{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.211 visninger | Oprettet:

Poff
Poff
Tilmeldt:
29. apr 2021
Følger: 8 Emner: 1 Svar: 2

Valg af race - første hund {{forumTopicSubject}}

Hej Hundegalleri,
Endnu en post om valg af race - men jeg håber på at få lidt ekspert-råd her smiley

Jeg har tænkt i årevis at jeg gerne vil have en hund, og nu skal det snart være. Jeg håber på at bestemme mig for en race og finde en hvalp indenfor det næste år.

Det bliver dog min første hund, og jeg er i tvivl om, hvilken race der ville passe til mig.

Lidt info:
- jeg bor i en lejlighed uden have i en større by, men 5 minutter fra en stor hundepark og strand.
- jeg arbejder som selvstændig og arbejder hjemmefra. Så jeg vil gerne have en hund der kan være min "kontor-assistent" - og den kommer ikke til at være alene hjemme i dagligdagen. Det bliver kun hvis vi skal ud og spise eller besøge nogen, hvor den ikke kan komme med.
- jeg går lange ture hver dag - 1,5-2 timer - og i weekenden tager jeg ofte i skoven og går lidt længere.
- jeg vil gerne træne lydighed, og rigtigt gerne have en hund som kan gå uden snor når vi er i naturen. Men jeg kommer nok ikke til at gå til agility og lignende (men man ved andre - jeg ved at andre er blevet helt bidt af det)

Jeg mødte sidste år 3 forskellige islandske fårehunde (forskellige ejere) som var helt fantastiske - og HELT stille. Så jeg bestemte mig for at jeg skulle have en islænder - Men kan forstå at de kan gå meget. Jeg er dog vild med spidshundene og hyrdehundene. Kan deres gøen trænes væk eller har I derude en idé til et alternativ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af race - første hund
  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 372