man leve med at de trækker, men hellere dét, end at de får voldsomme ryk i halsbåndet, når de pludselig slår kolbøtter smiley

    Så vidt jeg husker, kan man købe en helt ok sele i Bilka (en Y-sele), som kan spændes rigtig meget ud. Det kunne være et bud.

    I forhold til det med at trække, så synes jeg nu egentlig at ringen foran på Dog Cph-selerne virker ok, men det er også yderst sjældent, at jeg bruger den.

    Hæng i med træningen i stedet. Hvis du er konsekvent, skal det nok lykkes. Hus altid at have godbidder eller legetøj med på tur, så du kan belønne ham for at gå pænt. Jeg brugte godbidder på tube til mine, fordi det er ultralækkert, og er nemt at have med i lommen.



  • #15   1. mar 2021 Sara
    Det halsbånd han kom ud af, behøver ikke være dårligt, det har bare ikke passet i størrelsen smiley et halvkvæl, som er tilpasset er gost til den slags hunde smiley


  • Sara
    Sara Tilmeldt:
    feb 2021

    Emner: 3 Svar: 15
    #16   1. mar 2021 Må kigge i Bilka, skal forbi der senere alligevel eller på det fra dog Copenhagen. Kunne ikke drømme om at bruge noget kvæl på ham, det synes jeg er synd. Måske mig der er mærkelig smiley

  • #17   1. mar 2021 Nu så jeg lige hvilken blanding han er i din tidligere tråd.

    Han kommer meget nemt til at ligne en hund, der er blandet med ulovlige racer. Så læg nu et gedigent arbejde i at lære ham at gå pænt, og sørg for at du ALTID kan holde ham - også selvom han bare vil lege. Hvis han en dag rammer en anden hund med en tand, og ejeren er bare en smule hys, vil din hund blive taberen.

    Jeg ville nok overveje det kvæl alligevel, eventuelt kombineret med sele (snor i selen og i kvælet). Og træn, træn, træn at passere andre hunde, uden at han værdiger dem et blik.


  • Sara
    Sara Tilmeldt:
    feb 2021

    Emner: 3 Svar: 15
    #18   1. mar 2021 Ja han kan godt se lidt "forkert" ud, håber aldrig det kommer til det smiley

    Han har fået kennelhoste, så det med at gå forbi andre hunde bliver virkelig øvet for tiden. Det er ikke altid lige succesfuldt, men der er virkelig fremgang lige på det punkt smiley


  • #19   1. mar 2021 Hvis du bare virkelig træner det, og viser folk omkring dig, at du har styr på ham, så kommer du langt. Og så må du bare indstille dig på at have en hund, der aldrig skal hilse på fru Jensens lille pekingeser, for skulle uheldet være ude, kan din hund se frem til et langt internatophold, inden han enten bliver aflivet eller kommer hjem som en totalt knækket hund smiley

    Når man vælger en hund med det udseende, er man virkelig langt bagud på point, og det eneste der kan hjælpe, er at sørge for at du altid (!!!) har 100% styr på ham. Også selvom det betyder kvælerhalsbånd.


Kommentér på:
Bedste sele

Annonce