Dumme hund!! {{forumTopicSubject}}
Ja eller ejer, eller os alle sammen..
Jeg tillod mig at blive liggende 20 minutter i sengen, efter min kæreste var kørt på job, og så stod jeg op.. Til et hus der igen er blevet raseret af Stella, den store ko! Nu er hun 8 måneder og der har ikke været noget med hende i 3 måneder og nu, pludselig, skal alt ædes, tygges, ødelægges..
Den eneste forskel på dengang og nu, er jeg går hjemme.. Godt Thomas starter på hundetræning snart med hende, så må vi da håbe at træneren kan hjælpe hende og os..
Men altså, jeg skriver jo egentligt lidt for at få gode råd herfra?? Jeg ved hun er teenager, jo hun blir aktiveret, stimuleret og kommer ud på de daglige ture.. Men hvor dælen går det galt????
dec 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 53 Svar: 943
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 145 Svar: 1.587
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Jeg forstår ikke hvorfor man venter med at opdrage og afrette hunden før den skal gå til træning i en klub..
Det er som om at det er os træner og instrukrør, som skal løse alle de problemmer folk har hjemme, og svare på en masse spørgsmål..
Hvad gør folk selv, når de anskaffer sig en hund, de glemmer at opdrage hunden / hvalpen, da den er så "sød og nuttet" - Mange ulykker og ødelagte ting i hjemme kunne ungås, hvis man opdraget hvalpen ´fra dag 1. -
Og hunden /hvalpen vil have det meget bedere med sine mennesker.
Hunden vil på alle måder behage dig, så hvad med at du behager hunden, så får man en bedre hund og en rigtigt god ven, som ikke vil være til gene og ødlægge ting..
dec 2006
Følger: 45 Følgere: 46 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 2.393
dec 2006
men altså, når hun intet mangler, skal hun så bare ha tid og retningslinjer, eller skal vi tænke den grumme tanke at sætte hende i bur eller mundkurv?? Jeg har intet imod at have en teenagerhund, men jeg er ked af alt det hun ødelægger og det er store ting som ikke er til at fjerne..
nov 2005
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 1.246
Som Schæferbanden B skriver til dig så start med retninglinier, det lyder som om hun ikke helt er klar over at hun ikke må æde alle jeres ting, eller også har i et problem med hvem der bestemmer hvis det er fordi hun er ligeglad med jeres regler...
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Jeg kan ikke finde noget med at du har trænet noget - kun at i skal starte på træning.
Så derfor mit svar.
dec 2006
Jeg ved ikke om hun er ligeglad med vores retningslinjer, men noget er der gået galt de sidste 14 dages tid..
nov 2005
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 1.246
Okay hun stoppede da i gik til træning før er det så ikke fordi i måske har holdt lidt for meget ferie
Hun er nok ikke blevet stimuleret nok, så ud og træn med hende selv får hende til at bruge hovedet stil krav til hende
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
jul 2005
Følger: 29 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 199 Svar: 1.223
du kan også give hende en aktivitets flaske/boldt eller strø hendes foder i haven så hun kommer til at bruge hjernen meget og pliver psykisk træt
dec 2006
Stella har en legekammerat som bor her, nemlig min hund, Money.. De går vel på 20 kvm når Thomas kører på job om morgen, men der er åbent lige ned til soveværelset hvor jeg ligger og sover.. Jaja ved godt jeg skal stå tidligt op, men er syg, så skal li ligge lidt og vågne inden jeg kan komme ud af sengen uden at besvime..
De er i samme rum som når vi går i seng om aften og der er intet.. Det er kun om morgen når far siger farvel.. De kommer ned til mig, men går så igen og så er det hun begynder på alt det bøvl..
Michelle: Vi holder netop ikke ferie hjemme, da det er vigtigt at vi får trænet de to store hunde..
Lillian: Tusinde tak.. Vil jeg se på i løbet af dagen..
jul 2005
Følger: 29 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 199 Svar: 1.223
jeg tænkte på en ny og spænde en som man ikke er sammen med så der virkelig skal ske noget inden man skal sige forvel igen....
dec 2006
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 542
Dumme hund!!