589 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Døden...Hvor er det svært at acceptere Døden...Hvor er det svært at acceptere

Ja jeg ville lige skrive da jeg måtte sige farvel til min højt elskede Luffe. Han fejlede gudskelov ikke nogen faretruende sygdom. Han var bare gammel og træt. Så alerdommen tog ham.
Jeg tænker ofte på ham og, hvordan han har det uden os, og hvordan det er at dø, og hvad der sker efter døden.
Situationen er det at jeg er flyttet hjemmefra og mine forædre har fået en ny hund, fordi der manglede liv i huset. Den holder de selvfølgelig meget af. Jeg synes også en er rigtig dejlig, men hver gang jeg kommer hjem tænker jeg på nu ligger Fia(ny hund) der, hvor Luffe lå. Jeg bliver hele tiden mindet om det savn jeg har....

Spørgsmålet er så, hvordan I som har mistet en ven har kunne komme over det? Selvfølgelig ikke glemme det, men bare føle det er okay.

Håber I forstår;.)

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Lagt klikgulv 4kvm 900 kr.
  • Samling af 2 stk. metalreoler 2.000 kr.
  • Klipning af ca. 28 m hæk inkl. bortkørsel 1.950 kr.
  • Stigereol samlet 400 kr.
  • Montering af 2 klædeskab og en sofabord 70x40 1.100 kr.
  • Maling af entre 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Døden...Hvor er det svært at acceptere
  • #1   11. aug 2007 Har selv været der - og frygter når det sker igen, men det er jo et valg man tager når man har dyr. Man lærer at leve med det fordi det bliver man nødt til...... savnet vil altid være der i en eller anden grad, men .... med tiden bliver det lidt lettere, men indrømmet det er ikke nemt - og slet ikke i starten. Føler med dig...

• #3   11. aug 2007 forstår det meget godt.. Jeg har mistet to hunde fordi de ikke var helt rigtige i hovedet. Jeg havde det forfærdeligt i starten, men det hjælper lidt efterhånden.. som man altid siger, skal man tænke på at en hund som Luffe der var gammel og træt. vil have det bedre nu hvor han ikke lever mere.. Han havde det sikkert fint, men var nok også "mæt af dage" som man siger... Se på som at hans liv nok er gået videre til en anden, jeg har f.eks. lige fået hvalpe på min hund. Livet går i ring.. Det kommer og det går.. men jeg forstår godt at alverdens ord ikke kan hjælpe når man har mistet en god ven og familiemedlem

• #4   11. aug 2007 Det er nu også første gang jeg har prøvet at midste en hund, hvor jeg kunne forstå hvad der skete. Ellers har jeg været mindre. Det er også specielt fordi den altid har været der...13 år er meget for en hund. Dejlige 13 år.

Dette indlæg er også mere for at "sige det højt" ikke bare gemme det væk.

Tak fordi I er så søde:-)

• #5   11. aug 2007 http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

Dette link er simpelthen så sørgeligt, men alligevel meget godt. Måske er det der vores elskede vovser venter på os når de er døde?

Jeg forstår godt hvordan du har det, kan stadig huske da min Krumme døde, jeg holdte hans pote da han gik væk. Uha sikke et emne, begynder da næsten at tude nu :o/

• #6   11. aug 2007 Sidder nu og tuder endnu mere....Men utrolig flot hjemmeside... Vil godt tro at det er der Luffe er nu.

• #7   11. aug 2007 De store tab her i livet, er ikke noget man kommer over, men man lære at leve med dem - med tiden fylder de gode og glade minder, mere end sorg og savn

• #8   11. aug 2007 Ja, jeg kan heller ikke se det uden at tude, og det var altså ikke for at gøre dig mere ked af det jeg viste linket. Syntes bare det er meget godt på trods af de tåre jeg altid må slippe når jeg ser det..

• #9   11. aug 2007 Jeg mistede også en skøn hund da jeg var ganske ung. Jeg skrev et brev til hende hver gang jeg blev ked......hvor meget hun havde betydet for mig og om min længsel efter hende.....det synes jeg hjalp mig meget....det at få sat ord på følelserne.....
    Hilsen Lise

• #10   11. aug 2007 Platugler: ...det er så sandt som du har formuleret det....ku sandelig ikke ha sagt det bedre....

• #11   11. aug 2007 Jeg har desværre måtte sige farvel til mange hunde igennem mit liv - de fleste pga. alderdom.

Det bliver aldrig nem, men afsked høre til livet - og det følger med alle glæderne ved at berige sit liv med hunde.

Der vil altid komme en dag, hvor man må tage afsked - sige farvel, og tak for alle minderne. Det er en stor smerte men med tiden, "glemmer" man smerten - og husker hvor stor en glæde man havde i sit liv.

• #12   11. aug 2007 Ina V: flot og poetisk hjemmeside - sådan ønsker man det...

Platugler: så sandt skrevet...

• #13   11. aug 2007 Det er svært.. Ja man kommer videre.. Men det gør ondt i lang tid.

Mistede vores gamle lab til alderdom i 97. Hende savner jeg stadig. Kan nu mindes hende med glæde.

Har måtte aflive 3 katte. Og det er bare så hårdt hver gang:-(

Det bliver aldrig let.

Kommentér på:
Døden...Hvor er det svært at acceptere

Annonce